MG TF: Ervaringen?

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5995
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

MG TF: Ervaringen?

Bericht door matthyssie » 25 okt 2013, 11:41

Heren/dames,

Links en rechts kijk ik wat om me heen voor een opvolger van de MX-3. Ik mis bij deze auto wat scherpheid, qua sturen en qua onderstel. De voorkant is relatief zwaar vanwege de V6, die samen met de versnellingsbak simpelweg erg ver naar voren ligt.

Nou heb ik afgelopen week een proefrit gemaakt in een MG TF 160 en een MGF met 120 pk. De TF is naar mijn mening de fijner sturende van de twee. Deze heeft een ontzettend hard onderstel, maar naar mijn mening niet te hard. Het insturen vind ik lekker scherp en de koets blijft lekker vlak. Het vermogen is met z'n 160 pk niet bijzonder veel, maar vlot is-ie wel. Ik ben dan ook specifiek op zoek naar een TF 160, dus met VVC. Oké, het interieur rammelt aan alle kanten en is 100% plastic, maar daar kan ik me overheen zetten. In Nederland vragen ze de hoofdprijs voor deze wagens (alhoewel ik bij een MG dealer een zeer nette inruilprijs kon krijgen voor de Mazda), waar ze in Duitsland veel minder kosten.

Afijn, waar het me om gaat is de betrouwbaarheid. In de volksmond worden Engelse auto's nou niet als de meest betrouwbare genoemd. Bij de TF ben ik echter niet veel tegengekomen over mankementen, met uitzondering van de koppakking. De kosten van deze reparatie zijn imo nog te overzien, als het maar niet meer is. Een verkoper van een MG dealer wist me te vertellen dat dit mankement vaak pas bij 120dkm+ voorkomt.

Is er iemand die een TF met relatief hoge (150k+) kilometerstand gereden heeft? Of iemand die veel kilometers met zo'n apparaat afgelegd heeft? Of misschien kennissen, vrienden oid die zo'n auto hebben. De betrouwbaarheid is eigenlijk het enige wat me tegenhoudt om tot de koop over te gaan.

Ik heb overigens nog niet in bijv. een MX-5 gereden, wellicht zou ik dat eerst moeten doen?

Any ideas, thoughts?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9704
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: MG TF: Ervaringen?

Bericht door frank de jonge » 25 okt 2013, 11:57

Heb ook MG gereden. Geweldige auto en stuurt messcherp. Ik had een ZR en dan wel een 1.4 met 105pk.
Leuke wagens alleen de betrouwbaarheid is ver te zoeken.

Gebruikersavatar
2000USA
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14

Re: MG TF: Ervaringen?

Bericht door 2000USA » 25 okt 2013, 12:19

Ik vind het ook een leuk model, zeker de TF, net even scherper dan de 'lieve' F (tenzij Trophy).

Koppakking is het meest voorkomend, maar als die komt (ook al ruim voor 120kkm) en je hem dan vervangt door een sterker exemplaar (zijn diverse draadjes over te vinden), schijnt het allemaal wel mee te vallen begreep ik.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9704
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: MG TF: Ervaringen?

Bericht door frank de jonge » 25 okt 2013, 12:23

Koppakking van een Landrover Freelander nemen idd. Oliepompen zijn ook niet best. Nadat bij mij de koppakking eruit lag ging de oliepomp eraan. Hele blok in de soep. Is destijds een nieuw blok ingekomen en verkocht.

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5995
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: MG TF: Ervaringen?

Bericht door matthyssie » 25 okt 2013, 12:27

Hebben ze allemaal dit koppakking probleem, of is er bijv een bepaald bouwjaar waarbij MG er af-fabriek al een betere in gestopt heeft?

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9704
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: MG TF: Ervaringen?

Bericht door frank de jonge » 25 okt 2013, 12:31

Allemaal. Het is niet de vraag of de koppakking gaat maar wanneer. Maar die van een freelander is sterker dus het is goed te verhelpen.

Gebruikersavatar
Oof
Berichten: 1404
Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
Auto: XC60 T8 #IKEA

Re: MG TF: Ervaringen?

Bericht door Oof » 25 okt 2013, 13:05

Heb er een in de werkplaats gezien die al een sterkere koppakking had gekregen en alsnog voor de tweede keer ging. Kan natuurlijk ook slechte montage zijn geweest.

Vind het leuke auto's maar mij iets te bewerkelijk.
Mocht je er in passen dan zou ik zelf voor een MX-5 of dergelijke gaan.

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5995
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: MG TF: Ervaringen?

Bericht door matthyssie » 25 okt 2013, 13:24

Ik ben 1.90. De ruimte in de TF viel mij in positieve zin mee. Enige ruimtegebrek waar ik wat last van had is aan de deurkant. Ik kan m'n arm niet kwijt als ik hem even wil laten rusten. Bovendien zat m'n haar nog in orde na een rit met het dak open. Dat is in een Z3 wel anders. :lol:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: MG TF: Ervaringen?

Bericht door Petrolhead Tom » 25 okt 2013, 13:25

Wegligging van die dingen is toch ook bijzonder beroerd vanwege het hoge gewicht van de motor die ook nog eens vrij hoog is?

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5995
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: MG TF: Ervaringen?

Bericht door matthyssie » 25 okt 2013, 13:31

Petrolhead Tom schreef:Wegligging van die dingen is toch ook bijzonder beroerd vanwege het hoge gewicht van de motor die ook nog eens vrij hoog is?
Daar heb ik tijdens de proefrit niks van gemerkt. Ik heb dan ook niet als een bezetene gereden natuurlijk.

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: MG TF: Ervaringen?

Bericht door Metchu » 25 okt 2013, 14:08

kortom doe het niet en ga kijken naar een mx-5.

succes met de koop!

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: MG TF: Ervaringen?

Bericht door allen » 25 okt 2013, 14:24

Kortom, als je serieus naar zo'n wagen kijkt, doe je er beter aan om dit BMW forum links te laten liggen en een forum te zoeken waar veel eigenaren van deze wagen zitten.
Hier vragen is als andijvie bij de slager kopen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: MG TF: Ervaringen?

Bericht door GTRene » 25 okt 2013, 14:37

wellicht dan beter een leuke Z3 roadster zoeken als je een roadster wilt?
vind ik veel mooier dan een MX5 en betrouwbaarder dan bv de MG

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: MG TF: Ervaringen?

Bericht door Metchu » 25 okt 2013, 14:38

allen schreef:Kortom, als je serieus naar zo'n wagen kijkt, doe je er beter aan om dit BMW forum links te laten liggen en een forum te zoeken waar veel eigenaren van deze wagen zitten.
Hier vragen is als andijvie bij de slager kopen.
mx5 equals bmw?


@gtrené... bedankt voor het bevestigen van Allens punt haha!

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: MG TF: Ervaringen?

Bericht door allen » 25 okt 2013, 14:46

Sinds wanneer zijn BMW's op dit forum in de minderheid Metin?

Ik heb destijds nog een prachtige lijst aan informatie gehad over Defenders van ene Jurriaan die op dit forum zat. Een jongen die klaarblijkelijk heel veel wist over deze wagens. Toen de drang om zo'n ding te bezitten erg groot werd, ben ik op zoek gegaan naar mensen die er ervaring mee hebben.

Misschien moet ik je geloven dat jij heel veel kennis hebt over een MX5, maar ervaringen over een MG zullen dan vast en zeker uit je duim komen, mocht je er wat zinnigs over willen zeggen. Vandaar dat ik topicstarter adviseer om gewoon mensen te zoeken met het type auto waar hij een oogje op heeft.

Gebruikersavatar
turbofries
Berichten: 207
Lid geworden op: 26 okt 2008, 18:54
Locatie: HEYSTERIA RUN 2015. Topless@Lloret
Contacteer:

Re: MG TF: Ervaringen?

Bericht door turbofries » 25 okt 2013, 14:53

Maatje van mij heeft er 1. Heb hem nog niet gehoord over problemen. Deze had al een nieuwe koppakking toen hij deze wagen kocht. Stuurt goed remt goed dankzij een remupgrade. Hij heeft em ook nog verlaagd. Staat mooi en rijd nog mooier. Onlangs nog een rvs demper er onder gezet en dat maakt em net wat sportiever kwa geluid. Kijk een bij http://www.rover-mg-onderdelen.nl/ Deze man heeft er diverse staan en weet echt alles en heeft ook alles. Zit in Kollum.

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5995
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: MG TF: Ervaringen?

Bericht door matthyssie » 25 okt 2013, 15:12

allen schreef:Kortom, als je serieus naar zo'n wagen kijkt, doe je er beter aan om dit BMW forum links te laten liggen en een forum te zoeken waar veel eigenaren van deze wagen zitten.
Hier vragen is als andijvie bij de slager kopen.
Op zich heb je een punt, ware het niet dat ik zelf ook een ontzettende BMW-fanboy ben. :mrgreen:
GTRene schreef:wellicht dan beter een leuke Z3 roadster zoeken als je een roadster wilt?
vind ik veel mooier dan een MX5 en betrouwbaarder dan bv de MG
Roadster of niet, maakt me niks uit. Vast dakje vind ik prima, open dakje ook lachen! :wink:

Z3 vind ik zonder widebody niet zoveel aan. Volgens mij moet je daarvoor een 2.8 hebben en die liggen boven m'n budget, zeker aangezien ik iets heb tegen redelijk hoge km-standen. (170k +)

MX-5 moet dan een NB worden. 1.6 of 1.8 weet ik niet. Ze zijn lichter dan m'n MX-3, dus ik denk dat een 1.6 ook al redelijk te doen is. Daar moet ik ook nog eens in rijden...
turbofries schreef:Maatje van mij heeft er 1. Heb hem nog niet gehoord over problemen. Deze had al een nieuwe koppakking toen hij deze wagen kocht. Stuurt goed remt goed dankzij een remupgrade. Hij heeft em ook nog verlaagd. Staat mooi en rijd nog mooier. Onlangs nog een rvs demper er onder gezet en dat maakt em net wat sportiever kwa geluid. Kijk een bij http://www.rover-mg-onderdelen.nl/ Deze man heeft er diverse staan en weet echt alles en heeft ook alles. Zit in Kollum.
Bedankt voor de tip! Kollum is 20 minuten sturen, wellicht dat ik eens ga kijken en horen. De 160 heeft sowieso de remupgrade, dus remmen doet hij inderdaad heel behoorlijk!
allen schreef: Vandaar dat ik topicstarter adviseer om gewoon mensen te zoeken met het type auto waar hij een oogje op heeft.
Dit is toch het Driving-Fun forum? Volgens mij behoort de TF zeker tot de DF categorie. Dus vandaar dat ik de vraag hier stel. Ik verwachtte eigenlijk dat hier ook wel TF eigenaren rond zouden zwerven. Uiteraard minder dan BMW eigenaren. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2214
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5, RAV4, Starlet

Re: MG TF: Ervaringen?

Bericht door Miesjel » 25 okt 2013, 16:50

MX-5 pas je denk ik niet in. Ik ben 1.88mtr en als ik in een NB zit, moet ik bukken om door de voorruit te kunnen kijken.. lol.

S-J
Berichten: 837
Lid geworden op: 22 apr 2008, 00:12
Locatie: Amsterdam

Re: MG TF: Ervaringen?

Bericht door S-J » 25 okt 2013, 16:56

Michel Huisman schreef:MX-5 pas je denk ik niet in. Ik ben 1.88mtr en als ik in een NB zit, moet ik bukken om door de voorruit te kunnen kijken.. lol.
Ben 1.91 en ik word ook niet gelukkig in een MX-5.

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5995
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: MG TF: Ervaringen?

Bericht door matthyssie » 25 okt 2013, 17:02

Michel Huisman schreef:MX-5 pas je denk ik niet in. Ik ben 1.88mtr en als ik in een NB zit, moet ik bukken om door de voorruit te kunnen kijken.. lol.
Nog nooit in gezeten, dus dat wil ik nog eens proberen. Vrees het ergste inderdaad. Maar goed, met een TF en een Z3 wordt ook gezegd dat je met langer dan 1.85 problemen krijgt. Ik heb geen problemen gemerkt in de TF. Heb zelfs het idee dat deze ruimer is dan de Z3.

Wel vond ik de voetenruimte wat te krap of de pedalen staan niet lekker. Ik kwam met moeite met m'n maatje 45 bij het gaspedaal voor heel-and-toe. Maar dat kan ook gewenning zijn.

jarno trulli
Berichten: 327
Lid geworden op: 26 aug 2008, 22:13

Re: MG TF: Ervaringen?

Bericht door jarno trulli » 25 okt 2013, 21:25

ik ben 2.00 en pas toch in een MX5, moet alleen niet naar een NB kijken maar een NA 1.8 zit er ook nog een klein beetje gang in. Was bij mij een kwestie van een ander stuur, deurgrepen verwijderen en de handrem verbuigen en ik paste erin redelijk in met 1.90 moet het geen probleem zijn met bovenstaande aanpassen. De NB kan je vergeten ik kreeg de deur niet eens dicht als erin zat, NA is van binnen veel groter.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: MG TF: Ervaringen?

Bericht door Petrolhead Tom » 26 okt 2013, 11:27

jarno trulli schreef:ik ben 2.00 en pas toch in een MX5, moet alleen niet naar een NB kijken maar een NA 1.8 zit er ook nog een klein beetje gang in. Was bij mij een kwestie van een ander stuur, deurgrepen verwijderen en de handrem verbuigen en ik paste erin redelijk in met 1.90 moet het geen probleem zijn met bovenstaande aanpassen. De NB kan je vergeten ik kreeg de deur niet eens dicht als erin zat, NA is van binnen veel groter.
Mwoah daar ga ik niet helemaal in mee. Ik heb ook een NA gehad en ik vind de 1.6 een veel leukere motor dan de 1.8. Echt snel worden ze toch niet.

De NA is wel echt genieten. Echt een heel leuk karretje.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9704
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: MG TF: Ervaringen?

Bericht door frank de jonge » 26 okt 2013, 18:37

In een MX5 zit ik met mn te krap aan de deur. Zijn wel stukken betrouwbaarder dan de MGs

Online
ErikS
Berichten: 18514
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: MG TF: Ervaringen?

Bericht door ErikS » 27 okt 2013, 17:33

Bmw fanboy?! Mijn 328 is te koop.






:tooth:

hanske
Berichten: 1019
Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45

Re: MG TF: Ervaringen?

Bericht door hanske » 27 okt 2013, 17:52

Mocht je tot aankoop over willen gaan is het misschien handig om eerst eens hier te kijken, vooral op de pagina met de schade auto's.

http://www.mgtf.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten