Ik heb vandaag het geluk gehad om een blokje om te mogen in een Jaguar F-Type V6-S.
En met geluk bedoel ik 380pk op de achterwielen met een nat wegdek

waarbij de ESP/Tractioncontrol netjes uit te schakelen is. En man, wat een kwispelende achterkant.
Tot ruim in de derde versnelling heb je wielspin op een nat wegdek en wil de kont alle kanten op.
Om te driften is dit een fantastisch apparaat.
Gelukkig had ik nog twee rotondes gevonden op een verlaten industrieterrein waar ik even kon uitproberen.
Ook als je de bocht uit accelereert komt de kont mooi om.
Dit was de eerste keer Überhaupt in een Jaguar en ik moet zeggen dat de auto en het interieur ontzettend mooi zijn. Dit is werkelijk een plaatje van een auto.
Alles elektrisch te bedienen van dak tot stoelen en zelfs het stuur is elektrisch te verstellen. Uit het dashboard komen de luchtroosters omhoog geklapt wanneer de climat control dit vereist.
De stoelen zitten fantastisch en ook het stuur is precies dik genoeg. Voor mij hoeft alleen de afgevlakte onderzijde niet. Ik vind het prettiger als een stuur volledig rond is!
Er zit een knopje op om de sportuitlaat te bedienen en deze heb ik aangezet. Als de kap gesloten is merk je bijster weinig van het motorgeluid. Als de kap geopend is dan hoor je het volledige geluidsarsenaal en die staat me eigenlijk tegen. Het is gewoon geen mooi geluid. Bij het overschakelen tussen de acht versnellingen klinkt het als een natte scheet en bij het terugschakelen dan is de uitlaat continu aan het gorgelen als zijnde een V8 maar er zit een V6 in het vooronder! Het is een beetje TE.
Werkelijk iedereen kijkt je na vanwege de mooie auto en maar waarschijnlijk vooral vanwege het kabaal.
Het is eigenlijk een beetje ordinair voor zo'n sjieke auto.
Dan de vraag: 'Een Porsche Boxster S of deze F-Type-S?'
Voor mij de Boxster S graag. Hoe mooi de de F-Type ook is.