Ervaringen met een Range Rover?

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
hjp
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 mei 2007, 16:34

Ervaringen met een Range Rover?

Bericht door hjp » 11 nov 2009, 16:24

Ik post dit maar even in dit sub forum aangezien het Engels fabrikaat is. In hoeverre dit op het df forum past moet natuurlijk nog blijken :wink:
Als daily & family car zit ik zo eens te kijken naar een gebruikte Range Rover (model vanaf 2004) vanwege de hoge zit, uitstraling, comfort, luxe en ruimte en bovendien omdat die dingen in de eerste jaren ontzettend veel afschrijven en dus prijstechnisch best interessant zijn.
Ik ben er nog niet uit of ik er zo een echt wil, maar ze trekken wel mijn aandacht.
Nu hangt er om de Range Rovers nog altijd een zweem van onbetrouwbaarheid en dan met name op electrische gebieden, maar is dat ook echt zo?

Wie kan me een verhelderend verhaal geven omtrent de do's en dont's van deze wagens?

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Ervaringen met een Range Rover?

Bericht door allen » 11 nov 2009, 23:52

LOL, ik ben benieuwd. Iedere keer als ik ook maar het woordje Landrover / Rangerover durft te laten vallen, word ik zo ongeveer op de meest agressieve manier duidelijk gemaakt dat het onbetrouwbare kuthokken zijn. :mrgreen:
Vind zelf de Range Rover Sport, de laatste Disco II en de een Disco III erg mooi. 8)

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Ervaringen met een Range Rover?

Bericht door indobesar » 12 nov 2009, 00:08

Ik kan je alleen vertellen dat Antwerpen-Drn Haag je een halve tank diesel kost en je het gevoel hebt om te vallen als je de fly-over A2-A27 ri Breda met 180km/u probeert te nemen.

hjp
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 mei 2007, 16:34

Re: Ervaringen met een Range Rover?

Bericht door hjp » 12 nov 2009, 08:51

LOL @ indobesar

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Ervaringen met een Range Rover?

Bericht door Eric H » 12 nov 2009, 09:45

Heeft Leonard niet zo'n ding in z'n wagenpark zitten ?...... ( voor de vrouw )

Anders hem even een PB-tje sturen....

Luuk
Berichten: 3071
Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12

Re: Ervaringen met een Range Rover?

Bericht door Luuk » 12 nov 2009, 19:41

Als het goed is moet ik maandag de nieuwe (feestlift) Range Rover 5.0 Supercharged fotograferen, dus ik ben benieuwd. :wink:

Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 1602
Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
Auto: 987S / 955
Locatie: Cotswolds

Re: Ervaringen met een Range Rover?

Bericht door Jurjen » 12 nov 2009, 19:45

Luuk schreef:Als het goed is moet ik maandag de nieuwe (feestlift) Range Rover 5.0 Supercharged fotograferen, dus ik ben benieuwd. :wink:
185K :hosanna:

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Ervaringen met een Range Rover?

Bericht door Kasteel » 12 nov 2009, 19:48

Wel eens gekeken bij zo'n Range Rover Sport, goede vriend had er wel eens een paar te koop staan, maar zijn wel paar nadelen (voor mij):
- te hoge zit, stoel is zelfs in laagste stand relatief hoog, zeker als je het vergelijkt met de X5/ML/Cayenne/Q7
- dashboard/middelconsole te plastic voor mij, niet echt de quality-feel die het van buiten afstraalt
- 2.7td is het volgens mij net niet en de zwaardere diesel moet nog serieus knaken opbrengen

Daarintegen zijn de looks wel echt een mega plusser, imho veel stijlvoller dan de alternatieven.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7165
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Ervaringen met een Range Rover?

Bericht door Erik K. » 12 nov 2009, 19:54

Mijn ervaring is dat ze slecht tegen (te diep)water kunnen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10771
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Ervaringen met een Range Rover?

Bericht door Joy » 12 nov 2009, 20:48

Luchtvering is vaak een issue, eigenlijk op bijna alle modellen.
Veel olie- en koelvloeistof lekkages op de 4.0 en 4.6 motoren. Daar zijn ook terugroep acties voor geweest.
Engelse auto, dus regelmatig electronica storingen.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Ervaringen met een Range Rover?

Bericht door Rupie » 12 nov 2009, 21:52

Mag ik even? Range Rover Sport is wel de grootste proletenbak die er rond rijdt. Als je dan zo'n vrachtwagen wil hebben, neem dan de de "gewone" Range Rover in 5.0 supercharged Autobiography uitvoering. Nuff said :mrgreen:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Ervaringen met een Range Rover?

Bericht door Snipe » 12 nov 2009, 21:57

Ruben schreef:Mag ik even? Range Rover Sport is wel de grootste proletenbak die er rond rijdt.
Mwah, grootste proletenbak.... Er zijn ergere dingen denkbaar. Oranje M3's, roze Bentleys, alles waar Mansory op staat, Veyron, Maybach en zo weet ik nog wel wat dingen op te noemen.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Ervaringen met een Range Rover?

Bericht door Rupie » 12 nov 2009, 22:03

Snipe schreef:
Ruben schreef:Mag ik even? Range Rover Sport is wel de grootste proletenbak die er rond rijdt.
Mwah, grootste proletenbak.... Er zijn ergere dingen denkbaar. Oranje M3's, roze Bentleys, alles waar Mansory op staat, Veyron, Maybach en zo weet ik nog wel wat dingen op te noemen.
Nee, das pimp. Simpel: ik heb teveel geld en geen smaak. Een Sport is: ik heb geen smaak en nog niet genoeg geld :mrgreen:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Ervaringen met een Range Rover?

Bericht door allen » 12 nov 2009, 23:30

Goh, Ruben maakt dit persoonlijk, via pb en op een forum kenbaar. Iets zegt mij dat hij gewoon afgunstig is... :mrgreen:

RR sport is gewoon stoeah!

Luuk
Berichten: 3071
Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12

Re: Ervaringen met een Range Rover?

Bericht door Luuk » 12 nov 2009, 23:45

Jurjen schreef:
Luuk schreef:Als het goed is moet ik maandag de nieuwe (feestlift) Range Rover 5.0 Supercharged fotograferen, dus ik ben benieuwd. :wink:
185K :hosanna:
Volgens mij nog (veel) meer zelfs.. :bag:

hjp
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 mei 2007, 16:34

Re: Ervaringen met een Range Rover?

Bericht door hjp » 13 nov 2009, 09:39

RR sport is idd stoer van buiten, maar ik vind hem van binnen ook wat plastic aandoen.
Ik kijk meer naar de gewone Range Rover en (dan twijfel ik tussen de 4.4 of de 3.0 diesel) vanaf 2004/2005 met minder dan 100k op de teller en die heb je al vanaf ca 35k.
Op de een of andere manier vind ik ze toch wel wat hebben en ook de looks ja.
Rij nu in een X5 (vorige model) en moet zeggen dat als je gewend bent aan een hogere auto het toch wel verrekte fijn kan zijn.
Bovendien zijn dit soort auto's alleskunners (behalve voor circuitgebruik).
Emotie zegt: gave wagen; paar jaartjes en km minder dan huidige wagen; ga eens rondshoppen.
Ratio zegt: Engelse auto! Man ben je gek geworden! Betrouwbaarheid is belangrijk voor een daily.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Ervaringen met een Range Rover?

Bericht door Downforce Hans » 13 nov 2009, 12:48

Van een Caterham naar een range rover is een mega vooruitgang wat degelijkheid betreft....... :mrgreen:

hjp
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 mei 2007, 16:34

Re: Ervaringen met een Range Rover?

Bericht door hjp » 13 nov 2009, 13:46

@ downforce hans: ...............proest..............

en hoe zijn de stap qua degelijkheid van een X5 (E53) naar een Range Rover zich verhouden?
Immers er zitten toch ook een hoop BMW onderdelen nog in?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Ervaringen met een Range Rover?

Bericht door Tristan » 13 nov 2009, 14:30

Erik K. schreef:Mijn ervaring is dat ze slecht tegen (te diep)water kunnen :mrgreen:
Ken dat verhaal volgens mij. :mrgreen:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Ervaringen met een Range Rover?

Bericht door allen » 13 nov 2009, 14:43

Downforce Hans schreef:Van een Caterham naar een range rover is een mega vooruitgang wat degelijkheid betreft....... :mrgreen:
Ze zullen in ieder geval lekvrij zijn. Is al heel wat... :bag:

zegmaarboris
Berichten: 446
Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53

Re: Ervaringen met een Range Rover?

Bericht door zegmaarboris » 13 nov 2009, 14:47

Voorlaatste serie Range Rover en Range Rover Sport ervaring mee. De RR is rechtuit prima, maar in bochten echt eng. Daarnaast net te groot en onoverzichtelijk om prettig mee te rijden. Deze twee problemen heb je met een Sport niet (al is dat natuurlijk nog altijd een groot en onoverzichtelijk apparaat en gaat nog steeds niet als een Mini de hoek om).

De 6 cylinder diesel is (ook gechipt) gewoon veel te zwak voor zo'n enorm bakbeest als de RR. Vanuit actief rijden perspectief nog wel aardig omdat iets als invoegen op de snelweg ineens een zekere mate planning vereist. Maar plezierig vindt ik het allemaal niet. Auto is in mijn ogen wel prima (perfect) geschikt om lekker met 130km/h op de cruise op het gemak de alpen in te rijden voor ski-trip, maar voor dagelijks verkeer in Nederland werkt het niet best. De V8 benzine lost de problemen met (tussen)acceleratie wel op maar verbruik is gigantisch.

Pa had met de TDV6 Range Rover geloof ik iets van 6k per jaar aan onderhoud gemiddeld (bij zo'n 60.000 km per jaar). Zoals ook Joy aangeeft luchtvering en elektronica met name. De TDV8 Sport die hij nu heeft is tot nu toe ook wat dat betreft een heel ander verhaal.

Mbt tot interieur in eerste instantie ziet Sport interieur er minder uit (geen leder op dashboard e.d.) maar in praktijk blijkt het een betere kwaliteit te bieden (minder piepjes, kraakjes, gekke slijtage).

@Ruben, over smaak valt niet te twisten, maar er zijn best veel succesvolle mensen in creatieve industrie (als in mensen waarvan vrij grote groep andere mensen vinden dat ze smaak hebben en dan doel ik niet op Dries Roelvink smaak) die een RR Sport rijden. Die zullen er qua auto dan allemaal wel net naast zitten.

zegmaarboris
Berichten: 446
Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53

Re: Ervaringen met een Range Rover?

Bericht door zegmaarboris » 13 nov 2009, 14:55

allen schreef:Ze zullen in ieder geval lekvrij zijn. Is al heel wat... :bag:
Lekvrije Range Rovers? Daar zou ik nog niet te zeker van zijn...

hjp
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 mei 2007, 16:34

Re: Ervaringen met een Range Rover?

Bericht door hjp » 13 nov 2009, 16:03

@ zegmaarboris: Bedankt voor je input!
Zoals ik je verhaal lees concludeer ik dat, op basis van jou en je vaders ervaring ermee, de RR sport de betere keuze zou zijn?
Interessant, want ook die zijn tegenwoordig gebruikt best betaalbaar.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Ervaringen met een Range Rover?

Bericht door allen » 13 nov 2009, 16:13

zegmaarboris schreef:
allen schreef:Ze zullen in ieder geval lekvrij zijn. Is al heel wat... :bag:
Lekvrije Range Rovers? Daar zou ik nog niet te zeker van zijn...
Ok, net zo'n mandje als de m'n sigaar dus. Onderhoudskosten lijken zo onderhand ook aardig in de pas te lopen. Mooie wagens bouwen kunnen die Engelsen wel. Degelijk is denk wat anders. :drinking:

BBVW
Berichten: 527
Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Ervaringen met een Range Rover?

Bericht door BBVW » 13 nov 2009, 17:46

Toevallig net een freelander binnengekregen van 2 jaar oud. 2.2 diesel, die rijdt prima, vorige week nog gestuurd met een sport 2.7. Ik dacht altijd dat het van die britse gammele mobielen waren maar eigenlijk maakten beiden auto's wel een degelijke indruk ondanks dat het interieur idd wel iets plastickerig aandoet. Volgens mij heeft 99% leer erin en houtinleg dus dan toont dat toch wel weer wat beter.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten