Zoekende naar Elise info...
- Speedster007
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 17:24
Re: Zoekende naar Elise info...
Wellicht is de opmerking al gemaakt..
Maar ik heb een dergelijke auto aangeschaft om de 80 km wegen onveilig mee te maken.
Dat betekent vaak inhalen en goed opletten.
Met het stuur aan de verkeerde kant lijkt me dat levensgevaarlijk..
Daar al over nagedacht??
Maar ik heb een dergelijke auto aangeschaft om de 80 km wegen onveilig mee te maken.
Dat betekent vaak inhalen en goed opletten.
Met het stuur aan de verkeerde kant lijkt me dat levensgevaarlijk..
Daar al over nagedacht??
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Zoekende naar Elise info...
Nou laat dat levensgevaarlijk maar weg.. beetje overdreven vind je niet? Ooit wel eens een RHD gereden?
-
- Berichten: 1766
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: Zoekende naar Elise info...
Is het überhaupt mogelijk?
Ik heb eens met een RHD r34-gt meegereden, en de eigenaar zei dat hij daar nooit inhaalde omdat hij het gewoon niet kon zien..
Ik heb eens met een RHD r34-gt meegereden, en de eigenaar zei dat hij daar nooit inhaalde omdat hij het gewoon niet kon zien..
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 13 okt 2010, 14:06
- Locatie: Papendrecht
Re: Zoekende naar Elise info...
Mja, ideaal is RHD natuurlijk niet hier. Ik heb een jaartje of wat terug eens een middagje met een RHD golf3 over de Ring (en B-wegen eromheen) gereden, ik vond het eigenlijk niet zo heel storend. Natuurlijk zit je een stuk hoger, maargoed. Ik denk dat het meevalt.
En voor het verschil in kosten met een LHD in NL kun je hem nog ombouwen ook mocht ik er écht niet mee kunnen leven (wat ik me niet voor kan stellen).
En voor het verschil in kosten met een LHD in NL kun je hem nog ombouwen ook mocht ik er écht niet mee kunnen leven (wat ik me niet voor kan stellen).
Naar alle waarschijnlijkheid zal een Elise van tussen 2004 en 2006, maargoed, met wat geknutsel ben je dus geen overbodige rug kwijt voor koplampen. Kenteken/verzekering is duidelijk, moet ook geen probleem vormen verder.Hans R schreef:Koplampen bij een vroege Elise mk2 kan je een plaatje omzetten en bij een late Elise moet je de koplamp eerst in een oven doen om hem los te krijgen.
Gewoon op UK platen naar NL rijden en een verzekering nemen op dat moment op chassisnr.
Geen probleem, als je groene platen heb kan je die natuurlijk ook evt in NL erop zetten.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Zoekende naar Elise info...
RHD en laag is best een probleem, natuurlijk niet als je de slingerweggetjes opgaat en je voor rijd
doch op bv rechte wegen en achter auto's laat staan hoge dingen heb je echt een probleem met inhalen, das meestal niet veilig.
zolang je niet zo'n inhaler bent zoals die slome 340R die boven de 160 niks te zoeken heeft en meestal alleen trackdays doet of verlaten weggetjes opzoekt dan niet zo'n probleem
doch op bv rechte wegen en achter auto's laat staan hoge dingen heb je echt een probleem met inhalen, das meestal niet veilig.
zolang je niet zo'n inhaler bent zoals die slome 340R die boven de 160 niks te zoeken heeft en meestal alleen trackdays doet of verlaten weggetjes opzoekt dan niet zo'n probleem
- smiley
- Berichten: 9103
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Zoekende naar Elise info...
Niet zozeer groter, maar eentje zonder plastic zijkappen.KoenK schreef:- Grotere (alu?) radiator
Als je een beetje handig bent, en zelf je voorclam kunt verwijderen/terugbouwen kun je veel geld besparen.
Die radiator kost je de kop niet, maar de uren zijn gewoon niet leuk.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Zoekende naar Elise info...
Nou toevallig laatst in DL nog 210 gereden met de 340R en k moet zeggen hij ging er best snel heen, ik kon niet harder omdat ik al in de toerenbegrenzer zat (8000 toeren)GTRene schreef:RHD en laag is best een probleem, natuurlijk niet als je de slingerweggetjes opgaat en je voor rijd
doch op bv rechte wegen en achter auto's laat staan hoge dingen heb je echt een probleem met inhalen, das meestal niet veilig.
zolang je niet zo'n inhaler bent zoals die slome 340R die boven de 160 niks te zoeken heeft en meestal alleen trackdays doet of verlaten weggetjes opzoekt dan niet zo'n probleem
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Zoekende naar Elise info...
beest bleef je pruik nog intact?
- Speedster007
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 17:24
Re: Zoekende naar Elise info...
haha..
Toevallig wel vaker RHD's gereden..
Veel Celica's..
Ik vond het op Brabantse wegen echt gevaarlijk..
maar misschien haal ik wel erg veel in..
Heb daarom beuwst gekozen voor een NL Speedster..
Enne Hans in jou 340 zit je veel meer in het midden, denk ik... niet??
Toevallig wel vaker RHD's gereden..
Veel Celica's..
Ik vond het op Brabantse wegen echt gevaarlijk..
maar misschien haal ik wel erg veel in..
Heb daarom beuwst gekozen voor een NL Speedster..
Enne Hans in jou 340 zit je veel meer in het midden, denk ik... niet??
-
- Berichten: 7329
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Zoekende naar Elise info...
Dat hele RHD geneuzel is gewoon een centenkwestie
Op de snelweg is inhalen geen probleem met je RHD ......maar op de binnenwegen is het gewoon achter de meute aanrijden met je RHD
Op de snelweg is inhalen geen probleem met je RHD ......maar op de binnenwegen is het gewoon achter de meute aanrijden met je RHD
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Zoekende naar Elise info...
Ik moet idd zeggen dat je met de 340R je er een stuk minder last van heb dan met een Exige.. daar zie je echt geen ruk
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Zoekende naar Elise info...
210 in een 340R (uberhaupt in een Lotus) is te vergelijken met 300+ in een BMWGTRene schreef:beest bleef je pruik nog intact?
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 13 okt 2010, 14:06
- Locatie: Papendrecht
Re: Zoekende naar Elise info...
Goed, we zijn weer wat verder in de zoektocht. De markt in 111Retjes is (helaas?) niet zo heel groot, ook niet in Engeland.
Heb het idee dat bijna elke 111R opgekocht wordt door Will Blackham (een bekende hier geloof ik), moet dus snel zijn (of van hem kopen ). Ik heb ook het idee dat verkopers niet happig zijn op buitenlanders, wat ik me ansich wel voor kan stellen. Aan de andere kant, je krijgt cash in je hand, zoek het uit...
Maargoed, wat betreft kilometrages. Bijna vanzelfsprekend (bij een correcte onderhoudshistorie) geldt ook hier hoe minder hoe beter, maar bij welke kilometrages moet jeje zorgen gaan maken? Het 2ZZ-GE Toyota blok is redelijk bulletproof naar wat ik lees, buiten standaard high-rev issues (oil-starvation etc) kan ik er bijzonder weinig over vinden, ook niet in de celica-scene . Het moet tevens een behoorlijk onderhoudsvrij blok zijn, geen riemen, etc.
Zouden jullie een auto met 100% volledige onderhoudshistorie, HPI-clear, uiterlijk zéér netjes, recentelijk gereviceerde ophanging en vernieuwde radiator, máár met 60k-m (100k-km) direct overslaan?
Heb het idee dat bijna elke 111R opgekocht wordt door Will Blackham (een bekende hier geloof ik), moet dus snel zijn (of van hem kopen ). Ik heb ook het idee dat verkopers niet happig zijn op buitenlanders, wat ik me ansich wel voor kan stellen. Aan de andere kant, je krijgt cash in je hand, zoek het uit...
Maargoed, wat betreft kilometrages. Bijna vanzelfsprekend (bij een correcte onderhoudshistorie) geldt ook hier hoe minder hoe beter, maar bij welke kilometrages moet jeje zorgen gaan maken? Het 2ZZ-GE Toyota blok is redelijk bulletproof naar wat ik lees, buiten standaard high-rev issues (oil-starvation etc) kan ik er bijzonder weinig over vinden, ook niet in de celica-scene . Het moet tevens een behoorlijk onderhoudsvrij blok zijn, geen riemen, etc.
Zouden jullie een auto met 100% volledige onderhoudshistorie, HPI-clear, uiterlijk zéér netjes, recentelijk gereviceerde ophanging en vernieuwde radiator, máár met 60k-m (100k-km) direct overslaan?
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Zoekende naar Elise info...
Als de prijs goed is niet, hoeveel kilometers denk je zelf op jaarbasis te gaan maken?
Engelse zijn net gecharmeerd van Nederlands die een laag bod die, Engelse hebben het motto price to sell.
Michel
Engelse zijn net gecharmeerd van Nederlands die een laag bod die, Engelse hebben het motto price to sell.
Michel
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Zoekende naar Elise info...
Verkoopt Stephane zijn 135R niet?!KoenK schreef:Goed, we zijn weer wat verder in de zoektocht. De markt in 111Retjes is (helaas?) niet zo heel groot, ook niet in Engeland.
Heb het idee dat bijna elke 111R opgekocht wordt door Will Blackham (een bekende hier geloof ik), moet dus snel zijn (of van hem kopen ). Ik heb ook het idee dat verkopers niet happig zijn op buitenlanders, wat ik me ansich wel voor kan stellen. Aan de andere kant, je krijgt cash in je hand, zoek het uit...
Maargoed, wat betreft kilometrages. Bijna vanzelfsprekend (bij een correcte onderhoudshistorie) geldt ook hier hoe minder hoe beter, maar bij welke kilometrages moet jeje zorgen gaan maken? Het 2ZZ-GE Toyota blok is redelijk bulletproof naar wat ik lees, buiten standaard high-rev issues (oil-starvation etc) kan ik er bijzonder weinig over vinden, ook niet in de celica-scene . Het moet tevens een behoorlijk onderhoudsvrij blok zijn, geen riemen, etc.
Zouden jullie een auto met 100% volledige onderhoudshistorie, HPI-clear, uiterlijk zéér netjes, recentelijk gereviceerde ophanging en vernieuwde radiator, máár met 60k-m (100k-km) direct overslaan?
Is veel leuker en gewoon in NL te koop!
(Ik zag hem kijken naar porsches, NSX etc etc. Wie niet waagt.....)
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 13 okt 2010, 14:06
- Locatie: Papendrecht
Re: Zoekende naar Elise info...
Mwah, lastig. Gok op een 10 a 15000km? Dus 1 a 2 reguliere servicebeurten, rariteiten niet meegerekend.Michel P schreef:Als de prijs goed is niet, hoeveel kilometers denk je zelf op jaarbasis te gaan maken?
Engelse zijn net gecharmeerd van Nederlands die een laag bod die, Engelse hebben het motto price to sell.
Michel
De 2 biedingen die ik momenteel gedaan heb waren gewoon voor de vraagprijs, dus daar kan het niet aan liggen. Ik hoef niet voor een duppie op de 1e rang te zitten, maar teveel geld betalen is gewoon zonde (blijf een NL'er )
Het valt me gewoon op dat de replies die ik krijg erg kortaf zijn, alsof ze me totaal niet serieus nemen
Ik snap dat dit soort auto's aantrekken tot 'trap-proefritjes', maar lijkt me toch niet dat ik daar voor tig uur op een boot ga zitten...
Maargoed, even een paar pijltjes in België uitgegooid...
- Emiel
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Zoekende naar Elise info...
Je moet ook geen bieding doen. Gewoon een dag reserveren en op die dag bij 4 auto's gaan kijken bijvoorbeeld en er 1 mee nemen naar huis.
Meeste Engelse houden niet van cloggies, kost even tijd om te laten merken dat je serieus bent en normaal.
Op Seloc zijn er genoeg Engelse die hun Elise willen verkopen aan een Johnny Abroad :
- Ze krijgen full asking price.
- Geen gezeur met komen kijken, afdingen, twijfelen, etc.
En Will Blackham is prima gozer om auto van te kopen. Zelf 1 gehaald en 2 mensen heen gestuurd en die waren ook tevreden.
Meeste Engelse houden niet van cloggies, kost even tijd om te laten merken dat je serieus bent en normaal.
Op Seloc zijn er genoeg Engelse die hun Elise willen verkopen aan een Johnny Abroad :
- Ze krijgen full asking price.
- Geen gezeur met komen kijken, afdingen, twijfelen, etc.
En Will Blackham is prima gozer om auto van te kopen. Zelf 1 gehaald en 2 mensen heen gestuurd en die waren ook tevreden.
-
- Berichten: 7329
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Zoekende naar Elise info...
Vertrouwen is waar het om draait, er zijn teveel Nigeriaanse scam artists die ervoor zorgen dat men huiverig is.
Even een email sturen waarin je uitlegt wie je bent, wat je intentie is en waarin je vraagt wanneer als het schikt als je telefonisch contact opneemt doet wonderen.
Heb je het gevoel dat je ze je niet vertrouwen of de boot afhouden, gewoon vragen wat je moet doen om hun wel een vertrouwd gevoel te geven.
Even een email sturen waarin je uitlegt wie je bent, wat je intentie is en waarin je vraagt wanneer als het schikt als je telefonisch contact opneemt doet wonderen.
Heb je het gevoel dat je ze je niet vertrouwen of de boot afhouden, gewoon vragen wat je moet doen om hun wel een vertrouwd gevoel te geven.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Zoekende naar Elise info...
Waarom nog kopen in de UK? de pond staat nu op 1,21 toen ik mijn eerste 340 kocht stond die op 1,04 ofzo.. dus ik zal lekker in duitsland, belgie of gewoon in nederland zoeken..
- Emiel
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Zoekende naar Elise info...
Er is natuurlijk wel meer aanbod aan de andere kant van de oceaan. De prijs is nog steeds "goedkoper" maar het is allemaal stuk minder geworden.
Elise S1 is stuk duurder geworden in de UK , o.a. omdat men weet dat mensen vanuit de andere kant van het kanaal ze komen kopen, etc.
Exige S2 was ook gezakt naar 16k GBP voor 2004 model, vind je ze ook amper nog voor.
Elise S1 is stuk duurder geworden in de UK , o.a. omdat men weet dat mensen vanuit de andere kant van het kanaal ze komen kopen, etc.
Exige S2 was ook gezakt naar 16k GBP voor 2004 model, vind je ze ook amper nog voor.
- Speedster007
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 17:24
Re: Zoekende naar Elise info...
Ik zou zeggen; koop een Speedster met de juiste specs!!
Krijg je zeker geen spijt van!!
Krijg je zeker geen spijt van!!
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Re: Zoekende naar Elise info...
Valt wellicht over te praten. Ben er voor mijzelf nog lang niet uit wat ik wil. Hangt mede ook af wat voor auto er in de plaats van de Golf gaat komen.ErikS schreef:Verkoopt Stephane zijn 135R niet?!
Is veel leuker en gewoon in NL te koop!
(Ik zag hem kijken naar porsches, NSX etc etc. Wie niet waagt.....)
Wat ik wel weet is dat de 135R een hele fijne, pure auto is waar het erg goed sturen mee is.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Re: Zoekende naar Elise info...
Gewoon bellen werkt het beste. Ik heb Will Blackham ook al een paar keer gesproken en het is een uiterst geschikte vent.Elise schreef:Vertrouwen is waar het om draait, er zijn teveel Nigeriaanse scam artists die ervoor zorgen dat men huiverig is.
Even een email sturen waarin je uitlegt wie je bent, wat je intentie is en waarin je vraagt wanneer als het schikt als je telefonisch contact opneemt doet wonderen.
Heb je het gevoel dat je ze je niet vertrouwen of de boot afhouden, gewoon vragen wat je moet doen om hun wel een vertrouwd gevoel te geven.
Die Elise die Emiel heeft gehaald staat hier nu links in mijn avatar trouwens Zelf destijds mijn S1 gekocht bij een Lotus dealer. Dealer was verder prima, maar het afhandelen van eventuele probleempjes is wel was lastiger. Je rijdt niet even op en neer om wat dingen te laten fixen.
-
- Berichten: 7329
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Zoekende naar Elise info...
Will Blackham (= handelaar) of een dealer is niet representatief, je moet uitgaan van de gemiddelde particuliere autobezitter die huiverig is om zijn auto buiten de UK te verkopen.
Met regelmaat zie je de postings weer op Seloc verschijnen van engelsen die om advies vragen......
Met regelmaat zie je de postings weer op Seloc verschijnen van engelsen die om advies vragen......
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Re: Zoekende naar Elise info...
Ja, daar heb je gelijk in. Zou zelf ook niet heel enthousiast zijn over kopers uit het buitenland die via mail e.d. informatie vragen over het kopen. Ik zou daarbij zelf ook kiezen voor telefonisch contact met een verkoper.Elise schreef:Will Blackham (= handelaar) of een dealer is niet representatief, je moet uitgaan van de gemiddelde particuliere autobezitter die huiverig is om zijn auto buiten de UK te verkopen.
Met regelmaat zie je de postings weer op Seloc verschijnen van engelsen die om advies vragen......
Zelf heb ik destijds mijn Civic Type R ook van een particuliere verkoper gekocht. Daarmee heb ik toen ook vrij uitgebreid telefonisch contact gehad. Met hem afgesproken de auto op te komen halen in de buurt van Exeter, UK. Destijds ook samen met een groepje vrienden van hem met een potje bier erbij Nederlands elftal wedstrijd van WK gekeken. Zijn ouders hadden mij zelfs een logeerplaats aangeboden om te overnachten bij hen thuis. Betaling gedaan bij zijn bank, die heeft alles bevestigd en vervolgens de papieren en sleutels uitgewisseld.
Is allemaal op een hele leuke manier afgehandeld. Dus het kan zeker wel op een leuke manier. Ik denk dat het dan vooral er om gaat dat je even persoonlijk contact met de verkopende partij zoekt zodat die er ook een beetje goed gevoel bij krijgt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 359 gasten