Elise S1 met Honda power
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Elise S1 met Honda power
Vanavond nog een leuke verrassing. Ik moest de rekening voor de beurt aan de Exige nog even betalen en mijn oude Bilsteins ophalen, dus even naar Epse gereden om dat te regelen.
Bij Jan Nijland van Number1Eleven aangekomen, gastvrij ontvangen, afgerekend en even wat gedronken, dat even werd wat langer want er stond mooi speelgoed te wachten. Een paarse S1 met een Honda conversie. Eerste indruk, auto ziet er super uit, gewoon nieuw, echt van een poetser geweest, die zelfs een fucking armsteun had gemonteerd alle denkbare carbon goodies waren uiteraard aan boord, als ook allerlei alu opsmuk. Leuk, maar dat is natuulijk niet relevant. Voorzien van de mooiste S1 wielen de "Victory wheels" in zwart maken de paarse auto af. Een kleur die je in het echt moet zien, zeer fraai en diep.Verder ook nuttige upgrades waarbij de Nitrons toch wel een kroon op de auto! En dan zijn er nog genoeg mods die ik vergeten ben.
Jan drong aan toch even een stukje te sturen, en dat sla je niet af uiteraard. Auto voelt als nieuw, echt net ingereden. De eerste meters maakt de Vtec gelijk indruk, te samen met het lage gewicht (720kg) een voorbode op meer. Koppel is erg goed bij lage toeren, bochtje in de 4 met 50 km/h zonder horten of stoten, 6 bak, vraag wat kracht maar is precies.
Eindelijk de motor op temperatuur, en dan............ begint het feest, de auto klimt in de toeren als een valse pitbull snelheid zit in een zucht op 160km/h even testen hoe de auto in de 6 oppakt, zonder morren, en soepel. Blokje loopt strak, geen vibraties in de auto, ook niet bij 8,5k rpm.
Wil je een S1, wil je geen K Serie met 120 PK maar betrouwbare 200 PK, wil je puur sturen, dan is dit je auto!
Bij Jan Nijland van Number1Eleven aangekomen, gastvrij ontvangen, afgerekend en even wat gedronken, dat even werd wat langer want er stond mooi speelgoed te wachten. Een paarse S1 met een Honda conversie. Eerste indruk, auto ziet er super uit, gewoon nieuw, echt van een poetser geweest, die zelfs een fucking armsteun had gemonteerd alle denkbare carbon goodies waren uiteraard aan boord, als ook allerlei alu opsmuk. Leuk, maar dat is natuulijk niet relevant. Voorzien van de mooiste S1 wielen de "Victory wheels" in zwart maken de paarse auto af. Een kleur die je in het echt moet zien, zeer fraai en diep.Verder ook nuttige upgrades waarbij de Nitrons toch wel een kroon op de auto! En dan zijn er nog genoeg mods die ik vergeten ben.
Jan drong aan toch even een stukje te sturen, en dat sla je niet af uiteraard. Auto voelt als nieuw, echt net ingereden. De eerste meters maakt de Vtec gelijk indruk, te samen met het lage gewicht (720kg) een voorbode op meer. Koppel is erg goed bij lage toeren, bochtje in de 4 met 50 km/h zonder horten of stoten, 6 bak, vraag wat kracht maar is precies.
Eindelijk de motor op temperatuur, en dan............ begint het feest, de auto klimt in de toeren als een valse pitbull snelheid zit in een zucht op 160km/h even testen hoe de auto in de 6 oppakt, zonder morren, en soepel. Blokje loopt strak, geen vibraties in de auto, ook niet bij 8,5k rpm.
Wil je een S1, wil je geen K Serie met 120 PK maar betrouwbare 200 PK, wil je puur sturen, dan is dit je auto!
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Elise S1 met Honda power
Gaaf!
Hoe betrouwbaar is deze constructie? Las eens dat motorsteunen ed. vaak zelffabricage is...
Hoe betrouwbaar is deze constructie? Las eens dat motorsteunen ed. vaak zelffabricage is...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Elise S1 met Honda power
ah, leuk...ik had er al iets over gehoord
heel wat prettiger of moet ik pittiger zeggen? dan een 120pk rovertje
heel wat prettiger of moet ik pittiger zeggen? dan een 120pk rovertje
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Re: Elise S1 met Honda power
Hele gave auto met supermotor. Probleem zit hem met name in de aandrijfassen. Die zitten net onder een hoek. Dus voor zover ik het goed heb gehoord en begrepen van de experts worden die een beetje slijtage-artikel. Zou ik zelf niet echt relaxed vinden, want als zo'n ding klapt met 140+ km/u midden op een circuit is dat niet leuk.
Bij de S2 is dat minder of zelfs geen probleem.
Duratec conversie heeft als voordeel dat dit geen probleem is bij hetzelfde vermogen. En ook zelfde RPM :twisted: Dus die geniet dan wel de voorkeur.
Bij de S2 is dat minder of zelfs geen probleem.
Duratec conversie heeft als voordeel dat dit geen probleem is bij hetzelfde vermogen. En ook zelfde RPM :twisted: Dus die geniet dan wel de voorkeur.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Elise S1 met Honda power
dus in theorie kan je stellen dat de audi mooi past in de S1 en de Honda mooi in de S2 grof gezegd? aandrijfassen gedeelte gezien dan .
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Elise S1 met Honda power
Wel een geil ding zeg !!!!!!!
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Elise S1 met Honda power
Klinkt idd goed: 200pk op 720kg :banaan:
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 06 mar 2010, 11:20
Re: Elise S1 met Honda power
de aandrijfassen zijn een tijdje een probleem geweest omdat ze niet de juiste specificaties hadden , te zwak , met name Yvo is degene die daar problemen mee heeft gehad , ik neem aan dat je van hem "het verhaal" hebt : de hoek is niet het probleem , anders zouden bij standaard elises bij inveren ( =andere hoek) ook de assen slijten.Stéphane schreef:Hele gave auto met supermotor. Probleem zit hem met name in de aandrijfassen. Die zitten net onder een hoek. Dus voor zover ik het goed heb gehoord en begrepen van de experts worden die een beetje slijtage-artikel. Zou ik zelf niet echt relaxed vinden, want als zo'n ding klapt met 140+ km/u midden op een circuit is dat niet leuk.
Bij de S2 is dat minder of zelfs geen probleem.
Duratec conversie heeft als voordeel dat dit geen probleem is bij hetzelfde vermogen. En ook zelfde RPM :twisted: Dus die geniet dan wel de voorkeur.
er zijn in engeland "tig" conversies gedaan met honda en dat is echt niet omdat de assen slijten.
hieronder een quote uit een honda forum geopikt
]Re: New vibration after driveshafts replacement
Truly remanufactured shafts are fine if the were built by someone who knew
what they were doing, and who is fairly trustworthy. Now I have seen shafts
from parts houses that had the inner joint assembled improperly causing it
to bind up or cause pretty bad vibrations. I've also seen a few bad 90-93
accord 5 speeds transmission that would cause noises or vibrations
onder de S1 zitten de goede assen.
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: Elise S1 met Honda power
Waar staat deze voor te koop?
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Elise S1 met Honda power
18k meen ik.Tim R schreef:Waar staat deze voor te koop?
Michel
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Re: Elise S1 met Honda power
@Michel: Inderdaad. Deze informatie is nieuw voor mij, dus dat helpt wel bij het idee.
- pat
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 13:00
Re: Elise S1 met Honda power
Ik heb ook een mooie Elise gekocht bij Jan Nijland van Number1eleven, een 190 Motorsport (zie verkocht) Jan weet wat ie verkoopt, dus wees gerust. Ik vertel dit uit eigen ervaring. (nee ik heb geen aandelen in number1eleven )
Op internet vind je de vreemdste verhalen, dat heb je bij alle topics over verschillende onderwerpen. De een zegt dat Lotus van het roverblok afgestapt is vanwege de betrouwbaarheid, de ander rept over nieuwe emissienormen.
Tuurlijk is onderzoek vooraf doen naar wat je koopt nooit zonde van je tijd, maar laat je niet gek maken! :twisted:
200 pk met 700kg is puur fun! Jan heeft ook nog een 260 PK EXIGE staan, tot nu toe heeft alleen de Stig zich gemeld voor een rondje..
Op internet vind je de vreemdste verhalen, dat heb je bij alle topics over verschillende onderwerpen. De een zegt dat Lotus van het roverblok afgestapt is vanwege de betrouwbaarheid, de ander rept over nieuwe emissienormen.
Tuurlijk is onderzoek vooraf doen naar wat je koopt nooit zonde van je tijd, maar laat je niet gek maken! :twisted:
200 pk met 700kg is puur fun! Jan heeft ook nog een 260 PK EXIGE staan, tot nu toe heeft alleen de Stig zich gemeld voor een rondje..
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Elise S1 met Honda power
O ik wil best een rondje doen in een 260 Exige of ik hem koop is punt twee...
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Elise S1 met Honda power
Welkom Pat,
Jan heeft mij een rondje in die Exige beloofd
Michel
Jan heeft mij een rondje in die Exige beloofd
Michel
- pat
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 13:00
Re: Elise S1 met Honda power
kijk :playcar: en daarin verschilt Jan nou van andere aanbieders, Jan heeft een hart voor sportwagens en deelt dit graag.
alleen......mij heeft ie nog niet gevraagt
ik stel voor naast een van Sten en van Kooi dag een Nijland dag, iedere eerste van de maand rond knallen in zijn speelgoed?
okay Jan?
koffie en broodjes neem ik wel mee
alleen......mij heeft ie nog niet gevraagt
ik stel voor naast een van Sten en van Kooi dag een Nijland dag, iedere eerste van de maand rond knallen in zijn speelgoed?
okay Jan?
koffie en broodjes neem ik wel mee
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Elise S1 met Honda power
Laten we beginnen met een kwartaal meeting.
Toerrit in de omgeving is geen probleem.
Michel
Toerrit in de omgeving is geen probleem.
Michel
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Elise S1 met Honda power
wil ook een keer kijken daar, dus als ie komt een kleine meet denk ik dat ik er ook bij ben 8)
- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
- Contacteer:
Re: Elise S1 met Honda power
Hij zit in Epse?
Dan ben ik er ook bij,,,
Dan ben ik er ook bij,,,
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Re: Elise S1 met Honda power
Ik wil zeker wel een keertje kijken. Proefrit maak ik het liefst alleen als ik serieus overweeg een auto te kopen. Oftewel, daarom is het gewoon beter om niet in die Erise te gaan rijden. Want anders ga ik dat waarschijnlijk wél doen
- R-developments
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 12 feb 2010, 23:15
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
Re: Elise S1 met Honda power
Vriend van me uit de UK heeft een k20 met dezelfde sequentiele bak als ik in de honda heb gemonteerd.
Filmpje:
http://vimeo.com/5999276
Echt de moeite waard!
Filmpje:
http://vimeo.com/5999276
Echt de moeite waard!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Elise S1 met Honda power
Klinkt wel lekkerek20a schreef:Vriend van me uit de UK heeft een k20 met dezelfde sequentiele bak als ik in de honda heb gemonteerd.
Filmpje:
http://vimeo.com/5999276
Echt de moeite waard!
is scuffham een vriend? als het over Honda gaat is ie er bij...soms wat ongenuanceerd of hoe noem je dat
maar wel iemand die een mooi setje heeft en veel verstand van Honda conversies, maja dat moet ook wel
blijft dat heel zo'n bak? hij heeft toch iets van 340pk ofzo?
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Elise S1 met Honda power
Wat een zelf kennisStéphane schreef:Ik wil zeker wel een keertje kijken. Proefrit maak ik het liefst alleen als ik serieus overweeg een auto te kopen. Oftewel, daarom is het gewoon beter om niet in die Erise te gaan rijden. Want anders ga ik dat waarschijnlijk wél doen
- R-developments
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 12 feb 2010, 23:15
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
Re: Elise S1 met Honda power
Jup ken hem al een poosje, we gebruiken dezelfde motorenbouwer in de UK. En inderdaad, duidelijke mening heeft Simon sowieso. En die laat hij graag gelden.GTRene schreef:Klinkt wel lekkerek20a schreef:Vriend van me uit de UK heeft een k20 met dezelfde sequentiele bak als ik in de honda heb gemonteerd.
Filmpje:
http://vimeo.com/5999276
Echt de moeite waard!
is scuffham een vriend? als het over Honda gaat is ie er bij...soms wat ongenuanceerd of hoe noem je dat
maar wel iemand die een mooi setje heeft en veel verstand van Honda conversies, maja dat moet ook wel
blijft dat heel zo'n bak? hij heeft toch iets van 340pk ofzo?
De bak is er in 2 types, ik heb de sadev st 75-14 (goed tot 300 whp en 260 nm koppel) En je hebt de grotere broer de sadev 95-14 die kan grotere vermogens aan maar die is stukke duurder. Ik heb mijn eigen bak voorzien van een oliekoeler + electrische olie pomp om wat meer marge te creeeren. Daarnaast gebruik ik een geartronics paddle shift (mede door mijn handicap maar ook om slijtage tegen te gaan door mis schakelen ed) Ze gaan +/- 15000 tot 25000 km mee maar het reviseren is relatief goedkoop.
De Lotus in het filmpje heeft overigens een standaard K20, 220 pk (het is de jdm versie)
Gr Bas
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Elise S1 met Honda power
Hoi Bas,ek20a schreef:De bak is er in 2 types, ik heb de sadev st 75-14 (goed tot 300 whp en 260 nm koppel) En je hebt de grotere broer de sadev 95-14 die kan grotere vermogens aan maar die is stukke duurder. Ik heb mijn eigen bak voorzien van een oliekoeler + electrische olie pomp om wat meer marge te creeeren. Daarnaast gebruik ik een geartronics paddle shift (mede door mijn handicap maar ook om slijtage tegen te gaan door mis schakelen ed) Ze gaan +/- 15000 tot 25000 km mee maar het reviseren is relatief goedkoop.
Gr Bas
Meteen maar met de typisch Nederlandse en brutale vraag stellen: "Wat zijn dan die kosten?" Dus zowel van beide bakken als de revisiekosten. Heb je een indicatie?
En zo te horen heb je een serieus wagentje! Die hoop ik een keertje te zien tijdens een meeting of toerritje
Stephan
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Elise S1 met Honda power
de bak krijgt zo te horen ook wel redelijk op z'n donder is het ook zo afgesteld dat je tussengas krijgt bij downshift? of dat niet.ek20a schreef:De bak is er in 2 types, ik heb de sadev st 75-14 (goed tot 300 whp en 260 nm koppel) En je hebt de grotere broer de sadev 95-14 die kan grotere vermogens aan maar die is stukke duurder. Ik heb mijn eigen bak voorzien van een oliekoeler + electrische olie pomp om wat meer marge te creeeren. Daarnaast gebruik ik een geartronics paddle shift (mede door mijn handicap maar ook om slijtage tegen te gaan door mis schakelen ed) Ze gaan +/- 15000 tot 25000 km mee maar het reviseren is relatief goedkoop.
De Lotus in het filmpje heeft overigens een standaard K20, 220 pk (het is de jdm versie)
Gr Bas
Ik ging er een beetje vanuit dat het z'n racer was...maar deze in het filmpje heeft 220pk? lijkt meer... of is het gewicht zo laag
die honda elise waar ik destijds een stukkie mee mocht rijden was zeker niet zo vlot
maar jij hebt dus ook zoiets leuks wil ik wel eens van dichtbij bekijken als er weer eens wat van DF van doen is
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 304 gasten