eens, echter als ik kijk naar mijn race-motor......30000km circuit, alleen maar volgas tussen de 11000 en 15000tpm. Loopt als een zonnetje, mis 2 pk tov nieuw (op 117pk).Bert ///M3 schreef:Als daar een beetje aan gesleuteld is dan is het niet gek voor een racemotor imho. Je weet zelf ook wel hoe hij er op de ring mee rijd, als je bijvoorbeeld een race M3 pakt dan zal die ook geen 30K halen gok ik zo, met de toerenteller steeds op 8000+ RPM.Nandor schreef:Stoer ding!
Revisie na 32k of minder staat me iets minder aan.....
N.
Iedere keer weer...
- Fabian
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Kan je niet vergelijken Fabian, omdat je met een kortere slag zit als bij een automotor.
Meestal word er gekeken naar zuigersnelheid, waarbij 25 m/s wel een beetje de bovengrens is. Als je een M3 3.0 +/- 8000 RPM laat lopen dan zit je aan die 23 m/s, in de racerij gaan ze daar nog even overheen naar de 9500, kom je bij 27 m/s. Dan heb je al snel een revisie elke 24 draaiuren.
Bij een Exige S zit je met 82x85 (boring x slag) en standaard limit op 7800 al aan 22,1 m/s, dan zit je dus ook al aardig hoog als je er ook nog eens aan sleutelen gaat om nog meer power te krijgen
Meestal word er gekeken naar zuigersnelheid, waarbij 25 m/s wel een beetje de bovengrens is. Als je een M3 3.0 +/- 8000 RPM laat lopen dan zit je aan die 23 m/s, in de racerij gaan ze daar nog even overheen naar de 9500, kom je bij 27 m/s. Dan heb je al snel een revisie elke 24 draaiuren.
Bij een Exige S zit je met 82x85 (boring x slag) en standaard limit op 7800 al aan 22,1 m/s, dan zit je dus ook al aardig hoog als je er ook nog eens aan sleutelen gaat om nog meer power te krijgen
- Fabian
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
zal het ff checken, denk zeker dat het mbt de koppeling daarmee te maken heeft. Met zekerheid.Dennis Cavallino schreef:Ik bel de ANWB vast.
Fab, even oprechte vraag (Waar je vast wel een passend antwoord op hebt), komt die ellende niet doordat er bruut (met koude motor) mee getrapt wordt? En omdat die demo's 'heet' worden uitgezet. Of heeft het daar niets mee te maken?
De kop kan niet, zit een beveilging op, als hij koud is gaat hij niet boven de 6000tpm, dus blijft hij hangen voor het punt waarop de nokken versteld worden. Maar, het zal zeker iets of wat afhangen van het gebruik. Echter vind ik dan nog dat het TE snel is...
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Fabian
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
tuurlijk, helemaal mee eens BertBert ///M3 schreef:Als je koud vol gas naar 6000 gaat is bijna net zo slecht dus dan helpt die beveiliging op de kop ook niet zo veel.
ff correctie; even in het dossiertje gedoken:
is onder garantie opgelost (uiteindelijk op basis van de relatie). Hadden ze niet hoeven te doen overigens.....was 10000km over zijn beurt heen, dus slechte olie, en dat in combinatie met verschillende berijders die waarschijnlijk niet al te voorzichtig zullen zijn heeft ervoor gezorgd dat de kop kapot gelopen was.
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
@Fabian: Dan vind ik het toch niet aan de auto/motor te wijten. 10k over oliebeurt heen? Wat voor leasemij is dat heej!?!! Iedereen die zo'n ding meekrijgt loopt met zo'n ding te knallen natuurlijk. Snap ik nog wel.
Denk dat vooral ook het heet weg zetten ellende veroorzaakt. Wie rijdt zo'n auto nou nog even 'koud' voordat 'ie hem weg zet tijdens een demorit. Niemand toch? Ze zouden jullie als Leasemij moeten voorbieden om zulke auto's een slechte naam te bezorgen :!: :twisted:
6000 rpm is natuurlijk GIGAHOOG man. Wat voor prutsbeveiliging is dat? Doe er dan geen beveiliging op meneer Lotus...
Denk dat vooral ook het heet weg zetten ellende veroorzaakt. Wie rijdt zo'n auto nou nog even 'koud' voordat 'ie hem weg zet tijdens een demorit. Niemand toch? Ze zouden jullie als Leasemij moeten voorbieden om zulke auto's een slechte naam te bezorgen :!: :twisted:
6000 rpm is natuurlijk GIGAHOOG man. Wat voor prutsbeveiliging is dat? Doe er dan geen beveiliging op meneer Lotus...
- Fabian
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
je bent weer even wat te simpel bezig DennisDennis Cavallino schreef:@Fabian: Dan vind ik het toch niet aan de auto/motor te wijten. 10k over oliebeurt heen? Wat voor leasemij is dat heej!?!! Iedereen die zo'n ding meekrijgt loopt met zo'n ding te knallen natuurlijk. Snap ik nog wel.
Denk dat vooral ook het heet weg zetten ellende veroorzaakt. Wie rijdt zo'n auto nou nog even 'koud' voordat 'ie hem weg zet tijdens een demorit. Niemand toch? Ze zouden jullie als Leasemij moeten voorbieden om zulke auto's een slechte naam te bezorgen :!: :twisted:
6000 rpm is natuurlijk GIGAHOOG man. Wat voor prutsbeveiliging is dat? Doe er dan geen beveiliging op meneer Lotus...
het ding wordt niet ingezet voor ritjes van 10km ofzo, of 30 man die op 1 dag in die auto rijden. Hij wordt bij verschillende klanten weggezet waar hij dan een paar dagen blijft en wordt dan gebruikt als woon/werk auto. Er zal zeker niet mega voorzichtig mee gereden worden, das een feit.
6000rpm is het toerental alwaar de nokkenverstelling inspringt om vervolgens ergens naar de 8500tpm te kunnen doorstomen. Het is iig een beveilgiing om daar bij te koude motor niet overheen te gaan. Ik ken maar weinig auto´s waar sowieso een beveiliging inzit? Behalve lampjes die gaan branden
sja, waarom hij 10k over de beurt is, is weet het niet. Weet wel dat dat ding elke dag ingezet is het afgelopen jaar, en dat er VEEL meer mee is gereden als we ingecalculeerd hadden. Ik denk dat niemand de kmstand heeft bijgehouden hier, ofdat iemand zich vergist heeft in de interval......
Maar dan nog, zon kopje mag er niet zomaar van stuk lopen.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Dit is wel een heel nuttig topic zo. Meer ervaringen graag.
Over lekkages, roadsters zijn ook redelijk lek wat dat betreft. Zelfs met hardtop. Is bij die van mij nu wel redelijk goed opgelost allemaal, dat dan weer wel.
Voor mij zou het als ik iedere dag in zo'n auto rijdt wel redelijk belangrijk zijn dat hij betrouwbaar is.
Over lekkages, roadsters zijn ook redelijk lek wat dat betreft. Zelfs met hardtop. Is bij die van mij nu wel redelijk goed opgelost allemaal, dat dan weer wel.
Voor mij zou het als ik iedere dag in zo'n auto rijdt wel redelijk belangrijk zijn dat hij betrouwbaar is.
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Stéphane, je zou toch eens wat vaker rond moeten hangen op het platte opeltjes forum
We hebben zo'n 30 redelijk aktieve leden (meer dan 250 totaal), maar de ellende die je hoort over de speedster 2.2 is echt minimaal. Tot nu toe eigenlijk alleen maar echt serieuze problemen na heftige tuning.
Waar je echt bang voor moet zijn bij de speedster is een springende radiateur, die kan weleens scheuren bij waar een plastic deel aan het alu is gelijmd. Dit probleem heeft de elise trouwens ook (zelfde radiateur). Gewoon een aftermarket volledig alu radiateur erin en dat probleem heb je dan ook nooit meer...
Ik moet toegeven dat het best moeilijk is om je in een opel te lullen zeg! 8)
We hebben zo'n 30 redelijk aktieve leden (meer dan 250 totaal), maar de ellende die je hoort over de speedster 2.2 is echt minimaal. Tot nu toe eigenlijk alleen maar echt serieuze problemen na heftige tuning.
Waar je echt bang voor moet zijn bij de speedster is een springende radiateur, die kan weleens scheuren bij waar een plastic deel aan het alu is gelijmd. Dit probleem heeft de elise trouwens ook (zelfde radiateur). Gewoon een aftermarket volledig alu radiateur erin en dat probleem heb je dan ook nooit meer...
Ik moet toegeven dat het best moeilijk is om je in een opel te lullen zeg! 8)
- Stevenflappy
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 07 okt 2006, 16:50
140.000 km totaal met mijn Speedster, 110.000km door mij (hard gereden), en vrijdag voor het eerst stil gestaan. Accu op, maar ik stond bij Lotus voor de deur (knipperlichten aan :idea: ) en had gelukkig dus binnen een half uur een nieuwe erin. En toen ik m kocht was de cat stuk, die is vervangen onder garantie. Verder nooit een probleem gehad!
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
En je uitlaatspruitstuk is na 130.000km gescheurd toch? Maar daar kon dan gelijk weer een betere voor in de plaats natuurlijk, dus dat is alleen maar een voordeel 8)Stevenflappy schreef:140.000 km totaal met mijn Speedster, 110.000km door mij (hard gereden), en vrijdag voor het eerst stil gestaan. Accu op, maar ik stond bij Lotus voor de deur (knipperlichten aan :idea: ) en had gelukkig dus binnen een half uur een nieuwe erin. En toen ik m kocht was de cat stuk, die is vervangen onder garantie. Verder nooit een probleem gehad!
Maar zonder gekheid dus, die speedster is redelijk bullitproof, geen onzin.
- Stevenflappy
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 07 okt 2006, 16:50
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Kan me niet voorstellen dat er problemen met de Toyota motoren van de Elises en Exiges zijn. Moet exemplarisch geweest zijn door misbruik van de auto. Bij welke mensen wordt die auto ook alweer neergezet Fabian, bij liefhebbers van het fijnere stuurwerk toch? Hoe ziet je betrokkenheid bij Lotus er eigenlijk uit? Dat heb ik niet meegekregen.
Vind de Speedster niets minder aantrekkelijk overigens.
Vind de Speedster niets minder aantrekkelijk overigens.
- Stevenflappy
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 07 okt 2006, 16:50
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Duidelijk, maar vele nono's hebben geen idee dat dit slecht is........... geen kennis of enige informatie bij koop van een auto gehad. Gebrek aan opvoeding wellichtHielke schreef:En terecht.Stevenflappy schreef:Beetje vaak tegen de toerenbegranzer of als ie koud is..... Garantie>
Ik heb nog nooit een koude motor in z'n toeren gejaagd. Oud, nieuw, afgetrapt of niet, zou het nooit over m'n hart kunnen krijgen.
Michel
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
- Stevenflappy
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 07 okt 2006, 16:50
- Kasteel
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Zijn al wel meer verhalen van bekend, ook in de Celica T-sport is ie niet foolproof gebleken.Hielke schreef:Kan me niet voorstellen dat er problemen met de Toyota motoren van de Elises en Exiges zijn.
Neemt niet weg dat ik de auto om die reden nog wel zou durven kopen (de illusie dat ik er goed genoeg mee om ga om niet te slopen ).
Vind het alleen jammer dat ik de Opel optisch gewoon veel minder mooi vind, anders had ie een stuk hoger op me lijstje gestaan...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 323 gasten