Alfata schreef: 26 jun 2018, 12:04
Gaat mij inderdaad om al die gleuven, hoeken, gaten, roosters, grillen, etc. Ik mis heel erg de elegantie in de huidige generatie supercars. Het is jammer om te zien dat AM nu ook mee gaat in deze designtaal. De nieuwe Vantage heeft dat agressieve ook.
Het groeit daardoor allemaal zo naar elkaar toe. De F-type vind ik dan een voorbeeld van een chique Britse sportwagen zoals dat hoort. En dan niet de V8 versie, of SVR, maar simpel de V6S. Dat is hoe mijn inziens een Britse sportwagen hoort te zijn: eenvoud, chique en elegantie.
Inderdaad. Nu is het zo dat normale auto's (ook de grootste eco-hokken die er zijn) steeds meer zogenaamd sportieve kenmerken hebben qua inhammetjes, spoilerachtige zaken, agressieve bumpers, neppe diffusors, in de bumper verwerkte (nep) uitlaten en algeheel qua drukte in de vormgeving. Het lijkt wel alsof sportieve autofabrikanten daar weer overheen willen door er nog een stapje bovenop te doen. Als sportief merk zou ik juist het tegenovergestelde doen, lekker terug naar ingetogen en puur op basis van mooie lijnen indruk maken. De F-type is een goed voorbeeld, prachtige auto met geweldige lijn erin. Een M240i vind ik ook mooier dan een M2.
Het drukke en agressieve kan ik overigens ook (op z'n tijd) waarderen. Een GT3 RS is natuurlijk porno. Beetje afhankelijk van de auto dus. Een AM heeft het niet nodig, daar vond ik voorheen ook al de normale modellen vaak mooier dan de sportieve modellen (die weer zo nodig lelijke roostertjes in de motorkap etc. moesten hebben).