Lotus Exige S V6 & Cup R, R-GT & Exige S roadster
-
- Berichten: 21723
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Lotus Exige V6 SC
Of zo'n Veyron blokkie.. moeten alleen al die intercoolors in een aanhangwagentje erachter.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige V6 SC
Opzich natuurlijk hartsikke leuk, schijnt dat die man hem nog steeds heeft, heb een account nu op Seloc (niet dat ik er verder kom maar om te kunnen kijken naar linkjes)Ruben schreef:De RS4 motor in de Elise, dat moet wel jouw ideale droomcombi zijn René! Man, dat moet gaan!
http://forums.seloc.org/member.php?acti ... oy_McClure" onclick="window.open(this.href);return false;
auto staat nog steeds in zijn lijst.
Maar om eerlijk te zijn, nog liever een speciale Caral versie met LS motor (V8)
vorig jaar nog met die man contact gehad, zou allang weer zo'n ding klaar moeten hebben, maar nog geen mail gezien van hem dit jaar.
mar wel erg interessant die Lotus Esthi, heb nog een fraaie folder van die auto
benieuwd wat ie er voor zou vragen als ie hem weg deed.
- Joost
- Berichten: 1987
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Lotus Exige V6 SC
Ziet er veelbelovend uit.
Wat zal zoiets gaan kosten (in Nederland)?
Wat zal zoiets gaan kosten (in Nederland)?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige V6 SC
zal denk ongeveer hetzelfde label hebben als de evora?
en denk net wat goedkoper dan die evora (neem ik aan)
G label en evora vanaf 78K
dus wellicht tussen de 69<>75K ?
en denk net wat goedkoper dan die evora (neem ik aan)
G label en evora vanaf 78K
dus wellicht tussen de 69<>75K ?
- smiley
- Berichten: 9097
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus Exige V6 SC
Doet hij die ook in de S2 elise/exige?GTRene schreef:Maar om eerlijk te zijn, nog liever een speciale Caral versie met LS motor (V8)
vorig jaar nog met die man contact gehad, zou allang weer zo'n ding klaar moeten hebben, maar nog geen mail gezien van hem dit jaar.
http://www.caral.co.uk/14.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige V6 SC
Ja, maar dan kan ie in problemen komen met Lotus geloof ik (vertelde hij toen tegen mij maar ondertussen is de S2 ook al wat oud nieuws dus wie weet), hij werkte destijds op Lotus motorsport zover ik hoorde, maar het is verder geen probleem op de S2 basis, hij wordt toch verlengd (langere wielbasis) en wat verbreed, en de prijs is super voor zoiets...en hij kan er ook 1.000pk van maken but that would be silly, die 420 en of iets aangepast 450pk is in zo'n ding al super en meer dan genoeg lijkt me.smiley schreef:Doet hij die ook in de S2 elise/exige?GTRene schreef:Maar om eerlijk te zijn, nog liever een speciale Caral versie met LS motor (V8)
vorig jaar nog met die man contact gehad, zou allang weer zo'n ding klaar moeten hebben, maar nog geen mail gezien van hem dit jaar.
http://www.caral.co.uk/14.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Re: Lotus Exige V6 SC
Aan het kenteken AUII te zien is dit een auto van Lotus zelf. Bijna alle test/pers-auto's hebben dat kenteken.Ruben schreef:Doe mij maar zwart!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige V6 SC
zouden ze ook de wielbasis nog een paar cm hebben verlengd?
de carros lijkt hetzelfde maar door die wielkasten kunnen ze wel wat rekken met de wielbasis lijkt me.
de carros lijkt hetzelfde maar door die wielkasten kunnen ze wel wat rekken met de wielbasis lijkt me.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Re: Lotus Exige V6 SC
Nee, dat kan niet volgens mij.GTRene schreef:zouden ze ook de wielbasis nog een paar cm hebben verlengd?
de carros lijkt hetzelfde maar door die wielkasten kunnen ze wel wat rekken met de wielbasis lijkt me.
Ophangingspunten van alle Elises, Exiges en Speedsters zitten zo te zien vast aan het chassis. Dan kun je dus alleen maar spelen met de spoorbreedte, niet de wielbasis.
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Lotus Exige V6 SC
Jawel hoor. Het subframe is gewoon los te bouten en dus te vervangen door een langere. Body netjes aanpassen zal veel meer werk zijn.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige V6 SC
door die dikke nwe wielranden kunnen ze een paar cm extra nemen als ze ook een ander frame maken achter.
die man wat bv die V8 er in lepelt verlengt de wielbasis zelfs met 300mm...
die man wat bv die V8 er in lepelt verlengt de wielbasis zelfs met 300mm...
We have just about finished the bodywork modifications for the car which has a 300mm longer wheelbase and 100mm wider track.
I am getting a car built up for myself with an LS1 race engine which produces 450bhp with dry sump system and race cam, with a 6 speed getrag Audi gearbox.
We did this engine and gearbox combination for an Esprit owner last year and it really flies, image attached of the engine and box.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Re: Lotus Exige V6 SC
OK. Dat wist ik niet. Ben zelf overigens niet zo'n voorstander van grotere motoren in een Elise, maar dat terzijdeSteV6 schreef:Jawel hoor. Het subframe is gewoon los te bouten en dus te vervangen door een langere. Body netjes aanpassen zal veel meer werk zijn.
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Lotus Exige V6 SC
Driverstraining heb je volgens mij inderdaad veel maar aan dan 50pk extra ...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige V6 SC
of beide, je hoeft niet zo snel of zo hard, maar je kan als het "nodig" is.SteV6 schreef:Driverstraining heb je volgens mij inderdaad veel maar aan dan 50pk extra ...
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Lotus Exige V6 SC
Als je het vermogen niet eens op het asfalt krijgt, ben je met meer vermogen trager dan iemand die serieus goed overweg kan met het Lotusconcept in een 122pk basismodelletje.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige V6 SC
dat geloof ik graag.SteV6 schreef:Als je het vermogen niet eens op het asfalt krijgt, ben je met meer vermogen trager dan iemand die serieus goed overweg kan met het Lotusconcept in een 122pk basismodelletje.
echter voor de niet getalenteerde non F1 rijders maar wel Df rijders qua kick en in een auto met een goede balans is wat extra vermogen leuk speelgoed, helemaal op de rechte stukken en vooral op de non Micky mouse baantjes
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Lotus Exige V6 SC
+1Stéphane schreef:OK. Dat wist ik niet. Ben zelf overigens niet zo'n voorstander van grotere motoren in een Elise, maar dat terzijdeSteV6 schreef:Jawel hoor. Het subframe is gewoon los te bouten en dus te vervangen door een langere. Body netjes aanpassen zal veel meer werk zijn.
En Rene, dit koop je juist niet voor die lange recht stukken daar heb je de Thalys voor
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige V6 SC
ik wil daarmee zeggen, doemt er een vrij lang recht stuk op heb je ook daar genoeg power voor, je hebt dan en een leuke bochtenridder en een auto die ook op het rechte stuk nog wat heeft in te brengen.
magoed met al die lotus kronkels tussen jullie oren komen jullie niet snel tot het rechte eind
power to the people
magoed met al die lotus kronkels tussen jullie oren komen jullie niet snel tot het rechte eind
power to the people
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Lotus Exige V6 SC
Michel P schreef: En Rene, dit koop je juist niet voor die lange recht stukken daar heb je de Thalys voor
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Lotus Exige V6 SC
Grappig dat dit me nu opeens overal opvalt. De II zit in heel veel mediafoto's van verschillende merken.Stéphane schreef:Ruben schreef: Aan het kenteken AUII te zien is dit een auto van Lotus zelf. Bijna alle test/pers-auto's hebben dat kenteken.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige V6 SC
we zijn weer een stapje dichterbij...
http://www.autoblog.com/2011/08/04/next ... cant-hide/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoblog.com/2011/08/04/next ... cant-hide/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige V6 SC
new pictures Lotus testing with 3 different colors Lotus Exige V6 on the Nurburgring,
still wearing some disguises
GTRene
still wearing some disguises
GTRene
- smiley
- Berichten: 9097
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus Exige V6 SC
Doe mij die rode maar.
Kleur is ok, en het stuur zit ook al goed
Kleur is ok, en het stuur zit ook al goed
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Lotus Exige V6 SC
Leuk zo'n V6 maar hij wordt echt veels te zwaar voor een leuke trackdaycar.. Mijn Exige is al 1000 kilo incl bestuurder, en de remmen hebben het daar zwaar mee.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige V6 SC
het is in de eerste plaats natuurlijk een straat auto, voor dat zal het gewicht nog steeds "oke" zijn en het extra vermogen e.d. een plus.
ga je echt tijd rijden tijdens trackdays kun je eventueel (mocht het te weinig zijn) je remmerij updaten, de kar is altijd nog lichter dan zeg een doorsnee BMW oid, en daar rijden er op trackdays ook tig van
vind het in elk geval een plus dat ze nog zoiets doen op het eind, ff afwachten hoe die eruit gaat zien, de groene zal wel het dichtst in de buurt komen.?
benieuwd ook hoe die klinkt en of hoe die gaat sleuren
ga je echt tijd rijden tijdens trackdays kun je eventueel (mocht het te weinig zijn) je remmerij updaten, de kar is altijd nog lichter dan zeg een doorsnee BMW oid, en daar rijden er op trackdays ook tig van
vind het in elk geval een plus dat ze nog zoiets doen op het eind, ff afwachten hoe die eruit gaat zien, de groene zal wel het dichtst in de buurt komen.?
benieuwd ook hoe die klinkt en of hoe die gaat sleuren