[Koopje!] Jaguar X-type diesel

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Arne
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 feb 2006, 16:54

[Koopje!] Jaguar X-type diesel

Bericht door Arne » 19 mar 2006, 15:13

Zat wat te surfen en kwam bij toeval uit bij de Jaguar X-type 2.0d Antares voor maar 33.900 euro!

Dan zitten er nog de meest gangbare opties op. Maar ook zaken als gescheiden klimaatregeling, metalic lak en zij-airbags achter zijn ingebrepen voor die prijs, niet te vergeten een setje 16" lichtmetalo's

Kortom met wat kleine dingetjes staat voor 35k een jaguar met smeuige 130pk diesel op het pad.

Voor dat geld rij je ook een aangeklede Opel Astra GTC wat wat troep aan boord.

To good to be true?
Het is een vreselijk mooi tijdloos model (sinds 2001 in productie).
Enige jammere is dat die voorwiel aangedreven is.

Waarom zien we hem niet meer?
Is het not done in Nederland om Jaguars te rijden, ondanks deze onder de prijsklasse van een gelijk aangeklede A3 1.9tdi SB/118d/Golf 2.0tdi ligt?

Machtig mooi toch zo'n ding?

http://www.seriouswheels.com/pics-2005/ ... 0x1440.jpg
http://www.econ.kuleuven.be/public/ndba ... 1-1024.jpg
http://www.linternaute.com/auto/diapora ... -xtype.jpg

Gebruikersavatar
Jan Speed
Berichten: 251
Lid geworden op: 01 mar 2006, 00:31
Locatie: 040

Bericht door Jan Speed » 19 mar 2006, 15:36

Ik ben het volledig met je eens! Motor + onderstel is ford en gewoon goed. Ze zijn zelfs met AWD te krijgen (ik herinner me topgear met JC op ski's achter een X-type AWD :lol: )

Arne
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 feb 2006, 16:54

Bericht door Arne » 19 mar 2006, 16:17

Maar kan je zakelijk zo'n ding rijden in Nederland?
Of wordt je er dan vreselijk op afgerekend?

Want als je ziet in welke prijsklasse je zit, dan rij je voor de buitenwereld een Dikke 5 serie voor de prijs van een 118d.

Gebruikersavatar
Jan Speed
Berichten: 251
Lid geworden op: 01 mar 2006, 00:31
Locatie: 040

Bericht door Jan Speed » 19 mar 2006, 16:25

De X-type is geen maatje 5-serie, eerder maatje Mondeo 2.
De S-type (oak moi!) is meer maatje 5-serie.
Het probleem zal de afschrijving zijn, het inmiddels onterechte imago-probleem van Jaguar(buiten UK) zal hierbij niet helpen. Maar prive kan dit een hele leuke koop zijn als je er langer in wil blijven rijden en eens iets anders wil als de buurman.

Arne
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 feb 2006, 16:54

Bericht door Arne » 19 mar 2006, 16:47

Het is inderdaad een maatje mondeo, maar als je zo'n ding ziet dan denk je aan een prijs van een volle 5.
Dat is wat ik bedoel te zeggen.

Met die afschrijving valt het wel mee.
Er even vanuitgaande dat het een directe concurrent is van een 320d exec, dan zit die er al 10 mille onder.

Afschrijving zal dan dus wel mee vallen na 3 jaar.

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1081
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Bericht door Jeroen » 19 mar 2006, 16:58

Probleem van dit ding is gewoon dat het een 'Jaguar' is...in NL werkt dat niet, als de baas bv. zelf Audi A6 rijdt, of een BMW. In dit land van doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg, is een Jaguar gewoon te 'dik' voor Nederlandse begrippen. Het is dezelfde reden waarom de baas geen VW Pheaton koopt, maar wel een Audi A8.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Kasteel » 19 mar 2006, 17:00

Was het ook niet zo dat de S-type keihard werd afgerekend in de duurtest?

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2133
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Bericht door Tommy » 19 mar 2006, 19:23

zal wel subjectief zijn, vind de S-type in de klasse van de 5-serie en Mercedes E thuishoren.
De Jag valt meer in categorie dreier, A4, C-klasse etc.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 20 mar 2006, 08:59

Ik vind dat Jaguar (Ford) zich met dit model er veel te gemakkelijk vanaf gemaakt heeft.
Deze auto heeft op het uiterlijk na, helemaal geen Jaguar genen en dat vind ik juist zo belangrijk bij het op de markt zetten van een kleiner model.

Ten eerste had deze auto in de basis RWD moeten hebben. Als Lexus het met kleine volumes kan...dan kan Ford dat ook.
Ok...een diesel is in dit segment onontbeerlijk...neem dan wel eentje waarvan je een beetje onder de indruk mag raken..niet zo'n waardeloos klinkende 4 cilinder zonder roetfilter. Het ziet er gewoon niet uit om van die vette walmen uit een Jag te zien komen.

Het argument van Jeroen vind ik ook wel sterk. M'n Pa vertelde mij ooit...'koop nooit een dikkere auto dan je baas', je wordt er op afgerekend.

Dus...X Type, RWD, alleen 6 cilinders en laat iets minder doorschemeren dat het onderhuids een Mondeo is...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten