Aston Martin is een eenheidsworst...

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie

Aston Martin's zijn eenheidsworsten

ja
18
95%
nee
0
Geen stemmen
ik denk er toch anders over... :
1
5%
 
Totaal aantal stemmen: 19

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Aston Martin is een eenheidsworst...

Bericht door Sperdy » 06 jul 2011, 13:34

Zo, gezegd.
Eigenlijk vind ik dat wel. Prachtig model, maar inmiddels uitgekauwd. Analoog aan Audi, en ook Porsche, vind ik dat al die Aston Martins veel te veel op elkaar gaan lijken. Volgens mij hebben ze ook allemaal datzelfde blok van Jaquar (beetje opboren en de een met v8, de ander met v12).
Maar vooral het uiterlijk, ze lijken te veel op elkaar...

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Aston Martin is een eenheidsworst...

Bericht door Petrolhead Tom » 06 jul 2011, 13:39

Volledig mee eens.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Aston Martin is een eenheidsworst...

Bericht door Tristan » 06 jul 2011, 13:42

Volgens mij hebben ze ook allemaal datzelfde blok van Jaquar (beetje opboren en de een met v8, de ander met v12).
BS

Hoe vaak zie je een AM dat je eraan gaat storen? IMHO, 1 van de mooiste auto's die gebouwd worden.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Aston Martin is een eenheidsworst...

Bericht door Snipe » 06 jul 2011, 13:51

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eenheidsworst? Meer van hetzelfde? Mwah, dat valt wel mee lijkt me zo.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Aston Martin is een eenheidsworst...

Bericht door Tristan » 06 jul 2011, 14:01

Afbeelding

Afbeelding

Auto's hebben herkenbare punten zoals ieder merk heeft, maar zie duidelijk verschillen.

DBS is gewoon een beeldschone auto die ook nog eens ontzettend goed rijdt. Dus absoluut geen show en no go.
Laatst gewijzigd door Tristan op 06 jul 2011, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Re: Aston Martin is een eenheidsworst...

Bericht door Harrie » 06 jul 2011, 14:01

Ik heb soms wat moeite om de verschillende modellen uit elkaar te houden, maar oh oh...wat zijn ze mooi!!!! SCHITTEREND!!!

Is het een probleem? Voor mij niet. BMW, Audi en Mercedes doen precies hetzelfde.

Waarom zou je het model wat goed verkoopt niet als je kenmerk mogen maken. Zo zie je tenminste dat je een bepaalt merk rijdt. Geen onderscheid in het wel of niet mooie design, alleen de afmetingen zijn anders. Waarom zou een kleiner model (of groter) er totaal anders uit moeten zien?

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Aston Martin is een eenheidsworst...

Bericht door Robin Hartog » 06 jul 2011, 14:07

De enige Aston Martins waar ik moeite mee heb om ze uit elkaar te houden zijn de Virage en de DB9. Maar verder....

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Aston Martin is een eenheidsworst...

Bericht door Snipe » 06 jul 2011, 14:14

Ik moet ineens weer aan die drieling denken. Daarbij vond ik het ook nooit een bezwaar dat ze op elkaar leken, trouwens.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Aston Martin is een eenheidsworst...

Bericht door GTRene » 06 jul 2011, 14:22

ben der ook wel gedeeltelijk me eens met de stelling, in een bepaalde periode werden alleen maar familie gezichten geboren zo leek het.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Aston Martin is een eenheidsworst...

Bericht door steve smith » 06 jul 2011, 14:24

Elke keer als ik in zo'n ding rij valt het me tegen. Ziet er in simpele varianten (kale DB9, kale V8 Vantage) goed uit, de "dikkere" (V12 Vantage, DBS, Rapide) zijn me teveel met kraaltjes behangen. Geluid is van goed tot vaak overdreven, en dynamisch voelt het aan alsof het ontwikkelingsbudget halverwege op was en ze het halffabrikaat maar in productie genomen hebben. Voorts vind ik een groot gedeelte van het interieur cheapass aanvoelen, van een archaische Volvo navi tot onhandige klimabediening tot krakende stoel en verkeerde keuzes qua plastic. En dan kunnen ze wel leer over de afstandsbediening heen trekken, het blijft een lomp ding. It just doesn't live up to the looks.

Oh en ik kan in zowel een V8 Vantage als in een DB9 voor geen meter zitten, maar dat ligt aan mijn "atletische" vormen. In een DB9 vind ik de motor ook een beetje lafjes, voor je gevoel wordt ie net pas echt lekker wakker als de toerenbegrenzer al ingrijpt. Klinkt wel uber! Die latere V8 Vantages voelen naar mijn mening aan als een beter (doorontwikkelder) product.

Om het even op z'n Andre's te zeggen: Ik zie de producten van Aston Martin als een ontzettend mooie vrouw die uit haar bek stinkt, een paar soa's heeft en de relatie met Gilette een maand of wat heeft laten verwateren. Dan zeg ik dus "Laat maar".

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Aston Martin is een eenheidsworst...

Bericht door Rupie » 06 jul 2011, 15:29

Steve weet het weer fijn te bewoorden. :bag:

Ik kan me wel in de stelling vinden. Alhoewel de V8 vantage s, of hoe dat ding ook mag heten, hoog op mijn verlanglijstje staat. Misschien niet meer als ik er mee gereden heb, maar zover ik het kan beoordelen vind ik het een mooie package.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Aston Martin is een eenheidsworst...

Bericht door Tristan » 06 jul 2011, 15:32

Steve heeft blijkbaar nog nooit in een DBS gereden want als je een strak sturende GT wilt, kan je niet om de DBS heen. Laat ik het zo zeggen, ik vond het qua rijden beter dan de 599. Alleen qua acceleratie was de 599 indrukwekkender.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Aston Martin is een eenheidsworst...

Bericht door allen » 06 jul 2011, 15:33

Tristan schreef:Afbeelding

Afbeelding

Auto's hebben herkenbare punten zoals ieder merk heeft, maar zie duidelijk verschillen.

DBS is gewoon een beeldschone auto die ook nog eens ontzettend goed rijdt. Dus absoluut geen show en no go.
Zet eens andere modellen bij elkaar, want hier zie ik in een oogopslag niet eens dat het verschillende modellen zijn. Dan is een Audi nog makkelijker uit elkaar te houden. Mooi vind ik ze doorgaans wel.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Aston Martin is een eenheidsworst...

Bericht door steve smith » 06 jul 2011, 16:12

Tristan schreef:Steve heeft blijkbaar nog nooit in een DBS gereden want als je een strak sturende GT wilt, kan je niet om de DBS heen. Laat ik het zo zeggen, ik vond het qua rijden beter dan de 599. Alleen qua acceleratie was de 599 indrukwekkender.
Dat heeft Steve dus wel, en Steve deelt je mening niet.

In mijn ogen is een DBS niks meer dan een pimp-my-ride-DB9. Om de doodsimpele rede dat het basis platform een identiteitscrisis heeft. Te lomp groot, te laf onderstel, te weing focus voor een sportwagen, maar te korte veerwegen, te luid en te krampachtige zitpositie om een fatsoenlijke GT te zijn. Ik vind een 599 een betere sportauto, en een M6 een vele malen betere GT. En die auto's zijn wel duidelijk gepositioneerd, en vallen dus niet tussen wal en schip.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Aston Martin is een eenheidsworst...

Bericht door Robin Hartog » 06 jul 2011, 16:59

steve smith schreef:
Tristan schreef:Steve heeft blijkbaar nog nooit in een DBS gereden want als je een strak sturende GT wilt, kan je niet om de DBS heen. Laat ik het zo zeggen, ik vond het qua rijden beter dan de 599. Alleen qua acceleratie was de 599 indrukwekkender.
Dat heeft Steve dus wel, en Steve deelt je mening niet.

In mijn ogen is een DBS niks meer dan een pimp-my-ride-DB9. Om de doodsimpele rede dat het basis platform een identiteitscrisis heeft. Te lomp groot, te laf onderstel, te weing focus voor een sportwagen, maar te korte veerwegen, te luid en te krampachtige zitpositie om een fatsoenlijke GT te zijn. Ik vind een 599 een betere sportauto, en een M6 een vele malen betere GT. En die auto's zijn wel duidelijk gepositioneerd, en vallen dus niet tussen wal en schip.
Hoi James May. :mrgreen:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Aston Martin is een eenheidsworst...

Bericht door steve smith » 06 jul 2011, 17:15

LOL

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Aston Martin is een eenheidsworst...

Bericht door Tristan » 06 jul 2011, 17:17

M6 heeft de SMG tegen om een lekkere GT te zijn. Zodra je deze in auto stand zet zal het nooit comfi worden. Dan kan je beter nog zelf schakelen maar dat wil je niet om km's te vreten. Vandaar dat AM voor de Speedtronic als optie heeft gekozen. Soepel als een auto maar sportief als een semi-auto. Hetzelfde geldt voor de 599. Super bak om mee te knallen maar zodra je deze in auto-stand zet dan erger je aan de schakelmomenten. Ik zou sowieso voor de DBS met handbak gaan. Zat koppel om schakellui te rijden.

Zitpositie vond ik prima in de DBS, stoelen zaten als gegoten. Maar goed, dat is bij de M6 en 599 ook het geval. Ook al zou de 599 of de M6 iets beter zijn, dan verbleken ze bij de looks van de AM.

Dus ja, duidelijk een meningsverschil. :)

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Aston Martin is een eenheidsworst...

Bericht door steve smith » 06 jul 2011, 17:24

Tja. vind de automaat van een DB9 op lage snelheden nou ook niet echt een wonder van verfijning.... En dat ligt niet aan de bak, want die is in andere auto's wel top. Wederom halfbakken ontwikkelingswerk.

Als km vreter zijn zowel de M6 als de DB9 gehandicapt qua tankinhoud, en vwb SMG: op de snelweg boeit het niet, 6 en 7 zijn maar een flipper weg. In de stad is het bokkig, dat is het sper van een DB9 ook dus LB. Het is iig wel een auto waar je je kont in kan keren en een behoorlijke hoeveelheid bagage in kan meenemen.

En als "comfy KM-vreter met automaat" het devies is kan je niet om een M-B CL heen. Dat is Gran Turismo zoals het bedoeld is, en maakt bovenstaande schreeuwerige toerengillertjes beide tot zenuwachtige zeurpieten.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Aston Martin is een eenheidsworst...

Bericht door Tristan » 06 jul 2011, 17:38

Deels met je eens met de opmerking dat de DBS een gewijzigde automaat heeft tov de DB9.

Hoe zou de SLS Roadster zijn? :whistle:

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Aston Martin is een eenheidsworst...

Bericht door G Kolkman » 06 jul 2011, 19:01

DB9
AfbeeldingDBS

Afbeelding
V8 vantage

AfbeeldingVirage

Afbeelding
Rapide
Afbeelding
Volgens mij heb ik nu de meest gangbare. Je zou kunnen zeggen dat ze misschien eens weer wat nieuws moeten proberen...

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Aston Martin is een eenheidsworst...

Bericht door Marc R » 06 jul 2011, 19:38

Misschien heeft Steve wel gelijk,of Tristan die mi genoeg ervaring heeft met AM's...boeit me allemaal geen ene reet...nix...

Ik wou dat ik een AM voor de deur had.... :D IMHO is dat DE wagen voor de man met style.

Geen tacky M6 of over de top Fiat...laat staan een R8 oid...

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Aston Martin is een eenheidsworst...

Bericht door Tristan » 06 jul 2011, 19:41

Over de betrouwbaarheid van een 6-serie kan ik wel een boek over schrijven..... :bag:

Valt onder fictie: drama

Tom
Berichten: 21698
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Aston Martin is een eenheidsworst...

Bericht door Tom » 06 jul 2011, 19:42

Vind ze prachtig, maar ben het ook met de topicstarter eens... al die modellen zijn min of meer hetzelfde. Iets meer verschil tussen de modellen onderling mag wel.

Al is die laatste Zagato wel prachtig en 'anders' doch herkenbaar als AM.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Aston Martin is een eenheidsworst...

Bericht door Downforce Hans » 06 jul 2011, 22:37

Tristan schreef:Over de betrouwbaarheid van een 6-serie kan ik wel een boek over schrijven..... :bag:

Valt onder fictie: drama
Ik ben benieuwd wat betrouwbaarder is.................
Kan me nog een leuk stukje van top gear voor de geest halen over de problemen die A.M. Had met hun auto's.
Rijden er eigenlijk wel A.M met 150 tot 200.000 km op de teller rond?

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Aston Martin is een eenheidsworst...

Bericht door smiley » 06 jul 2011, 23:40

G Kolkman schreef:Volgens mij heb ik nu de meest gangbare. Je zou kunnen zeggen dat ze misschien eens weer wat nieuws moeten proberen...
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten