Trident Iceni Magna en Venturer schijnbaar nu echt gereed.

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Trident Iceni Magna en Venturer schijnbaar nu echt gereed.

Bericht door GTRene » 29 apr 2014, 23:27

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vanaf nu kun je de snelste en tegelijk meest zuinige diesel-sportauto’s ter wereld bestellen, aldus Trident.

Trident noemt de nieuwelingen een fastback- en stationversie van hun dieselwonder, respectievelijk de Magna en de Venturer. Beide auto’s zouden volgens Trident met één volle tank bio-diesel ruim 3200 km kunnen afleggen. Daarbij is de topsnelheid van 305 km/u ook niet misselijk.

Het blijft wel een beetje gissen naar de techniek hierachter. Trident laat weten dat ze met behulp van ‘koppelvermenigvuldiging’ de unieke combinatie van snelheid en het geringe brandstofverbruik realiseren. Jaja…

Mocht het Britse automerk de cijfers waar kunnen maken, leveren de Magna en Venturer indrukwekkende prestaties. Met de 6.6 ltr turbodiesel belooft Trident je 400 pk en een koppel van 950 Nm. Mits de straatstenen blijven liggen schieten de diesels hiermee in 3,7 sec naar de 100 km/u.

Wie meer wil zou nog kunnen opteren voor het Performance Pack, dit kost de koper 13.700 euro en brengt het vermogen naar 435 pk en 1288 Nm. Als je echt iedereen in een zwarte pluim wil achterlaten, kies je voor het Track Pack van 40.000 euro. Hiermee levert de Iceni naar verluidt 670 pk en 1423 Nm. :attentie:

De Iceni Magna en Venturer zijn verkrijgbaar vanaf 96.000 pond (116.000 euro).
Afbeelding

Afbeelding

bron>
http://www.autoblog.nl/nieuws/trident-i ... ieel-66834" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Trident Iceni Magna en Venturer schijnbaar nu echt ger

Bericht door Joy » 29 apr 2014, 23:37

Ze hebben een eigen transmissie, differentieel en ECU ontwikkeld. Alles is gericht op koppel. Bij 3.000 toeren schakelt de bak al over naar de volgende versnelling. Voor een snelheid van 112 km/u zou de auto slechts 980 toeren nodig hebben. Zeer forse overdrive dus.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Trident Iceni Magna en Venturer schijnbaar nu echt ger

Bericht door GTRene » 30 apr 2014, 00:34

wel knap als het zo ongeveer uit komt, ze zijn er ook vrij lang mee bezig geweest.
weet niet of ze nog steeds dat RVS chassis hebben, dacht een mono rvs chassis destijds, in elk geval een onbenullige koppel beul :D en nog rap ook.

PeterB
Berichten: 3255
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Trident Iceni Magna en Venturer schijnbaar nu echt ger

Bericht door PeterB » 30 apr 2014, 00:35

Joy schreef:Ze hebben een eigen transmissie, differentieel en ECU ontwikkeld. Alles is gericht op koppel. Bij 3.000 toeren schakelt de bak al over naar de volgende versnelling. Voor een snelheid van 112 km/u zou de auto slechts 980 toeren nodig hebben. Zeer forse overdrive dus.
Bij 3000 toeren overschakelen en 980 toeren om 112 km/ u te rijden.
Moet wel ergens een cijfer fout staan .... :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Trident Iceni Magna en Venturer schijnbaar nu echt ger

Bericht door GTRene » 30 apr 2014, 20:07

dit is de race Magna R GT3

race car?

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Magna R GT3

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Trident Iceni Magna en Venturer schijnbaar nu echt ger

Bericht door Joy » 30 apr 2014, 20:19

PeterB schreef:
Joy schreef:Ze hebben een eigen transmissie, differentieel en ECU ontwikkeld. Alles is gericht op koppel. Bij 3.000 toeren schakelt de bak al over naar de volgende versnelling. Voor een snelheid van 112 km/u zou de auto slechts 980 toeren nodig hebben. Zeer forse overdrive dus.
Bij 3000 toeren overschakelen en 980 toeren om 112 km/ u te rijden.
Moet wel ergens een cijfer fout staan .... :)
Max toerental voor het opschakelen moest er nog bij. Dus ze redlinen op 3000 wat erg laag is.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Trident Iceni Magna en Venturer schijnbaar nu echt ger

Bericht door Petrolhead Tom » 30 apr 2014, 20:22

Joy schreef:
PeterB schreef:
Joy schreef:Ze hebben een eigen transmissie, differentieel en ECU ontwikkeld. Alles is gericht op koppel. Bij 3.000 toeren schakelt de bak al over naar de volgende versnelling. Voor een snelheid van 112 km/u zou de auto slechts 980 toeren nodig hebben. Zeer forse overdrive dus.
Bij 3000 toeren overschakelen en 980 toeren om 112 km/ u te rijden.
Moet wel ergens een cijfer fout staan .... :)
Max toerental voor het opschakelen moest er nog bij. Dus ze redlinen op 3000 wat erg laag is.
Volgens mij snap je het niet helemaal Peter. Hij gaat niet van 3k toeren naar 980 toeren je moet het zien als twee losse gegevens.

PeterB
Berichten: 3255
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Trident Iceni Magna en Venturer schijnbaar nu echt ger

Bericht door PeterB » 01 mei 2014, 00:42

Dat zeg ik ook niet.

Geeft verder niets ...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten