engelse creativiteit met een Mazda > MEV EXOCET

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kitcarcollection
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 dec 2009, 23:16

engelse creativiteit met een Mazda > MEV EXOCET

Bericht door kitcarcollection » 08 sep 2010, 18:11

Ik weet niet of dit onder engelse drop of Japanse sushi valt vandaar ook maar hier even dit bericht

Leuk nieuw concept, Verander je sloop MX5 in een leuke spaceframe racer

Info op:
http://www.kitcarcollection.com/used-ca ... CETkit.php

Afbeelding


Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: engelse creativiteit met een Mazda > MEV EXOCET

Bericht door Petrolhead Tom » 08 sep 2010, 18:35

1 topic lijkt me genoeg? Om het overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: engelse creativiteit met een Mazda > MEV EXOCET

Bericht door Snipe » 08 sep 2010, 18:39

Tom Westendorp schreef:1 topic lijkt me genoeg? Om het overzichtelijk te houden?
Zo is dat. Het andere topic is daarom gesloten.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: engelse creativiteit met een Mazda > MEV EXOCET

Bericht door Petrolhead Tom » 08 sep 2010, 18:40

:thumbup:

Nou komt u maar! Wie vind deze ook lelijk? :mrgreen: Ik vind hem in ieder geval gaaf! Tof idee! :thumbup:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: engelse creativiteit met een Mazda > MEV EXOCET

Bericht door Hans R » 08 sep 2010, 19:43

lelijk!! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: engelse creativiteit met een Mazda > MEV EXOCET

Bericht door Petrolhead Tom » 08 sep 2010, 20:14

Goh Hans dat ik van jou toch niet verwacht. :mrgreen:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: engelse creativiteit met een Mazda > MEV EXOCET

Bericht door allen » 08 sep 2010, 23:15

Laat ik het maar ook zeggen. Dat ding oogt absurd debiel. :bag:

Gebruikersavatar
kitcarcollection
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 dec 2009, 23:16

Re: engelse creativiteit met een Mazda > MEV EXOCET

Bericht door kitcarcollection » 30 sep 2010, 23:34

extreem ontwerp dus uiteenlopende smaken.

Of je zowieso in een Mx5 gezien wilt worden is natuurlijk een ander punt maar feit is wel dat de Exocet feitelijk een MX5 is die ruim 300kg lichter is. Eind van oktober haal ik de eerste 3 naar Nederland. Linksgestuurd.

De eerste Exocet klant van mij was een duitser overigens.
Ik denk dat de auto een leuke basis kan vormen voor een low budget racecup naast de bestaande Mx5 cup die bij de dnrt. rijden.

Gebruikersavatar
kitcarcollection
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 dec 2009, 23:16

Re: engelse creativiteit met een Mazda > MEV EXOCET

Bericht door kitcarcollection » 21 jun 2011, 13:14

Er is nu een complete race uitvoering en een racecup in de UK van de Exocet.
Goedkoper kan je geen racer bouwen met zo'n stijf chassis.....
Leuke aanvulling op de mx5 cup



Afbeelding

Gebruikersavatar
Damir Vukovic
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
Locatie: Delft

Re: engelse creativiteit met een Mazda > MEV EXOCET

Bericht door Damir Vukovic » 21 jun 2011, 14:50

Control weight van die cup = 860kg
Control weight max5cupauto = 940kg

Ik zie de meerwaarde niet? Chassisstijfheid zal minimaal verschillen met een Max5 auto+kooi. Zeker als je weet dat sommigen in de cup met balast rondrijden om op gewicht te komen.

Gebruikersavatar
kitcarcollection
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 dec 2009, 23:16

Re: engelse creativiteit met een Mazda > MEV EXOCET

Bericht door kitcarcollection » 21 jun 2011, 17:33

chassisstijfheid krijg je niet met ballast,
De exocet is sneller dan een mx5, de handling bijna hetzelfde.
Gewicht besparing en betere torsiestijfheid doen zeker wat. 5000nm per graad haal je niet met een mx5

Het is een leuke racer vind ik maar kan niet tippen aan een mev rocket die ruim 200kg lichter is.

Gebruikersavatar
Damir Vukovic
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
Locatie: Delft

Re: engelse creativiteit met een Mazda > MEV EXOCET

Bericht door Damir Vukovic » 22 jun 2011, 08:10

kitcarcollection schreef:chassisstijfheid krijg je niet met ballast,
De exocet is sneller dan een mx5, de handling bijna hetzelfde.
Gewicht besparing en betere torsiestijfheid doen zeker wat. 5000nm per graad haal je niet met een mx5

Het is een leuke racer vind ik maar kan niet tippen aan een mev rocket die ruim 200kg lichter is.
Ik hoop dat dat een tikfout is, een standaard MX5 zit op 6000nm/gr en na een rolkooi gaat dat gemakkelijk over de 10,000nm/gr. De voor en achtersubframes van een mx5 zijn erg netjes ontworpen en loeistijf. De open doos constructie speelt ze parten. Sluit die doos en ze doen het best aardig vergeleken met moderne ontwerpen.

De exocet racer is zwaarder dan de standaard exocet. Het verschil met een Max5 auto zonder balast is 40-50kg..Ben benieuwd of zo'n ding echt sneller over een circuit te jagen is. Ten opzichte van de engelse cupauto's deden ze het wel aardig geloof ik, maar daar zit 60kg extra ballast in.

Gebruikersavatar
kitcarcollection
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 dec 2009, 23:16

Re: engelse creativiteit met een Mazda > MEV EXOCET

Bericht door kitcarcollection » 22 jun 2011, 11:21

de subframes zijn exact hetzelfde in de exocet, alleen het chassis is anders en dat is echt torsiestijver dan een mx5, de rolbar is hetzelfde soort staal
Het complete chassis van de exocet weegt 90kg de rolbar weet ik niet maar het chassis met plaatwerk met deuren en kleppen van een mx5 is een stuk zwaarder vandaar dit concept met een veel stijver chassis. Ronde buis 2mm dik.

Ik zei het verkeerd maar een vergelijkbare lichtere auto (MEV Rocket) heeft zonder rolbar (dus ook niet de enkele rolbar) een test tot 4000ftlbs (ca 5500nm) doorstaan over de draagarmen gemeten zoals je ziet op de foto, wat de eis is voor australie. Wat de werkelijke torsiestijfheid is weet ik dus niet en zeker niet voor de racer met kooi. Zonder de draagarmen en ervan uitgaande dat de exocet wat dikker en zwaarder is dan de rocket kunnen de waarden ook een veelvoud zijn. Er gaan veel indianenverhalen over torsiestijfheid en het meten ervan is een tweede.
Met motor en aandrijflijn gemonteerd krijg je weer heel andere hogere waarden.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3855
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: engelse creativiteit met een Mazda > MEV EXOCET

Bericht door Emiel » 22 jun 2011, 21:12

Zo istie mooi, weg met al die beplating :cool:

Gebruikersavatar
kitcarcollection
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 dec 2009, 23:16

Re: engelse creativiteit met een Mazda > MEV EXOCET

Bericht door kitcarcollection » 22 sep 2011, 21:33

De exocets doen het erg goed in de engelse mazda cups.
Ze racen tegen de Mazda Mx5 mk3 modellen met 180 pk.
De exocets rijden met 140pk en starten 18 seconden later en eindigen dan nog op plaats 5 en 6 en na 3 ronden al de achterblijvers ingehaald. Ook hadden ze het laprecord.

Gebruikersavatar
Gijs Evo
Berichten: 516
Lid geworden op: 14 sep 2010, 00:38
Locatie: Krimpenerwaard

Re: engelse creativiteit met een Mazda > MEV EXOCET

Bericht door Gijs Evo » 22 sep 2011, 23:58

Ze starten 10sec later :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten