Iedere keer weer...

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7022
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Bericht door Fabian » 08 dec 2006, 12:59

Bert ///M3 schreef:
Nandor schreef:Stoer ding!

Revisie na 32k of minder staat me iets minder aan.....

N.
Als daar een beetje aan gesleuteld is dan is het niet gek voor een racemotor imho. Je weet zelf ook wel hoe hij er op de ring mee rijd, als je bijvoorbeeld een race M3 pakt dan zal die ook geen 30K halen gok ik zo, met de toerenteller steeds op 8000+ RPM.
eens, echter als ik kijk naar mijn race-motor......30000km circuit, alleen maar volgas tussen de 11000 en 15000tpm. Loopt als een zonnetje, mis 2 pk tov nieuw (op 117pk).

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9346
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 08 dec 2006, 13:08

Kan je niet vergelijken Fabian, omdat je met een kortere slag zit als bij een automotor.

Meestal word er gekeken naar zuigersnelheid, waarbij 25 m/s wel een beetje de bovengrens is. Als je een M3 3.0 +/- 8000 RPM laat lopen dan zit je aan die 23 m/s, in de racerij gaan ze daar nog even overheen naar de 9500, kom je bij 27 m/s. Dan heb je al snel een revisie elke 24 draaiuren.

Bij een Exige S zit je met 82x85 (boring x slag) en standaard limit op 7800 al aan 22,1 m/s, dan zit je dus ook al aardig hoog als je er ook nog eens aan sleutelen gaat om nog meer power te krijgen :)

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7022
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Bericht door Fabian » 08 dec 2006, 13:31

Dennis Cavallino schreef:Ik bel de ANWB vast.



Fab, even oprechte vraag (Waar je vast wel een passend antwoord op hebt), komt die ellende niet doordat er bruut (met koude motor) mee getrapt wordt? En omdat die demo's 'heet' worden uitgezet. Of heeft het daar niets mee te maken?
zal het ff checken, denk zeker dat het mbt de koppeling daarmee te maken heeft. Met zekerheid.

De kop kan niet, zit een beveilging op, als hij koud is gaat hij niet boven de 6000tpm, dus blijft hij hangen voor het punt waarop de nokken versteld worden. Maar, het zal zeker iets of wat afhangen van het gebruik. Echter vind ik dan nog dat het TE snel is...

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9346
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 08 dec 2006, 13:36

Als je koud vol gas naar 6000 gaat is bijna net zo slecht dus dan helpt die beveiliging op de kop ook niet zo veel.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7022
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Bericht door Fabian » 08 dec 2006, 13:53

Bert ///M3 schreef:Als je koud vol gas naar 6000 gaat is bijna net zo slecht dus dan helpt die beveiliging op de kop ook niet zo veel.
tuurlijk, helemaal mee eens Bert :)

ff correctie; even in het dossiertje gedoken:

is onder garantie opgelost (uiteindelijk op basis van de relatie). Hadden ze niet hoeven te doen overigens.....was 10000km over zijn beurt heen, dus slechte olie, en dat in combinatie met verschillende berijders die waarschijnlijk niet al te voorzichtig zullen zijn heeft ervoor gezorgd dat de kop kapot gelopen was.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 08 dec 2006, 14:11

demo's warmrijden? wat is dat :-)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 08 dec 2006, 14:22

@Fabian: Dan vind ik het toch niet aan de auto/motor te wijten. 10k over oliebeurt heen? Wat voor leasemij is dat heej!?!! Iedereen die zo'n ding meekrijgt loopt met zo'n ding te knallen natuurlijk. Snap ik nog wel. :)
Denk dat vooral ook het heet weg zetten ellende veroorzaakt. Wie rijdt zo'n auto nou nog even 'koud' voordat 'ie hem weg zet tijdens een demorit. Niemand toch? Ze zouden jullie als Leasemij moeten voorbieden om zulke auto's een slechte naam te bezorgen :!: :twisted:

6000 rpm is natuurlijk GIGAHOOG man. Wat voor prutsbeveiliging is dat? Doe er dan geen beveiliging op meneer Lotus... :shock:

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7022
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Bericht door Fabian » 08 dec 2006, 15:40

Dennis Cavallino schreef:@Fabian: Dan vind ik het toch niet aan de auto/motor te wijten. 10k over oliebeurt heen? Wat voor leasemij is dat heej!?!! Iedereen die zo'n ding meekrijgt loopt met zo'n ding te knallen natuurlijk. Snap ik nog wel. :)
Denk dat vooral ook het heet weg zetten ellende veroorzaakt. Wie rijdt zo'n auto nou nog even 'koud' voordat 'ie hem weg zet tijdens een demorit. Niemand toch? Ze zouden jullie als Leasemij moeten voorbieden om zulke auto's een slechte naam te bezorgen :!: :twisted:

6000 rpm is natuurlijk GIGAHOOG man. Wat voor prutsbeveiliging is dat? Doe er dan geen beveiliging op meneer Lotus... :shock:
je bent weer even wat te simpel bezig Dennis :wink:

het ding wordt niet ingezet voor ritjes van 10km ofzo, of 30 man die op 1 dag in die auto rijden. Hij wordt bij verschillende klanten weggezet waar hij dan een paar dagen blijft en wordt dan gebruikt als woon/werk auto. Er zal zeker niet mega voorzichtig mee gereden worden, das een feit.

6000rpm is het toerental alwaar de nokkenverstelling inspringt om vervolgens ergens naar de 8500tpm te kunnen doorstomen. Het is iig een beveilgiing om daar bij te koude motor niet overheen te gaan. Ik ken maar weinig auto´s waar sowieso een beveiliging inzit? Behalve lampjes die gaan branden :wink:

sja, waarom hij 10k over de beurt is, is weet het niet. Weet wel dat dat ding elke dag ingezet is het afgelopen jaar, en dat er VEEL meer mee is gereden als we ingecalculeerd hadden. Ik denk dat niemand de kmstand heeft bijgehouden hier, ofdat iemand zich vergist heeft in de interval......

Maar dan nog, zon kopje mag er niet zomaar van stuk lopen. :)

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Bericht door Stéphane » 08 dec 2006, 20:59

Dit is wel een heel nuttig topic zo. Meer ervaringen graag.

Over lekkages, roadsters zijn ook redelijk lek wat dat betreft. Zelfs met hardtop. Is bij die van mij nu wel redelijk goed opgelost allemaal, dat dan weer wel.

Voor mij zou het als ik iedere dag in zo'n auto rijdt wel redelijk belangrijk zijn dat hij betrouwbaar is.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 09 dec 2006, 11:04

Stéphane, je zou toch eens wat vaker rond moeten hangen op het platte opeltjes forum :wink:
We hebben zo'n 30 redelijk aktieve leden (meer dan 250 totaal), maar de ellende die je hoort over de speedster 2.2 is echt minimaal. Tot nu toe eigenlijk alleen maar echt serieuze problemen na heftige tuning.
Waar je echt bang voor moet zijn bij de speedster is een springende radiateur, die kan weleens scheuren bij waar een plastic deel aan het alu is gelijmd. Dit probleem heeft de elise trouwens ook (zelfde radiateur). Gewoon een aftermarket volledig alu radiateur erin en dat probleem heb je dan ook nooit meer...
Ik moet toegeven dat het best moeilijk is om je in een opel te lullen zeg! 8)

Gebruikersavatar
gerard lubbe
Berichten: 318
Lid geworden op: 19 aug 2006, 10:59

Bericht door gerard lubbe » 09 dec 2006, 16:01

Maar je doet wel je best.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 09 dec 2006, 21:00

Je hebt mij wel overtuigd Maik :wink: Niet dat ik in de running ben voor zo´n auto maar de Speedster is zeer aanzienlijk gestegen bij mij op de lijst na een rondje Ring :D

Gebruikersavatar
Stevenflappy
Berichten: 125
Lid geworden op: 07 okt 2006, 16:50

Bericht door Stevenflappy » 10 dec 2006, 13:20

140.000 km totaal met mijn Speedster, 110.000km door mij (hard gereden), en vrijdag voor het eerst stil gestaan. Accu op, maar ik stond bij Lotus voor de deur (knipperlichten aan :idea: ) en had gelukkig dus binnen een half uur een nieuwe erin. En toen ik m kocht was de cat stuk, die is vervangen onder garantie. Verder nooit een probleem gehad!

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 10 dec 2006, 18:23

Het wordt gewoon eens tijd dat Stephane zelf eens rondje rijdt in een speedster, en dan 1 met een paar kleine aanpassingen zodat het geen truttenschudder meer is (isie standaard wel een beetje namelijk :wink: ).

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 10 dec 2006, 18:24

Stevenflappy schreef:140.000 km totaal met mijn Speedster, 110.000km door mij (hard gereden), en vrijdag voor het eerst stil gestaan. Accu op, maar ik stond bij Lotus voor de deur (knipperlichten aan :idea: ) en had gelukkig dus binnen een half uur een nieuwe erin. En toen ik m kocht was de cat stuk, die is vervangen onder garantie. Verder nooit een probleem gehad!
En je uitlaatspruitstuk is na 130.000km gescheurd toch? Maar daar kon dan gelijk weer een betere voor in de plaats natuurlijk, dus dat is alleen maar een voordeel 8)

Maar zonder gekheid dus, die speedster is redelijk bullitproof, geen onzin.

Gebruikersavatar
Stevenflappy
Berichten: 125
Lid geworden op: 07 okt 2006, 16:50

Bericht door Stevenflappy » 10 dec 2006, 18:57

Ja klopt, maar dat was na dat beide cats verwijderd waren en er benzine in de uitlaat kon komen met knallen tot gevolg, weet niet of dat er mee te maken heeft......

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Bericht door Stéphane » 11 dec 2006, 23:33

Ik was ondertussen al bijna overtuigd van de Speedster ;)

Verhalen over de Elise stellen mij wel behoorlijk teleur. Afgezien van het incident met de auto van Fabian dan, want dat lijkt me exemplarisch.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11438
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 11 dec 2006, 23:54

Kan me niet voorstellen dat er problemen met de Toyota motoren van de Elises en Exiges zijn. Moet exemplarisch geweest zijn door misbruik van de auto. Bij welke mensen wordt die auto ook alweer neergezet Fabian, bij liefhebbers van het fijnere stuurwerk toch? :D Hoe ziet je betrokkenheid bij Lotus er eigenlijk uit? Dat heb ik niet meegekregen.

Vind de Speedster niets minder aantrekkelijk overigens.

Gebruikersavatar
Stevenflappy
Berichten: 125
Lid geworden op: 07 okt 2006, 16:50

Bericht door Stevenflappy » 12 dec 2006, 02:42

Nog een nadeel van Lotussen is het feit dat ze allemaal een black-box hebben waarin alles staat wat je met de motor doet..... Beetje vaak tegen de toerenbegranzer of als ie koud is..... Garantie> :oops:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11438
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 12 dec 2006, 09:15

Stevenflappy schreef:Beetje vaak tegen de toerenbegranzer of als ie koud is..... Garantie> :oops:
En terecht.

Ik heb nog nooit een koude motor in z'n toeren gejaagd. Oud, nieuw, afgetrapt of niet, zou het nooit over m'n hart kunnen krijgen.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 12 dec 2006, 09:21

Hielke schreef:
Stevenflappy schreef:Beetje vaak tegen de toerenbegranzer of als ie koud is..... Garantie> :oops:
En terecht.

Ik heb nog nooit een koude motor in z'n toeren gejaagd. Oud, nieuw, afgetrapt of niet, zou het nooit over m'n hart kunnen krijgen.
Duidelijk, maar vele nono's hebben geen idee dat dit slecht is........... geen kennis of enige informatie bij koop van een auto gehad. Gebrek aan opvoeding wellicht ;-)

Michel

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 12 dec 2006, 10:31

Die toyota motoren die in de elise liggen zijn inderdaad niet bullit proof, dat heb ik van een wijze elise rijder (kent elk schroefje van de elise zo ongeveer) gehoord. Waar dat aan ligt weet ik niet, maar een Honda R motor conversie is bijvoorbeeld veel betrouwbaarder.

Gebruikersavatar
Stevenflappy
Berichten: 125
Lid geworden op: 07 okt 2006, 16:50

Bericht door Stevenflappy » 13 dec 2006, 01:22

Toeren motoren zijn veel gevoeliger als een "normale" motor, dan wordt het nog veel belangrijker om netjes warm te rijden.... Als je dat niet doet met die Honda motoren :cry:

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5282
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Kasteel » 13 dec 2006, 18:54

Hielke schreef:Kan me niet voorstellen dat er problemen met de Toyota motoren van de Elises en Exiges zijn.
Zijn al wel meer verhalen van bekend, ook in de Celica T-sport is ie niet foolproof gebleken.
Neemt niet weg dat ik de auto om die reden nog wel zou durven kopen (de illusie dat ik er goed genoeg mee om ga om niet te slopen ;)).
Vind het alleen jammer dat ik de Opel optisch gewoon veel minder mooi vind, anders had ie een stuk hoger op me lijstje gestaan...

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 13 dec 2006, 21:48

POETSER :!: :!: :!: :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten