Lotus Exige S zonder sperr?
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Lotus Exige S zonder sperr?
Hebben jullie de laatste topgear gezien op Yorin? Daar ging The Stig rond met een Lotus Exige S, zonder sper!!! Je zag continue een doorspinnende binnenste velg!
Is dat niet vreemd op een exige S ???????
Het is wel echt een snel karretje met een 1min 25sec
TVR Sagaris 1.24.6
Mitsubishi Evo FQ400 1.24.8
TVR Tuscan 1.24.8
Noble 1.25.0
Lotus Exige S 1.25.1
Lamborghini Gallardo Spyder 1.25.7
Lamborghini Gallardo 1.25.8
BMW Z4 M 1.26.0
Porsche Cayman 1.26.2
[img:450:300]http://www.b-cool.co.il/_fck_uploads_/LOTUS-Exige-S.jpg[/img]
Is dat niet vreemd op een exige S ???????
Het is wel echt een snel karretje met een 1min 25sec
TVR Sagaris 1.24.6
Mitsubishi Evo FQ400 1.24.8
TVR Tuscan 1.24.8
Noble 1.25.0
Lotus Exige S 1.25.1
Lamborghini Gallardo Spyder 1.25.7
Lamborghini Gallardo 1.25.8
BMW Z4 M 1.26.0
Porsche Cayman 1.26.2
[img:450:300]http://www.b-cool.co.il/_fck_uploads_/LOTUS-Exige-S.jpg[/img]
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Die witte?
Klopt inderdaad, op een Exige zit standaard geen sper.
Daar hebben we hier ons al eens over verbaasd geloof ik.
Vraag me af of het wel als optie in de prijslijst staat; anders moet ik mijn avatar ook maar eens vervangen door een TVR logo of zo, voor dik 150k guldens (nee, die zijn er niet meer inderdaad) zou dat er op een sportwagen als een Exige toch best wel af mogen.
Klopt inderdaad, op een Exige zit standaard geen sper.
Daar hebben we hier ons al eens over verbaasd geloof ik.
Vraag me af of het wel als optie in de prijslijst staat; anders moet ik mijn avatar ook maar eens vervangen door een TVR logo of zo, voor dik 150k guldens (nee, die zijn er niet meer inderdaad) zou dat er op een sportwagen als een Exige toch best wel af mogen.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Maar goed, wie zegt dat? Misschien heeft Lotus ook wel getest met sper en kwamen zij tot de conclusie dat dat niet beter was.Sper is altijd goed
Wat daarbij hun afwegingen eventueel waren zullen wij nooit weten.
Of iemand moet even Annet Lancaster bellen van de Lotus (pers)voorlichting: +441953608547*
*Telnr. klopt - staat in mijn mobiel en ook nog steeds op de Lotus website.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
P.S. Voor de liefhebbers: http://www.lotuscars.nl/site/main.php?p ... tagorie=29
Past ook onder Elise MKII volgens Lotus NL.
Past ook onder Elise MKII volgens Lotus NL.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Zoals Tom zegt (lezen Peter! ) is een sper gewoon een optie bij Lotus Cars.
Boeit een sper je niet, dan hoef je er ook niet voor te betalen. Vind ik niet meer dan redelijk, want een sper brengt ook extra onderhoud en slijtage met zich mee (maar dat doet niemand, dus heb je niets aan een 2e hands sper, die moeten vaak gereviseerd worden, en hebben op zijn minst nieuwe sperolie nodig).
Om vervolgens een auto of merk af te kraken vind ik dan een beetje narrow minded. Kijk gewoon op de Engelse site bij de optielijst.
Boeit een sper je niet, dan hoef je er ook niet voor te betalen. Vind ik niet meer dan redelijk, want een sper brengt ook extra onderhoud en slijtage met zich mee (maar dat doet niemand, dus heb je niets aan een 2e hands sper, die moeten vaak gereviseerd worden, en hebben op zijn minst nieuwe sperolie nodig).
Om vervolgens een auto of merk af te kraken vind ik dan een beetje narrow minded. Kijk gewoon op de Engelse site bij de optielijst.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8223
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Contacteer:
Tom moet gewoon niet zo snel zijn (zie tijd van de posts ).
Als optie vind ik het prima trouwens; kan me voorstellen dat een lichte auto als een Exige met een korte wielbasis en RWD er met sper niet bepaald goedmoediger op wordt.
Als Cayman/Z4/TT concurrent waar John met de cap hard mee moet kunnen gaan is zonder sper misschien nog wel beter inderdaad.
Als optie vind ik het prima trouwens; kan me voorstellen dat een lichte auto als een Exige met een korte wielbasis en RWD er met sper niet bepaald goedmoediger op wordt.
Als Cayman/Z4/TT concurrent waar John met de cap hard mee moet kunnen gaan is zonder sper misschien nog wel beter inderdaad.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Dat verwacht ik niet. EVO lezers misschien wel, maar een sper heeft ook gewoon nadelen. Zo'n ding heeft door zijn setup (MR) al enorm veel grip achter, een sper genereert dan nóg meer grip. Klinkt leuk, maar veel rijders zullen het gevolg daarvan niet waarderen, namelijk: bakken onderstuur. Bij zo'n MR setup moet je een verdomd goeie rijder zijn wil je de tractie achter kunnen verbreken met een sper. Lukt velen niet, weet ik zeker.
Dus iedereen gaat dan lopen klagen (beetje Subaru GTT effect, die gasten lopen ook iedere driftcursus te zeiken over hun auto, over de stroeve baan, teveel slijtage op de linker voorband etc.).
Ik heb altijd een beetje een afwijkende mening op dit vlak, tenminste zo ervaar ik het, maar ik hoop dat men het snapt dat een sper voor 90% van de rijders gewoon geen nuttige optie is. Ik zou er zelf wel één willen. Want een spinnend binnenwiel is ruk als je snel wilt gaan. Overigens heb ik er zelf echt nooit last van, want ik pas me gewoon aan. Sneller opschakelen, de auto beter laten rollen, andere lijnen kiezen etc. Pas in extreme situatie heb je echt een sper nodig wil je geen seconden verliezen. Op de Nordschleife is een sper op een Exige gewoon niet nodig, bijvoorbeeld.
Dus iedereen gaat dan lopen klagen (beetje Subaru GTT effect, die gasten lopen ook iedere driftcursus te zeiken over hun auto, over de stroeve baan, teveel slijtage op de linker voorband etc.).
Ik heb altijd een beetje een afwijkende mening op dit vlak, tenminste zo ervaar ik het, maar ik hoop dat men het snapt dat een sper voor 90% van de rijders gewoon geen nuttige optie is. Ik zou er zelf wel één willen. Want een spinnend binnenwiel is ruk als je snel wilt gaan. Overigens heb ik er zelf echt nooit last van, want ik pas me gewoon aan. Sneller opschakelen, de auto beter laten rollen, andere lijnen kiezen etc. Pas in extreme situatie heb je echt een sper nodig wil je geen seconden verliezen. Op de Nordschleife is een sper op een Exige gewoon niet nodig, bijvoorbeeld.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 267 gasten