Mark 320iS schreef: ↑06 aug 2020, 09:45
Anders moet je hem ff een appje sturen, misschien kan ie het nog meenemen. Splitter zal ie wel vergeten zijn en die 2 fans vind ik ook wel een hele slimme! Je zou bij een F1 team moeten solliciteren...
Nee dat zou niet eerlijk zijn, heb 6 jaar geleden Toto al wat tips gegeven.
Bah, landverrader! Gewoon bewust Max van een kampioenschap afhouden!
Begint eerst nog met de ex-van Murray, de XP3 F1, die hij maar verkocht want hij reed er het liefst mee met familie, op zondagmorgen, in de regen, alleen toen de prijzen de €20miljoen overschreden, werd hem duidelijk dat het wel een erg groot risico was om er 'dagelijks' mee te rijden.
Het is net alsof je naar John Cleese staat te kijken in aloha-shirt, maar als je dan de technische gegevens hoort, dan vraag ik me af dat de 'grote' fabrikanten nog niet op zulke ideeën zijn gekomen. Eerste idee was om de auto onder de 900kg te houden, dat werden er helaas 980kg, maar dan is die nog breder dan een Boxster.......
The finished motor is a proper racing setup that uses twelve throttle bodies and a ram induction box sitting on top of that. And an open-pipe 12,100rpm V12.
And I think we've done a good job because we've created an 852kg car with a higher power to weight than a naturally aspirated LMP1 car."
Or, to put it more bluntly, that's 835hp per tonne - 163hp more than the T.50 road car and 65hp more than AMG's F1-powered Project One. Take a moment to digest that. The V12 is said to peak at 711hp on the jig, but it'll offer 725hp in the car thanks to the ram air intake that will force feed it. That's 75hp more than the road version, and comes with promise of even faster reactions to the 28,000 revs per second possible in the T.50. Somewhat unsurprisingly, Murray says the track version is a very different beast - and no two will be the same, as evidenced by the quoted top speed of 170mph to 210mph
"The powertrain as a whole is really fantastic and, like the rest of the car, easily beats our initial expectations," Murray explained. "We targeted 890kg all in, gave Cosworth a target of 700hp and we wanted 1,000kg of downforce. The finished car is 38kg lighter than the target weight, 25hp more powerful with 178hp per litre and it produces up to 1,500kg of downforce.