McLaren F1 topic

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2060
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: McLaren F1 topic

Bericht door Chris van S. » 21 jan 2010, 12:40

Dan vraag ik mij toch af of ik naast chassis nr. XP3 heb gestaan wat ik heb omschreven in mijn verhaal. Want die man had het erover dat die auto 1 van de eerste auto's was waar ze vanalles mee hebben uitgespookt.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 6912
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: McLaren F1 topic

Bericht door Erik K. » 21 jan 2010, 19:40

Ook leuk is dat de F1 nog steeds de snelste productieauto/supercar is als het gaat om supercars met N/A motoren!

Peter van den Berg
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 apr 2008, 13:03
Locatie: Het Noorden

Re: McLaren F1 topic

Bericht door Peter van den Berg » 22 jan 2010, 14:51

Is een F1 sneller dan een Koenigsegg?

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 6846
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: McLaren F1 topic

Bericht door smiley » 22 jan 2010, 15:01

Zou een close call worden denk ik:

CCX = 0-100 3.2, 817pk, 920nm, 1180kg
F1 = 0-100 3.2, 627pk, 651nm, 1125kg

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: McLaren F1 topic

Bericht door GTRene » 22 jan 2010, 15:38

K'egg ook mooi simpele lijnen en hij lijkt dik en best zwaar doch hij is vrij licht :mrgreen:
monster car :thumbup:

Fer
Berichten: 306
Lid geworden op: 11 aug 2009, 21:02

Re: McLaren F1 topic

Bericht door Fer » 28 jan 2010, 15:02

Die zwarte long tail op de eerste foto kan ik niet in het lijstje terug vinden, maar wat is die bloedstollend mooi!!!!

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 38518
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: McLaren F1 topic

Bericht door Robin » 29 jan 2010, 12:15

Fer Benning schreef:Die zwarte long tail op de eerste foto kan ik niet in het lijstje terug vinden, maar wat is die bloedstollend mooi!!!!
GT:
http://www.diseno-art.com/encyclopedia/ ... f1_gt.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Ook al is ie 't zeldzaamst met 3(!) stuks, zie ik liever de LM/GTR korte versies....

Gebruikersavatar
david.
Berichten: 172
Lid geworden op: 19 jan 2010, 20:11

Re: McLaren F1 topic

Bericht door david. » 29 jan 2010, 17:38

Ben bij de Ring een keer een "rs"blauwe tegengekomen van een engelsman. Er in/ er om/ er onder gehangen...
alles is mooi aan die auto. alles klopt

Verder de nodige gespot op engelse auto events (goodwood)

Blijft voor mij de meest begeerlijke auto. Zilver of bordeaux rood graag

auw auw auw
Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: McLaren F1 topic

Bericht door GTRene » 29 jan 2010, 17:50

auw...en of dat nog niet genoeg is komt er van rechts ook nog een brandweerman met een grote bijl :shocking: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3516
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: McLaren F1 topic

Bericht door Eric H » 29 jan 2010, 17:56

Toch wel een van de meest tot de verbeelding sprekende auto's ooit....

Hoe zeer ik ook Ferrari man ben, dit blijft voor mij de ultieme supercar, zeker als je het wegzet tegen de tijd waarin deze auto gemaakt is.
Tuurlijk een F40 is ook een supercar, maar Ferrari was niet bepaald nieuw met het concept supersportwagen ( 288 GTO )

De McLaren F1 was een eenmalig project.
Alles moest "opnieuw" worden uitgevonden.
Tuurlijk namen de mensen die betrokken waren bij het project een hoop kennis mee, maar het blijft toch knap om een soort "one off" project neer te zetten waar zo'n wagen uitkomt.

Heb hem ooit 1x in real life mogen aanschouwen bij de Nordschleife !
Wagen reed over de rotonde bij de hoofdingang...........hmmmmm lekker hoor......

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: McLaren F1 topic

Bericht door GTRene » 29 jan 2010, 17:59

die wielen zoals op getoonde foto vind ik :bag: magoed voor die tijd was het wel oke of wel overwogen neem ik aan.

bijzondere auto dat zeker :thumbup:

Afbeelding

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12312
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: McLaren F1 topic

Bericht door MartijnGizmo » 29 jan 2010, 18:43

Auto die nog altijd enorm tot de verbeelding spreekt! :thumbup:

En dat mede te danken aan het floppen hiervan:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9312
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: McLaren F1 topic

Bericht door frank de jonge » 30 jan 2010, 22:24

Erik, wist je wel dat die Mc Laren motor 2 aanelkaar gebakte ///M3 3,0 motoren zijn ;)

Is een keer een documantiare overgeweest op TV toen die auto uitkwam.

IK heb 1x in zo'n Mc Laren mogen zitten en dat is toch wel erg apart zo in het midden.
Vergt wel wat lenigheid gezien je eerst aan de bijrijders stoel langs moet maar dat zal een kwestie van gewenning zijn.

En ja, voor mij is dit de ULTIEME sportscar!!

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 38518
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: McLaren F1 topic

Bericht door Robin » 31 jan 2010, 13:13

frank de jonge schreef:Erik, wist je wel dat die Mc Laren motor 2 aanelkaar gebakte ///M3 3,0 motoren zijn ;)
Dat lijkt mij te kort door de bocht ook al heb ik dat verhaal ook vaker gehoord ja:
S70/2
6,064 cc (6.064 L; 370.0 cu in) version developed for the McLaren F1. The S70/2 was a complete redesign from M70 with no common parts, featuring a lighter and smaller engine block. The S70/2 is similar to the S50B30 engine from the E36 M3 in that the S70/2 features dual VANOS with two position adjustable variable intake valve timing.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_S70/2#S70B56" onclick="window.open(this.href);return false;

Het vanos verhaal staat gelijk aan dat van de 3.0 R6 M3 maar dat is 't dan ook blijkbaar. :hmmm:

Wat is de motorinhoud van de E36 M3 3.0? Is dat 3032cc(x 2 =6064cc de inhoud van de S70/2 Macca V12)

Wie weet hier meer van?

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 6912
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: McLaren F1 topic

Bericht door Erik K. » 31 jan 2010, 13:25

Het is meer een dubbele M3 3.2 motor gezien de techniek, de M3 3.0 heeft geen dubbel VANOS, de 3.2 wel en de F1 motor uiteraard ook.
Qua cilinderinhoud zit hij er tussen in, ik denk dat de slag van de F1 iets korter is dan van de 3.2. Maar eens nazoeken.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 6912
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: McLaren F1 topic

Bericht door Erik K. » 31 jan 2010, 13:37

Boring en slag M3 3.0: 86,0 en 85,8mm Compressie verh: 10,8:1
Boring en slag M3 3.2: 86,4 en 91,0mm Compressie verh: 11,3:1
Boring en slag Mc F1 : 86,0 en 87,0mm Compressie verh: 11,0:1

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 6912
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: McLaren F1 topic

Bericht door Erik K. » 31 jan 2010, 13:50

Mooi verhaal v.a. 1:52:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: McLaren F1 topic

Bericht door GTRene » 31 jan 2010, 14:08

eigenlijk de voorvader van het kastje in je auto :hmmm: alleen hier ziet de fabriek waar je bent en wat je doet....zoals die everyday to work with 200mph :shocking:

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 38518
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51

Re: McLaren F1 topic

Bericht door Robin » 31 jan 2010, 19:39

Dus met die info van Erik is de S70/2 geen dubbele 3.0 of 3.2 R6... :hmmm:

Leuk filmpje, ik herinner me die nog ja.

Laatst gewijzigd door Robin op 31 jan 2010, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: McLaren F1 topic

Bericht door steve smith » 31 jan 2010, 19:42

Robin schreef:Dus met die info van Erik is de S70/2 geen dubbele 3.0 of 3.2 R6... :hmmm:
Is het ook niet. Boringafstanden van M70 en M20/M50 zijn altijd al close geweest dus dan is het logisch dat doorontwikkelingen is dezelfde tijd heel erg op elkaar gaan lijken. En dat een dubbel-vanos S73 kop vrijwel indentiek is aan een dubbel-vanos S50 kop. Maar niet uitwisselbaar......

Als je bij de huidige N74 je ogen dicht doet tijdens starten zou je zweren dat er een 850CSi aanslaat. Alleen lijkt de CSi qua stuwkracht meer op een 318i dan op de N74....
Laatst gewijzigd door steve smith op 31 jan 2010, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9312
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: McLaren F1 topic

Bericht door frank de jonge » 31 jan 2010, 19:48

Anyway, een parel van een motorblok 8)

Peter van den Berg
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 apr 2008, 13:03
Locatie: Het Noorden

Re: McLaren F1 topic

Bericht door Peter van den Berg » 01 feb 2010, 15:45

frank de jonge schreef:Anyway, een parel van een motorblok 8)
Ik denk al, wat duurt het lang voordat jij reageert in dit topic! :mrgreen:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9312
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: McLaren F1 topic

Bericht door frank de jonge » 01 feb 2010, 19:08

Ben net als jou Peet-san, spam overal :P

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: McLaren F1 topic

Bericht door steve smith » 01 mei 2010, 02:33

Embedded krijg ik niet voor elkaar, dus hier de link:

http://www.evo.co.uk/videos/trackdayvid ... en_f1.html

De tekst van de eigenaar bij vertrek is briljant, en de save bij O'rouge ook!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: McLaren F1 topic

Bericht door GTRene » 01 mei 2010, 11:10

toch klinkt het niet (althans deze) als een enorm bijterige hond zeg maar.
en wat bedoelen ze met het chassis? valt dat tegen? en de remmen ook? (van die remmen wel eens wat gehoord) en trouwens dat schakelen lijkt ook niet echt smooth te gaan...wordt de Mac oud?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten