Jaguar XF
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Jaguar XF
[img:372:225]http://www.autointernationaal.nl/img/fotogroot/XFA4.jpg[/img]
[img:372:225]http://www.autointernationaal.nl/img/Image/XFA7.jpg[/img]
[img:372:225]http://www.autointernationaal.nl/img/Image/XFA6.jpg[/img]
[img:372:225]http://www.autointernationaal.nl/img/Image/XFA10.jpg[/img]
[img:372:225]http://www.autointernationaal.nl/img/Image/XFA8.jpg[/img]
Meer hier: http://www.autointernationaal.nl/artike ... d=3092&n=3
Heel gewaagd van Jaguar. Alhoewel ik denk dat dit de enigste manier is om te overleven. Ik vind hem prachtig.
Typerend dat veel merken allemaal overstappen op de "single" grille.
Wat denk jij? Hadden ze net als de X-type, de oude elementen moeten blijven handhaven of is dit de juiste koers?
[img:372:225]http://www.autointernationaal.nl/img/Image/XFA7.jpg[/img]
[img:372:225]http://www.autointernationaal.nl/img/Image/XFA6.jpg[/img]
[img:372:225]http://www.autointernationaal.nl/img/Image/XFA10.jpg[/img]
[img:372:225]http://www.autointernationaal.nl/img/Image/XFA8.jpg[/img]
Meer hier: http://www.autointernationaal.nl/artike ... d=3092&n=3
Heel gewaagd van Jaguar. Alhoewel ik denk dat dit de enigste manier is om te overleven. Ik vind hem prachtig.
Typerend dat veel merken allemaal overstappen op de "single" grille.
Wat denk jij? Hadden ze net als de X-type, de oude elementen moeten blijven handhaven of is dit de juiste koers?
- Stevenflappy
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 07 okt 2006, 16:50
- Wilbert
- Berichten: 429
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:34
Juist de gemiddelde Jag rijden is 70 en dan nog die mensen rijden er vaak twintig jaar in dus als ze dan nog even snel een nieuw oud model kopen kunnen ze er tot de dood tegenaan. Trouwens zou een goeie verkoop kunnen opleveren al die oude statige mannen nog even een old fashion Jag en dan gelijk een nieuw publiek voor het nieuwe model..Stevenflappy schreef:Die zijn binnen 10 jaar allemaal dood, mooi om gelijk een nieuw publiek aan te spreken, de oude garde van Jag is al bijna "afgeschreven"...
-
- Berichten: 21723
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Ik vind Jaguar weinig vernieuwd bezig... alleen de concepts zien er meestal strak uit. Huidige XK natuurlijk ook. Maargoed ze lopen eigenlijk altijd jaren achter. Hun kopers zal het weinig boeien dat het technisch wat achterhaald is, maar echt goed gaan de verkopen bij Jaguar niet. Logisch dat ze er iets aan willen doen, alleen dit is wel heel extreem. Ik vind em wel mooi maar denk dat de huidige Jag eigenaren hier afhaken?! Wat dat betreft doet Mercedes het een stuk beter... die hebben ook een (vrij) oud publiek maar ze zijn wel vooruitstrevend qua techniek en maken aansprekende modellen voor (Mercedes termen) jong en oud.
- Stevenflappy
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 07 okt 2006, 16:50
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Dat Hyundai Jaguar kopieert, ok, dat begrijp ik. Maar dat Jaguar Hyundai nu gaat kopieren... daar snap ik echt niets van.
Ik vind de auto te modern ogen en daardoor niet tijdloos. Op het moment dat 'ie op de markt komt is 'ie al ouderwets. Ik hou van de oude stijlelementen van Jaguar. Dan je targets maar bijstellen ipv opschroeven.
Ik vind de auto te modern ogen en daardoor niet tijdloos. Op het moment dat 'ie op de markt komt is 'ie al ouderwets. Ik hou van de oude stijlelementen van Jaguar. Dan je targets maar bijstellen ipv opschroeven.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Oud topicje even omhoog schoppen:Dennis Cavallino schreef:Dat Hyundai Jaguar kopieert, ok, dat begrijp ik. Maar dat Jaguar Hyundai nu gaat kopieren... daar snap ik echt niets van.
Ik vind de auto te modern ogen en daardoor niet tijdloos. Op het moment dat 'ie op de markt komt is 'ie al ouderwets. Ik hou van de oude stijlelementen van Jaguar. Dan je targets maar bijstellen ipv opschroeven.
http://www.autoweek.nl/carbasedata.php? ... o&ref=atag
Hij is bijna rechtstreeks vanuit het conceptmodel overgenomen. Ik vind het (nog steeds) een prachtige auto, maar vrij duur voor een zwakke zescilinder. Keerzijde is wel dat je een hoop luxe al standaard krijgt.
De neus vergt wat gewenning, de achterkant is ronduit super (duidelijk Aston Martin invloeden). Hij komt in maart 2008 op de markt en de supercharged V8 schijnt een erg goede motor te zijn. Daar betaal je alleen ook wel weer bijna 120.000 euro voor.
Ik denk dat ik er wel een op de oprit zou willen hebben :p
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Aha, dat bultje zit me inderdaad dwars. Kon het eerst moeilijk onder woorden krijgen wat ik fout vind aan de voorkantMarc RS4 schreef:Verschrikkelijk jammer van die afgrijselijke bult in die koplampen.....gemiste kans.
Anders had ik em misschien nog wel te pruimen gevonden ook...
En 238pk is natuurlijk TE-KORT.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
- TR6ME
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 21 nov 2007, 12:42
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Jaguar was vanaf de XK 120, eind jaren 40, heel vernieuwend en gewaagd bezig qua vormgeving onder aanvoering van directeur William Lyons. Tot die tijd was dat enkel voorbehouden aan carrosseriebouwers die unieke aluminium bodies maakten op rolling chassis voor de ultra rijken der aarde. Jaguar maakte vernieuwende vormgeving bereikbaar. De Jaguar Mk I, de eerste E-type FHC en de eerste XJ zijn goede voorbeelden van revolutie i.p.v. evolutie in vormgeving.
Daarna zijn ze in de sfeer van de glorieuze jaren 60 blijven hangen en dat gaat een keer fout.
Kijk naar Rover dat na de P5, de eigenzinnige P6 en de magnifiek vormgegeven SD1 kwam. (Honda periode praten we even niet over). Met de 75 grepen ze ook terug op stijlelementen van de aloude P5 uit de jaren 60 (evolutie van retro elementen) terwijl ze beter weer met iets vernieuwends hadden kunnen komen, net als bijvoorbeeld BMW met de revolutionaire vormentaal van Chris Bangle.
Of de XF het is weet ik niet, heb er gemengde gevoelens bij. Op het eerste oog wat rommelig maar op een of andere manier wel indrukwekkend.
P.S. Wat betreft de single frame grilles, dat is RETRO en niet nieuw. Vooroorlogse auto's en ook de Auto Union racers hadden dat al. De XF grille is een copie van de vroege XJ grille in een ander jasje.
Daarna zijn ze in de sfeer van de glorieuze jaren 60 blijven hangen en dat gaat een keer fout.
Kijk naar Rover dat na de P5, de eigenzinnige P6 en de magnifiek vormgegeven SD1 kwam. (Honda periode praten we even niet over). Met de 75 grepen ze ook terug op stijlelementen van de aloude P5 uit de jaren 60 (evolutie van retro elementen) terwijl ze beter weer met iets vernieuwends hadden kunnen komen, net als bijvoorbeeld BMW met de revolutionaire vormentaal van Chris Bangle.
Of de XF het is weet ik niet, heb er gemengde gevoelens bij. Op het eerste oog wat rommelig maar op een of andere manier wel indrukwekkend.
P.S. Wat betreft de single frame grilles, dat is RETRO en niet nieuw. Vooroorlogse auto's en ook de Auto Union racers hadden dat al. De XF grille is een copie van de vroege XJ grille in een ander jasje.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
- Contacteer:
De conceptcar vond ik goed geslaagd, zeker het front. De achterkant had iets teveel stijlelementen van een Aston Martin en matchte niet helemaal met de voorkant, waardoor het model uit twee auto's leek te bestaan.
Helaas zijn de koplampen en de grille in het productiemodel sterk ontkracht waardoor het er allemaal nogal slapjes uitziet. Ik heb de XF gezien in Frankfurt en was niet onder de indruk. Vooral die koplampen zijn verschrikkelijk jammer. De koplampen van het concept zijn erg gaaf, die van het productiemodel nogal Koreaans. Als Jaguar echt lef had willen tonen hadden ze hier een auto met een krachtige uitstraling van gemaakt, zoals het concept.
De achterkant van het productiemodel vind ik wel beter geslaagd dan het concept.
Helaas zijn de koplampen en de grille in het productiemodel sterk ontkracht waardoor het er allemaal nogal slapjes uitziet. Ik heb de XF gezien in Frankfurt en was niet onder de indruk. Vooral die koplampen zijn verschrikkelijk jammer. De koplampen van het concept zijn erg gaaf, die van het productiemodel nogal Koreaans. Als Jaguar echt lef had willen tonen hadden ze hier een auto met een krachtige uitstraling van gemaakt, zoals het concept.
De achterkant van het productiemodel vind ik wel beter geslaagd dan het concept.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Hier een testverslag van de Jaguar XF, maar oh mijn god die beenruimte!!! Dat kan toch niet in deze klasse.
[img:356:236]http://www.autointernationaal.nl/img/Image/XFTA3.jpg[/img]
Hier het test verslag:
http://www.autointernationaal.nl/artike ... d=5551&n=5
En een paar foto's, waarbij ik moet aanteken dat ik het een hel mooie auto vind, maar hij mij toch echt heel erg aan de Lexus GS doet denken.
[img:372:225]http://www.autointernationaal.nl/img/Image/XFTA6.jpg[/img]
[img:372:225]http://www.autointernationaal.nl/img/Image/XFTA7.jpg[/img]
Deze 'versnellingsbak' ziet er wel verdomd fijn uit trouwens.
[img:372:225]http://www.autointernationaal.nl/img/Image/XFTA10.jpg[/img]
[img:356:236]http://www.autointernationaal.nl/img/Image/XFTA3.jpg[/img]
Hier het test verslag:
http://www.autointernationaal.nl/artike ... d=5551&n=5
En een paar foto's, waarbij ik moet aanteken dat ik het een hel mooie auto vind, maar hij mij toch echt heel erg aan de Lexus GS doet denken.
[img:372:225]http://www.autointernationaal.nl/img/Image/XFTA6.jpg[/img]
[img:372:225]http://www.autointernationaal.nl/img/Image/XFTA7.jpg[/img]
Deze 'versnellingsbak' ziet er wel verdomd fijn uit trouwens.
[img:372:225]http://www.autointernationaal.nl/img/Image/XFTA10.jpg[/img]
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
-
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Chriss Harris for president 8) Top gozer, erg leuke filmpjes en reviews op de site altijd.
http://www.autocar.co.uk/VideosWallpape ... 31206&CT=V
http://www.autocar.co.uk/VideosWallpape ... 31206&CT=V
-
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
- Contacteer:
De vergelijking met de Lexus (als zou Lexus een inspriratiebron voor Jaguar zijn geweest) slaat natuurlijk nergens op.
De C-XF lijkt totaal niet op een Lexus.
De XF is gewoon een onnodig versufte versie van de C-XF. Sufmaken is iets dat Japanners als geen ander beheersen, vandaar dat er (vooral in de vormgeving vna de lichtunits en grille) wat overeenkomsten zijn met een Japanner.
De C-XF lijkt totaal niet op een Lexus.
De XF is gewoon een onnodig versufte versie van de C-XF. Sufmaken is iets dat Japanners als geen ander beheersen, vandaar dat er (vooral in de vormgeving vna de lichtunits en grille) wat overeenkomsten zijn met een Japanner.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Leuk filmpje. Ik vind de Xf een erg fraaie auto!! Ben benieuwd hoe die in het echt is, heb hem alleen nog maar vol in camouflage gezien .Steven Nauta schreef:Chriss Harris for president 8) Top gozer, erg leuke filmpjes en reviews op de site altijd.
http://www.autocar.co.uk/VideosWallpape ... 31206&CT=V
Verder in het filmpje ook alvast een glimp van de Nissan GT-R . NICE!!!!
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Ik vind het wel een gewaagd ontwerp die best wel eens zou kunnen aanslaan. Mooie opvolger voor de S-Type
Waar Jaguar naar mijn idee de fout is ingegaan, was om bij de X-type overduidelijk op laffe wijze een groter marktaandeel op te zoeken.
Een Jaguar staat voor luxe, performance en alles behalve zoveelste uit een dozijn. Bij die X-type ging dus veel fout. De koplampen mochten dan misschien wel enigszins Jaguar zijn...de achterkant was Japans (die stationwagon helemaal). Voorwielaandrijving is natuurlijk uit den boze...een Jag heeft achterwielaandrijving. De 4wd uitvoering kon nog net...maar ja...ze hadden eerst een fwd moet rwd moeten leveren. Dat ze wilden gaan dieselen...prima...maar kom dan met een dieselmotor die op z'n minst een C320cdi of 330d kan evenaren....
And last but not least....die Mondeo genen. Niets mis met een Mondeo hoor...maar gewoon niet serieus te noemen als je met een A4, C-klasse of 3-serie wilt gaan concurreren...een Mondeo is dat ook niet..
De X-type had beter als een Rover door het leven kunnen gaan..
Waar Jaguar naar mijn idee de fout is ingegaan, was om bij de X-type overduidelijk op laffe wijze een groter marktaandeel op te zoeken.
Een Jaguar staat voor luxe, performance en alles behalve zoveelste uit een dozijn. Bij die X-type ging dus veel fout. De koplampen mochten dan misschien wel enigszins Jaguar zijn...de achterkant was Japans (die stationwagon helemaal). Voorwielaandrijving is natuurlijk uit den boze...een Jag heeft achterwielaandrijving. De 4wd uitvoering kon nog net...maar ja...ze hadden eerst een fwd moet rwd moeten leveren. Dat ze wilden gaan dieselen...prima...maar kom dan met een dieselmotor die op z'n minst een C320cdi of 330d kan evenaren....
And last but not least....die Mondeo genen. Niets mis met een Mondeo hoor...maar gewoon niet serieus te noemen als je met een A4, C-klasse of 3-serie wilt gaan concurreren...een Mondeo is dat ook niet..
De X-type had beter als een Rover door het leven kunnen gaan..
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
[img:372:225]http://www.autointernationaal.nl/img/Image/XFTA7.jpg[/img]
Koplampen riep ik lang geleden al dat het mislukt lijkt te zijn. Zou in het echt best mooi zijn, dat zeg ik niet, maar kijk nu zelf naar dit:
[img:372:225]http://www.autointernationaal.nl/img/fotogroot/XFA4.jpg[/img]
Zou er hier iemand nee tegen zeggen??? Dat vindt toch iedereen metéén mooi ? Waarom dan experimenteren met iets dat niet meteen mooi is en dat nooit het plaatje kan benaderen hiervoor ??
Koplampen riep ik lang geleden al dat het mislukt lijkt te zijn. Zou in het echt best mooi zijn, dat zeg ik niet, maar kijk nu zelf naar dit:
[img:372:225]http://www.autointernationaal.nl/img/fotogroot/XFA4.jpg[/img]
Zou er hier iemand nee tegen zeggen??? Dat vindt toch iedereen metéén mooi ? Waarom dan experimenteren met iets dat niet meteen mooi is en dat nooit het plaatje kan benaderen hiervoor ??
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 253 gasten