Lotus Exige S V6 & Cup R, R-GT & Exige S roadster
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige V6 SC
ben benieuwd naar de NL nieuwprijs en de DLD prijs.
oh, en foto's van hoe de motor erin ligt.
oh, en foto's van hoe de motor erin ligt.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Lotus Exige V6 SC
Dit is idd helemaal in het straatje van GTRene, maar de essentie valt weg, noem het dan geen Exige meer......
Maar kijk naar de Evora en je weet waar Lotus heen gaat........ weg van de eigen heritage.
Ginetta G40R is dan een erg goed alternatief lijkt me.
Michel
Maar kijk naar de Evora en je weet waar Lotus heen gaat........ weg van de eigen heritage.
Ginetta G40R is dan een erg goed alternatief lijkt me.
Michel
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9103
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus Exige V6 SC
Voor het lightweight gevoel wel ja, maar spectechnisch maakt deze exige gehakt van het ding op de track.Michel P schreef:Ginetta G40R is dan een erg goed alternatief lijkt me.
175bhp, 190Nm @ 795kg dat zijn de specs van de exige zonder SC.
- Emiel
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige V6 SC
eerste indruk vind ik hem prachtig. Vermoed ook dat ie serieuze stappen maakt.
tov een 458 is de nieuwe Exige nog steeds licht maar ik weet niet of het een echte concurrent is/kan worden.
tov eerste exiges en de s1 is die gewoon echt zwaar. Blij met de s1 , volgende word een 2004 exige met sc. lightweight concept is gewoon geweldig.
tov een 458 is de nieuwe Exige nog steeds licht maar ik weet niet of het een echte concurrent is/kan worden.
tov eerste exiges en de s1 is die gewoon echt zwaar. Blij met de s1 , volgende word een 2004 exige met sc. lightweight concept is gewoon geweldig.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige V6 SC
Lotus gaat gewoon hogerop straks met de nwe modellen en deze Exige is een soort voorloper...Michel P schreef:Dit is idd helemaal in het straatje van GTRene, maar de essentie valt weg, noem het dan geen Exige meer......
Maar kijk naar de Evora en je weet waar Lotus heen gaat........ weg van de eigen heritage.
Ginetta G40R is dan een erg goed alternatief lijkt me.
Michel
buiten de Ginetta G40R wat je al aangaf kun je straks ook bv de Alfa Romeo 4C aanschaffen die waarschijnlijk in vrij grote aantallen gemaakt gaat worden.
trouwens lotus is niet de enigste met lightweight heritage, kijk naar Porsche als 904 en 906 en 910 enz enz stuk voor stuk lightweights doch de snelle jongens van nu als 911 GT3 e.d. wegen ook al meer dan 1400kg...
dan is deze 1080kg nog heel netjes
das een beetje TVR gewicht en ook vermogen 345pk net zoiets als de Tamora en T350 en Tuscan enz, maar dan ongetwijfeld met een beter chassis en wegligging
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Lotus Exige V6 SC
Ja maar is de pret ook groter in de vorm van beleving. Dat de V6SC snel is lijkt me meer dan duidelijk. Maar de looks zijn super.smiley schreef:Voor het lightweight gevoel wel ja, maar spectechnisch maakt deze exige gehakt van het ding op de track.Michel P schreef:Ginetta G40R is dan een erg goed alternatief lijkt me.
175bhp, 190Nm @ 795kg dat zijn de specs van de exige zonder SC.
Michel
- Emiel
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige V6 SC
en op veel plekken is dat vermogen gewoon prettig. Bijv snelweg, spa , nordschleiffe, etc
nieuwe exige kan best eens goed aanslaan.
nieuwe exige kan best eens goed aanslaan.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige V6 SC
iets meer info>>
http://www.lotuscars.com/news/en/exige-frankfurt2" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.lotuscars.com/news/en/exige-frankfurt2" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
1080kg Lightweight Exige Chassis
+ 350 PS 3.5l V6 Supercharged Evora S Engine
= The all NEW Exige S
Raw performance, agility, unparalleled ride and handling and mind blowing drive experience, these attributes are what people have come to expect from Lotus. And we don’t like to disappoint. After months of media speculation Group Lotus is proud to announce the latest addition to the family: the extraordinary new Exige S, the ultimate lightweight high performance sportscar.
Alongside the staggering power to weight ratio, the Exige S has a completely new exterior and interior look and feel. The dramatic styling overhaul sees a completely new look for the Exige including a new front splitter and rear spoiler giving it a strong and aerodynamic profile.
There are two new interior package options available: Premium and Premium Sport. The Premium Pack provides added comfort and style where as the Premium Sport option focuses on creating an internal space optimised for ultimate driver involvement.
Built for the adrenalin hungry sportscar aficionado, the Exige S features high performance bespoke tyre package with Pirelli P-Zero Corsa tyres as standard. A Lotus DPM (Dynamic Performance Management) switch allows the driver to switch between three driving modes: Touring, Sport and DPM off. And if three dynamic settings are not enough, an additional Race Pack option is available which adds a fourth driving mode setting: Race. This setting provides the maximum possible traction out of corners. The Race Pack also features Launch Control and an optimised suspension setting making the car perfect for letting rip on the track.Commenting on the Exige S, Group Lotus Chief Executive Officer Dany Bahar said: “Anyone who has ever driven an Exige will tell you that it’s not for the faint-hearted. The new Exige S skips a few rungs on the ladder to give the driver the ultimate Lotus experience. Quite simply you can’t get more Lotus than the Exige S.”
Please note: At time of going to print (September 2011) the fuel economy, CO2 and performance figures have not been witness tested. Group Lotus plc will publish these figures as soon as they become available on the lotuscars.com website.
-
- Berichten: 21725
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Lotus Exige V6 SC
In z'n klasse is het nog steeds een laag gewicht en ding zal indrukwekkende tijden neerzetten. Looks zijn super. Maar echt lightweight is het niet meer. Maakt niet minder hebberig.. 345pk op 1080kg en geweldige looks
Opzich niks mis mee als een merk wat erbij doet voor de centen (zie Porsche Cayenne als cashcow) zolang ze het echte lightweight spul maar blijven maken. Als ik al die concepts van een tijd terug zag lijkt het alsof gewicht niet meer zo'n issue is... zou jammer zijn.
Opzich niks mis mee als een merk wat erbij doet voor de centen (zie Porsche Cayenne als cashcow) zolang ze het echte lightweight spul maar blijven maken. Als ik al die concepts van een tijd terug zag lijkt het alsof gewicht niet meer zo'n issue is... zou jammer zijn.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige V6 SC
dit deel lijkt me ook interessant, benieuwd wat ie er mee kan en hoe het zich verhoud?
A Lotus DPM (Dynamic Performance Management) switch allows the driver to switch between three driving modes: Touring, Sport and DPM off. And if three dynamic settings are not enough, an additional Race Pack option is available which adds a fourth driving mode setting: Race. This setting provides the maximum possible traction out of corners. The Race Pack also features Launch Control and an optimised suspension setting making the car perfect for letting rip on the track
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Lotus Exige V6 SC
+1Tom schreef:In z'n klasse is het nog steeds een laag gewicht en ding zal indrukwekkende tijden neerzetten. Looks zijn super. Maar echt lightweight is het niet meer. Maakt niet minder hebberig.. 345pk op 1080kg en geweldige looks
Opzich niks mis mee als een merk wat erbij doet voor de centen (zie Porsche Cayenne als cashcow) zolang ze het echte lightweight spul maar blijven maken. Als ik al die concepts van een tijd terug zag lijkt het alsof gewicht niet meer zo'n issue is... zou jammer zijn.
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9103
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus Exige V6 SC
Die moesten ook een andere clientele aanspreken, ipv die hardcore tracktypes die niks uit te geven hebben.Tom schreef:Als ik al die concepts van een tijd terug zag lijkt het alsof gewicht niet meer zo'n issue is... zou jammer zijn.
Dan staat luxe en performance ineens boven handling.
Blijkbaar krijgen ze die nieuwe types niet vlug genoeg ontwikkeld om geld te maken, dus dan de exige maar een makeover geven.
Dikke motor erin, fatsoenlijk achteruit kunnen kijken, en wat opleuken.
Ik zeg de koning is dood, leve de koning. :strong:
Voor de gein de specs effe hier doorheen gegooid, en dat zegt 3.6 sec naar de 100
http://www.060calculator.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Onder de 4 zou dus zeker een fabrieksopgave moeten kunnen worden.
-
- Berichten: 7311
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Lotus Exige V6 SC
Die zijn lightweight in de portemonneesmiley schreef:Die moesten ook een andere clientele aanspreken, ipv die hardcore tracktypes die niks uit te geven hebben.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige V6 SC
trouwens de rally versie waarmee ze in het WRC? gaan rijden is ook prachtig
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Lotus Exige V6 SC
Eens.
- Emiel
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige V6 SC
Ik vind de nieuwe exige echt prachtig , de rally versie zo nog mooier.
- jaydee
- Berichten: 784
- Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:42
- Locatie: Zeewolde
Re: Lotus Exige V6 SC
Bahar heeft ook letterlijk gezegd dat Lotus slechts "licht voor z'n klasse" hoeft te zijn en niet per se zo licht mogelijk. Jammer, maar deze Exige is wel een erg lekker ding. Desondanks hoef ik 'm niet. Ik haal mijn kicks liever met iets minder gevaar voor m'n rijbewijs (in een echte lightweight met wat minder vermogen dus).smiley schreef: Die moesten ook een andere clientele aanspreken, ipv die hardcore tracktypes die niks uit te geven hebben.
Dan staat luxe en performance ineens boven handling.
- Emiel
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige V6 SC
http://configurator.lotuscars.com/exige.html" onclick="window.open(this.href);return false;
lotus website geupdate
lotus website geupdate
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Lotus Exige V6 SC
Uiterlijk:
Gewicht:
Rijbeleving: ... afwachten
Gewicht:
Rijbeleving: ... afwachten
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige V6 SC
oooo wordt steeds leuker...
prachtig ding
prachtig ding
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Lotus Exige V6 SC
Ik vind hem prachtig!!
Het gewicht wat minder.. maar wat een bak zeg!
Even wat cijfers: Exige cup 260 890 kilo= 3,4kilo per pk Exige S V6 1080 kilo = 3,1kilo per pk
fractie beter, te zwaar voor het circuit maar een heerlijk straatauto.
Ik zie mijn nieuwe wagenpark al voor mij: Lotus 340R trackday, Exige S V6 straat funcar, Audi A3 brugertruttenpersonenvervoersbak.
Het gewicht wat minder.. maar wat een bak zeg!
Even wat cijfers: Exige cup 260 890 kilo= 3,4kilo per pk Exige S V6 1080 kilo = 3,1kilo per pk
fractie beter, te zwaar voor het circuit maar een heerlijk straatauto.
Ik zie mijn nieuwe wagenpark al voor mij: Lotus 340R trackday, Exige S V6 straat funcar, Audi A3 brugertruttenpersonenvervoersbak.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Lotus Exige V6 SC
Je vergeet te vermelden dat die Exige V6 ook erg geschikt is voor een uitje naar de Nurburgring. Daar ga je dat power voordeel ten opzichte van de 340R wel heel erg waarderen denk ik.Hans R schreef:Ik vind hem prachtig!!
Het gewicht wat minder.. maar wat een bak zeg!
Even wat cijfers: Exige cup 260 890 kilo= 3,4kilo per pk Exige S V6 1080 kilo = 3,1kilo per pk
fractie beter, te zwaar voor het circuit maar een heerlijk straatauto.
Ik zie mijn nieuwe wagenpark al voor mij: Lotus 340R trackday, Exige S V6 straat funcar, Audi A3 brugertruttenpersonenvervoersbak.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige V6 SC
lol @raad het nwe woord met 33 letters
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Lotus Exige V6 SC
Daarom leuk autootje voor erbij
- Emiel
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige V6 SC
Hopelijk is onderstaande regelbaar
Interesting that you can't turn the ABS, Electronic Brake Assist and Electronic Brake Distribution off (not that many would want too).
Corner Brake Control (CBC)
Drag Torque Control (DTC)
Electronic Differential Lock (EDL)
Traction Control System (TCS)
Electronic Stability Control (ESC)
Anti-lock Braking System (ABS)*
Hydraulic Brake Assist (HBA)*
Electronic Brake Distribution (EBD)*
Understeer Recognition
All apart from * can be completely
switched off
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 129 gasten