Roofridders?Snipe schreef:De roofridders van Lotus en/of VDK hebben de prijzen voor de Elise vastgesteld.
Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010
-
- Berichten: 7312
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010
Je vindt 46.314,08 euro geen torenhoge prijs voor een instap-Elise?
-
- Berichten: 7312
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010
Ik vind het zelfs weinig geld voor een sportwagen en ik vind het prima als Van der Kooi er geen Jan Modaal auto van maakt.Snipe schreef:Je vindt 46.314,08 euro geen torenhoge prijs voor een instap-Elise?
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010
Je zou toch verwachten dat zo'n model profiteert van de lagere uitstoot en daardoor goedkoper wordt. Dat zou ook in lijn zijn met het persbericht van Van der Kooi van enige tijd terug.
.......en om dat 1.6'je nou een sportauto te noemen gaat me ook wat ver.Lotus in 2010 aanzienlijk lager geprijsd
• Elise al vanaf € 45.764
• Lagere uitstoot zorgt voor aangename prijs
• Sportief en toch schoon rijden
Lotus-distributeur Van der Kooi heeft met ingang van het nieuwe jaar de prijzen van de Elise, Exige en Evora met duizenden euro’s verlaagd. De Lotus Elise heeft nu een prijskaartje van € 45.764
De Elise S staat met een bedrag van 45.764 euro op de prijslijst, en dat is 3.250 euro lager dan vorig jaar. De R-versie is met 5.951 euro verlaagd en kost nu 53.898,- euro, terwijl de SC een prijs heeft van € 59,303,- ( 7339 euro lager).
De Exige S kost in 2010 € 63.268,-, (€ 8.099 lager) terwijl de Evora tweezitter voortaan een prijs heeft van 78.045 euro. De 2+2-variant kost 82,362 euro, waardoor het topmodel van Lotus duizenden Euro’s goedkoper is geworden.
Mart van der Kooi: “Onze modellen profiteren bovengemiddeld van de BPM-afbouw omdat de diverse Lotus-types een lage CO2-emissie hebben. Daardoor zijn de prijzen van de diverse modellen met duizenden euro’s verlaagd. De lage uitstoot bij Lotus komt overigens door het gebruik van lichte materialen waardoor het gewicht extreem naar beneden gaat. Een productieprocedure waar Lotus bekend om staat.”
-
- Berichten: 7312
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010
Daar heb je een punt.....noemen we het een sportive autoSnipe schreef:.......en om dat 1.6'je nou een sportauto te noemen gaat me ook wat ver.
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010
Precies.
Maar goed, na het bericht van VDK dat de BPM en uitstoot zo belangrijk zijn voor de prijs, had ik dus een lagere prijs verwacht voor het basismodel. De uitstoot daalt immers van 196 g naar 155 g/km.
Maar goed, na het bericht van VDK dat de BPM en uitstoot zo belangrijk zijn voor de prijs, had ik dus een lagere prijs verwacht voor het basismodel. De uitstoot daalt immers van 196 g naar 155 g/km.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010
Ik ben meer benieuwd wat de prijs zal zijn als je hem zelf importeert.. een 2-11 kost in Engeland excl alles iets van 24500,- pond = €28175,- + 19% btw = €33528,- nou er zit toch geen €40000,- CO2 tax en BPM op?
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010
Met de open grenzen en internet zal VdK beter naar de prijzen moeten kijken, als het 5 a 6k scheelt op een auto die je zelf uit de UK haalt sla je de plank toch mis. Kijk, voor 2k zal iemand die move niet snel maken, maar voor de 46k heeft de koper wellicht een Elise R uit de UK.
Michel
Michel
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010
Hier gewoon LHD te bestellen voor 24995,- pond, nou nog een beetje korting eraf lullen.. en heb je voor weinig een nieuwe 2-11
http://www.pistonheads.com/sales/1398281.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
edit: net even een Exige S uit zitten rekenen en het maakt geen bal uit
http://www.pistonheads.com/sales/1398281.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
edit: net even een Exige S uit zitten rekenen en het maakt geen bal uit
-
- Berichten: 7312
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010
Hoe groter het verschil, des te meer mensen wellicht overwegen om een auto uiit de UK te (laten) halen.Michel P schreef:Met de open grenzen en internet zal VdK beter naar de prijzen moeten kijken, als het 5 a 6k scheelt op een auto die je zelf uit de UK haalt sla je de plank toch mis. Kijk, voor 2k zal iemand die move niet snel maken, maar voor de 46k heeft de koper wellicht een Elise R uit de UK.
Michel
Maar als iedereen dit gaat doen loop je wel het risico dat Van der Kooi stopt als Lotus importeur (net als Hessing) en daar zitten we ook niet op te wachten lijkt me.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010
Snipe, we hebben het hier niet over een wagen waarvan er tien miljoen miljard aan de man gebracht worden, zodat de ontwikkelingskosten heftig gespreid kunnen worden en een bedrijf nogsteeds rendabel blijft. Wellicht dat jij verwacht dat bedrijven tegen inkoopprijs auto's aan jou willen verkopen, maar dat lijkt me wat kortzichtig. Prijs voor dit type wagen lijkt me gewoon goed.
-
- Berichten: 7312
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010
Verkoopcijfers Lotus
2003 - 12
2004 - 12
2005 - 13
2006 - 12
2007 - 14
2008 - 6
2009 - 12
2010 - 2
bron: http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=Lotus" onclick="window.open(this.href);return false;
2003 - 12
2004 - 12
2005 - 13
2006 - 12
2007 - 14
2008 - 6
2009 - 12
2010 - 2
bron: http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=Lotus" onclick="window.open(this.href);return false;
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010
Dat is dan de markt! Dan wellicht verder als specialist, zie Van Sten die toch ook de broek op kan houden. En vele engelse toko's die zich in bepaalde merken of zelfs types hebben gespecialiseerd.Elise schreef:Hoe groter het verschil, des te meer mensen wellicht overwegen om een auto uiit de UK te (laten) halen.Michel P schreef:Met de open grenzen en internet zal VdK beter naar de prijzen moeten kijken, als het 5 a 6k scheelt op een auto die je zelf uit de UK haalt sla je de plank toch mis. Kijk, voor 2k zal iemand die move niet snel maken, maar voor de 46k heeft de koper wellicht een Elise R uit de UK.
Michel
Maar als iedereen dit gaat doen loop je wel het risico dat Van der Kooi stopt als Lotus importeur (net als Hessing) en daar zitten we ook niet op te wachten lijkt me.
Michel
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010
Je zou verwachten dat ze die ontwikkelingskosten er na tien jaar wel een keertje uit hebben.allen schreef:Snipe, we hebben het hier niet over een wagen waarvan er tien miljoen miljard aan de man gebracht worden, zodat de ontwikkelingskosten heftig gespreid kunnen worden en een bedrijf nogsteeds rendabel blijft. Wellicht dat jij verwacht dat bedrijven tegen inkoopprijs auto's aan jou willen verkopen, maar dat lijkt me wat kortzichtig. Prijs voor dit type wagen lijkt me gewoon goed.
......maar daar doelde ik niet op. Ik had alleen verwacht dat de prijs lager zou zijn omdat de uitstoot zoveel lager is dan bij het vorige model. Dat betekent dus dat of de prijs van Lotus omhoog is gegaan of de marge van VdK. Dat is op zich niet erg, want ze moeten hun prijzen lekker zelf bepalen, maar het viel me gewoon op.
-
- Berichten: 7312
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010
Ik denk dat zowel Van der Kooi als Van Sten door de import van het 2e hands spul niks te klagen hebben en veel aan onderhoud en parts leveren.
Maar ik zou het echt zonde vinden als we een Nederlandse importeur moeten gaan missen....
Maar ik zou het echt zonde vinden als we een Nederlandse importeur moeten gaan missen....
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010
Snipe, zie je wel heftige prijsdalingen bij de grootste fabrikanten? Benieuwd aan welke strijkstok die marge dan blijft hangen. De verkoop van auto's brengt overigens niet echt geld in het laatje van Vdk. Dat zal de onderhoud moeten doen. Ze hebben er ook geen bezwaar tegen als je een auto uit Uk hierheen haalt. Om de door Elise aangehaalde reden. Kan het heel soms nog wel met hem eens zijn. :morecoffee:
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010
Ik denk dat beiden dan gewoon met hun tijd mee moeten bewegen. Van Sten en ook v.d. Kooi doen nogal laatdunkend over 'die troep uit Engeland'. Er zit inderdaad genoeg troep tussen, zie het verhaal van Emiel over die grijze, maar ik denk dat het vooral gewoon kortzichtigheid is. Als ze gewoon eens nadenken over inderdaad wat het voor hen kan opleveren.
Ik heb aan mijn beide Elises al genoeg geld uitgegeven bij Van Sten (regulier onderhoud, montage, kleine reparaties en nieuwe onderdelen) in ieder geval.
Ik heb aan mijn beide Elises al genoeg geld uitgegeven bij Van Sten (regulier onderhoud, montage, kleine reparaties en nieuwe onderdelen) in ieder geval.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010
better color and pictures, it looks good me thinks.
GTRene
GTRene
-
- Berichten: 21725
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010
Op deze foto's ziet ie er inderdaad goed uit
Al blijf ik de S2 ook schitterend vinden. Zal deze IRL moeten zien, ben er nog niet uit welke m'n voorkeur heeft.
Al blijf ik de S2 ook schitterend vinden. Zal deze IRL moeten zien, ben er nog niet uit welke m'n voorkeur heeft.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010
@Stéphane: Ik weet niet hoe het met Peter zit, maar bij Jan heb ik dat gevoel helemaal niet. Verteld gewoon keurig waar je op moet letten en ja... Wie voor 5-6k pond een Elise S1 koopt, heeft wel kans dikke brol aan te schaffen. Daarin geef ik hem geen ongelijk. Vdk leeft sowieso van onderhoud. Verkoop van nieuwe auto's verdien je bijna niets op. Kijk maar eens naar die 111r die ze hebben ingekocht. Verliezen ze momenteel alleen maar rente op.
Wat de Elise S3 betreft, vind ik het op de foto's erg mooi. De grijze kleur spreekt me niet aan, maar ik kan zo'n wagen me wel in Burnt Orange voorstellen. In het zwart of donkerblauw zou ik er zelfs wel mee naar klanten durven rijden. Verre van patserig. 8)
Wat de Elise S3 betreft, vind ik het op de foto's erg mooi. De grijze kleur spreekt me niet aan, maar ik kan zo'n wagen me wel in Burnt Orange voorstellen. In het zwart of donkerblauw zou ik er zelfs wel mee naar klanten durven rijden. Verre van patserig. 8)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010
die achterclam bestaat nu ook uit meer delen zo te zien.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010
@allen: Van Sten in ieder geval wel. Jan moet me ook al nog 2 weken terugbellen voor APK. Nu ergens anders geregeld.
Volgens mij niet. Is bij de S2 precies hetzelfde.Lijkt uit delen te bestaan, maar het is één geheel.GTRene schreef:die achterclam bestaat nu ook uit meer delen zo te zien.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010
ja klopt die naad aan de zijkanten bedoel je, maar ik doel ook op die naat in het middendeel waar de achterlichten zitten die lijkt me andersStéphane schreef:@allen: Van Sten in ieder geval wel. Jan moet me ook al nog 2 weken terugbellen voor APK. Nu ergens anders geregeld.
Volgens mij niet. Is bij de S2 precies hetzelfde.Lijkt uit delen te bestaan, maar het is één geheel.GTRene schreef:die achterclam bestaat nu ook uit meer delen zo te zien.
hier een 2006 111R die heeft die naad bv ook niet in het middendeel (van achterlichten)
lekker kontje zo
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010
Ik snap wat je bedoelt, maar het is gewoon één geheel. Kan ook niet los zijn. Het is allemaal aan elkaar gelijmd. Je kunt dat middenstuk anders nergens vastmaken met schroeven/bouten of wat dan ook, omdat je dan aan de rest beugels, klipjes etc nodig zou hebben. Niet alleen zou dat onwijs gammel worden omdat er toch wat beweging in het kunststof zit, het is ook niet veilig en het is ook zwaarder
Zit dus hoogstwaarschijnlijk gewoon vastgelijmd net zoals bij de S2.
Zit dus hoogstwaarschijnlijk gewoon vastgelijmd net zoals bij de S2.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Elise S3 (Project Anglesey) op autoshow Genève 2010
ah zo dus zeg wel delen tijdens fabricage maar aan elkaar gelijmd als 1 stuk, dus niet bv als je een ongelukje krijgt je het in delen kan vervangen...duur dus maar wel steviger en lichter.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 124 gasten