700pk
12.100rpm
980kg
https://topgear.nl/autonieuws/gordon-mu ... claren-f1/

12000toeren
Dat is ook een tof ding, maar een V8 met zoveel toeren is toch wel andere koekRocketmonkey schreef: 07 jun 2019, 09:30 Nix nieuws, mijn voormalige Gordon Murray creatie kwam daar een kwart eeuw geleden al aan
https://www.roadandtrack.com/car-cultur ... sterpiece/
Bak je hem eerst, of gewoon rauw?
https://www.autoblog.nl/nieuws/gordon-m ... ier-167125Om te beginnen is de V12 dit keer niet afkomstig van BMW, maar van Cosworth. Het 3.9 liter blok levert 663 pk bij een toerental van 11.500 tpm en 467 Nm koppel bij 9.000 tpm. Dit toerental kan oplopen tot maar liefst 12.100 tpm. Zo’n hoog toerental krijg je in geen enkel andere straatauto met een atmosferische motor. De hoogtoerige V12 is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak van Xtrac.
Het gewicht van de T.50 is met 986 kg ruim onder de 1.000 kg-grens gebleven. Daarmee is de auto 150 kg lichter dan de McLaren F1. Dit is mede te danken aan het veelvuldig gebruik van carbon voor het chassis en de carrosserie. Ook Cosworth heeft zijn steentje bijgedragen door de V12 zo licht mogelijk te houden. Met 178 kg is het de lichte V12 ooit in een straatauto. Prestatiecijfers delen vond Gordon Murray niet nodig.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten