Paris motor show: Lotus!

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
N!co
Berichten: 390
Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Paris motor show: Lotus!

Bericht door N!co » 29 sep 2010, 23:54

De nieuwe Elise:
V4 petrol
2 litre
6 speed dct gearbox
320hp. !
7800 rpm max
0-60 4.3secs
Top speed 270kmh
Co2 150
Weight 1095kgs
Seats 2
Afbeelding
Afbeelding

De Elan:
V6 petrol
4 litre
7 speed dct gearbox
450hp. !
7800 rpm max
0-60 3.5secs
Top speed 310kmh
Co2 199!
Weight 1295kgs
Seats 2 +2-option
Afbeelding

De Esprit:
V8 petrol
5 litre
7 speed dct gearbox
620hp. !
8500 rpm max
0-60 3.4secs
Top speed 330kmh
Co2 250
Weight 1450kgs
Seats 2
Afbeelding

Het zijn schijnbaar nog allemaal proto's, maar :love: :love: :love:

Hier meer:
http://s1232.photobucket.com/albums/ff3 ... storm1976/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Paris motor show: Lotus!

Bericht door Petrolhead Tom » 30 sep 2010, 00:05

:love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:

Gebruikersavatar
ErikMartijn
Berichten: 1816
Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
Locatie: 323ti
Contacteer:

Re: Paris motor show: Lotus!

Bericht door ErikMartijn » 30 sep 2010, 00:06

WOW! :love: Dat belooft wat zeg! Als de productiemodellen ook maar de helft op deze lijken worden het nog beauties :clap:

Heeft die Ferrari man zijn werk goed gedaan zeg! :D

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Paris motor show: Lotus!

Bericht door Petrolhead Tom » 30 sep 2010, 00:08

Dat kunnen we wel stellen zeg! Heerlijk wat een auto's!

Gebruikersavatar
ErikMartijn
Berichten: 1816
Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
Locatie: 323ti
Contacteer:

Re: Paris motor show: Lotus!

Bericht door ErikMartijn » 30 sep 2010, 00:10

Zeg dat wel zeg :mrgreen:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Paris motor show: Lotus!

Bericht door Petrolhead Tom » 30 sep 2010, 00:11

Met die nieuwe Elan kun je volgens mij supermodellen op gaan pikken, geen vrouw die nog in een 458 stapt!

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Paris motor show: Lotus!

Bericht door smiley » 30 sep 2010, 00:23


Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: Paris motor show: Lotus!

Bericht door Mark Nauta » 30 sep 2010, 00:32

Zo!!!!! Wat schitterend allemaal zeg!

Styling van de hele serie spreekt mij enorm aan!

Die Eterne is ook super, prachtige 4-deurs.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Paris motor show: Lotus!

Bericht door Snipe » 30 sep 2010, 00:33

Een Elise van bijna 1.100 kilo. Kennelijk ben ik de enige die daar wat teleurgesteld door is?
En dat is dan nog de lichtste van het hele spul...

Gebruikersavatar
ErikMartijn
Berichten: 1816
Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
Locatie: 323ti
Contacteer:

Re: Paris motor show: Lotus!

Bericht door ErikMartijn » 30 sep 2010, 00:38

Als ik het vermogen bekijk gaan ze de elise meer inzetten als concurrent voor bijvoorbeeld een boxster, dan kan ik het heel goed begrijpen.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Paris motor show: Lotus!

Bericht door Hans R » 30 sep 2010, 08:04

Ik vind het echt helemaal niks!! Zonde wat ze met het merk Lotus doen, wat denken jullie wat ze gaan kosten? Juist 2x zo duur als wat een Elise nu kost.. mooi zijn ze zeker niet te noemen.
Ik was er al bang voor maar Danny Bahar gaat Lotus om zeep helpen.. Lotus rijders zijn geen Ferrari rijders/poosers. Laat die vent lekker Pizza's gaan bakken...

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Paris motor show: Lotus!

Bericht door Michel P » 30 sep 2010, 08:11

Snipe schreef:Een Elise van bijna 1.100 kilo. Kennelijk ben ik de enige die daar wat teleurgesteld door is?
En dat is dan nog de lichtste van het hele spul...
Jawel hoor, echt dramatisch. Maar in het cafe telt slecht het vermogen en acceleratie cijfers voor de doelgroep die men nu wil binnen halen. Zal dus een totaal ander soort koper worden. Maar hoe groot is de kans dat een Porsche koper bij Lotus gaat winkelen?

Modellen zelf zien er fraai uit.

Michel

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Re: Paris motor show: Lotus!

Bericht door Harrie » 30 sep 2010, 08:17

Hans R schreef:Ik vind het echt helemaal niks!! Zonde wat ze met het merk Lotus doen, wat denken jullie wat ze gaan kosten? Juist 2x zo duur als wat een Elise nu kost.. mooi zijn ze zeker niet te noemen.
Ik was er al bang voor maar Danny Bahar gaat Lotus om zeep helpen.. Lotus rijders zijn geen Ferrari rijders/poosers. Laat die vent lekker Pizza's gaan bakken...
Sluit ik me helemaaaaaaaaaaaaaaal bij aan.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Paris motor show: Lotus!

Bericht door Rupie » 30 sep 2010, 08:36

:hmmm:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Paris motor show: Lotus!

Bericht door Rupie » 30 sep 2010, 08:37

Michel P schreef:Maar hoe groot is de kans dat een Porsche koper bij Lotus gaat winkelen?
Michel
Denk dat die kans nu veel groter gaat worden.

ps: lijken ze alledrie nu verdomd veel op elkaar?
Laatst gewijzigd door Rupie op 30 sep 2010, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Paris motor show: Lotus!

Bericht door allen » 30 sep 2010, 08:38

Snipe schreef:Een Elise van bijna 1.100 kilo. Kennelijk ben ik de enige die daar wat teleurgesteld door is?
En dat is dan nog de lichtste van het hele spul...
De enige? Verre van. Ieder die weet waar Lotus oorspronkelijk voor heeft gestaan zou uitermate teleurgesteld moeten zijn. Het hele concept is om zeep. We gaan van het ultra ongefilterde skeltergevoel naar het GT gevoel. Alleen te begrijpen als je daadwerkelijk heb gestoeid met de lightweights van vandaag de dag. We gaan van de sportwagen voor de betaalbare man naar die van 6 aardappelen in de keel en een sjaaltje om z'n nek. De huidige Elise, Exige, Europa S zijn overduidelijk Lotus. De nieuwe modellen zijn nietszeggend. Had ieder merk kunnen zijn.
Voor mij was Lotus een sportwagenmerk voor gasten zonder kapsones in een kapotte spijkerbroek, t-shirtje en een stel oude gympen. Echte rijders, die de wagen dagelijks gebruiken. Zelfs voor naar de supermarkt. Ziet er naar uit dat dit allemaal voorbij is. Er blijven helaas steeds minder merken over waar je betaalbare auto's kunt kopen, maar belangrijker: Er is straks bijna geen merk meer waar je het ULTIEME lightweight gevoel kunt krijgen!

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Paris motor show: Lotus!

Bericht door Rupie » 30 sep 2010, 08:41

Hohoho :mrgreen: Vergeet niet hoe de Evora wordt gewaardeerd. Lotus ís in staat om een zwaardere auto neer te zetten met het Lotus gevoel (volgens de pers).

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Paris motor show: Lotus!

Bericht door Michel P » 30 sep 2010, 09:00

Ruben schreef:
Michel P schreef:Maar hoe groot is de kans dat een Porsche koper bij Lotus gaat winkelen?
Michel
Denk dat die kans nu veel groter gaat worden.

ps: lijken ze alledrie nu verdomd veel op elkaar?
De porsche rijder vind hele andere zaken belangrijk. Zie je zo'n ex Porsche rijder al bij de NL Lotus dealer komen...... die rent gillend weg, die verwacht een design showroom. Exclusieve expressie, fraaie balie meisjes........ een werkplaats waar je van de grond kan eten, ofwel perfectie....... Duitse perfectie. Die gaat echt niet gokken op de engelse meuk........ hoeveel porker rijders zijn overgestapt naar TVR?

Denk dat Allen gelijk heeft, prijzen gaan fors omhoog.

De auto's zien er fraai uit, ik geloof zeker dat de Lotus engineers een zeer goed rijdende auto neer kunnen zetten die ook zeker wel rijplezier zullen geven. Maar het is wel breken met de roots.

Tuurlijk heeft een Elise/Speedster/Exige zijn beperkingen, maar na een uurtje binnenwegen knallen of een dag Malmedy heb je dagen een smile op je smoel door de puurheid, en de direktheid van de auto.

Michel

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Paris motor show: Lotus!

Bericht door allen » 30 sep 2010, 09:08

Ruben schreef:Hohoho :mrgreen: Vergeet niet hoe de Evora wordt gewaardeerd. Lotus ís in staat om een zwaardere auto neer te zetten met het Lotus gevoel (volgens de pers).
Een Evora kost snel een ton. Sportwagen voor Jan modaal? :bag:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Paris motor show: Lotus!

Bericht door Rupie » 30 sep 2010, 09:15

Michel P schreef:De porsche rijder vind hele andere zaken belangrijk. Zie je zo'n ex Porsche rijder al bij de NL Lotus dealer komen...... die rent gillend weg, die verwacht een design showroom. Exclusieve expressie, fraaie balie meisjes........ een werkplaats waar je van de grond kan eten, ofwel perfectie....... Duitse perfectie. Die gaat echt niet gokken op de engelse meuk........ hoeveel porker rijders zijn overgestapt naar TVR?

Denk dat Allen gelijk heeft, prijzen gaan fors omhoog.

Michel
Prijzen zullen vast omhoog gaan, maar das dan jammer voor toekomstige eigenaren.. Denk eerlijk gezegd dat je deels gelijk hebt met Porsche rijders, maar denk ook zeker dat er een groep is die het minimalistische van onze auto's iets teveel van het goede vinden en daarom nu weleens naar showroom getrokken kunnen worden. Dat de showroom dan niet zo gelikt is, is iets waar men tzt wel bereid is over heen te stappen als ze met de charmes van Jan en Mart en hun "formule" te maken krijgen. De vraag is of ze dat vast kunnen houden als ze "moeten" groeien, maar ik maak me daar geen zorgen over. Lotus is een merk waar je "kennis" mee moet maken.

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Paris motor show: Lotus!

Bericht door Nutkees » 30 sep 2010, 09:38

Vind de modellen totaal niet aanspreken, maar kan me donders goed voorstellen dat ze liever een andere doelgroep willen aanspreken, ik bedoel kijk naar Hans en Michel.... :bag:

Gebruikersavatar
N!co
Berichten: 390
Lid geworden op: 06 aug 2008, 11:57
Locatie: BMW Z4 & CT200h & Triumph street triple 675 & BMW F650

Re: Paris motor show: Lotus!

Bericht door N!co » 30 sep 2010, 09:46

Michel P schreef: De porsche rijder vind hele andere zaken belangrijk. Zie je zo'n ex Porsche rijder al bij de NL Lotus dealer komen...... die rent gillend weg, die verwacht een design showroom. Exclusieve expressie, fraaie balie meisjes........ een werkplaats waar je van de grond kan eten, ofwel perfectie....... Duitse perfectie. Die gaat echt niet gokken op de engelse meuk........ hoeveel porker rijders zijn overgestapt naar TVR?
Heb je gelijk de reden waarom Lotus de contracten met alle bestaande dealers opgezegd heeft.
Michel P schreef: Denk dat Allen gelijk heeft, prijzen gaan fors omhoog.

De auto's zien er fraai uit, ik geloof zeker dat de Lotus engineers een zeer goed rijdende auto neer kunnen zetten die ook zeker wel rijplezier zullen geven. Maar het is wel breken met de roots.

Tuurlijk heeft een Elise/Speedster/Exige zijn beperkingen, maar na een uurtje binnenwegen knallen of een dag Malmedy heb je dagen een smile op je smoel door de puurheid, en de direktheid van de auto.

Michel
Helemaal mee eens!

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Paris motor show: Lotus!

Bericht door Michel P » 30 sep 2010, 09:52

Alle contracten van de Lotus importeurs zijn enige tijd geleden al opgezegd, dus ook van Jan en Mart, waarom, men wil up market, en daar horen mooie glazen paleizen bij. De nieuwe zakelijkheid, de hete aardappel in de keel gaat dan regeren. Ik denk dat men dan het dealerschap bij een ander luxe merk wil onderbrengen dat de accomodatie en de ervaring heeft met de klant die bij dat nivo hoort. Wil de huidige importeur hier aan mee doen, dan zal die een fors pakket aan eisen krijgen. De vraag is of die dat kan en wil, want ondanks dat de marge per auto zal stijgen is het geen volume merk, en dat zal het nooit worden.

Michel

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Paris motor show: Lotus!

Bericht door Hans R » 30 sep 2010, 10:02

Kortom nu een Exige en of een Elise kopen! 8) Straks is het gedaan met de pret..

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Paris motor show: Lotus!

Bericht door Elise » 30 sep 2010, 10:23

allen schreef:Voor mij was Lotus een sportwagenmerk voor gasten zonder kapsones in een kapotte spijkerbroek, t-shirtje en een stel oude gympen. Echte rijders, die de wagen dagelijks gebruiken. Zelfs voor naar de supermarkt. Ziet er naar uit dat dit allemaal voorbij is. Er blijven helaas steeds minder merken over waar je betaalbare auto's kunt kopen, maar belangrijker: Er is straks bijna geen merk meer waar je het ULTIEME lightweight gevoel kunt krijgen!
Helaas is het dan wel zo dat die gasten zonder kapsones in een kapotte spijkerbroek, t-shirtje en op oude gympen in de UK gaan shoppen voor een 2e hands Lotusje om vervolgens al te klagen als de wisselkoers van de pond weer oploopt.
En van de 2e hands verkoop kan de fabriek niet leven.

Zo'n lightweight is leuk speeltje voor erbij, dat is de realiteit.
Als een Lotus werkelijk zo betaalbaar is/was, zouden het aantal verkocht auto's in NL dan toch veel hoger zijn?
Heb ze even opgeteld, 87 stuks in 8 jaar tijd ( 2003 t/m 2010). Bron : http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=Lotus" onclick="window.open(this.href);return false;
Michel P schreef:Maar in het cafe telt slecht het vermogen en acceleratie cijfers voor de doelgroep die men nu wil binnen halen. Zal dus een totaal ander soort koper worden.
Ze zullen bij Lotus heel goed in de gaten houden wat de klanten willen. Touring pack hier, Performance pack daar.....maar ik ben nog nooit een Lightweight pack in de optielijst tegengekomen.
Wil Lotus kunnen overleven zullen ze in ieder geval de doelgroep moeten aanspreken die het kan betalen, van dromers kan een fabriek niet leven.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten