Jaguar XF
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Vooral van het interieru zou ik zelf onder de indruk zijn. Lijkt me echt heel erg fraai! Hoop dat de materialen ook zo aanvoelen als ze er uit zien.Metchu schreef:vriend van me werkt bij jaguar, ik ga er binnekort maar eens in rijden 8)
Als het zover is, zal ik wel een verslagje schrijven (maar ik moet jullie wijzen op het feit dat ik snel onder de indruk ben )
- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
[img:450:300]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... ndeo03.jpg[/img]
[img:372:225]http://www.autointernationaal.nl/img/Image/XFTA7.jpg[/img]
ja of ik moet gek zijn
[img:372:225]http://www.autointernationaal.nl/img/Image/XFTA7.jpg[/img]
ja of ik moet gek zijn
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Ik blijf erbij. Ook al ging dat nog over het iets coolere prototypeDennis Cavallino schreef:Dat Hyundai Jaguar kopieert, ok, dat begrijp ik. Maar dat Jaguar Hyundai nu gaat kopieren... daar snap ik echt niets van.
Ik vind de auto te modern ogen en daardoor niet tijdloos. Op het moment dat 'ie op de markt komt is 'ie al ouderwets. Ik hou van de oude stijlelementen van Jaguar. Dan je targets maar bijstellen ipv opschroeven.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
- Contacteer:
Re: Jaguar XF
Gisteren hebben we een proefrit gemaakt met een Jaguar XF 3.0V6 Premium Luxury. Voornaamste reden was dat het werd aangeboden maar ook omdat we het best een leuke auto vinden en mijn vriendin al van jongs van aan gek is van Jaguar (XK). Een andere reden is dat een volgende auto toch wat groter moet zijn en de XF iets aparter is dan een A6 of BMW 5, waar iedereen tegenwoordig in lijkt te rijden.
Bij aankomst bij de dealer wordt je al direct erop gewezen dat Jaguar een merk is met een oude clientèle en dat het 'XJ-sfeertje' nog wel boventoon voert. Groen tapijt, oudere verkopers en blauwe jasjes met gouden knopen.
We hadden vooraf geen afspraak gemaakt over de motor om mee proef te rijden. Met 25.000-30.000km zit er in het grijze gebied voor benzine of diesel. De 3.0V6 stond klaar voor ons in ieder geval.
Ik vind de XF altijd erg klein ogen (net als de S80 trouwens) maar in de laatste 2-3m dat je bij de auto komt groeit de auto voor je gevoel met 50cm. De achterkant is wonderschoon, de voorkant blijft een moeilijk verhaal. De koplampen zijn wel te begrijpen als je net uit de Jaguar showroom loopt maar als je de auto los van de heritage bekijkt klopt de vorm niet.
De keyless entry is grappige feature maar zijn geld in mijn ogen niet waard. Er kleven toch wel wat haken en ogen aan in mijn ogen. In ieder geval dat je niet persé achter het stuur hoeft te zitten om de auto te kunnen starten. Het is zelfs mogelijk om de sleutel buiten de auto te houden, de motor te starten, weg te rijden en de sleutel achter te laten. Zo extreem als bij Top Gear zal het niet zijn maar ik heb toch wat vraagtekens bij de onfaalbaarheid van het systeem.
Het interieur ziet er keurig uit maar doet niet heel ruim aan. De breder middentunnel en de deur zitten vrij direct naast de stoelen, waardoor de auto wat smaller lijkt dan je zou verwachten en het dashboard komt ver de auto in. Het omklappen van de roosters is een leuke feature maar het nut ontgaat mij een beetje. Ik kan mij in ieder geval maar weinig situaties voorstellen dat je in de auto zit met de roosters dicht. Deze feature lijkt dan ook meer bedoeld voor de 'inkijkers' als de auto stilstaat. De verlichting is mooi in de auto en ook het navigatie/audio/klimaat systeem is eenvoudig bedienbaar op het moment dat je doorhebt dat het een touchscreen systeem is.
Rijden doet de XF uitstekend. Met 239pk misten we weliswaar wat pit maar op zich komt de auto er prima mee vooruit. De automaat doet zijn werk ook naar behoren, maar als niet automaat rijders blijft het moeilijk om te wennen aan de volgorde van dingen als je vlot wil versnellen. Met een handbak maak je de beslissing dat je door wil trekken, schakelt terug en geeft een dot gas. De auto reageert dan ook 'meteen'. Met een automaat (of deze automaat) maak je de beslissing te willen versnellen, geef je een dot gas en moet je eerst wachten totdat de automaat heeft teruggeschakeld. Met wat langer rijden zal het ongetwijfeld niet meer opvallen maar nu moet je voor je gevoel 1-2 seconden wachten voordat er wat gebeurd. Oneffenheden worden mooi verwerkt met een onderstel dat een beetje het midden houdt tussen sportief en comfortabel. Remmen en bochten zijn conform verwachtingen. Geen uitschieters en geen tegenvallers.
Nadat ik de navi en dergelijke uitgedokterd had, even de prijslijst van de auto erbij gepakt. De auto waar we in reden krijg je van de dealer mee nadat je € 81.000,- hebt afgetikt.......en dan wordt je wat kritischer.
De schakelflippers achter het stuur zijn van plastic en voelen ook als zodanig aan. Zelfs het randje van de mal zit er nog op. Onbegrijpelijk op een auto als deze. De schakelflippers geven een goedkoop gevoel en de wegklapbare roosters compenseren dat gevoel ook niet.
Omdat we geen automaat rijders zijn weet ik of we het helemaal correct gedaan hebben maar bij verkeerslichten lieten we de automaat in Drive staan met het rempedaal ingetrapt. Het viel mij ook dat er dan meer trilling in de aandrijflijn zit dan ik had verwacht. Missschien is dit bij iedere automaat zo, weet ik niet dus ik weet niet hoe ik die trillingen moet beoordelen
De auto trekt wel veel aandacht. Je ziet heel veel mensen naar de auto staren en als je wordt ingehaald zie je veel hoofden meedraaien in de auto's. Erg grappig om te zien en ook wel een bevestiging dat Jaguar een mooie auto heeft neergezet voor op de weg.
Groot minpunt is het windgeruis!! Bij 120km/u checkte ik even met de schakelaar of het raam wel helemaal dicht zat want ik hoorde behoorlijk wat windgeruis van het raam komen. Het raam zat goed dicht en het windgeruis bleek van de A-stijl af te komen. Toen ik dit zei tegen mijn vriendin (zij reed) vertelde zei zij dat ze twee minuten daarvoor ook even de raamschakelaar had geprobeerd vanwege het windgeruis. We hielden het er maar even op dat de deuren misschien niet helemaal goed afgehangen zijn. De auto had pas 1100km gereden.
Na anderhalf uur waren we weer terug bij de dealer en hebben we nog wat doorgepraat over de mogelijkheden om een XF naar wens af te stemmen. De vanafprijs is € 68.000,- en daar krijg je behoorlijk wat auto voor.
Maar toch heeft de XF het net niet en heeft Jaguar in mijn ogen een hele harde dobber om de komende jaren het hoofd boven wat te houden.
Ik weet gewoon niet wat de doelgroep van de XF is. Is dit slechts de reeds bestaande Jaguar rijder of wil men met de Jaguar een nieuwe doelgroep aanspreken? Ik dacht dat dat laatste zeker een opdracht was voor de XF. Ik reken ons toch tot het Duiste kamp qua autovoorkeur en dan is er een behoorlijke kloof naar Jaguar.
De dealer organisatie is matig, vanuit Leiden is Den Haag/Leidschendam het meest dichtbij maar een alternatief is pas te vinden in Haarlem of Amsterdam waardoor je als nieuwe klant wel direct heel veel vertrouwen moet geven aan een nieuwe/onbekende dealer.
Daarnaast biedt de XF gewoon niet de juiste mogelijkheden om de auto persoonlijk te maken.
- Het motorenaanbod is zeer mager. De 3.0V6 is zoals gezegd prima maar biedt niets extra's. De volgende stap is direct een 4.2 V8, leuk maar een enorme stap. Die 4.2 V8 zou in mijn ogen vervangen moeten worden met een V6 met 280-290 pk en de 4.2 V8 is pas de moeite vanaf 340pk. Er is één diesel die zijn sporen heeft verdient in onder andere de Peugoet 607 volgens mij. Daar mis ik dus ook iets in het aanbod.
- Voor het interieur kan je kiezen uit twee soorten walnoot hout. Een zwarte pianiolak, geborsteld aluminium e.d. is niet mogelijk.
- Sportstoelen worden niet aangeboden terwijl de zittingen toch redelijk vlak zijn en het leder wat glad.
- Sowieso moet je niet in de optielijst zoeken naar sportieve opties.
- Handbak of DSG komt er niet!
De verkopers pareerde de opmerking, dat wij enige sportiviteit toch wel zoeken in een auto, met dat dat niet des Jaguars is en dat Jaguar wat exclusiever moet blijven dan een Audi A6 of BMW 5 en dat Jaguar daar niet in mee wil. Als Jagauar nu een bloeiend bedrijf was had ik zulke opmerkingen misschien nog begrepen maar gezien de financiële situatie zou ik toch niet persé insteken op deze exclusiviteit.
Mijn mening:
- Mooie auto maar wel snel een facelift.
- Geef ook sportievere rijders een mogelijkheid om naar Jaguar te kijken. Sportieve opties als sportstoelen en een sportonderstel moeten gewoon in de optielijst staan.
- De 2.5 Turbo past best bij deze auto, extra V6 en een extra diesel (240pk)
- Normale ventilatieroosters, luxere schakelflippers en heel snel nieuwere rubbers tegen het windgeruis vanaf 100km/u!!
- Voor € 81.000,- rijd je ook een hele leuke A6 of hele dikke 3 Touring.
O ja, mooiste optie op de prijslijst van totaal € 81.000,- .............. de automatische luchtrecirculatie voor € 100,-. Niet vergeten aan te vinken anders grijp je ernaast in je nieuwe XF.
Bij aankomst bij de dealer wordt je al direct erop gewezen dat Jaguar een merk is met een oude clientèle en dat het 'XJ-sfeertje' nog wel boventoon voert. Groen tapijt, oudere verkopers en blauwe jasjes met gouden knopen.
We hadden vooraf geen afspraak gemaakt over de motor om mee proef te rijden. Met 25.000-30.000km zit er in het grijze gebied voor benzine of diesel. De 3.0V6 stond klaar voor ons in ieder geval.
Ik vind de XF altijd erg klein ogen (net als de S80 trouwens) maar in de laatste 2-3m dat je bij de auto komt groeit de auto voor je gevoel met 50cm. De achterkant is wonderschoon, de voorkant blijft een moeilijk verhaal. De koplampen zijn wel te begrijpen als je net uit de Jaguar showroom loopt maar als je de auto los van de heritage bekijkt klopt de vorm niet.
De keyless entry is grappige feature maar zijn geld in mijn ogen niet waard. Er kleven toch wel wat haken en ogen aan in mijn ogen. In ieder geval dat je niet persé achter het stuur hoeft te zitten om de auto te kunnen starten. Het is zelfs mogelijk om de sleutel buiten de auto te houden, de motor te starten, weg te rijden en de sleutel achter te laten. Zo extreem als bij Top Gear zal het niet zijn maar ik heb toch wat vraagtekens bij de onfaalbaarheid van het systeem.
Het interieur ziet er keurig uit maar doet niet heel ruim aan. De breder middentunnel en de deur zitten vrij direct naast de stoelen, waardoor de auto wat smaller lijkt dan je zou verwachten en het dashboard komt ver de auto in. Het omklappen van de roosters is een leuke feature maar het nut ontgaat mij een beetje. Ik kan mij in ieder geval maar weinig situaties voorstellen dat je in de auto zit met de roosters dicht. Deze feature lijkt dan ook meer bedoeld voor de 'inkijkers' als de auto stilstaat. De verlichting is mooi in de auto en ook het navigatie/audio/klimaat systeem is eenvoudig bedienbaar op het moment dat je doorhebt dat het een touchscreen systeem is.
Rijden doet de XF uitstekend. Met 239pk misten we weliswaar wat pit maar op zich komt de auto er prima mee vooruit. De automaat doet zijn werk ook naar behoren, maar als niet automaat rijders blijft het moeilijk om te wennen aan de volgorde van dingen als je vlot wil versnellen. Met een handbak maak je de beslissing dat je door wil trekken, schakelt terug en geeft een dot gas. De auto reageert dan ook 'meteen'. Met een automaat (of deze automaat) maak je de beslissing te willen versnellen, geef je een dot gas en moet je eerst wachten totdat de automaat heeft teruggeschakeld. Met wat langer rijden zal het ongetwijfeld niet meer opvallen maar nu moet je voor je gevoel 1-2 seconden wachten voordat er wat gebeurd. Oneffenheden worden mooi verwerkt met een onderstel dat een beetje het midden houdt tussen sportief en comfortabel. Remmen en bochten zijn conform verwachtingen. Geen uitschieters en geen tegenvallers.
Nadat ik de navi en dergelijke uitgedokterd had, even de prijslijst van de auto erbij gepakt. De auto waar we in reden krijg je van de dealer mee nadat je € 81.000,- hebt afgetikt.......en dan wordt je wat kritischer.
De schakelflippers achter het stuur zijn van plastic en voelen ook als zodanig aan. Zelfs het randje van de mal zit er nog op. Onbegrijpelijk op een auto als deze. De schakelflippers geven een goedkoop gevoel en de wegklapbare roosters compenseren dat gevoel ook niet.
Omdat we geen automaat rijders zijn weet ik of we het helemaal correct gedaan hebben maar bij verkeerslichten lieten we de automaat in Drive staan met het rempedaal ingetrapt. Het viel mij ook dat er dan meer trilling in de aandrijflijn zit dan ik had verwacht. Missschien is dit bij iedere automaat zo, weet ik niet dus ik weet niet hoe ik die trillingen moet beoordelen
De auto trekt wel veel aandacht. Je ziet heel veel mensen naar de auto staren en als je wordt ingehaald zie je veel hoofden meedraaien in de auto's. Erg grappig om te zien en ook wel een bevestiging dat Jaguar een mooie auto heeft neergezet voor op de weg.
Groot minpunt is het windgeruis!! Bij 120km/u checkte ik even met de schakelaar of het raam wel helemaal dicht zat want ik hoorde behoorlijk wat windgeruis van het raam komen. Het raam zat goed dicht en het windgeruis bleek van de A-stijl af te komen. Toen ik dit zei tegen mijn vriendin (zij reed) vertelde zei zij dat ze twee minuten daarvoor ook even de raamschakelaar had geprobeerd vanwege het windgeruis. We hielden het er maar even op dat de deuren misschien niet helemaal goed afgehangen zijn. De auto had pas 1100km gereden.
Na anderhalf uur waren we weer terug bij de dealer en hebben we nog wat doorgepraat over de mogelijkheden om een XF naar wens af te stemmen. De vanafprijs is € 68.000,- en daar krijg je behoorlijk wat auto voor.
Maar toch heeft de XF het net niet en heeft Jaguar in mijn ogen een hele harde dobber om de komende jaren het hoofd boven wat te houden.
Ik weet gewoon niet wat de doelgroep van de XF is. Is dit slechts de reeds bestaande Jaguar rijder of wil men met de Jaguar een nieuwe doelgroep aanspreken? Ik dacht dat dat laatste zeker een opdracht was voor de XF. Ik reken ons toch tot het Duiste kamp qua autovoorkeur en dan is er een behoorlijke kloof naar Jaguar.
De dealer organisatie is matig, vanuit Leiden is Den Haag/Leidschendam het meest dichtbij maar een alternatief is pas te vinden in Haarlem of Amsterdam waardoor je als nieuwe klant wel direct heel veel vertrouwen moet geven aan een nieuwe/onbekende dealer.
Daarnaast biedt de XF gewoon niet de juiste mogelijkheden om de auto persoonlijk te maken.
- Het motorenaanbod is zeer mager. De 3.0V6 is zoals gezegd prima maar biedt niets extra's. De volgende stap is direct een 4.2 V8, leuk maar een enorme stap. Die 4.2 V8 zou in mijn ogen vervangen moeten worden met een V6 met 280-290 pk en de 4.2 V8 is pas de moeite vanaf 340pk. Er is één diesel die zijn sporen heeft verdient in onder andere de Peugoet 607 volgens mij. Daar mis ik dus ook iets in het aanbod.
- Voor het interieur kan je kiezen uit twee soorten walnoot hout. Een zwarte pianiolak, geborsteld aluminium e.d. is niet mogelijk.
- Sportstoelen worden niet aangeboden terwijl de zittingen toch redelijk vlak zijn en het leder wat glad.
- Sowieso moet je niet in de optielijst zoeken naar sportieve opties.
- Handbak of DSG komt er niet!
De verkopers pareerde de opmerking, dat wij enige sportiviteit toch wel zoeken in een auto, met dat dat niet des Jaguars is en dat Jaguar wat exclusiever moet blijven dan een Audi A6 of BMW 5 en dat Jaguar daar niet in mee wil. Als Jagauar nu een bloeiend bedrijf was had ik zulke opmerkingen misschien nog begrepen maar gezien de financiële situatie zou ik toch niet persé insteken op deze exclusiviteit.
Mijn mening:
- Mooie auto maar wel snel een facelift.
- Geef ook sportievere rijders een mogelijkheid om naar Jaguar te kijken. Sportieve opties als sportstoelen en een sportonderstel moeten gewoon in de optielijst staan.
- De 2.5 Turbo past best bij deze auto, extra V6 en een extra diesel (240pk)
- Normale ventilatieroosters, luxere schakelflippers en heel snel nieuwere rubbers tegen het windgeruis vanaf 100km/u!!
- Voor € 81.000,- rijd je ook een hele leuke A6 of hele dikke 3 Touring.
O ja, mooiste optie op de prijslijst van totaal € 81.000,- .............. de automatische luchtrecirculatie voor € 100,-. Niet vergeten aan te vinken anders grijp je ernaast in je nieuwe XF.
Laatst gewijzigd door RutgerK op 16 nov 2008, 15:40, 10 keer totaal gewijzigd.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Re: Jaguar XF
Mooi verslag Rutger. Zeer duidelijk!
Laatst had ik nog een test gelezen van de Xf tegen de Passat CC. Die Passat werd de winnaar. Is dat misschien iets voor je?
Laatst had ik nog een test gelezen van de Xf tegen de Passat CC. Die Passat werd de winnaar. Is dat misschien iets voor je?
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
- Contacteer:
Re: Jaguar XF
Helaas telt mij stem in dit geval maar voor 35% mee.
Passat CC hebben we wel bekeken maar kon niet direct de handen op elkaar krijgen.
Bijzondere ontwikkeling is wel dat mijn vriendin, door a-sociale A5-rijders, wel is gaan twijfelen of zij persé Audi wil blijven rijden. A6 Avant staat er gelukkig nog wel boven maar A4 (Avant) en A5 zijn bijna afgeschreven. Nog één patser in een A5 en het is gebeurd denk ik.
Passat CC hebben we wel bekeken maar kon niet direct de handen op elkaar krijgen.
Bijzondere ontwikkeling is wel dat mijn vriendin, door a-sociale A5-rijders, wel is gaan twijfelen of zij persé Audi wil blijven rijden. A6 Avant staat er gelukkig nog wel boven maar A4 (Avant) en A5 zijn bijna afgeschreven. Nog één patser in een A5 en het is gebeurd denk ik.
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Jaguar XF
Mooi, duidelijk verslag.
Is de Lexus GS300/450h een optie? Erg prettige auto, imho.
Is de Lexus GS300/450h een optie? Erg prettige auto, imho.
-
- Berichten: 15237
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re:
Mark Nauta schreef:Vooral van het interieru zou ik zelf onder de indruk zijn. Lijkt me echt heel erg fraai! Hoop dat de materialen ook zo aanvoelen als ze er uit zien.Metchu schreef:vriend van me werkt bij jaguar, ik ga er binnekort maar eens in rijden 8)
Als het zover is, zal ik wel een verslagje schrijven (maar ik moet jullie wijzen op het feit dat ik snel onder de indruk ben )
Ik heb er onderhand al ingezeten en ff meegereden, was erg onder de indruk inderdaad Heb zelf niet gereden
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Jaguar XF
Toevallig heb ik zaterdag ook een stukje met een XF gereden, de 2.7 diesel. Ik heb er helaas maar weinig woorden voor nodig:
Wat een tegenvaller!
Traag, veel te licht in het stuur, afwerking zeker niet premium, vlakke stoelen, achterbank niet toereikend voor passagiers van 1.80 of groter.
Model is mooi om te zien, maar hiermee verover je de markt niet.
SteV6
Wat een tegenvaller!
Traag, veel te licht in het stuur, afwerking zeker niet premium, vlakke stoelen, achterbank niet toereikend voor passagiers van 1.80 of groter.
Model is mooi om te zien, maar hiermee verover je de markt niet.
SteV6
-
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53
Re: Jaguar XF
Jammer dat de verkoper geen enkel historisch besef aangaande het merk wat hij vertegenwoordigde had.. Gebrek aan sportiviteit verklaar wel waarom ik er enkel 50-plussers in lijk te zien rijden, terwijl initieel het verhaal was dat Jaguar hiermee zichzelf wilde verjongen.RutgerK schreef:De verkopers pareerde de opmerking, dat wij enige sportiviteit toch wel zoeken in een auto, met dat dat niet des Jaguars is en dat Jaguar wat exclusiever moet blijven
Eigenlijk is de prijs/kwaliteit gewoon niet goed, zou de auto 20k goedkoper moeten zijn ofzo?
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
- Contacteer:
Re: Jaguar XF
Boris, ik denk dat deze XF een basisprijs moet hebben van rond de € 52.000,- met een 2.5T/2.2D, handbak, stoffenbekleding en vaste ventilatieroosters. De opties die worden aangeboden moeten zodanig zijn dat een koper zelf nog opties kiest met een waarde van tussen de € 15.000 en € 20.000. Misschien dat het productieproces van Jaguar niet zo flexibel is maar bij Audi/BMW/Mercedes is het in ieder geval niet raar om zoveel aan opties bij te bestellen.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Jaguar XF
Het probleem bij Jaguar zit hem meer in het imago. Je kunt imho onmogelijk een Jaguar kopen met stoffen bekleding en bijv. een handbak. Nadeel is dat deze daardoor in de basis onbetaalbaar is geworden voor veel leaserijders. Een grote wagen zou ik zelf overigens kopen om de uitstraling, niet zozeer om de dynamische handling. In dat opzicht zou ik iig eerder een XF aanschaffen dan een 5 serie, A6 of E Klasse. Laten we eerlijk zijn. De eerste de beste wagen van die drie genoemde merken kosten met wat opties toch al snel hetzelfde. Voor boenderen heb je kleinere en leukere wagens te koop.
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
- Contacteer:
Re: Jaguar XF
Allen, in die prijs zit hem nu juist het probleem. Een beetje aangeklede A6/5/E-klasse kost ongeveer hetzelfde, maar die auto heb je dan voor dat geld wel meer naar je wensen kunnen afstemmen dan de XF.
Met een vanafprijs die € 20.000,- hoger ligt wordt de indruk gewekt dat er een klasse verschil is tussen tussen de auto's en die is er niet.
De redenering dat je een dergelijk auto niet koopt voor de handling wordt enigzins gelogenstraft door de verkoopcijfers, maar ook door het ontbreken van opvallend positieve resulaten op de andere eigenschappen.
Als je als merk dan insteekt om niet de rij-dynamiek als belangrijkste verkoop argument te nemen zorgt dan dat je uitblinkt in bijvoorbeeld rust en stilte in de auto en hoogwaardigere materialen dan in een Mondeo in het interieur.
Met een vanafprijs die € 20.000,- hoger ligt wordt de indruk gewekt dat er een klasse verschil is tussen tussen de auto's en die is er niet.
De redenering dat je een dergelijk auto niet koopt voor de handling wordt enigzins gelogenstraft door de verkoopcijfers, maar ook door het ontbreken van opvallend positieve resulaten op de andere eigenschappen.
Als je als merk dan insteekt om niet de rij-dynamiek als belangrijkste verkoop argument te nemen zorgt dan dat je uitblinkt in bijvoorbeeld rust en stilte in de auto en hoogwaardigere materialen dan in een Mondeo in het interieur.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 30 nov 2008, 03:52
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Jaguar XF
Ik vind het een prachtige wagen, het front went echt wel! Verder is het ook nog eens een heerlijk rijdende wagen! Met een uniek interieur...!
Alleen niet de grille aanraken, want die is van plastic!
Alleen niet de grille aanraken, want die is van plastic!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 156 gasten