Elise S1 met Honda power

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
R-developments
Berichten: 103
Lid geworden op: 12 feb 2010, 23:15
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Elise S1 met Honda power

Bericht door R-developments » 05 mei 2010, 21:42

GTRene schreef::wink:
ek20a schreef:De bak is er in 2 types, ik heb de sadev st 75-14 (goed tot 300 whp en 260 nm koppel) En je hebt de grotere broer de sadev 95-14 die kan grotere vermogens aan maar die is stukke duurder. Ik heb mijn eigen bak voorzien van een oliekoeler + electrische olie pomp om wat meer marge te creeeren. Daarnaast gebruik ik een geartronics paddle shift (mede door mijn handicap maar ook om slijtage tegen te gaan door mis schakelen ed) Ze gaan +/- 15000 tot 25000 km mee maar het reviseren is relatief goedkoop.

De Lotus in het filmpje heeft overigens een standaard K20, 220 pk (het is de jdm versie)

Gr Bas
de bak krijgt zo te horen ook wel redelijk op z'n donder :angel: is het ook zo afgesteld dat je tussengas krijgt bij downshift? of dat niet.
Ik ging er een beetje vanuit dat het z'n racer was...maar deze in het filmpje heeft 220pk? lijkt meer... :mrgreen: of is het gewicht zo laag :hmmm:
die honda elise waar ik destijds een stukkie mee mocht rijden was zeker niet zo vlot :'(
maar jij hebt dus ook zoiets leuks :hmmm: wil ik wel eens van dichtbij bekijken als er weer eens wat van DF van doen is :thumbup:
Ik heb een speciale throttle blipper die tussengas geeft bij terugschakelen. Bij opschakelen onderbreekt hij de ontsteking. De auto is momenteel in opbouw heb hier elders op het forum een topic de complete opbouw: http://www.k20a.org/forum/showthread.php?t=50174 en op mijn website heb ik een blog: http://www.r-developments.com/

De kosten van een dergelijke bak, tja duur... Ik heb hem aangeschaft vanwege mijn handicap. dit is voor mij de enige optie om handmatig te schakelen. Reken op +/- 12000,= dat is inclusief de paddle shift.

Gr Bas

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Elise S1 met Honda power

Bericht door GTRene » 05 mei 2010, 22:49

oow, je hebt een speciaal gebouwde civic met leuke goodies, ik dacht dat je ook zo'n Lotus had met zo'n bak :mrgreen: maar een race Civic met zo'n bak begrijp ik dat goed?
was namelijk wel benieuwd hoe dat eruit ziet in een Lotus e.d. misschien dat het niet veel uitmaakt qua opbouw en prijs? maar dat weet jij vast beter.
wel veel werk met die Civic :thumbup:

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Elise S1 met Honda power

Bericht door SlowCo » 13 mei 2010, 12:41

Bas, ik kan helaas je blog niet lezen, maar er zijn toch heel wat goedkopere manieren om handmatig te schakelen....
Ook ik ben gehandicapt en heb onderzocht hoe ik het best handmatig een koppeling kan bedienen en tegelijk schakelen. Afgezien van mijn zelfgebouwde handbediende koppeling op een oude Sierra om mijn rijbewijs aangepast te krijgen (let op je rijbewijscodes!), kun je ook een DSG bak aanbouwen (of gelijk een complete VAG blok/bak combi gebruiken). Ook heb ik gekeken naar het inbouwen van een meervoudige platenkoppeling met hydraulische handbediening (zoals een motorfietskoppeling) bij een normale handbak. Allemaal oplossingen die slechts een fractie kosten van een Sadev bak...
Uiteindelijk heb ik het nog simpeler gedaan en voor zo'n 12k euro (1 Sadev zeg maar...) een kant en klare kitcar met motorfietsblok uit Engeland gehaald. Dan heb je dus een versnellingspook met koppelingshandel van een motorfiets waar je sequentieel mee kunt schakelen. En met 165 pk op 550 kg gaat het vlot zat...

SlowCo

Gebruikersavatar
R-developments
Berichten: 103
Lid geworden op: 12 feb 2010, 23:15
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Elise S1 met Honda power

Bericht door R-developments » 20 mei 2010, 11:32

SlowCo schreef:Bas, ik kan helaas je blog niet lezen, maar er zijn toch heel wat goedkopere manieren om handmatig te schakelen....
Ook ik ben gehandicapt en heb onderzocht hoe ik het best handmatig een koppeling kan bedienen en tegelijk schakelen. Afgezien van mijn zelfgebouwde handbediende koppeling op een oude Sierra om mijn rijbewijs aangepast te krijgen (let op je rijbewijscodes!), kun je ook een DSG bak aanbouwen (of gelijk een complete VAG blok/bak combi gebruiken). Ook heb ik gekeken naar het inbouwen van een meervoudige platenkoppeling met hydraulische handbediening (zoals een motorfietskoppeling) bij een normale handbak. Allemaal oplossingen die slechts een fractie kosten van een Sadev bak...
Uiteindelijk heb ik het nog simpeler gedaan en voor zo'n 12k euro (1 Sadev zeg maar...) een kant en klare kitcar met motorfietsblok uit Engeland gehaald. Dan heb je dus een versnellingspook met koppelingshandel van een motorfiets waar je sequentieel mee kunt schakelen. En met 165 pk op 550 kg gaat het vlot zat...

SlowCo
Hoi,

Dank voor de reactie, bij mij is de handicap echter niet het bedienen van de koppeling maar dat ik enkel 1 arm kan gebruiken. De paddles zijn dus essentieel omdat ik anders geen hand aan het stuur heb.
Heb even gekeken naar de website, als je op news klikt dan kom je terrecht bij de blog. De link vanaf de vorpagina is stuk zal deze nog even aanpassen! Bedankt iig voor je input!

Gr Bas

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Re: Elise S1 met Honda power

Bericht door Stéphane » 20 mei 2010, 21:24

@Bas: Ik heb een en ander even snel gekeken. Jij hebt een EK4/EK9 Civic met een K20A dus, als ik het goed zie?

Gebruikersavatar
R-developments
Berichten: 103
Lid geworden op: 12 feb 2010, 23:15
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Elise S1 met Honda power

Bericht door R-developments » 21 mei 2010, 08:25

Stéphane schreef:@Bas: Ik heb een en ander even snel gekeken. Jij hebt een EK4/EK9 Civic met een K20A dus, als ik het goed zie?
Klopt helemaal, ek4 met k20a motor, sadev 6 versnellingsbak (sequentieel) dry sump etc etc.

Hier staat veel info: http://www.nurburgring.nl/forum/viewtop ... =10&t=7014

Randall
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2010, 16:58

Re: Elise S1 met Honda power

Bericht door Randall » 09 aug 2010, 17:02

Hoi allemaal,

Leuk dat ik dit item lees want ik heb deze auto vorige maand van Jan gekocht! Dream come true.

Ik was meteen verliefd na een testrit. Alles wat jullie erover schrijven qua beleving is helemaal waar. Nu moet ik opnieuw leren autorijden want mijn snelste vervoer hiervoor was een Cooper S met 164 pk en 1300 kilo.

Langzaam probeer ik de auto nog mooier te maken, zonder de uitstraling te veranderen.

Rij ze,
groetjes,

Randall

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Elise S1 met Honda power

Bericht door Hans R » 09 aug 2010, 18:00

Aha, post gelijk even een foto van je Lotus :wink:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Elise S1 met Honda power

Bericht door allen » 09 aug 2010, 18:04

:thumbup:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Elise S1 met Honda power

Bericht door GTRene » 09 aug 2010, 18:42

leuk te horen :df:

make us a believer en post wat leuke foto's :D

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Elise S1 met Honda power

Bericht door SteV6 » 09 aug 2010, 20:44

De kleur is toch diep paars, tegen het zwarte aan?

Veel plezier ermee Randall!


Stephan

Randall
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2010, 16:58

Re: Elise S1 met Honda power

Bericht door Randall » 10 aug 2010, 10:07

Ja de kleur is inderdaad diep paars. Hier even een foto, zat er zoals je ziet met mijn dochter in die dag. Zie je mijn blije hoofd ook meteen, sorry daarvoor.

Als ik wat mooiere foto's heb en jullie het leuk vinden volgen die later. vrijdag breng ik de auto even naar Van Sten voor wat onderhoud. Jan had hem prima afgeleverd maar er moeten nog wat dingen aan gebeuren.
Bijlagen
Liefje en Pappie in Lotus.JPG
Liefje en Pappie in Lotus.JPG (331.01 KiB) 2568 keer bekeken

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Elise S1 met Honda power

Bericht door GTRene » 10 aug 2010, 10:21

Ik zie 2 blijde hoofden :clap:

mooie kleur voor de S1 en past mooi samen met de Honda power :thumbup:

en nog LHD ook :df:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Elise S1 met Honda power

Bericht door Michel P » 10 aug 2010, 10:46

Randall schreef:Hoi allemaal,

Leuk dat ik dit item lees want ik heb deze auto vorige maand van Jan gekocht! Dream come true.

Ik was meteen verliefd na een testrit. Alles wat jullie erover schrijven qua beleving is helemaal waar. Nu moet ik opnieuw leren autorijden want mijn snelste vervoer hiervoor was een Cooper S met 164 pk en 1300 kilo.

Langzaam probeer ik de auto nog mooier te maken, zonder de uitstraling te veranderen.

Rij ze,
groetjes,

Randall
Hoi Randall, welkom op DF!

Pracht auto, heel veel plezier met dit bommetje.

Ben je er de 29e ook bij?

Michel

Randall
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2010, 16:58

Re: Elise S1 met Honda power

Bericht door Randall » 10 aug 2010, 12:00

Helaas ben ik dan op vakantie, maar ik heb al aangegeven graag weer uitgenodigd te worden. Ik wens jullie een mooie rit, en hopelijk ontmoet ik jullie op een mooie snelle dag.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Elise S1 met Honda power

Bericht door Michel P » 10 aug 2010, 17:22

Je auto is erg fraai, en van een 100% poetser geweest, dus net ingereden.

Veel plezier met je S1 honda!

Michel

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Elise S1 met Honda power

Bericht door Macboy » 15 aug 2010, 23:11

Super velgen. Echt geweldige velgen. Veel rijplezier gewenst !

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Elise S1 met Honda power

Bericht door Rupie » 21 aug 2010, 08:42

Gaaf!

Gebruikersavatar
pat
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 mei 2010, 13:00

Re: Elise S1 met Honda power

Bericht door pat » 08 mar 2011, 17:44

Hoi Hoi,

Ik heb een goede tip voor de Lotus Elise liefhebber, er bestaan mensen die erg veel lol in hun werk hebben en zich Sweedspeed noemen. M'n 190 motorsport had problemen met diverse verdelerkappen, deze smolten weg bij 8000 toeren. Sweedspeed kan een zogenaamde disbobine plaatsen, zonder fysiek kontakt meer te maken met rotor en contactpunten. Koop daarbij de nieuwste Emerald K6 en op de rollerbank doet ie 233 PK ipv 190 PK en dat voel je! :banaan:
Dus naast Ikea, knackebrood en Saab komt er nog meer goeds uit Zweden: Sweedspeed
P.s ze plaatsen ook sportcatalysatoren, zonder vermogens verlies.

Ze bestaan nog !Een klein bedrijfje in Neer (limburg) wat graag doet wat je wenst!! :hosanna:

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3855
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Elise S1 met Honda power

Bericht door Emiel » 08 mar 2011, 20:35

Bedankt voor het adres.

Mijn Elise S1 met deels motorsport/deels exige body en 2 liter Duratec moet nog opnieuw afgesteld worden na wat aanpassingen. Zal ze eens opzoeken/bellen tzt om informatie te winnen.

Is nogal dicht in de buurt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten