Lichtgewicht als dagelijkse auto?

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie

Heb jij jouw lichtgewicht als dagelijkse auto?

Ja
4
22%
Nee
14
78%
 
Totaal aantal stemmen: 18

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Lichtgewicht als dagelijkse auto?

Bericht door Stéphane » 06 feb 2010, 11:53

Net weer even een rondje in mijn Elise gereden. Nu gebruik ik mijn Elise niet vaak maar wel soms als auto voor dagelijkse woon-werk/zakelijke kilometers. Ik vroeg me nu af wie van de lightweight mensen hun auto als dagelijkse auto gebruiken. Dan bedoel ik de Caterham, Lotus, Opel Speedster, Westfield, Sylva en andere lichtgewicht auto's.

Zelf heb ik zoals links te zien is mijn Honda als dagelijkse auto en dat vind ik eigenlijk wel helemaal prima zo :thumbup: Eigenlijk wel grappig dat ik nu mijn smart Brabus roadster niet meer heb want dan had ik alsnog 'Ja' moeten invullen.

En hoe is dat bij jullie? Ben benieuwd waar we op uitkomen!

Gebruikersavatar
Chuck
Berichten: 364
Lid geworden op: 17 mar 2006, 12:16

Re: Lichtgewicht als dagelijkse auto?

Bericht door Chuck » 06 feb 2010, 11:56

Valt een Audi A2 ook onder lichtgewicht? 900 kg :D

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Re: Lichtgewicht als dagelijkse auto?

Bericht door Stéphane » 06 feb 2010, 12:09

Chuck schreef:Valt een Audi A2 ook onder lichtgewicht? 900 kg :D
Uhm...ach, van mij mag het. Maar zullen we dan achterwielaangedreven 2-zitter als extra voorwaarde er bij zetten ;)

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Lichtgewicht als dagelijkse auto?

Bericht door Paskal » 06 feb 2010, 12:30

Helaas heb ik mijn Speedster niet meer, maar toen ik hem had gebruikte ik hem wel als daily aangezien het mijn enige auto was. Ging prima alhoewel het soms wat creativiteit vergt bij de bouwmarkt e.d. Verbazingwekkend wat je nog mee kunt nemen voor een weekendje Ring in zo'n ding...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chuck
Berichten: 364
Lid geworden op: 17 mar 2006, 12:16

Re: Lichtgewicht als dagelijkse auto?

Bericht door Chuck » 06 feb 2010, 12:35

Stéphane schreef:
Chuck schreef:Valt een Audi A2 ook onder lichtgewicht? 900 kg :D
Uhm...ach, van mij mag het. Maar zullen we dan achterwielaangedreven 2-zitter als extra voorwaarde er bij zetten ;)
Mijn vrouw rijd er dagelijks in. Lightweight maar de aandrijving aan de verkeerde kant. :mrgreen:

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Lichtgewicht als dagelijkse auto?

Bericht door SteV6 » 06 feb 2010, 13:30

Ik heb de Speedster echt voor de pretkilometers. Bij hoge uitzondering gebruik ik 'm voor woonwerkverkeer.


Stephan

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3867
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lichtgewicht als dagelijkse auto?

Bericht door Emiel » 06 feb 2010, 14:16

Als de auto waar ik nu mee bezig ben lukt , dan ga ik hem iig tot winter 2010/11 als daily gebruiken. Pekel rijden gaat me iets te ver.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Lichtgewicht als dagelijkse auto?

Bericht door allen » 06 feb 2010, 17:28

Ik ga gewoon door de pekel. 8)

Gebruikersavatar
Inne
Berichten: 288
Lid geworden op: 05 aug 2009, 18:36
Locatie: Tiel
Contacteer:

Re: Lichtgewicht als dagelijkse auto?

Bericht door Inne » 06 feb 2010, 17:29

Elise VHPD meer dan een jaar als daily gehad met 200km/dag woon-werk.... :hosanna:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Lichtgewicht als dagelijkse auto?

Bericht door steve smith » 06 feb 2010, 19:56

Paskal Morriën schreef:Helaas heb ik mijn Speedster niet meer, maar toen ik hem had gebruikte ik hem wel als daily aangezien het mijn enige auto was. Ging prima alhoewel het soms wat creativiteit vergt bij de bouwmarkt e.d. Verbazingwekkend wat je nog mee kunt nemen voor een weekendje Ring in zo'n ding...

Afbeelding
Weekend of week? Achterin de Alfa ligt een autotas van Robert met noodzooi die is kleiner dan 1/4 van wat je daar hebt liggen, mijn eigen bagage voor een weekend is een kleine sporttas + een laptoptasje waar ook alle fotozooi in zit. Wat je op die foto hebt lijkt me genoeg voor een week of twee. Dat kamperen van jullie blijft echt tobben!

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Lichtgewicht als dagelijkse auto?

Bericht door allen » 06 feb 2010, 19:59

Die had duidelijk geen ervaring met lightweights. Pakt een normale koffer ipv sportassen. :roflol:

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Lichtgewicht als dagelijkse auto?

Bericht door Paskal » 06 feb 2010, 21:38

steve smith schreef:Weekend of week? Achterin de Alfa ligt een autotas van Robert met noodzooi die is kleiner dan 1/4 van wat je daar hebt liggen, mijn eigen bagage voor een weekend is een kleine sporttas + een laptoptasje waar ook alle fotozooi in zit. Wat je op die foto hebt lijkt me genoeg voor een week of twee. Dat kamperen van jullie blijft echt tobben!
Haha, mooi geformuleerd :clap:
Het is toch echt voor een lang weekendje camping :) Het lijkt veel, maar is het niet. Kleding zit uitsluitend in dat kleine kofferke.... en dat kofferke past precies voor de voorstoel dus sporttas maakt in dat geval geen verschil Allen. Rest is allemaal camping/circuit-gerelateerd zoals luchtbedje, Speedsterdakkie, tent, slaapzak, kussen,mini-gereedschapskistje, twee helmen en nog wat losse rommel. Ja ja, je sjouwt wat spul mee zoals je ziet :)Na aanschaf van de Speedster heb ik wel een kleiner tentje + mini-gereedschapskistje gekocht zoals op de foto te zien is.

Jammer dat ik zo'n Speedster niet meer heb, maar wie weet komt er ooit nog eentje. Ik vond hem als daily prima te doen. Er kwam soms zelfs warme lucht uit de verwarming en boodschappen kun je er ook prima mee doen.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Re: Lichtgewicht als dagelijkse auto?

Bericht door Maik » 06 feb 2010, 21:47

Ik heb de speedster zo'n 2 jaar gebruikt als daily, maar de laatste 3 jaar niet meer, daarom "nee" gestemd.
Pekel was voor mij ook geen reden om hem te laten staan, had de badkuip maar geen badkuip moeten worden :)
Een speedster is trouwens prima als daily te gebruiken vind ik, maar dat is wel een beetje persoonlijk.
Ik moet wel zeggen dat sinds ik minder met de speedster ben gaan rijden, dat als je gaat rijden, het wel meer plezier geeft. Het gaat anders toch wat wennen.
Een lupo of golf doordeweeks is toch wat minder spectaculair :bag:

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Lichtgewicht als dagelijkse auto?

Bericht door Robin » 07 feb 2010, 09:12

Paskal Morriën schreef:
Afbeelding

Als ik het goed begrijp paste dit er dus allemaal niet meer in


:lol:

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9097
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Lichtgewicht als dagelijkse auto?

Bericht door smiley » 07 feb 2010, 14:56

De bagageruimte in de speedster loopt helemaal door tot het einde van de lampen.
Het zou je verbazen wat je er allemaal in kunt frotten.

Tissi RS
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 jul 2009, 21:33
Locatie: Oud Gastel

Re: Lichtgewicht als dagelijkse auto?

Bericht door Tissi RS » 09 feb 2010, 21:17

Paskal Morriën schreef:Helaas heb ik mijn Speedster niet meer, maar toen ik hem had gebruikte ik hem wel als daily aangezien het mijn enige auto was. Ging prima alhoewel het soms wat creativiteit vergt bij de bouwmarkt e.d. Verbazingwekkend wat je nog mee kunt nemen voor een weekendje Ring in zo'n ding...

Afbeelding
Paste je er zelf nog wel bij of reed hij radiografisch bestuurd rond? :P

Ik had eerlijk gezegd nooit verwacht dat je er zoveel in weg zou kunnen stoppen, het lijkt wel een busje :sealed:

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Lichtgewicht als dagelijkse auto?

Bericht door indobesar » 09 feb 2010, 21:26

Maik schreef: Een lupo of golf doordeweeks is toch wat minder spectaculair :bag:
Het is anders best spectaculair om met de buitenspiegel schurend over de grond door de bocht te gaan....
Bij minimale stuurbeweging al bodyroll van een rubberbootje op woeste zee... :bag: :lol:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Lichtgewicht als dagelijkse auto?

Bericht door allen » 09 feb 2010, 21:34

Dat is omdat je dempers net zo lek zijn als je banden... :bag:

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Lichtgewicht als dagelijkse auto?

Bericht door indobesar » 09 feb 2010, 21:38

allen schreef:Dat is omdat je dempers net zo lek zijn als je banden... :bag:
:'(
Zit weer een nieuw bandje onder. Velg had last van corrosie aan de binnenkant van de velgrand. Hierdoor lekte dus lucht rondom velg/band....

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3673
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Lichtgewicht als dagelijkse auto?

Bericht door Paskal » 09 feb 2010, 22:20

Tissi RS schreef:Paste je er zelf nog wel bij of reed hij radiografisch bestuurd rond? :P

Ik had eerlijk gezegd nooit verwacht dat je er zoveel in weg zou kunnen stoppen, het lijkt wel een busje :sealed:
Jawel hoor, paste er nog prima in, maar er lagen wel een paar dingen op de passagiersstoel. Echter niet hoog opgestapeld of zo want anders heb je al dat spul op schoot als je eens enthousiast wat bochtjes pakt ergens in de Eifel...

Daarom heb ik die foto ook geplaatst.... Om al die figuren die roepen dat je in een Speedster nix kwijt kunt ff de mond te snoeren :D

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Lichtgewicht als dagelijkse auto?

Bericht door SteV6 » 09 feb 2010, 22:45

En nog willen ze het dan niet geloven Paskal ...

De meesten zien alleen de kleine opening en willen niet aannemen dat de kofferbak iets meer dan 200 liter aan ruimte herbergt. Maar je kan er prima ruim een week mee op vakantie met 2 personen en een aantal weekendtasjes. Overigens kan je achter de stoelen ook nog wat bagage en het dakje kwijt ;)


Stephan

Tissi RS
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 jul 2009, 21:33
Locatie: Oud Gastel

Re: Lichtgewicht als dagelijkse auto?

Bericht door Tissi RS » 09 feb 2010, 23:23

Paskal Morriën schreef:
Tissi RS schreef:Paste je er zelf nog wel bij of reed hij radiografisch bestuurd rond? :P

Ik had eerlijk gezegd nooit verwacht dat je er zoveel in weg zou kunnen stoppen, het lijkt wel een busje :sealed:
Jawel hoor, paste er nog prima in, maar er lagen wel een paar dingen op de passagiersstoel. Echter niet hoog opgestapeld of zo want anders heb je al dat spul op schoot als je eens enthousiast wat bochtjes pakt ergens in de Eifel...

Daarom heb ik die foto ook geplaatst.... Om al die figuren die roepen dat je in een Speedster nix kwijt kunt ff de mond te snoeren :D
Voor mij is het echt een meevaller en dit is veel meer dan bij nu in de kofferbak van mijn 107 past, met achterbank overeind. Ik kan niet wachten tot het zomer is :df:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Lichtgewicht als dagelijkse auto?

Bericht door allen » 09 feb 2010, 23:30

Speedster had gewoon een grote bruikbare kofferruimte. Enige waar je even op moet letten dat je geen harde, zware spullen los erin gooit. Kon boodschappen voor een hele week precies kwijt. Met de Caterham moet ik tegenwoordig de rechter stoel nog volladen. Voordeel van die wagen is dan weer wel dat ik een hoop aan de rolbar kan binden.

Tissi RS
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 jul 2009, 21:33
Locatie: Oud Gastel

Re: Lichtgewicht als dagelijkse auto?

Bericht door Tissi RS » 09 feb 2010, 23:47

allen schreef:Speedster had gewoon een grote bruikbare kofferruimte. Enige waar je even op moet letten dat je geen harde, zware spullen los erin gooit. Kon boodschappen voor een hele week precies kwijt. Met de Caterham moet ik tegenwoordig de rechter stoel nog volladen. Voordeel van die wagen is dan weer wel dat ik een hoop aan de rolbar kan binden.
Handig om was te drogen in de zomer ;)

Ik woon gelukkig nog thuis dus voldoende keuze aan auto's verder, en boodschappen hoef ik nog niet te doen.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Lichtgewicht als dagelijkse auto?

Bericht door allen » 09 feb 2010, 23:48

Rolbar is vorige zomer al als waslijn gebruikt. :bag:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Edwin de Haas, Fedmas, MarcH en 140 gasten