Zoekende naar Elise info...

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Speedster007
Berichten: 72
Lid geworden op: 31 mar 2008, 17:24

Re: Zoekende naar Elise info...

Bericht door Speedster007 » 05 dec 2011, 18:22

Wellicht is de opmerking al gemaakt..

Maar ik heb een dergelijke auto aangeschaft om de 80 km wegen onveilig mee te maken.

Dat betekent vaak inhalen en goed opletten.

Met het stuur aan de verkeerde kant lijkt me dat levensgevaarlijk..

Daar al over nagedacht??

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Zoekende naar Elise info...

Bericht door Hans R » 05 dec 2011, 18:48

Nou laat dat levensgevaarlijk maar weg.. beetje overdreven vind je niet? Ooit wel eens een RHD gereden?

Online
KoenM
Berichten: 1764
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Zoekende naar Elise info...

Bericht door KoenM » 05 dec 2011, 19:04

Is het überhaupt mogelijk?

Ik heb eens met een RHD r34-gt meegereden, en de eigenaar zei dat hij daar nooit inhaalde omdat hij het gewoon niet kon zien..

KoenK
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 okt 2010, 14:06
Locatie: Papendrecht

Re: Zoekende naar Elise info...

Bericht door KoenK » 05 dec 2011, 19:38

Mja, ideaal is RHD natuurlijk niet hier. Ik heb een jaartje of wat terug eens een middagje met een RHD golf3 over de Ring (en B-wegen eromheen) gereden, ik vond het eigenlijk niet zo heel storend. Natuurlijk zit je een stuk hoger, maargoed. Ik denk dat het meevalt.
En voor het verschil in kosten met een LHD in NL kun je hem nog ombouwen ook mocht ik er écht niet mee kunnen leven (wat ik me niet voor kan stellen).
Hans R schreef:Koplampen bij een vroege Elise mk2 kan je een plaatje omzetten en bij een late Elise moet je de koplamp eerst in een oven doen om hem los te krijgen.

Gewoon op UK platen naar NL rijden en een verzekering nemen op dat moment op chassisnr.
Geen probleem, als je groene platen heb kan je die natuurlijk ook evt in NL erop zetten.
Naar alle waarschijnlijkheid zal een Elise van tussen 2004 en 2006, maargoed, met wat geknutsel ben je dus geen overbodige rug kwijt voor koplampen. Kenteken/verzekering is duidelijk, moet ook geen probleem vormen verder.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Zoekende naar Elise info...

Bericht door GTRene » 05 dec 2011, 19:49

RHD en laag is best een probleem, natuurlijk niet als je de slingerweggetjes opgaat en je voor rijd :D
doch op bv rechte wegen en achter auto's laat staan hoge dingen heb je echt een probleem met inhalen, das meestal niet veilig.
zolang je niet zo'n inhaler bent zoals die slome 340R die boven de 160 niks te zoeken heeft :tong: en meestal alleen trackdays doet of verlaten weggetjes opzoekt dan niet zo'n probleem :mrgreen:

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Zoekende naar Elise info...

Bericht door smiley » 05 dec 2011, 20:11

KoenK schreef:- Grotere (alu?) radiator
Niet zozeer groter, maar eentje zonder plastic zijkappen.
Als je een beetje handig bent, en zelf je voorclam kunt verwijderen/terugbouwen kun je veel geld besparen.
Die radiator kost je de kop niet, maar de uren zijn gewoon niet leuk.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Zoekende naar Elise info...

Bericht door Hans R » 05 dec 2011, 20:49

GTRene schreef:RHD en laag is best een probleem, natuurlijk niet als je de slingerweggetjes opgaat en je voor rijd :D
doch op bv rechte wegen en achter auto's laat staan hoge dingen heb je echt een probleem met inhalen, das meestal niet veilig.
zolang je niet zo'n inhaler bent zoals die slome 340R die boven de 160 niks te zoeken heeft :tong: en meestal alleen trackdays doet of verlaten weggetjes opzoekt dan niet zo'n probleem :mrgreen:
Nou toevallig laatst in DL nog 210 gereden met de 340R en k moet zeggen hij ging er best snel heen, ik kon niet harder omdat ik al in de toerenbegrenzer zat :mrgreen: (8000 toeren)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Zoekende naar Elise info...

Bericht door GTRene » 05 dec 2011, 20:58

beest :lol: bleef je pruik nog intact? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Speedster007
Berichten: 72
Lid geworden op: 31 mar 2008, 17:24

Re: Zoekende naar Elise info...

Bericht door Speedster007 » 05 dec 2011, 21:47

haha..

Toevallig wel vaker RHD's gereden..

Veel Celica's..
Ik vond het op Brabantse wegen echt gevaarlijk..
maar misschien haal ik wel erg veel in.. :tong:

Heb daarom beuwst gekozen voor een NL Speedster.. :swinging:

Enne Hans in jou 340 zit je veel meer in het midden, denk ik... niet??

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Zoekende naar Elise info...

Bericht door Elise » 05 dec 2011, 22:48

Dat hele RHD geneuzel is gewoon een centenkwestie :coffee:

Op de snelweg is inhalen geen probleem met je RHD ......maar op de binnenwegen is het gewoon achter de meute aanrijden met je RHD :df: :bag:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Zoekende naar Elise info...

Bericht door Hans R » 06 dec 2011, 03:37

Ik moet idd zeggen dat je met de 340R je er een stuk minder last van heb dan met een Exige.. daar zie je echt geen ruk

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Zoekende naar Elise info...

Bericht door Hans R » 06 dec 2011, 03:39

GTRene schreef:beest :lol: bleef je pruik nog intact? :mrgreen:
210 in een 340R (uberhaupt in een Lotus) is te vergelijken met 300+ in een BMW :tong:

KoenK
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 okt 2010, 14:06
Locatie: Papendrecht

Re: Zoekende naar Elise info...

Bericht door KoenK » 06 jan 2012, 13:17

Goed, we zijn weer wat verder in de zoektocht. De markt in 111Retjes is (helaas?) niet zo heel groot, ook niet in Engeland.
Heb het idee dat bijna elke 111R opgekocht wordt door Will Blackham (een bekende hier geloof ik), moet dus snel zijn (of van hem kopen :tong: ). Ik heb ook het idee dat verkopers niet happig zijn op buitenlanders, wat ik me ansich wel voor kan stellen. Aan de andere kant, je krijgt cash in je hand, zoek het uit...

Maargoed, wat betreft kilometrages. Bijna vanzelfsprekend (bij een correcte onderhoudshistorie) geldt ook hier hoe minder hoe beter, maar bij welke kilometrages moet jeje zorgen gaan maken? Het 2ZZ-GE Toyota blok is redelijk bulletproof naar wat ik lees, buiten standaard high-rev issues (oil-starvation etc) kan ik er bijzonder weinig over vinden, ook niet in de celica-scene :angel: . Het moet tevens een behoorlijk onderhoudsvrij blok zijn, geen riemen, etc.

Zouden jullie een auto met 100% volledige onderhoudshistorie, HPI-clear, uiterlijk zéér netjes, recentelijk gereviceerde ophanging en vernieuwde radiator, máár met 60k-m (100k-km) direct overslaan?

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Zoekende naar Elise info...

Bericht door Michel P » 06 jan 2012, 15:06

Als de prijs goed is niet, hoeveel kilometers denk je zelf op jaarbasis te gaan maken?

Engelse zijn net gecharmeerd van Nederlands die een laag bod die, Engelse hebben het motto price to sell.

Michel

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Zoekende naar Elise info...

Bericht door ErikS » 06 jan 2012, 15:26

KoenK schreef:Goed, we zijn weer wat verder in de zoektocht. De markt in 111Retjes is (helaas?) niet zo heel groot, ook niet in Engeland.
Heb het idee dat bijna elke 111R opgekocht wordt door Will Blackham (een bekende hier geloof ik), moet dus snel zijn (of van hem kopen :tong: ). Ik heb ook het idee dat verkopers niet happig zijn op buitenlanders, wat ik me ansich wel voor kan stellen. Aan de andere kant, je krijgt cash in je hand, zoek het uit...

Maargoed, wat betreft kilometrages. Bijna vanzelfsprekend (bij een correcte onderhoudshistorie) geldt ook hier hoe minder hoe beter, maar bij welke kilometrages moet jeje zorgen gaan maken? Het 2ZZ-GE Toyota blok is redelijk bulletproof naar wat ik lees, buiten standaard high-rev issues (oil-starvation etc) kan ik er bijzonder weinig over vinden, ook niet in de celica-scene :angel: . Het moet tevens een behoorlijk onderhoudsvrij blok zijn, geen riemen, etc.

Zouden jullie een auto met 100% volledige onderhoudshistorie, HPI-clear, uiterlijk zéér netjes, recentelijk gereviceerde ophanging en vernieuwde radiator, máár met 60k-m (100k-km) direct overslaan?
Verkoopt Stephane zijn 135R niet?!
Is veel leuker en gewoon in NL te koop!

(Ik zag hem kijken naar porsches, NSX etc etc. Wie niet waagt.....)

KoenK
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 okt 2010, 14:06
Locatie: Papendrecht

Re: Zoekende naar Elise info...

Bericht door KoenK » 06 jan 2012, 15:30

Michel P schreef:Als de prijs goed is niet, hoeveel kilometers denk je zelf op jaarbasis te gaan maken?

Engelse zijn net gecharmeerd van Nederlands die een laag bod die, Engelse hebben het motto price to sell.

Michel
Mwah, lastig. Gok op een 10 a 15000km? Dus 1 a 2 reguliere servicebeurten, rariteiten niet meegerekend.

De 2 biedingen die ik momenteel gedaan heb waren gewoon voor de vraagprijs, dus daar kan het niet aan liggen. Ik hoef niet voor een duppie op de 1e rang te zitten, maar teveel geld betalen is gewoon zonde (blijf een NL'er :P)

Het valt me gewoon op dat de replies die ik krijg erg kortaf zijn, alsof ze me totaal niet serieus nemen :bag:
Ik snap dat dit soort auto's aantrekken tot 'trap-proefritjes', maar lijkt me toch niet dat ik daar voor tig uur op een boot ga zitten...

Maargoed, even een paar pijltjes in België uitgegooid...

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3856
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Zoekende naar Elise info...

Bericht door Emiel » 06 jan 2012, 18:54

Je moet ook geen bieding doen. Gewoon een dag reserveren en op die dag bij 4 auto's gaan kijken bijvoorbeeld en er 1 mee nemen naar huis.

Meeste Engelse houden niet van cloggies, kost even tijd om te laten merken dat je serieus bent en normaal.

Op Seloc zijn er genoeg Engelse die hun Elise willen verkopen aan een Johnny Abroad :
- Ze krijgen full asking price.
- Geen gezeur met komen kijken, afdingen, twijfelen, etc.

En Will Blackham is prima gozer om auto van te kopen. Zelf 1 gehaald en 2 mensen heen gestuurd en die waren ook tevreden.

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Zoekende naar Elise info...

Bericht door Elise » 06 jan 2012, 19:58

Vertrouwen is waar het om draait, er zijn teveel Nigeriaanse scam artists die ervoor zorgen dat men huiverig is.
Even een email sturen waarin je uitlegt wie je bent, wat je intentie is en waarin je vraagt wanneer als het schikt als je telefonisch contact opneemt doet wonderen.
Heb je het gevoel dat je ze je niet vertrouwen of de boot afhouden, gewoon vragen wat je moet doen om hun wel een vertrouwd gevoel te geven.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Zoekende naar Elise info...

Bericht door Hans R » 06 jan 2012, 21:40

Waarom nog kopen in de UK? de pond staat nu op 1,21 :? toen ik mijn eerste 340 kocht stond die op 1,04 ofzo.. dus ik zal lekker in duitsland, belgie of gewoon in nederland zoeken..

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3856
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Zoekende naar Elise info...

Bericht door Emiel » 07 jan 2012, 13:14

Er is natuurlijk wel meer aanbod aan de andere kant van de oceaan. De prijs is nog steeds "goedkoper" maar het is allemaal stuk minder geworden.

Elise S1 is stuk duurder geworden in de UK , o.a. omdat men weet dat mensen vanuit de andere kant van het kanaal ze komen kopen, etc.

Exige S2 was ook gezakt naar 16k GBP voor 2004 model, vind je ze ook amper nog voor.

Gebruikersavatar
Speedster007
Berichten: 72
Lid geworden op: 31 mar 2008, 17:24

Re: Zoekende naar Elise info...

Bericht door Speedster007 » 07 jan 2012, 15:46

Ik zou zeggen; koop een Speedster met de juiste specs!!

Krijg je zeker geen spijt van!! :df:

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Re: Zoekende naar Elise info...

Bericht door Stéphane » 09 jan 2012, 13:18

ErikS schreef:Verkoopt Stephane zijn 135R niet?!
Is veel leuker en gewoon in NL te koop!

(Ik zag hem kijken naar porsches, NSX etc etc. Wie niet waagt.....)
Valt wellicht over te praten. Ben er voor mijzelf nog lang niet uit wat ik wil. Hangt mede ook af wat voor auto er in de plaats van de Golf gaat komen.

Wat ik wel weet is dat de 135R een hele fijne, pure auto is waar het erg goed sturen mee is.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Re: Zoekende naar Elise info...

Bericht door Stéphane » 09 jan 2012, 15:04

Elise schreef:Vertrouwen is waar het om draait, er zijn teveel Nigeriaanse scam artists die ervoor zorgen dat men huiverig is.
Even een email sturen waarin je uitlegt wie je bent, wat je intentie is en waarin je vraagt wanneer als het schikt als je telefonisch contact opneemt doet wonderen.
Heb je het gevoel dat je ze je niet vertrouwen of de boot afhouden, gewoon vragen wat je moet doen om hun wel een vertrouwd gevoel te geven.
Gewoon bellen werkt het beste. Ik heb Will Blackham ook al een paar keer gesproken en het is een uiterst geschikte vent.

Die Elise die Emiel heeft gehaald staat hier nu links in mijn avatar trouwens ;) Zelf destijds mijn S1 gekocht bij een Lotus dealer. Dealer was verder prima, maar het afhandelen van eventuele probleempjes is wel was lastiger. Je rijdt niet even op en neer om wat dingen te laten fixen.

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Zoekende naar Elise info...

Bericht door Elise » 10 jan 2012, 13:47

Will Blackham (= handelaar) of een dealer is niet representatief, je moet uitgaan van de gemiddelde particuliere autobezitter die huiverig is om zijn auto buiten de UK te verkopen.
Met regelmaat zie je de postings weer op Seloc verschijnen van engelsen die om advies vragen......

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Re: Zoekende naar Elise info...

Bericht door Stéphane » 10 jan 2012, 14:24

Elise schreef:Will Blackham (= handelaar) of een dealer is niet representatief, je moet uitgaan van de gemiddelde particuliere autobezitter die huiverig is om zijn auto buiten de UK te verkopen.
Met regelmaat zie je de postings weer op Seloc verschijnen van engelsen die om advies vragen......
Ja, daar heb je gelijk in. Zou zelf ook niet heel enthousiast zijn over kopers uit het buitenland die via mail e.d. informatie vragen over het kopen. Ik zou daarbij zelf ook kiezen voor telefonisch contact met een verkoper.

Zelf heb ik destijds mijn Civic Type R ook van een particuliere verkoper gekocht. Daarmee heb ik toen ook vrij uitgebreid telefonisch contact gehad. Met hem afgesproken de auto op te komen halen in de buurt van Exeter, UK. Destijds ook samen met een groepje vrienden van hem met een potje bier erbij Nederlands elftal wedstrijd van WK gekeken. Zijn ouders hadden mij zelfs een logeerplaats aangeboden om te overnachten bij hen thuis. Betaling gedaan bij zijn bank, die heeft alles bevestigd en vervolgens de papieren en sleutels uitgewisseld.

Is allemaal op een hele leuke manier afgehandeld. Dus het kan zeker wel op een leuke manier. Ik denk dat het dan vooral er om gaat dat je even persoonlijk contact met de verkopende partij zoekt zodat die er ook een beetje goed gevoel bij krijgt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten