Nieuwe 2018 Vantage met 510pk AMG blok

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Nieuwe 2018 Vantage met 510pk AMG blok

Bericht door Macboy » 23 nov 2017, 21:14

Ding is veel gebalanceerder dan de DB11 vind ik. Interieur DB11 is dan wel fraaier inderdaad.

Maar Aston Martin was een English gentlemens stylish car interior. Dit is inderdaad racy en zou niet misstaan in een McLaren. Maar het is geen McLaren maar een Aston. Anders gooi je je heritage gewoon te grabbel. Komt het helemaal goed met je merk.

Zoals Jaguar dat geen British Racing Green meer aanbiedt bij de XE.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Nieuwe 2018 Vantage met 510pk AMG blok

Bericht door Macboy » 23 nov 2017, 21:18

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Nieuwe 2018 Vantage met 510pk AMG blok

Bericht door Riceaux » 23 nov 2017, 23:01

JP schreef: 23 nov 2017, 16:38 Best mooi...... !!

Afbeelding

Zo'n nieuwe Fiesta ..... :tooth:
Hebben ze toch nog een nieuwe naam bedacht!

Robin
Berichten: 51117
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nieuwe 2018 Vantage met 510pk AMG blok

Bericht door Robin » 24 nov 2017, 07:49

Obbe pracht inderdaad.
Macboy schreef: 23 nov 2017, 21:14

Maar Aston Martin was een English gentlemens stylish car interior. Dit is inderdaad racy en zou niet misstaan in een McLaren. Maar het is geen McLaren maar een Aston. Anders gooi je je heritage gewoon te grabbel. Komt het helemaal goed met je merk.

Zoals Jaguar dat geen British Racing Green meer aanbiedt bij de XE.
https://global.astonmartin.com/en-gb/corporate/heritage

Ik deed 25 jaar geleden de IVA in Driebergen , bij Engels hadden we lezingen, ik deed een lezing over mijn mede fav merk Aston Martin(Lagonda).
Details zal ik je besparen, maar ik had een heel uitgediept verhaal. En het kwam goed over(understatement)

We zijn nu 25 jaar verder. Toen is nu heritage, maar toen/toen is nog meer heritage.

Dit is de kant die AM opgaat: ik ben blij dat ze nog bestaan! Ze hebben 'n Vulcan(welhaast extremer dan 'n FXXK van Ferrari, Porsche heeft zoiets niet als Kundenauto, hoewel de GT2RS sneller zal zijn op vele vlakken ) en dat te gekke semi F1 derived hybride ding.

Wat is heritage? Voor jou en mij blijkbaar anders...

Aston Martin= niet alleen James Bond he.

Ze maken sinds 2010 weer een kleine winst las ik.

En inderdaad Jag zonder BRG is nonsense.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Nieuwe 2018 Vantage met 510pk AMG blok

Bericht door Macboy » 24 nov 2017, 09:19

Aston Martin moet wel veranderen dat begrijp ik Robin. Was immers geen verkoop wonder kan ik me voorstellen. Maar ik kan ook wel bedenken dat de kracht van Aston juist het onderscheidend vermogen was ten opzichte van de gevestigde orde. Dus tuurlijk was Porsche beter. Maar boeien want jij had een Aston. En door de auto meer racy te maken is er nog steeds geen Porsche rijder die erin gezien wil worden terwijl de oude koper er dan ook geen behoefte meer aan heeft.

Dat is beetje waar ik “bang” voor ben bij dit soort aanpassingen. Aanpassen prima maar vergeet je sterkste verkoop praatje niet. De looks ! De waanzinnige looks !

Als je zelfs als merk als Aston Martin niet een auto kunt ontwerpen die meteen door de hele wereld als prachtig zal worden gezien dan heb je het gewoon NIET begrepen.

Wouter81
Berichten: 9044
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Nieuwe 2018 Vantage met 510pk AMG blok

Bericht door Wouter81 » 24 nov 2017, 09:21

Obbe schreef: 23 nov 2017, 19:34 Nog een paar plaatjes van een betere kleur.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ja, dit is een stuk beter zo ja. Een stijlvolle kleur waardoor het kitcargehalte ook gelijk met 300 punten daalt.

Zo is hij prima te pruimen, vanuit bepaalde hoeken zelfs heel mooi. Gelukkig maar.

Alleen dat interieur is en blijft niet best, net een hoop gesmolten plastic.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Nieuwe 2018 Vantage met 510pk AMG blok

Bericht door ///Joost » 24 nov 2017, 09:53

Aston Martin heeft het afgelopen kwartaal een winst voor belasting van 22 miljoen pond geboekt. Hierdoor ligt de Britse fabrikant op koers voor de eerste jaarwinst sinds 2010.
Gemeten over de eerste negen maanden van het jaar nam de omzet met 84 procent toe tot 567 miljoen pond. De bedrijfskasstroom verviervoudigde naar 121 miljoen pond.

De operationele winst over het derde kwartaal kwam uit op 8,6 miljoen pond. In hetzelfde kwartaal een jaar eerder werd er nog een verlies van 8,5 miljoen pond genoteerd.

De omzet steeg het afgelopen kwartaal naar 156,4 miljoen pond, een verbetering van 59,8 miljoen pond vergeleken met vorig jaar.

Aston Martin schrijft de positieve resultaten toe aan de vraag naar de DB11, een model dat in maart 2016 werd gepresenteerd. In juni van dit jaar werd het DB11 aanbod uitgebreid met een V8-versie en afgelopen oktober lanceerde het merk de open Volante-uitvoering van het model.

Aston Martin verkocht tot en met september 3.330 auto's, een stijging van 65 procent vergeleken met de eerste negen maanden van 2016. Er werd gemiddeld 150.000 pond voor de modellen betaald.
Bron: Nu.nl

Robin
Berichten: 51117
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nieuwe 2018 Vantage met 510pk AMG blok

Bericht door Robin » 24 nov 2017, 09:54

Macboy schreef: 24 nov 2017, 09:19 Aston Martin moet wel veranderen dat begrijp ik Robin. Was immers geen verkoop wonder kan ik me voorstellen. Maar ik kan ook wel bedenken dat de kracht van Aston juist het onderscheidend vermogen was ten opzichte van de gevestigde orde. Dus tuurlijk was Porsche beter. Maar boeien want jij had een Aston. En door de auto meer racy te maken is er nog steeds geen Porsche rijder die erin gezien wil worden terwijl de oude koper er dan ook geen behoefte meer aan heeft.

Dat is beetje waar ik “bang” voor ben bij dit soort aanpassingen. Aanpassen prima maar vergeet je sterkste verkoop praatje niet. De looks ! De waanzinnige looks !

Als je zelfs als merk als Aston Martin niet een auto kunt ontwerpen die meteen door de hele wereld als prachtig zal worden gezien dan heb je het gewoon NIET begrepen.
Beide dikgedrukt. Ik weet niet of 't zo allemaal werkt marketing en prospect matig??

En 'door de hele wereld als prachtig'. Omdat JIJ 'm niet mooi vindt en de DB11 niet is dat nog niet 'de hele wereld' denk ik.

(Heb je de voorkant van je huidige auto weleens bekeken dan? Terwijl jij hier doorgaat voor estheet, ofzo...maar ok)

Ken je de '87 Vantage Zagato V8 nog? ook niet moeders mooiste. Astons zijn niet altijd 'door de hele wereld mooi gevonden'. Rolls/Bentley/Ferrari ook niet. Porsche ook niet.


Edit, maar misschien kan jij als AM CEO/head of design ofzo hun uit 't slop halen?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Nieuwe 2018 Vantage met 510pk AMG blok

Bericht door Macboy » 25 nov 2017, 15:39

Heb je dit draadje wel gelezen Robin ? Ik ken geen DB9 draadje waarbij mensen het niet mooi vinden. Ik ken geen Vantage draadje. Ik ken geen autoblad draadje etc etc.

Aston Martin wordt veelal toch wel gezien door iets moois. Ik ken zelf in elk geval niemand die de auto echt lelijk vindt. Terwijl ik in dit draadje alleen al 10 mensen zie die er toch echt niet kapot van zijn.

Zagato is natuurlijk heel wat anders. Dat weet jij toch ook ?

Beetje typisch Robin dat je dan weer over de Mini moet beginnen. Je frustratie als iemand het niet met jou eens is druipt weer van het scherm af.

Zoals het soms even duurt voordat mensen schoonheid in een auto herkennen kan het ook even duren voordat mensen de lelijkheid door beginnen te krijgen. Wellicht ben ik daar gewoon beter in dan jij :tooth:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Nieuwe 2018 Vantage met 510pk AMG blok

Bericht door Macboy » 25 nov 2017, 15:48

Maar wat weet ik ervan die mensen bij AM design snappen dat toch veel beter dan ik. Nee na al die miljoenen in marketing hebben ze bij Aston Martin bedacht dat een echte gentleman met veel geld het meest heeft gedroomd over een PlayStation auto:


Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Macboy op 25 nov 2017, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Berichten: 51117
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nieuwe 2018 Vantage met 510pk AMG blok

Bericht door Robin » 25 nov 2017, 15:48

Jahoor, real life zenuwpees, zeg nou maar gewoon, ja Robin je hebt gelijk, forumdominee dat je d'r bent man.

Robin
Berichten: 51117
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nieuwe 2018 Vantage met 510pk AMG blok

Bericht door Robin » 25 nov 2017, 15:51

Maar ik weet 't ik heb hier met 'n advocaat te maken. Dan weet je 't wel, de boel om/verdraaien heb JIJ iig geen achterwielaandrijver met LSD voor nodig LOL!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Nieuwe 2018 Vantage met 510pk AMG blok

Bericht door Macboy » 25 nov 2017, 15:52

Ik zit hier lachend achter het scherm terwijl jij vloekend Friesland door loopt te bellen :lol:

Maar goed nogmaals jij begint over Mini. In ander draadje begin jij over FWD. Puur uit frustratie denk ik. Dus wie de bal kaatst kan hem terug verwachten toch ?

Robin
Berichten: 51117
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nieuwe 2018 Vantage met 510pk AMG blok

Bericht door Robin » 25 nov 2017, 15:54

Dat zou kunnen, DCT vs handbak misschien? Ik weet dat jij nogal selectief verontwaardigd en respectvol op dit forum bent, vandaar, snap je?

Nu weer ontopic.

Robin
Berichten: 51117
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nieuwe 2018 Vantage met 510pk AMG blok

Bericht door Robin » 25 nov 2017, 15:55

Maar irl ben je wel 'n aardige vent hoor. Gelukkig.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Nieuwe 2018 Vantage met 510pk AMG blok

Bericht door Macboy » 25 nov 2017, 15:56

Omdat jouw keuze de beste keuze is ? Dacht het niet. Ik ben niet dis respectvol. Ik geef als enige hier aan dat DCT langzaam is. Vervolgens doe jij dis respectvol jegens mij omdat ik en Romo de knopjes niet weten te vinden. Vervolgens blijkt uit meerdere posten dat wij dus gewoon gelijk hebben. En toen was het stil.

Dus wat is je punt ? Dat we beiden aardig zijn in het echt maakt het niet minder waar.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Nieuwe 2018 Vantage met 510pk AMG blok

Bericht door Macboy » 25 nov 2017, 15:58

Maar goed de boodschap is duidelijk: Aston Martin heeft miljoenen uitgegeven aan wat mensen willen en zijn met een prachtige digitale toerenteller gekomen. Ken daadwerkelijk niemand die daar nu een stijve van gaat krijgen. Hoeft ook niet, maar wel jammer omdat het oude dashboard zo mooi was.

Robin
Berichten: 51117
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nieuwe 2018 Vantage met 510pk AMG blok

Bericht door Robin » 25 nov 2017, 15:59

De DCT kwestie met de M4 was dat jullie de settings niet konden vinden en dat jullie mis zaten. Niet de boel omdraaien.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Nieuwe 2018 Vantage met 510pk AMG blok

Bericht door Macboy » 25 nov 2017, 16:04

Nee de kwestie was dat ik voor een rotonde terug wil schakelen van 4 naar 2 en nadat ik de rotonde voorbij ben hij pas in zijn 2 zit. Dat is bij PDK wel goed voor elkaar. Wat heeft dit met dis respect te maken ? Jij voelt je wellicht persoonlijk aangevallen omdat jij zelf DCT hebt. Maar wat heeft dat met respect te maken ? Jouw reacties over knopjes is dis respectvol.

Alsof wij de hele tijd aan de ventilatie zaten om sneller te schakelen lol :)


Maar back on topic: de Vantage vind ik gewoon gaaf, wat de DB11 had moeten zijn met uitzondering van de voorkant en het interieur.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nieuwe 2018 Vantage met 510pk AMG blok

Bericht door romo » 25 nov 2017, 16:11

Ik word niet koud of warm van deze kar, doet me niets;


Afbeelding


Afbeelding


If you see it, you`ll shit bricks..........

Interieur is al hemaal een aanfluiting, dat hele DigiDash is kwalitatief uitermate teleurstellend IMO

Robin
Berichten: 51117
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nieuwe 2018 Vantage met 510pk AMG blok

Bericht door Robin » 25 nov 2017, 16:11

Jullie zaten in de verkeerde modus dus ging 't traag. DCT is blitsnel in Sportplus up en down.

Ja waarschijnlijk zaten jullie aan de ventilatieknoppen jullie kennende ha.

Sorry dat ik begon over de voorkant van je Mini, maarja ik vind die hondslelijk. Net als dat jij heel vaak wat vindt waarvan jij denkt dat de rest dat ook vindt. Snap je?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nieuwe 2018 Vantage met 510pk AMG blok

Bericht door romo » 25 nov 2017, 16:14

Ik weet nog, een jaar of wat geleden, Van Laarhoven Eindhoven, AM kijken..........het viel IRL nog al tegen, over de prijs nog maar niet gesproken, volstrekt disproportionele prijs-kwaliteit verhouding......

Qua exterieur onovertroffen, maar das gelijk ook de makke hier, alles verbleekt naast een AM qua exterieur, zelfs de eigen opvolger!

De verkoopster in d`r strakke spijkerbroek (die zowat op ontploffen stond, nadat ik me eerst had afgevraagd hou ze dat ding ooit had aangegkregen) maakt nu nog steeds meer indruk dan AM destijds :tooth: :lol:

Robin
Berichten: 51117
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nieuwe 2018 Vantage met 510pk AMG blok

Bericht door Robin » 25 nov 2017, 16:16

Volgens mij is dat de 'bazin' zelf Romo?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nieuwe 2018 Vantage met 510pk AMG blok

Bericht door romo » 25 nov 2017, 16:21

^egh, ze was daar ietwat te jong voor, mogelijk dochter van?

Anyway, ik zou d`r wel voor een ritje mee nemen, dat dan weer wel, al dan niet in een AM :tooth:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Nieuwe 2018 Vantage met 510pk AMG blok

Bericht door Macboy » 25 nov 2017, 16:22

Robin ik heb al eerder mijn irritaties uitgesproken jegens Arthur dat je op een forum niet elke keer hoeft aan te geven dat iets je mening is. Dus als ik zeg dat de auto lelijk is dat ik dan niet hoef te typen dat ik vind dat de auto lelijk is. Dat spreekt voor zich toch ?

En wat de DCT discussie betreft ben je behoorlijk selectief in je geheugen:

Andre schreef: 06 feb 2016, 09:50 Ik heb op papenburg gedrift met een m4. Wat mij heel erg tegenviel was de elektronische stuurpomp.

DCT was inderdaad niet het rapste bij terug schakelen.

Als daily zou ik mij er niet aan storen maar als fun auto wel.
Bert ///M3 schreef:Het is heel logisch dat een DCT bak langzamer is bij terugschakelen als bij opschakelen. SMG bakken waren om die reden ook altijd trager met terugschakelen. Enige wat ik me er bij voorstellen kan is de situatie dat je met 80 op een rotonde af komt en vervolgens hard remt en 4-5 versnellingen terug klapt. Dan moet hij er wellicht over nadenken.

Maar goed wat weten André en Bertikipedia er nou van .....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten