Officieel: Mini Countryman

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie

De nieuwe Mini Countryman

mooi
5
10%
lelijk
24
48%
vermoeiend hip
13
26%
vrouwenauto
1
2%
psssssst..... ik wil er wel één kopen!
7
14%
 
Totaal aantal stemmen: 50

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Officieel: Mini Countryman

Bericht door Hans R » 28 feb 2011, 10:14

Ik heb er ook meegereden, is gewoon een maxi mini maar geen SUV, veels te klein daarvoor.
Vooral het mickey mouse dashboard is vreselijk en dan die achterkant.... nee niet mijn ding.
Een X1 is niet veel mooier geef mij dan maar een echte SUV/terreinwagen, Land Rover Freelander 2011 model 8) kost hetzelfde trouwens, Mini is veels te duur geworden, €50000,- voor beetje leuke Countryman gaat natuurlijk nergens over.

Gebruikersavatar
Sjoerd MP BMW
Berichten: 871
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
Locatie: Deutschland

Re: Officieel: Mini Countryman

Bericht door Sjoerd MP BMW » 06 mar 2011, 20:43

Wanneer komt die kleine Range Rover?
Een Tiguan is ook dik aan te kleden!

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Officieel: Mini Countryman

Bericht door Hans R » 07 mar 2011, 09:03

De Range Rover Evoque komt in September 8) Is wel wat duurder dan de Countryman zeker als je met een automaat en 4WD wil zit je min. aan €65000,- :?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Officieel: Mini Countryman

Bericht door JP » 27 okt 2016, 14:13

De Countryman is ook vernieuwd, en zal alleen maar in NL gebouwd gaan worden. +puntje voor Nedcar, laten we zeggen.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
HELEMAAL NIEUW: MINI COUNTRYMAN

VOOR HET EERST AAN DE STEKKER. Mini trekt het doek van de compleet nieuwe Countryman. De tweede generatie van het SUV-achtige model wordt langer, heeft meer scherpe lijnen en herbergt veel nieuwe technieken. De voornaamste daarvan is de plug-in-hybride aandrijflijn, Mini’s eerste.
Wie de foto's van de nieuwe Countryman bekijkt, zal direct zien dat de auto ietwat andere verhoudingen heeft dan het uitgaande model. Dat komt vooral door de lengte: de nieuweling is maar liefst 20 centimeter langer dan z'n voorganger. Andere opvallende verschillen worden gevormd door de scherpe vouwen in de flank. Waar de reeds bekende Countryman het typische ronde Mini-lijnenspel laat zien, krijgt de nieuwe daardoor een meer eigen uitstraling. Ook de 'platgedrukte' koplampen dragen daaraan bij. Ook is meteen duidelijk dat Mini niet bang is om veel verschillende kleuren en opvallende details te hanteren: de carrosseriekleur wordt bij veel exemplaren afgewisseld met matzwart, zilvergrijs, hoogglans zwart en – optioneel- een in afwijkende kleur gespoten dak.

Picknickbank
De toegenomen lengte en breedte (3 cm) zorgen natuurlijk ook voor fors meer binnenruimte. De bagageruimte blijft in de basis gelijk met 450 liter, maar wie de bank neerklapt heeft nu 1.309 liter tot z'n beschikking. Nu is dat 1.170 liter. De met 7,5 cm toegenomen wielbasis belooft veel goeds voor de achterpassagiers, die plaatsnemen op een over 13 centimeter verschuifbare driezits achterbank. Bijzonder is dat daarachter plaats is voor nóg twee personen. Bij stilstand, althans: Mini biedt – net als Land Rover in de Range Rover – een 'picknickbank' (foto 19 en 20) aan die het mogelijk maakt om enigszins comfortabel in de kofferruimte plaats te nemen.Het interieur is dankzij de enorme circel in het midden typisch Mini, maar herbergt toch de nodige noviteiten. Zo is de – optionele- sfeerverlichting niet langer alleen in het plafond en op de vloer te vinden, maar is ook de ring rond de centrale 'klok' én zelfs de sierstrip op het dashboard uitgebreid voorzien van led-lampjes. Teveel afleiding? Geen nood, de laatste stand van zaken op het gebied van rij-assistentiesystemen is eveneens present.

Het motorengamma begint voorlopig bij de Cooper Countryman die een driecilinder met 136 pk onder de kap krijgt. Daarboven volgt de Cooper S, die uit een vierpitter 192 pk weet te trekken. Op dieselgebied is het minimum vooralsnog de Cooper D, die 150 pk's mobiliseert. Sneller dieselen kan met de SD met 190 pk.

Hybride
Helemaal nieuw is de uitvoering met de lange naam Cooper S E Countryman ALL4. Deze plub-inhybride heeft de aandrijflijn van BMW's 225xe onder de kap. Dat betekent dat de elektromotor en de driecilinder benzinemotor samen 224 pk leveren. Dat vermogen wordt bovendien verdeeld over alle wielen. Volledig elektrisch rijden kan tot 125 km/h, de CO2-uitstoot bedraagt in theorie 49 gram per kilometer.

Tot slot: wie dacht dat de Always-Open-meter die Mini in cabrio's monteert vergezocht is, zal helemaal smullen van de Country Timer in deze nieuwe Countryman. De auto 'voelt' met deze functie of er over oneffen terrein wordt gereden en houdt zo het percentage naast het asfalt afgelegde kilometers bij. Op basis daarvan behaal je een score, die begint bij 'Street Cruiser' en eindigt bij 'Cliff Champ'. Het is maar dat je het weet.
http://www.autoweek.nl/nieuws/helemaal- ... ountryman/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Officieel: Mini Countryman

Bericht door Arthur » 27 okt 2016, 14:26

Hmmm, hij oogt me wat te druk. Maar kan me wel voorstellen dat iemand zoiets koopt. Volgens mij zijn ze wel aardig prijzig, ben ooit eens aan het configureren geweest...

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Officieel: Mini Countryman

Bericht door ///Joost » 27 okt 2016, 14:35

Blijft een mooie wagen, maar idd erg duur. En van de ervaringen hier nogal een rammelbak na een x aantal kilometers. Desalniettemin een leuke wagen voor MdV om de kinderen naar school te brengen. Als eerste wagen zou ik 'm niet kopen. De blauwe vind ik trouwens het beste smoelen.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Officieel: Mini Countryman

Bericht door JP » 27 okt 2016, 14:36

Volgens hun site begin je bij €32900 bij de Cooper 1.5 3 cylinder met 136pk, en dan kun je des Mini's tot in het oneindige opties blijven aanvinken....

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Officieel: Mini Countryman

Bericht door indobesar » 27 okt 2016, 14:38

De Cooper S ziet er wel goed uit, maar ik krijg een beetje het dinky-toy gevoel.

De nieuwe styling pas beter op dit model dan de Clubman en de hatchbacks imho. Daar is het een beetje "plomp". Te dik en rond.
Is het all4 systeem van de BMW X1/X3? Dus in de basis RWD met fwd ondersteuning?

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Officieel: Mini Countryman

Bericht door allen » 27 okt 2016, 16:11

Toen ik naar de 5 ging kijken stond er een rode Clubman JCW. Ik moet zeggen dat ik die onverwacht toch wel erg mooi vond. Wie weet dat deze in het echt ook meevalt?
Probleem met Mini's is dat ze voor mij op de een of andere manier alleen aanspreken als het gaat om een S of JCW en dan kom je al snel rond de 45-50k.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Officieel: Mini Countryman

Bericht door Macboy » 28 okt 2016, 18:51

Cooper S haalt de 45k heel makkelijk. Deze nog wat meer. Wel heel volwassen auto, jammer alleen van de toerenteller en benzinemeter echt spuuglelijk. Hoop dat ze dit snel gaan aanpassen in alle modellen.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Officieel: Mini Countryman

Bericht door JP » 01 jul 2022, 12:08

Groot, groter, grootst.


SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Officieel: Mini Countryman

Bericht door SlowCo » 01 jul 2022, 23:22

Maxi

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten