TVR Sagaris testrit

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Jurrian
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:14

Re: TVR Sagaris testrit

Bericht door Jurrian » 13 dec 2011, 16:30

Zo'n geweldig gaaf ding om te zien die sagaris. Een man in de buurt van mijn woonplaats onderhoud die dingen en die zie ik af en toe er mee rijden in het donkergrijs. Echt geweldig!

Helemaal met de sticker die ik een keer op een TVR zag zitten bij Le Mans: TVR Ten thousand bolts flying in close formation.

Ik zou er zelf graag nog eens mee willen rijden, maar om er 1 te kopen... ik weet het niet.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3292
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: TVR Sagaris testrit

Bericht door Enrico » 13 dec 2011, 18:27



TVR is net Rivella en elke persoon die instapt en een rondje rijdt heeft en heel andere indruk.... some like it some dont... en... veel dont, maar dat nemt niet weg dat het een exclusieve pk monster is.

TVR kun je beter vergelijken met een Viper.... een GTR.... is een auto die je oma ook een keer naar de supermarkt kan rijden..... granny proof..... 2 total andere insteken in autoland...

Gebruikersavatar
HJ
Berichten: 263
Lid geworden op: 08 feb 2008, 10:54
Locatie: Paleis 't Loo, Lotus Elise Type 25

Re: TVR Sagaris testrit

Bericht door HJ » 13 dec 2011, 19:09

Voor dagelijks gebruik is het niet de auto inderdaad.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31194
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: TVR Sagaris testrit

Bericht door JP » 13 dec 2011, 20:08

Zou een TVR T350 niet meer value for money zijn...?

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: TVR Sagaris testrit

Bericht door Paskal » 13 dec 2011, 20:34

Leuke nuchtere beschrijving van de TVR :thumbup:

Is overigens wel helder dat je wat verpest lijkt met je GTR met tig computers, ESP, etc.. Met zo'n wagen kan iedere aap bij wijze van spreken hard rijden omdat alles veel te makkelijk gaat. Nee, doe mij dan maar liever een karaktervolle auto als de Sagaris. Die minpuntjes neem ik dan wel voor lief net zoals ik bv bij mijn 911 turbo en Speedster heb gedaan. Maar ieder zijn voorkeur uiteraard :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: TVR Sagaris testrit

Bericht door GTRene » 13 dec 2011, 20:47

JP schreef:Zou een TVR T350 niet meer value for money zijn...?
ja.

leuk omdat je ze nu ook nieuw kan bestellen met LS3 motor, kun je ook een 2de hands kopen en naar LHD laten zetten en de motor optie nemen :D

zie package 1 en 2 en 3 en 4 e.d.

http://www.tvrmotors.eu/wp-content/uplo ... 1-2011.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

website>>

http://www.tvrmotors.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31194
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: TVR Sagaris testrit

Bericht door JP » 13 dec 2011, 21:20

Het ging me er meer om dat je voor £18000-20000 al een leuke T350 hebt, met iets minder pk's dan de Sagaris. Lijkt me (zolang de Straight Six het houdt) toch ook niet verkeerd.

Afbeelding

niet dat je daar meteen nog eens €30000euro aan een LS3, en LHDombouw in moet gaan steken...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: TVR Sagaris testrit

Bericht door GTRene » 13 dec 2011, 22:05

ah oke, je kan trouwens ook een paar TVR T350 kopen met de 4.0 motor, net zoveel vermogen als de Sagaris :df:
zijn er een paar van.

Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1481
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie
Contacteer:

Re: TVR Sagaris testrit

Bericht door mrbbs » 13 dec 2011, 23:03

Begrijp me niet verkeerd, ik wil geen afbreuk doen aan de Sagaris. Ik probeer gewoon even mijn ervaring neer te pennen hoe ik het uit mijn perspectief bekijk. Zelf ben ik een rijder in hart en nieren die wel erg kritisch is op hoe een auto reageert. Ik denk dat André en ikzelf een kopie van elkaar zijn (zo kunnen jullie wat beter vergelijken).
De GT-R is een erg moderne auto die steengoed is afgesteld en waar iedereen hard mee kan gaan. Maar zet de ESP af en je moet een evengoed rijder zijn als die man in de TVR.
Iedereen zoekt iets anders in een auto. De Noble M400 kon ik bijvoorbeeld zeer appreciëren omdat die naar rij-eigenschappen mijn vereisten meer kon invullen. De Sagaris kan dat veel minder, maar dat wil niet zeggen dat de beleving daarom minder is.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: TVR Sagaris testrit

Bericht door Mathieu » 14 dec 2011, 10:25

Nou, zet je je race cv eens online zou ik zeggen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten