Lotus Extrema Gets ZR1 Power LWB Exige 640hp

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Lotus Extrema Gets ZR1 Power LWB Exige 640hp

Bericht door GTRene » 26 nov 2012, 23:46

Lotus Extrema Gets ZR1 Power

Ik zet het maar ff hier neer ook al wordt ie zogenaamd in Italie gemaakt...ik denk dat een Engels bedrijfje het maakt, hoe dan ook een dik bommetje lijkt me.

sounds like a serious LWB Exige with more then enough punch to scare yourself :D
yes I know there is also a very expensive Hennessey which is also updated with a bit different front and even more power (1500hp top version) but thats "silly" (did I say that? ;-))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[quote=]Composite Worx is an Italian manufacturer of high-end carbon fiber sports seats. They recently built a project car based on a Lotus Exige. They fitted it with new body parts and some new seats, but then stood back and looked at it, and thought it lacks something…. a big, meaty engine!


So they gave it one; a 6.2 liter supercharged LS9 V8 from a Corvette ZR1, developing something in the neighborhood of 640 horsepower. That is a colossal amount of power in a big car, let alone the tiny Lotus. So the results should be interesting, to say the least.

Given the weight of the Exige, which is barely a ton, the power to weight ratio in this car is astonishing. Composite Worx reckons it goes from 0 to 100 km/h in 2.9 seconds and reach a top speed of 320 km/h.

Called the Extrema, this car also features a carbon fiber aero kit and a pair of Composite Worx’s SP-1 carbon seats.[/quote]

http://www.motorward.com/2012/11/compos ... torward%29

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4923
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Lotus Extrema Gets ZR1 Power LWB Exige 640hp

Bericht door Roy RS » 27 nov 2012, 13:19

dit vind ik eigenlijk leuker dan zo'n Hennesy, ervan uitgaande dat dit wel rond de ton of net erboven te koop is. Hennesy is alleen maar voor de superrijken, dit is wellicht ooit nog gebruikt te doen voor de normale man.

Heerlijk blok in een heerlijk karretje, paar bakkeien in het vooronder om te compenseren en gaan met die banaan!

@René: is er ook autonieuws wat jij niet voorbij ziet komen?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Extrema Gets ZR1 Power LWB Exige 640hp

Bericht door GTRene » 27 nov 2012, 15:33

vaak kom ik wat tegen als ik op zoek ben naar gerichte info/foto's over bv de nwe Exige of de oude Lotus Europa S2/S3 waar ik de laatste tijd veel naar uit kijk, dan kijk ik bv op de laatste week geposte foto's en zo kom je vaak ook ander spul tegen :D

schijnbaar is deze op die "oude" extrema opgebouwd doch met nwe panelen en stoelen en motor e.d.
idd deze is meer betaalbaar, vroegen ze destijds iets van bijna een ton voor.

de bouwer die deze ook heeft gemaakt kan het echter veel goedkoper en meer bruikbaar voor op straat.
bv met een LS3/480 er in en verlengde wielbasis e.d. en carros hoe jij het wil en interieur e.d. voor rond de 50K dacht ik, ik heb destijds wel contact met die bouwer in de UK gehad via mail, is een ex Lotus motorsport bouwer die ook mede gewerkt heeft aan die V6 GT3 Exige (one off Japan dacht ik)

als je dus rechtstreeks via hem wat op laat bouwen betaal je daar bv 50K doch ongeveer dezelfde die hij bouwt voor auto sport bedrijven? kost dan gelijk iets van 150K bij die bedrijven ;-)

Je kan dus een snellere bouwen dan de Exige S (V6) en dan ook nog de motor longitudinal + V8 ipv transverse ala Lotus V6...
en dat voor minder geld...+ je hebt dan iets unieks.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten