Lotus Elise/Exige/Europa tuning
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
Rene, je hebt geen donder aan vermogen als je er alleen maar rechtuit mee durft en de auto onhandelbaar is in de regen. Geilen op cijfertjes terwijl je op zo'n moment zoek gereden wordt door een 2CV uit 1983. Erg leuk ja... :morecoffee:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
vind je het gek, heb je die 2CV wel eens bekeken danallen schreef:Rene, je hebt geen donder aan vermogen als je er alleen maar rechtuit mee durft en de auto onhandelbaar is in de regen. Geilen op cijfertjes terwijl je op zo'n moment zoek gereden wordt door een 2CV uit 1983. Erg leuk ja... :morecoffee:
http://www.2cv.nl/publicaties/v8/index2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
hier nog zo'n ding
en hier de CV2 daagt de Audi RS6 uit
- Emiel
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
Duratec gaat op de std. versnellingsbak, ( ontworpen door honda dus kan het allemaal wel goed aan )
Dus je behoud de originele hoeken van de aandrijfassen en allemaal van dat soort geneuzel, en dat zijn allemaal dikke voordelen tov een honda.
K-serie is leuk blokje maar slecht design en outdated. Rijd super leuk, overal leuk koppel etc.
Maar niks went zo snel als snelheid.
Ik zeg Exige S1 met honda SC of flink gekietelde duratec. Megavet als track toy.
Vermogen is prima bruikbaar, je moet alleen beter leren rijden
Beter het gas en rem spel leren beheersen
Dus je behoud de originele hoeken van de aandrijfassen en allemaal van dat soort geneuzel, en dat zijn allemaal dikke voordelen tov een honda.
K-serie is leuk blokje maar slecht design en outdated. Rijd super leuk, overal leuk koppel etc.
Maar niks went zo snel als snelheid.
Ik zeg Exige S1 met honda SC of flink gekietelde duratec. Megavet als track toy.
Vermogen is prima bruikbaar, je moet alleen beter leren rijden
Beter het gas en rem spel leren beheersen
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
goed gesproken
maareuh, bedoel je dat van die Duratec ingebouwd in plaats van de rover blokken? en dus die versnellingsbak en aandrijfassen blijven, das wel handig 8) en de bloksteunen dan? moet toch verder nog wel redelijk wat aangepast worden neem ik aan, maar ben erg benieuwd wat het brengt
gaan ze ook motorische tuning aanbieden? want standaard heeft zo'n 2.3 duratec iets van 190 ofzo? maar der zit behoorlijk wat NA rek in zo'n motor geloof ik...
maareuh, bedoel je dat van die Duratec ingebouwd in plaats van de rover blokken? en dus die versnellingsbak en aandrijfassen blijven, das wel handig 8) en de bloksteunen dan? moet toch verder nog wel redelijk wat aangepast worden neem ik aan, maar ben erg benieuwd wat het brengt
gaan ze ook motorische tuning aanbieden? want standaard heeft zo'n 2.3 duratec iets van 190 ofzo? maar der zit behoorlijk wat NA rek in zo'n motor geloof ik...
-
- Berichten: 7286
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
Ik hoop dat je geen problemen krijgt Hans..... maar ik bekijk zo'n VHPD blok met iets andere ogenHans GP schreef:Ik heb geen problemen met de K-serie heerlijk motortje 8)
Met beleid mee omgaan.. laat hem lekker erin zitten, hij is snel zat nu met Emerald computer.
-
- Berichten: 7286
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
Als je kiest voor een Duractec krijg je ook een compleet nieuw blok, terwijl zo'n Honda blok uit een sloper komt (met x KM op de teller...)Capo_Miel schreef:Dus je behoud de originele hoeken van de aandrijfassen en allemaal van dat soort geneuzel, en dat zijn allemaal dikke voordelen tov een honda.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
ow, hij zal nog 20 tot 30.000km hebben waarschijnlijk, en zolang ie doet is Hans blij hij heeft nog maar kort dat extra vermogen, en heel veel km zal hij denk ik niet rijden maar ben wel benieuwd wat hij gaat doen als de motor het begeeft, reviseren of ?Elise schreef:Ik hoop dat je geen problemen krijgt Hans..... maar ik bekijk zo'n VHPD blok met iets andere ogenHans GP schreef:Ik heb geen problemen met de K-serie heerlijk motortje 8)
Met beleid mee omgaan.. laat hem lekker erin zitten, hij is snel zat nu met Emerald computer.
@Elise, dat klinkt opzich wel goed dat Duratec verhaal, ik dacht namelijk eerder dat de Honda en de rest bijna onverwoestbaar was in zo'n lichte auto, maar later en ook hier hoorde ik van de aandrijfassen problemen...
Uiteindelijk zal de prijs/kwaliteit doorslag geven, ben benieuwd, neem aan dat ze dit jaar meer weten
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
We (de 340 & ik) gaan bewijzen dat de Rover K-serie een betrouwbaar blok kan zijn..
Hoop ik
Hoop ik
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
Hans onze testkees, euh hans ik gun het je, en natuurlijk een tijdje zal die het toch wel volhouden neem ik aan en ach met 6 maand wil je toch weer wat anders, een dak boven je koppieHans GP schreef:We (de 340 & ik) gaan bewijzen dat de Rover K-serie een betrouwbaar blok kan zijn..
Hoop ik
- Emiel
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
GTRene :
Adapter plaat nodig om de "Rover" versnellingsbak aan de NIEUWE duratec motor t ekunnen bevestigen. (en dat is echt cruciaal dat het op de tiende mm nauwkeurig is.. )
Heb een aanbod liggen van iemand maar is te duur (adapterplaat + nog wat kleine extra's )
Motorsteun versnellingsbak blijft dus "origineel"
Motorsteun distributie zijde kan aangepast worden
Dan nog 2 maken voor voor en achter kant, wat niet bijzonder spannend is.
Niet te vergeten de uitlaat bochten die je nodig hebt...
Inlaat traject wat goed moet gebeuren.
Dan nog het hele waterpomp gebeuren en dergelijke.
Direct een goede race ecu erop waarmee je alles kan afstellen etc..
Als ik jou was ?
Of een S1/S2 met Duratec of een S2 met Honda als je leuk speelgoed wil + betrouwbaarheid. S2 zit het Opel spul onder en dat houd het stuk beter heel als de S1, alsnog met veel aanpassingen maar voila.
Honda door sinclaires laten doen in een S2 of een S1 met Duratec door SWlotus.
Zit op sinclaire te wachten en hun duratec verhaal, erg benieuwd wat hun gaan doen.
Als ik dat weet ga ik verder denken wat ik nou ga kopen
ow..aandrijfassen ... op een S2 is dat gezeik stuk minder, goed inrijden, goede aandrijfassen, evt. een "ontluchting" mogelijkheid dat de hoesen niet door druk en teveel vet kapot klappen, is wel te overzien.
Op S1 zou ik handen er niet voor in vuur steken. .maar ik overweeg dat toch nog als "Track toy"
Adapter plaat nodig om de "Rover" versnellingsbak aan de NIEUWE duratec motor t ekunnen bevestigen. (en dat is echt cruciaal dat het op de tiende mm nauwkeurig is.. )
Heb een aanbod liggen van iemand maar is te duur (adapterplaat + nog wat kleine extra's )
Motorsteun versnellingsbak blijft dus "origineel"
Motorsteun distributie zijde kan aangepast worden
Dan nog 2 maken voor voor en achter kant, wat niet bijzonder spannend is.
Niet te vergeten de uitlaat bochten die je nodig hebt...
Inlaat traject wat goed moet gebeuren.
Dan nog het hele waterpomp gebeuren en dergelijke.
Direct een goede race ecu erop waarmee je alles kan afstellen etc..
Als ik jou was ?
Of een S1/S2 met Duratec of een S2 met Honda als je leuk speelgoed wil + betrouwbaarheid. S2 zit het Opel spul onder en dat houd het stuk beter heel als de S1, alsnog met veel aanpassingen maar voila.
Honda door sinclaires laten doen in een S2 of een S1 met Duratec door SWlotus.
Zit op sinclaire te wachten en hun duratec verhaal, erg benieuwd wat hun gaan doen.
Als ik dat weet ga ik verder denken wat ik nou ga kopen
ow..aandrijfassen ... op een S2 is dat gezeik stuk minder, goed inrijden, goede aandrijfassen, evt. een "ontluchting" mogelijkheid dat de hoesen niet door druk en teveel vet kapot klappen, is wel te overzien.
Op S1 zou ik handen er niet voor in vuur steken. .maar ik overweeg dat toch nog als "Track toy"
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
verschillende delen zijn dus nog ff moeilijk, maar die andere partijen die al met Duratec rijden valt daar niet wat weg te halen wat al klaar is? scheelt veel in uit ontwikkelen en kosten.
Er zijn toch al wel 2 of 3 tuners die de duratec gebruiken naar mijn weten, ik weet alleen niet hoe die het doen/volhouden.
Er zijn toch al wel 2 of 3 tuners die de duratec gebruiken naar mijn weten, ik weet alleen niet hoe die het doen/volhouden.
-
- Berichten: 7286
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
De prijs van die conversies is +/- net zoveel als een S1 Elise kost (UK import).GTRene schreef:Uiteindelijk zal de prijs/kwaliteit doorslag geven, ben benieuwd, neem aan dat ze dit jaar meer weten
Vanuit dat oogpunt bekeken is het relatief veel geld wat een conversie dan moet kosten.
Voor het geld van een ombouw zou je ook een S1 elise erbij kunnen kopen en die opbouwen / gebruiken als speeltje voor op het circuit.
- Maus
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
- Locatie: Onder de rook van R'dam
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
Toevallig al eentje op 't oog?Capo_Miel schreef:Ik kijk het nog een tijdje aan voor ik beslissingen ga maken of het een 350pk evo 6 word of een elise S1 met duratec.
- HJ
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 08 feb 2008, 10:54
- Locatie: Paleis 't Loo, Lotus Elise Type 25
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
Heb je toevallig een linkje naar een site?Capo_Miel schreef:GTRene :
Adapter plaat nodig om de "Rover" versnellingsbak aan de NIEUWE duratec motor t ekunnen bevestigen. (en dat is echt cruciaal dat het op de tiende mm nauwkeurig is.. )
Heb een aanbod liggen van iemand maar is te duur (adapterplaat + nog wat kleine extra's )
Motorsteun versnellingsbak blijft dus "origineel"
Motorsteun distributie zijde kan aangepast worden
Dan nog 2 maken voor voor en achter kant, wat niet bijzonder spannend is.
Niet te vergeten de uitlaat bochten die je nodig hebt...
Inlaat traject wat goed moet gebeuren.
Dan nog het hele waterpomp gebeuren en dergelijke.
Direct een goede race ecu erop waarmee je alles kan afstellen etc..
Als ik jou was ?
Of een S1/S2 met Duratec of een S2 met Honda als je leuk speelgoed wil + betrouwbaarheid. S2 zit het Opel spul onder en dat houd het stuk beter heel als de S1, alsnog met veel aanpassingen maar voila.
Honda door sinclaires laten doen in een S2 of een S1 met Duratec door SWlotus.
Zit op sinclaire te wachten en hun duratec verhaal, erg benieuwd wat hun gaan doen.
Als ik dat weet ga ik verder denken wat ik nou ga kopen
ow..aandrijfassen ... op een S2 is dat gezeik stuk minder, goed inrijden, goede aandrijfassen, evt. een "ontluchting" mogelijkheid dat de hoesen niet door druk en teveel vet kapot klappen, is wel te overzien.
Op S1 zou ik handen er niet voor in vuur steken. .maar ik overweeg dat toch nog als "Track toy"
En weet je wat het ongeveer kost (met behoud van originele versnellingsbak)?
Op de site van Komo-Tec had ik ook al wat gevonden.
-
- Berichten: 7286
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
De prijzen die ik tot nu toe heb gehoord zijn ongeveer de Honda conversie prijzen, maar er zijn meerdere partijen die bezig zijn met de Duractec conversies, even afwachten wat het gaat worden.HJ schreef:Heb je toevallig een linkje naar een site?
En weet je wat het ongeveer kost (met behoud van originele versnellingsbak)?
Op de site van Komo-Tec had ik ook al wat gevonden.
Met name als er DIY kits op de markt komen zal het flink goedkoper worden.
http://forums.seloc.org/viewthread.php?tid=210320" onclick="window.open(this.href);return false;
- HJ
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 08 feb 2008, 10:54
- Locatie: Paleis 't Loo, Lotus Elise Type 25
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
Thanks Bert.
Ik zal het eens rustig gaan lezen. Nog geen concrete plannen maar mocht ie ploffen dan wil ik wel weten wat ik wil. En anders even wachten op ervaringen e.d.
Ik zal het eens rustig gaan lezen. Nog geen concrete plannen maar mocht ie ploffen dan wil ik wel weten wat ik wil. En anders even wachten op ervaringen e.d.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
denk dat er wel meer leden zijn die dat willen weten als hun geliefde rover de benen neemt wordt vervolgd
- HJ
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 08 feb 2008, 10:54
- Locatie: Paleis 't Loo, Lotus Elise Type 25
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
Ik lees goede berichten op Seloc. En prijs valt ook mee (als je al een tijdje de Honda ombouwprijs in je hoofd hebt).
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
HJ, jij bent toch eigenlijk een Audiman?
Misschien eens om de tafel met vdk? Een 300+ pk Audiconversie op een net zo gele S1 zag er prachtig uit. 8)
Misschien eens om de tafel met vdk? Een 300+ pk Audiconversie op een net zo gele S1 zag er prachtig uit. 8)
- Emiel
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
Niemand wil hun geheimen delen natuurlijk. Maar er is een UK lid die zelf aan het inbouwen is geslagen en me heeft aangeboden om alles wat hij laat maken dubbel laat uitvoeren, dus aparte set voor mij. Echter de kosten daarvan kun je net zo goed een lite stark honda kit kopen en de std honda ecu gebruiken ipv de hondatadingus. Niet super super optimaal maar wel ruim voldoende. 2e hands auto, waarom alles nieuw erin steken ?GTRene schreef:verschillende delen zijn dus nog ff moeilijk, maar die andere partijen die al met Duratec rijden valt daar niet wat weg te halen wat al klaar is? scheelt veel in uit ontwikkelen en kosten.
Er zijn toch al wel 2 of 3 tuners die de duratec gebruiken naar mijn weten, ik weet alleen niet hoe die het doen/volhouden.
Ben aan het kijken in de UK. Staat van alles maar hou even mijn ogen open. Voorkeur zou een RS2 hebben tegen UK prijzen ivm de AYC waar ik weinig vertrouwen in heb kwa betrouwbaarheid en de hoge prijzen kwa vervangen. Maar een RS zou ik ook niet 123 afslaan.Maus schreef:Toevallig al eentje op 't oog?Capo_Miel schreef:Ik kijk het nog een tijdje aan voor ik beslissingen ga maken of het een 350pk evo 6 word of een elise S1 met duratec.
Moet eens op bezoek een garage welke evo's in onderhoud heeft en nog wat dingen navragen.
Via lancerregister al wel uitgevonden dat men druk bezig is om de AYC's te kunnen gaan repareren in de toekomst. Solenoids vervangen of iets.
Ben enigzins geschrokken van de extreem dure onderdelen van Mitsu. Stuur rack 2500 pond... maargoed als er een revisie kit beschikbaar is..
Vind de Impreza STI Type-R(a) ook nog steeds leuk maar ben niet zo happig met al die engine rebuilds.
Heb veel dingen niet via internet uit gevonden maar via het op bezoek gaan bij mensen en praten met eigenaars en dergelijkeHJ schreef: Heb je toevallig een linkje naar een site?
En weet je wat het ongeveer kost (met behoud van originele versnellingsbak)?
Op de site van Komo-Tec had ik ook al wat gevonden.
Seloc staat best vol geschreven in iedergeval.
- HJ
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 08 feb 2008, 10:54
- Locatie: Paleis 't Loo, Lotus Elise Type 25
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
Mwa, als dagelijks vervoer ok maar ik wil geen turbo in een Elise. Ik was ook al niet zo'n fan van de Speedster Turbo. En 300pk vind ik ook teveel. Rond of net boven de 200pk vind ik genoeg.allen schreef:HJ, jij bent toch eigenlijk een Audiman?
Misschien eens om de tafel met vdk? Een 300+ pk Audiconversie op een net zo gele S1 zag er prachtig uit. 8)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
zag net ook dat je die nieuwe af 2010 type Exige spoilert ook op het voorgaande type kan plaatsen?
zo te zien valt de prijs ook mee.
deze eigenaar heeft er ook meteen de larger scoop roof, op gezet.
staat em goed.
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... tentexige/" onclick="window.open(this.href);return false;
deze zwarte ook
zo te zien valt de prijs ook mee.
deze eigenaar heeft er ook meteen de larger scoop roof, op gezet.
staat em goed.
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... tentexige/" onclick="window.open(this.href);return false;
deze zwarte ook
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
Rene, dat wist je al.
Zie http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 86#p669386
Zie http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 86#p669386
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
nu ik het terugzie jaMathieu schreef:Rene, dat wist je al.
Zie http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 86#p669386
men hoofd is echt een zeef(korte termijn geheugen ofzo?) bij niet sterk overrullende dingen zeg maar, lastig/vermoeiend
but life goes on
trouwens die oranje nog niet weer gezien, doet ie nog mee met DF dagen of...
staat in elk geval goed die spoilert, een leuke optie, evenals het dakje met volle lengte scoop.
- Kevin20v
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48
- Contacteer:
Re: Lotus Elise/Exige/Europa tuning
Weten jullie misschien of er zo standaard kits te koop zijn waarmee je een VAG 1.8T blok in zo'n S1 Elise kunt hangen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 256 gasten