Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Tom
Berichten: 21718
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010

Bericht door Tom » 16 feb 2010, 21:07

allen schreef:Even een keertje serieus reageren dan maar. De huidige S2 modellen zijn alles behalve spartaans. Mocht je een keer de kans hebben, stap dan eens bij Ruben in de auto. Je zult je denk verbazen hoe comfortabel de wagen is. Het enige echt spartaanse is misschien de instap. Dat went snel genoeg. :wink:
Doe dat wel een keer :)
En ik heb wel es gereden met een Speedster, maar weet niet in hoeverre dat anders is dan de S2.

Tom
Berichten: 21718
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010

Bericht door Tom » 16 feb 2010, 21:09

Michel P schreef:De auto kan mij ook wel bekoren, ben benieuwd naar de exige 2011.

Wat zou de prijs van de instapper zijn die is helemal niet verkeerd lijkt me.

Michel
Huidige instapmodel met 136pk is 47k.
De R met 192pk toyota blok is 52k.
Zou dus nooit voor instapmodel kiezen :)

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3864
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010

Bericht door Emiel » 16 feb 2010, 21:41

Heeft iemand het 46 mpg gelezen ? Dat is een 1 op 19 , ik denk dat lotus daar toch hoge ogen mee gaat gooien.

:clap:


Lees net op seloc, iemand posten daar ook al de ferrari california, grappig om te zien dat ik niet enigste ben die dat vind. Maarja zoveel auto's die iets van elkaar weg hebben.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010

Bericht door Michel P » 16 feb 2010, 22:40

Tom schreef:
Michel P schreef:De auto kan mij ook wel bekoren, ben benieuwd naar de exige 2011.

Wat zou de prijs van de instapper zijn die is helemal niet verkeerd lijkt me.

Michel
Huidige instapmodel met 136pk is 47k.
De R met 192pk toyota blok is 52k.
Zou dus nooit voor instapmodel kiezen :)
Idd verschil is te klein, maar zal wellicht wel groter worden door lagere uitstoot.

De S zou eigenlijk 39.5k moeten kosten, dan score je met die auto.

Michel

Gebruikersavatar
XiPHiAS
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 mei 2007, 22:50
Locatie: Waregem (B)
Contacteer:

Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010

Bericht door XiPHiAS » 16 feb 2010, 23:55

Is een doorontwikkeling van de Lotus M250
Lotus M250 Concept.jpg
Lotus M250 Concept.jpg (382.92 KiB) 2856 keer bekeken

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010

Bericht door GTRene » 16 feb 2010, 23:59

verrek ja :mrgreen: dat we dat niet gezien hebben, herinner je nog dat lange geklaag(me too :mrgreen: ) van dat ze die niet gemaakt hadden enz enz...zo zie je maar weer, als ie een tijdje uit het oog is met al de wisselende auto's van tegenwoordig ben je zoiets zo "vergeten"

Elise
Berichten: 7267
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010

Bericht door Elise » 17 feb 2010, 09:51

Zo zo, dat hakt er even goed in zeg.
Wat een revolutionaire ontwikkeling, je kunt zien dat Lotus echt met de tijd meegaat en na 10 jaar S2 de boel eens grondig onder handen heeft genomen.
Deze innovatie van Lotus verdient het om een heel eigen topic, petje af hoor. :bag:


Quiz van Lotus:
Zoek de verschillen tussen de S2 en de S3 en noem ze beide :bag:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010

Bericht door Rupie » 17 feb 2010, 10:06

Michel P schreef: Idd verschil is te klein, maar zal wellicht wel groter worden door lagere uitstoot.

De S zou eigenlijk 39.5k moeten kosten, dan score je met die auto.

Michel
Scoren? Denk je echt? Ik weet het niet.

Niet zo negatief Bert :lol:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010

Bericht door Snipe » 17 feb 2010, 10:20

Elise schreef:Zoek de verschillen tussen de S2 en de S3 en noem ze beide :bag:
Er zijn zeven verschillen.
Tenminste, als je beide koplampen en de vier velgen afzonderlijk telt.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010

Bericht door GTRene » 17 feb 2010, 10:37

schijnt ook een betere versnellingsbak in te zitten met short ratio toch?
daarnaast is de stroomlijn beter dus sneller boven een bepaalde snelheid en stabieler wellicht?
evolutie :mrgreen: ala 911

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010

Bericht door allen » 17 feb 2010, 10:53

Grappig dat mensen maar zo weinig verschillen weten op te noemen. Geen oog voor detail noemen ze dat. :mrgreen:
Maar goed, het ontwerp vind ik ook niet vernieuwend. Mooi, maar de wagen oogt er geen dag jonger mee. :whistle:

Elise
Berichten: 7267
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010

Bericht door Elise » 17 feb 2010, 11:20

Ruben schreef:Niet zo negatief Bert :lol:
negatief? Ik zou niet durven, laten we het maar teleurgesteld noemen :wink:

Ik had gewoon veel meer verwacht van de nieuwe S3, veel meer vernieuwing zoals we ook hebben gezien van de S1 naar de S2.
Het toevoegen van de 1.6 motor of de 6 speed close ratio bak is in mijn ogen een minder grote stap als in het verleden de overgang van de Rover K-series motoren naar de Toyota blokken waarbij het gewoon de S2 bleef.

Als ik het goed lees ook gewoon hetzelfde chassis als gebruikt wordt in de S2 (dus geen VVA techniek), ook daar weinig vernieuwing.
En de makeover van de neus is leuk maar niet schokkend.

Al met al een vernieuwde S2, maar zeker geen S3 voor mij.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010

Bericht door Macboy » 17 feb 2010, 11:38

+1

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010

Bericht door allen » 17 feb 2010, 11:55

Zegt de man die een Golf VI rijdt. :hosanna:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010

Bericht door Petrolhead Tom » 17 feb 2010, 12:38

Ik denk dat Lotus ook voor evolutie gaat in plaats van revolutie. Volgens mij is niemand de S2 beu dus waarom het model dan volledig om gooien?

Elise
Berichten: 7267
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010

Bericht door Elise » 17 feb 2010, 14:51

Tom Westendorp schreef:Ik denk dat Lotus ook voor evolutie gaat in plaats van revolutie. Volgens mij is niemand de S2 beu dus waarom het model dan volledig om gooien?
Nou ik hou wel van een verandering en ik weet zeker dat ik niet de enige ben :banaan:


5 jaar Elise S1
10 jaar Elise S2......echt, het is tijd voor wat anders.....en dan niet dit S2.1 model :lol: :bag:

(*hoopt nog steeds dat dit een hoax is en de echte S3 nog moet komen*)

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3864
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010

Bericht door Emiel » 17 feb 2010, 15:29

Evolutie is voor Mitsubishi met hun Lancers :lol:

Lotus had wel eens iets revolutionairs mogen doen weer. Het is de tijd niet ervoor , crisis, etc.
Maar een mooie hybride was niet gek geweest. De elise meer groen maken.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010

Bericht door Joy » 17 feb 2010, 15:41

Aan de achterkant valt me op dat de auto een stuk hoger oogt. Nadeel van hogere motoren. Het ding schreeuwt om verlaging. Verder lijkt het me eigenlijk meer een facelift.

Gebruikersavatar
edlimi
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 nov 2009, 12:21
Auto: Polo GTI
Locatie: Noord-Brabant

Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010

Bericht door edlimi » 17 feb 2010, 16:56

Het is toch duidelijk meer een facelift dan een nieuw model. Van een echte S3 is dus geen sprake. Dagrijverlichting vind ik wel mooi en ook het gaas in koelopeningen van de auto (zoals bij een Exige) staat deze nieuwe Elise wel goed. Maar over het geheel oogt het wel wat minder gemeen. En een sportauto hoeft van mij echt niet lief te kijken.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010

Bericht door GTRene » 17 feb 2010, 18:56

misschien hebben ze nog een verrassing in petto...de 1.6 een vriendelijk uiterlijk als op foto's

iets verder doorgetrokken spoiler en lager bij de 111R en SC e.d.?

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010

Bericht door Snipe » 22 feb 2010, 17:40

De roofridders van Lotus en/of VDK hebben de prijzen voor de Elise vastgesteld.

Vernieuwde Lotus Elise geprijsd
Lochem - Rond april arriveert de derde generatie Lotus Elise op de markt. Dealer Van der Kooi uit Lochem en Amsterdam brengt de gefacelifte versie voor minimaal 46.314,08 euro op de markt. Voor dat bedrag staat de basisversie met kleinere viercilindermotor op de prijslijst.

Het leveringsprogramma van de Elise start met een naamloos beasismodel. Dat type staat voor genoemde prijs op de prijslijst. De R-uitvoering, voorzien van een 192 pk sterk 1.8-blok, kost voortaan € 55.356,70. Voor het topmodel met geblazen 220 pk sterke 1.8-motor vraagt Lotus € 60,836,74.

De vernieuwde Elise debuteert volgende week op de autoshow in Genève. De wagen beschikt over een gerestyled front met dagrijverlichting, verbeterde aerodynamica en nieuwe lichtmetalen wielen. Op motorisch vlak verdwijnt de 136 pk sterke 1.8. Daarvoor in de plaats komt een evensterke 1.6. Ook hiervan is Toyota de fabrikant. De garantietermijn ligt voortaan op drie jaar.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010

Bericht door Michel P » 22 feb 2010, 19:22

Jammer de dat 1.6 zo duur is.

Wat zou de UK prijs voor een nieuw bestelde LHD 1.6 zijn, wellicht een betere route dan via VdK.

Michel

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010

Bericht door Stéphane » 22 feb 2010, 19:41

Prices will be revealed next month ahead of the car arriving in UK showrooms from April, but they’re unlikely to start much above the £26,550 of the current S.
Prijs ex. VAT komt dan op ongeveer £21k. Heb daar al eerder naar geïnformeerd. Kun je gewoon een LHD Elise kopen bij een Engelse dealer voor 40k of iets minder ongeveer. Dan reken ik met ongeveer 12k BPM.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010

Bericht door GTRene » 22 feb 2010, 20:22

Stéphane schreef:
Prices will be revealed next month ahead of the car arriving in UK showrooms from April, but they’re unlikely to start much above the £26,550 of the current S.
Prijs ex. VAT komt dan op ongeveer £21k. Heb daar al eerder naar geïnformeerd. Kun je gewoon een LHD Elise kopen bij een Engelse dealer voor 40k of iets minder ongeveer. Dan reken ik met ongeveer 12k BPM.
zou je de btw ook daar af kunnen dragen? daar is die nog iets lager dan in NL :mrgreen: en wel EU land dus hoef je hier geen btw meer te betalen, of zou dat niet kunnen...

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010

Bericht door Stéphane » 22 feb 2010, 22:04

GTRene schreef:
Stéphane schreef:
Prices will be revealed next month ahead of the car arriving in UK showrooms from April, but they’re unlikely to start much above the £26,550 of the current S.
Prijs ex. VAT komt dan op ongeveer £21k. Heb daar al eerder naar geïnformeerd. Kun je gewoon een LHD Elise kopen bij een Engelse dealer voor 40k of iets minder ongeveer. Dan reken ik met ongeveer 12k BPM.
zou je de btw ook daar af kunnen dragen? daar is die nog iets lager dan in NL :mrgreen: en wel EU land dus hoef je hier geen btw meer te betalen, of zou dat niet kunnen...
In principe zou dat wel moeten kunnen volgens mij. BTW betalen in het land van aanschaf oftewel in Engeland 17,5% in plaats van 19%, En BPM dan bij invoer :hmmm:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten