Mev Aston Martin DBR1

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4518
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Re: Mev Aston Martin DBR1

Bericht door Elmar » 07 dec 2012, 21:33

Wie zegt dat mev die licentie niet heeft!?!

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Mev Aston Martin DBR1

Bericht door Petrolhead Tom » 07 dec 2012, 21:47

Elmar schreef:Wie zegt dat mev die licentie niet heeft!?!
Daar heb je helemaal gelijk. Puur een aanname mijnerzijds.

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Re: Mev Aston Martin DBR1

Bericht door MX5T » 07 dec 2012, 22:21

Elmar schreef:Je weet het allemaal sterk te brengen Tom.
Er is/zijn al replica's van deze auto....
Ook Evante bouwt DBR1 replica geheel naar klantwens


Exomotive, de USA importeur van MEV adverteert al met de kitcar

MEV DBR1 Replicar Specifications
Length: 13 ft 2.5 in
Width: 5 ft 4 in
Height: 3 ft 2.5 in
Wheelbase: 7 ft 6 in
Weight: ~1720 pounds (varies depending on options)
Power: 130-250hp+
DBR1 Base Kit Price - $11,999 (including US shipping)
DBR1 Base Turnkey Price w/130hp 1.8L Engine - $32,999

Lightweight triangulated space frame chassis
CAD designed fiberglass composite body in British Racing Green
LHD or RHD
Fully adjustable front and rear suspension
Built to your body size/specifications

Optional Extras

Jaguar or BMW engine upgrade
Power Steering
Big Brake upgrades
Race Suspension
Torsen Limited Slip Differential
Forced Induction
SCCA/NASA Spec Roll Bar
SCCA/NASA Spec Roll Cage

Voordat je zo'n MEV DBR1 gekentekend op je stoep hebt staan denk ik dat je, afhankelijk van de motorisering en aandrijving, tussen de 25 en 35k kwijt bent.
Dat is natuurlijk nog maar een fractie van een ASM of Evante DBR1 en het is dan niet meer dan logisch dat het kwaliteitspeil lager zal zijn. Voor de geïnteresseerde is één van de afwegingspunten of de kwaliteit van het frikandelletje voor hem/haar in verhouding staat met de totale kosten.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Mev Aston Martin DBR1

Bericht door allen » 07 dec 2012, 22:28

Elmar schreef:Zit wel een prijskaartje aan Allen.
http://item.mobileweb.ebay.co.uk/viewit ... 0764180077
Begin en eind is onverstaanbaar, maar gelukkig wordt er Engels gepraat bij de fabricerende 'boer'. :mrgreen:
Ik kan het niet betalen, maar ik zou het me wel neer zien leggen als ik ertoe in staat was.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Mev Aston Martin DBR1

Bericht door GTRene » 08 dec 2012, 11:24

wel gaaf als je dat zo ziet...
voor een alu versie en het vakmanschap in theorie niet duur als je je bedenkt dat je een (neem ik aan) behoorlijk waardevast karretje hebt.
doch wel erg hoog van voren in verhouding tot achter, magoed dat zag je toen wel vaker.

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4518
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Re: Mev Aston Martin DBR1

Bericht door Elmar » 08 dec 2012, 16:32

Ringmazda schreef:
Elmar schreef:Je weet het allemaal sterk te brengen Tom.
Er is/zijn al replica's van deze auto....
Ook Evante bouwt DBR1 replica geheel naar klantwens



DBR1 Base Kit Price - $11,999 (including US shipping)

Op pistonheads heeft de eigenaar van MEV het over een basis kit prijs van £ 5K

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Re: Mev Aston Martin DBR1

Bericht door MX5T » 08 dec 2012, 19:38

Elmar schreef: Op pistonheads heeft de eigenaar van MEV het over een basis kit prijs van £ 5K
Zou zo maar kunnen want de Superlight X5 die de subframes V / A met wielophanging van de MX-5 gebruikt gaat voor GBP 3895

Als je de $11.999 terugrekent rekening houdend dat US shipping is inbegrepen en de winstmarge van de importeur dan zou de kit inderdaad wel voor GBP 5k kunnen.

Gebruikersavatar
kitcarcollection
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 dec 2009, 23:16

Re: Mev Aston Martin DBR1

Bericht door kitcarcollection » 12 mei 2013, 17:40

er is niets mis met de wijze van marketing, aanvankelijk was er wel discussie overigens. Er zijn veel oude sportwagens waar geen vormrecht opzit en dan kan je alles namaken, anders had de halve kitcarmarkt een probleem. Wijze van marketing is wel bepalend.

Er is hierover overleg tussen Aston Martin en MEV (stuart Mills) geweest en de marketing van de "door de DBR1 geinspireerde kit" is volledig legitiem. MEv vermeldt ook expliciet: "Mills Extreme Vehicles Ltd is not associated with Aston Martin Lagonda Ltd.The MEV Replicar kit was inspired by the DBR1
"
De auto is vorige week in Stoneleigh officieel gepresenteerd.

Natuurlijk kan je het tot de bodem afkraken dat het geen echte is maar de versie op mx5 (vloeken in de kerk voor velen) maakt dit een kitcar die echt voor iedereen bereikbaar is en als je kijkt naar de prijzen van Cobra;s, Gt40 replica's , Dtype replica's etc is dit een auto die te realiseren is voor een fraktie van de prijs van tegenhangers uit het genre. Hierdoor is de animo enorm voor deze auto.

Voor al rond de 20 mille bouw je hem compleet inclusief kentekenkeuring en bpm.
De versie met spaceframe en wishbonewielophanging is ook in ontwikkeling. Ga je motoren gebruiken met veel vermogen, dan wordt de bpm hoger inderdaad, dat is met gewone auto's ook zo. Truuk is een diesel inbouwen, diesel is bpm vrij voor kitcars in de nieuwe regelgeving, maar past niet bij het karakter van deze replica. Wat ook kan is een oude kitcar met dezelfde wielbasis als basis gebruiken en een bodywijziging doen. Dan kan je legaal op oud kenteken rijden met een dikke motor. Dit kan op de 1/3 2/3 regeling.

Wat MEV betreft, dit is het best verkopende kitcarmerk momenteel, het enige dat betaalbaar is en waanzinnig goed rijdende auto's. Design van enkele modellen is wellicht niet de Atom standaard maar zo is het ook niet bedoeld. De MEV Rocket is getest op oa zandvoort met 155pk Zetec motor en rijdt daar al rondetijden onder 2 min, die de Westfield cupracers met 30pk meer ook rijden. De geometrie van de Rocket is gewoon super goed voor elkaar en doet niet onder voor een Atom. Het is de samenstelling van techniek en het merk en design dat een Atom een stuk duurder maakt maar de groep klanten is wel zeer beperkt en de Rocket is goedkoop. En ja ik vind een Atom ook mooier. IK vind wel meer mooier maar liever de dbr1 dan een echte mx5 toch?.

Hier foto's van de MEV REPLICAR
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten