Nee alleen daarom natuurlijk niet, het meeste van de tijd rijd je natuurlijk vooruit, maar als het "eenvoudig" op te heffen zou zijn, zou dat een plus zijn, helemaal omdat er vaak een busje of auto in dat straatje staat(bijna altijd zetten ze hem daarneer) en met de Z3 QP kan het net, maar met de speedster dan dus niet en dan moet ik weer vragen of ze dat ding iets naar achter willen zetten, en dat bijna elke keer, das het "probleem" ook...zij zetten daar hun auto ook met een reden neer...helaas, maargoed, thx nu weet ik wat meer zeker dat het niet kan omdat de wielen anders gewoon tegen de binnenkant aankomen grrrMaik schreef:Maargoed, het kan aan mij liggen hoor, maar een auto niet kopen omdat je 2 ipv 1 keer moet steken.... :
Lotus Elise/Exige/Europa tuning
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Wim te Riet
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
- Auto: Saab 9-3
- Locatie: Winterswijk
- Contacteer:
René, wat vind je hier van:
http://www.autoblog.nl/archive/2007/08/ ... post-10858
http://www.autoblog.nl/archive/2007/08/ ... post-10858
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Zo 1 had ik al mondeling gekocht als ie bij van der kooi opnieuw binnenkwam voor een mooie prijs(moest wat aan gebeuren nog in the UK)Wim te Riet schreef:René, wat vind je hier van:
http://www.autoblog.nl/archive/2007/08/ ... post-10858
En toen is ie stiekum doorverkocht aan een rijke Azieaat!! was een speciaal model met historie(mee gedaan in races speciale cup) je kunt je voorstellen dat ik enorm teleurgesteld was...daar waren er maar een paar van...
Maar eind goed al goed, als ik die gekocht had , had ik de Hartge niet gehad en die heb ik veel liever 8) maar af en toe wat anders zoals een Lotus Elise 360 plus pk is ook een optie 8) maarja heb er wel meer, je moet geluk hebben en het juiste moment geld en plaats hebben.
- Bert ///M3
- Berichten: 9348
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Neehugo schreef:Ben ik de enige die 360+ Pk in een kart fout ziet gaan?
Ik denk dat je van hele goede huize moet komen om zo'n machinetje met 360 PK te mannen, vooral met veel koppel van de turbo en een standaard bakverhouding die niet op topsnelheid gemaakt is. Tenminste op bijvoorbeeld zandvoort oid. Rechtdoor over de boulevard rijden kunnen we allemaal.
Recept voor disaster is met zo'n turbo als je het mij vraagt helemaal aanwezig:
-Korte wielbasis
-Veel gewicht achter
-Heel weinig gewicht totaal op de banden
Krijg je een beetje de oude Porsche 911 turbo syndromen denk ik.
Maar wat zal zo'n ding allemachtig gaan als je gas durft te geven
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Daarom inderdaad voor echt serieus circuit gebruik zal het een stuk minder zijn...maar echt limieten opzoeken doe ik niet snel, vind het echter wel prettig ook voor de rechte stukken asfalt wat in huis te hebben, een 220pk Elise kan me dan echt niet bekoren...
En een beetje scary houd je scherp 8) en keeps the adreline floating...
En al rijdende in dat kanon van Jans weet ik dat als je net onder de 400pk blijft het best kan, als je maar weet wat eronder je pedaal zit en niet aan je schoonmoeder mee gaat geven
En een beetje scary houd je scherp 8) en keeps the adreline floating...
En al rijdende in dat kanon van Jans weet ik dat als je net onder de 400pk blijft het best kan, als je maar weet wat eronder je pedaal zit en niet aan je schoonmoeder mee gaat geven
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Stel...dat ik zo'n prachtige Elise 111R zou kopen als ik weer vrij man ben qua auto kopen, zijn er ook adresjes die veel ervaring hebben in het echte power tunen in NL? en dan niet absurde prijzen natuurlijk :idea:
Adresjes dus voor turbo/motor tuning(want dat iets makkelijker zijn dan supercharger tuning vanaf 360pk) van de Toyota 2ZZ-GE 1.8 in NL, ken er wel wat in Duitsland die dat zouden moeten kunnen, maar liever dichterbij 8) en voor leuke prijzen.
Adresjes dus voor turbo/motor tuning(want dat iets makkelijker zijn dan supercharger tuning vanaf 360pk) van de Toyota 2ZZ-GE 1.8 in NL, ken er wel wat in Duitsland die dat zouden moeten kunnen, maar liever dichterbij 8) en voor leuke prijzen.
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Er zijn maar 2 adressen in NL waar je terrecht kan met een Lotus, mijn voorkeur zou uitgaan naar http://www.vansten.nl/ , vd Kooi is de ander. Mijn eigen Elise is inmiddels ook getuned door vansten en gaat volgende week vrijdag de vermogensbank opGTRene schreef:Stel...dat ik zo'n prachtige Elise 111R zou kopen als ik weer vrij man ben qua auto kopen, zijn er ook adresjes die veel ervaring hebben in het echte power tunen in NL? en dan niet absurde prijzen natuurlijk :idea:
Adresjes dus voor turbo/motor tuning(want dat iets makkelijker zijn dan supercharger tuning vanaf 360pk) van de Toyota 2ZZ-GE 1.8 in NL, ken er wel wat in Duitsland die dat zouden moeten kunnen, maar liever dichterbij 8) en voor leuke prijzen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
2 maar...en alleen die 2? ik ken ze beide, het liefst zou ik dan ook naar Van Sten gaan maar die zit meteen weer zover weg ik heb daar vorig jaar een testrit gedaan in een Elise mk2 met Honda en de sfeer bevalt me daar wel en het lekker gewoon blijven, I like that.Mex schreef:Er zijn maar 2 adressen in NL waar je terrecht kan met een Lotus, mijn voorkeur zou uitgaan naar http://www.vansten.nl/ , vd Kooi is de ander. Mijn eigen Elise is inmiddels ook getuned door vansten en gaat volgende week vrijdag de vermogensbank op
Ben benieuwd wat jou auto brengt aan plus vermogen, weet je ook wat ie voor die tijd opbracht? dan weet je het verschil....trouwens wat heb je laten veranderen dan 8)
andere waar ik wel eens kijk(ik heb 30 linken her en der) zijn bv deze:
http://www.red-motorsport.de/html/tuning.html
http://www.komo-tec.com/product_info.ph ... cts_id/451
http://www.ragnorakracing.com/catalog/i ... 782090.htm
om er maar een paar te noemen, maar had gehoopd op meer tuners in NL die die toyota motor aan kunnen pakken, maarja veel moet dan apart gemaakt worden omdat de motor in de Elise hele andere ruimtes bezet als in de toyota...of inderdaad bv terzijne tijd de hele handel ergens bestellen(in the USA of UK redelijk goedkoop) en dan door van sten of veel zelf monteren...maar dat zie ik dan wel weer, tis allemaal misschien en ben vast info aan het verzamelen, tis gewoon leuk spul.
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
- Stefan R
- Berichten: 2229
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Van Sten zou ook mijn voorkeur genieten :idea:Mex schreef:Er zijn maar 2 adressen in NL waar je terrecht kan met een Lotus, mijn voorkeur zou uitgaan naar http://www.vansten.nl/ , vd Kooi is de ander. Mijn eigen Elise is inmiddels ook getuned door vansten en gaat volgende week vrijdag de vermogensbank opGTRene schreef:Stel...dat ik zo'n prachtige Elise 111R zou kopen als ik weer vrij man ben qua auto kopen, zijn er ook adresjes die veel ervaring hebben in het echte power tunen in NL? en dan niet absurde prijzen natuurlijk :idea:
Adresjes dus voor turbo/motor tuning(want dat iets makkelijker zijn dan supercharger tuning vanaf 360pk) van de Toyota 2ZZ-GE 1.8 in NL, ken er wel wat in Duitsland die dat zouden moeten kunnen, maar liever dichterbij 8) en voor leuke prijzen.
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
http://www.lotuslounge.nl/lotuslounge/v ... php?t=1328
Mijn Elise had de vorige keer dat ik ging rollen 140pk, met een half verroeste Janspeed einddemper, Hurricane luchtfilter en 52mm ipv 48mm gasklep. Ik hoop nu op 170+pk te zitten.
Mijn Elise had de vorige keer dat ik ging rollen 140pk, met een half verroeste Janspeed einddemper, Hurricane luchtfilter en 52mm ipv 48mm gasklep. Ik hoop nu op 170+pk te zitten.
- Stevenflappy
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 07 okt 2006, 16:50
Als je serieus wil gaan tunen moet je bij vd Kooi zijn, Jan is een topper op het gebied van rijden en aanpassingen. Kom er al 3 jaar en ga er echt nooit meer weg. Jan bouwt auto's op van niks af en maakt er prijswinnende auto's van....
Maar goed, dat is mijn ervaring! Hij heeft pas nog een 300pk Elise afgeleverd en die man was door het dolle heen toen ik hem sprak met de MM.
Hij gaat mijn motor ook doen rond januari.... Twijfel alleen nog of ik voor een compressor, TB's of een bijna-nieuw-turboblok ga..... Wil eigenlijk geen turbo, ivm de eigenschappen van een turbo (beetje tricky op een natte weg als de turbo er dan in een bochtje toch bijkomt) maar het lijkt wel de beste aanbieding te zijn.... En een compressor pakt beter op maar maakt een geluid van een stofzuiger....
Ik heb gelukkig nog ff
Maar goed, dat is mijn ervaring! Hij heeft pas nog een 300pk Elise afgeleverd en die man was door het dolle heen toen ik hem sprak met de MM.
Hij gaat mijn motor ook doen rond januari.... Twijfel alleen nog of ik voor een compressor, TB's of een bijna-nieuw-turboblok ga..... Wil eigenlijk geen turbo, ivm de eigenschappen van een turbo (beetje tricky op een natte weg als de turbo er dan in een bochtje toch bijkomt) maar het lijkt wel de beste aanbieding te zijn.... En een compressor pakt beter op maar maakt een geluid van een stofzuiger....
Ik heb gelukkig nog ff
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
De keuze tussen vd kooi en vansten is puur persoonlijk, ik heb werkelijk helemaal niks met vd kooi, er hing geen sfeer, had niet het idee dat er echte liefhebbers met hart en ziel aan het werk waren. Bij vansten had ik dat na 30 seconden al. Prijzen of afstanden doen er dan wat mij betreft niet toe, zodra ik ergens geen klik mee heb hoeft het van mij al niet meer.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Van de Kooi zit voor mij wel het dichts bij, bij van der Kooi moet je alleen wel duidelijk zijn in wat je wil en niet wil, de sfeer bij Van Sten bevalt mij ook veel beter maarja die is groot gebleven door "klein" te blijven en die ander wil groter en groter...maar ach, als jij maar weet wat je wil en duidelijke afspraken maakt kan het ook best bij Lochem.Stevenflappy schreef:Als je serieus wil gaan tunen moet je bij vd Kooi zijn, Jan is een topper op het gebied van rijden en aanpassingen. Kom er al 3 jaar en ga er echt nooit meer weg. Jan bouwt auto's op van niks af en maakt er prijswinnende auto's van....
Maar goed, dat is mijn ervaring! Hij heeft pas nog een 300pk Elise afgeleverd en die man was door het dolle heen toen ik hem sprak met de MM.
Hij gaat mijn motor ook doen rond januari.... Twijfel alleen nog of ik voor een compressor, TB's of een bijna-nieuw-turboblok ga..... Wil eigenlijk geen turbo, ivm de eigenschappen van een turbo (beetje tricky op een natte weg als de turbo er dan in een bochtje toch bijkomt) maar het lijkt wel de beste aanbieding te zijn.... En een compressor pakt beter op maar maakt een geluid van een stofzuiger....
Ik heb gelukkig nog ff
Trouwens je weet denk ik wel van de nwe Opel GT met 265 pk 2.0 block?! die moet weer een stuk sterker zijn en al 60pk meer dan de oude 2.0L Opel standaard als je nou zo'n blokje erin lepelt en ietsje kietelt zit je al zo op 320pk... en die nwe turbo motoren zijn niet zo tricky, eventueel kun je er dan een schijnbaar goed traction control op laten zetten met eventueel zelfs launchcontrol voor weinig, zie link...
racelogic:
http://www.racelogic.co.uk/
en hier een verhaaltje:
http://autospeed.drive.com.au/cms/A_1121/article.html
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Aha, dat dacht ik alMex schreef:Lochem.Maik schreef:Mex, heb jij het over vd Kooi in Lochem of vd Kooi in Amsterdam?
Ik ben daar 2x geweest en vond het ook een beetje kouwe kak sfeer. Maar in Amsterdam is het zo ongeveer het omgekeerde Daar is het Jan van der Kooi die de scepter zwaait en hij heeft het woord ongedwongen uitgevonden Soms zou je dat ook weer niet willen want hij is soms ietsje laks met afspraken ... maar de sfeer is er iig prima
Maar als van Sten je bevalt en zal misschien ook dichterbij zijn voor jou, dan zou ik daar ook naartoe gaan, hoor ook alleen maar goede verhalen over hun.
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Dus koop nou maar gewoon weer een speedster turbo, daar gooi je voor 4000euro tuning in, voor 1000euro die traction control, voor 1700euro een superonderstel en voor 200euro een goede uitlijning die precies aan jouw wensen voldoet en je hebt een 360pk sub-1000kg kanon, zo ongeveer als die van Herman (met die zwarte). 'Speedster turbo: 30k, aanpassingen: 8k, klaar voor 38k 8) (hang me niet op aan de prijzen, heb even wat gegokt, maar ver zal het er niet naast zitten )GTRene schreef:..............
Trouwens je weet denk ik wel van de nwe Opel GT met 265 pk 2.0 block?! die moet weer een stuk sterker zijn en al 60pk meer dan de oude 2.0L Opel standaard als je nou zo'n blokje erin lepelt en ietsje kietelt zit je al zo op 320pk... en die nwe turbo motoren zijn niet zo tricky, eventueel kun je er dan een schijnbaar goed traction control op laten zetten met eventueel zelfs launchcontrol voor weinig, zie link...
racelogic:
http://www.racelogic.co.uk/
en hier een verhaaltje:
http://autospeed.drive.com.au/cms/A_1121/article.html
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
@Maik, je hebt wel gelijk, van de speedster is een kanon te maken en dat voor ongeveer 10.000,-euro minder dan een vergelijkbare Elise, dat is nogal wat en toen ik met die van Jans reed viel me op hoe makkelijk dat ding de power op de droge weg kreeg...maar wat me ook opviel was die grotere turbo die laat inkomt en dus pas vanaf zo'n 4.000rpm enorm meeblaast en dat was wel leuk maar vond de standaard opbouw van druk bij de standaard speedster veel vloeiender/mooier dus die turbo setting die jans erin had zou ik nooit kiezen...dan liever iets minder power en een mooiere snelle turbodruk opbouw.
Echter persoonlijk vind ik de 111R mooier en beter schakelen en mooier interieur hebben dan de speedster, maar in de juiste kleurstelling kan de speedster ook erg mooi zijn, we zien wel wat het wordt, ben ok nog bezig met een TVR Tuscan V8 bijna 400pk in een als nieuw oud monster scary as hell to drive maar racen moet je er ook niet mee, tis meer een fun car dan, hier een foto van die TVR Tuscan V8.
Echter persoonlijk vind ik de 111R mooier en beter schakelen en mooier interieur hebben dan de speedster, maar in de juiste kleurstelling kan de speedster ook erg mooi zijn, we zien wel wat het wordt, ben ok nog bezig met een TVR Tuscan V8 bijna 400pk in een als nieuw oud monster scary as hell to drive maar racen moet je er ook niet mee, tis meer een fun car dan, hier een foto van die TVR Tuscan V8.
Laatst gewijzigd door GTRene op 15 feb 2011, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente
René,
De 2.0L van de GT wordt in de lengterichting gebruikt. Dus om die "zomaar" even in een Elise of Speedster te bouwen ga je wat stappen te snel
Persoonlijk (uit rij-ervaring) vind ik dat een Speedster volledig bruikbaar blijft tot 290-300 pk. Daarboven wordt het een gevaarlijk apparaat omdat je altijd moet oppassen met je gaspedaal. Slingeren en kwispelen door wielspin bij volgas @ 160 km/h met zo'n korte wielbasis is vragen om problemen ...
SteV6
De 2.0L van de GT wordt in de lengterichting gebruikt. Dus om die "zomaar" even in een Elise of Speedster te bouwen ga je wat stappen te snel
Persoonlijk (uit rij-ervaring) vind ik dat een Speedster volledig bruikbaar blijft tot 290-300 pk. Daarboven wordt het een gevaarlijk apparaat omdat je altijd moet oppassen met je gaspedaal. Slingeren en kwispelen door wielspin bij volgas @ 160 km/h met zo'n korte wielbasis is vragen om problemen ...
SteV6
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
owja, das waar, je zou dus de delen die anders zijn dan de "oude" 2.0 turbo motor moeten overzetten? of is dat nwe blok totaal anders of alleen draaiende delen?SteV6 schreef:René,
De 2.0L van de GT wordt in de lengterichting gebruikt. Dus om die "zomaar" even in een Elise of Speedster te bouwen ga je wat stappen te snel
Persoonlijk (uit rij-ervaring) vind ik dat een Speedster volledig bruikbaar blijft tot 290-300 pk. Daarboven wordt het een gevaarlijk apparaat omdat je altijd moet oppassen met je gaspedaal. Slingeren en kwispelen door wielspin bij volgas @ 160 km/h met zo'n korte wielbasis is vragen om problemen ...
SteV6
Inderdaad de korte wielbasis is voor circuit werk (kleine circuits)wel mooi maar als ie op hoge snelheid gaat kwispelen gaat het ineens erg snel maar daar zou dus die racelogic "traction" control een safe oplossing kunnen zijn, uitkijken moet je sowieso op de limieten...en een limiet rijder ben ik niet, hou van overzicht en of kunnen overzien, maar hou ok van wat power reserve hebben dat rijd iets relaxter vind ik dan continu moeten stampen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten