Exige S2, TVR T350c, of toch wat anders.....?

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31199
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Exige S2, TVR T350c, of toch wat anders.....?

Bericht door JP » 12 sep 2009, 12:58

Als opvolger voor mijn V GTi, zou een VI GTi een logische doch eenvoudige stap zijn, maarrrr....;

Je kan wel 20k gaan bijbetalen voor een nieuwe(re) auto, maar het blijft veel van hetzelfde, dus waarom niet iets leuks voor erbij :hmmm: Zeker omdat ik met grote regelmaat ook Am Ring te vinden ben.

Na diverse topics hier over de Exige S2, Elise ed. ben ik toch wel verliefd geworden op deze, maar ook een zwak hart voor alles andere wat uit de UK komt. Ben dan ook elke week op Pistonheads te vinden.

Maar sinds ik 'per ongeluk' op MP een TVR T350c zag (deze; http://link.marktplaats.nl/276416554)...... :love:
Vooral de specs van een T350c zijn wel indrukwekkend

Het blijft een moeilijke keuze, want een T350c zou voor de Ring ook wel zonde zijn, toch?

Heeft er iemand hier ervaringen met TVR, of weet iets over betrouwbaarheid, maar ook de mogelijkheid om de auto te laten onderhouden, of zou een Exige S2 beter zjn?
Gaarne jullie ideeën, tips, etc.etc. :thnx:

gr. JP

Edit;

FF wat Fap-materiaal;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

of;

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door JP op 12 sep 2009, 21:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39707
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Exige S2, T350c, of toch wat anders.....?

Bericht door Arthur » 12 sep 2009, 13:01

Als je 20k (minder zelfs) wilt uitgeven: http://www.pistonheads.com/sales/1233632.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Exige S2, T350c, of toch wat anders.....?

Bericht door Metchu » 12 sep 2009, 13:02

Arthur schreef:Als je 20k (minder zelfs) wilt uitgeven: http://www.pistonheads.com/sales/1233632.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
omg DAT INTERIEUR!! MY EYES!!!!

JP laat je niet omlullen tot een 13 in een dozijn wagen! je zit op de goeie weg met tvr enzo :thumbup: Ik kan je geen tips geven, maar puur praten vanuit fapperij en gevoel ... TVR + exige = :love:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39707
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Exige S2, T350c, of toch wat anders.....?

Bericht door Arthur » 12 sep 2009, 13:05

Zelfs met nieuw leer in je eigen kleurkeuze is 'ie onder de 20k te houden :wink: En dat was een antwoord op "of toch wat anders". Misschien heeft Metin wat met die vlooien maar ik niet :sealed: :mrgreen:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31199
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Exige S2, T350c, of toch wat anders.....?

Bericht door JP » 12 sep 2009, 13:17

Mmm, nee geen M3, moet een beetje wel opvallen.... :bag:

Al is die TVR ook niet helemaal lichtvoetig....(na wat google werk; )1187kg, maar ja......bij 350pk..... :hosanna:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Exige S2, T350c, of toch wat anders.....?

Bericht door GTRene » 12 sep 2009, 13:29

Ik denk dat je echt iets speciaals wil hebben een lichtgewicht of erg communicatieve auto?

de lotus zal dan je beste keus zijn, de TVR is wel meer all round.

van de TVR moet je de motoren vanaf 2003 hebben, denk liever 2004 to be safer...maar daar zijn wel draadjes over.

een Lotus Elise (heeft bruikbare achteruitkijkspiegel) met hardtop mk2 is wel mooi hoor, wel wat klein, echt een toy maar wel heel mooi gelijnd, en bovendien erg fijn voor trackdays...op recht uit recht aan autowegen stelt de Lotus niet veel voor, maar daar moet je hem niet voor kopen.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Exige S2, T350c, of toch wat anders.....?

Bericht door Hans R » 12 sep 2009, 14:42

Als je de Ring op wil neem dan een Lotus.. die TVR's zijn een beetje waggelbakken vergeleken met een Lotus..
Dus voordat je gaat fappen, ga eerst eens rijden met een TVR en Exige..
Maar ik geef je groot gelijk, een Golf GTI voor dagelijks gebruik en een Exige voor erbij.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31199
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Exige S2, T350c, of toch wat anders.....?

Bericht door JP » 12 sep 2009, 14:59

Hans GP schreef:Als je de Ring op wil neem dan een Lotus.. die TVR's zijn een beetje waggelbakken vergeleken met een Lotus..
Dus voordat je gaat fappen, ga eerst eens rijden met een TVR en Exige..
Maar ik geef je groot gelijk, een Golf GTI voor dagelijks gebruik en een Exige voor erbij.
Ze staan iig niet op elke hoek van de straat... :thumbup:


Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Exige S2, T350c, of toch wat anders.....?

Bericht door Hans R » 12 sep 2009, 15:16

Bij Aachen staat een Tamora, dezelfde motor hetzelfde principe.. en in Eindhoven een T350 bij target, die loopt mooi proefritje zal lastig zijn maar je kan het proberen..
Lotussen genoeg hier op het forum..

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Exige S2, T350c, of toch wat anders.....?

Bericht door GTRene » 12 sep 2009, 15:30

morgen ook lotussen genoeg bij de open dag in Lochem :mrgreen: mooi spul.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Exige S2, T350c, of toch wat anders.....?

Bericht door GTRene » 12 sep 2009, 15:58

Ochja, helemaal vergeten, wat ook super is en voor straat zo schijnt, maar zeker op circuit en net wat meer zeg maar de Noble.

in de UK voor "weinig" maar op het vaste land schreeuwend duur...dus in theorie zou je er hier weer goed vanaf kunnen komen 1x op NL kenteken :thumbup: ook al is het RHD

bovendien erg bijzonder en zeldzamer dan een lotus op straat :wink:

vanaf zo'n 18K te krijgen

http://www.pistonheads.com/sales/list.a ... TP&o=q&pc=" onclick="window.open(this.href);return false;

onderstaande is iets duurder maar zo zegt de eigenaar THE BEST NOBLE M12 GTO NATIONALLY? (2002)

wel misschien iets te? maar zit wel mooi spul op voor bijna 23K

http://www.pistonheads.com/sales/1233069.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mooi spul :df:

voor iets meer de Noble GTO-3R met 455pk nwere type.

http://www.pistonheads.com/sales/1212776.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

maja kost ook iets meer bijna 26K en wat rare foto's maar daar moet je door kijken :mrgreen: bij van der kooi staat wel een voorbeeld.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31199
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Exige S2, T350c, of toch wat anders.....?

Bericht door JP » 12 sep 2009, 17:16

@ GTRene; Vette kleur op die Noble, maar isschien een beetje teveel van het goeie.

Trouwens errug toeval, ik begin over een T350c en wat gebeurt er vandaag bij de Droomrit voor het leven;

http://www.autoblog.nl/archive/2009/09/ ... post-31188 :shocking:

Toch een listig auto'tje??? Ok, ze zeggen wel dat het een T350t is....

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31199
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Exige S2, T350c, of toch wat anders.....?

Bericht door JP » 12 sep 2009, 21:31

Hans GP schreef:Bij Aachen staat een Tamora, dezelfde motor hetzelfde principe.. en in Eindhoven een T350 bij target, die loopt mooi proefritje zal lastig zijn maar je kan het proberen..
Zo'n Tamora ziet er ook niet verkeerd uit en staan er genoeg op Pistonheads voor lage prijzen.
Ja, Target.... :hmmm: hebben ook geen goede naam en de auto's zien er ook niet geweldig uit...
GTRene schreef:morgen ook lotussen genoeg bij de open dag in Lochem :mrgreen: mooi spul.
Mmm, misschien eens langsrijden om alleen al eens te proefzitten. Twijfel of ik wel in een Elise, Exige, of dan TVR pas met mijn volslanke 1m88 :bag: ....

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: Exige S2, T350c, of toch wat anders.....?

Bericht door Mark Nauta » 12 sep 2009, 21:35

Ik ben niet heel erg breed, maar wel lang. 1.92m en dan de lengte puur in de benen, maar ik pas prima in een Exige!

Kgroot.nl
Berichten: 1246
Lid geworden op: 05 aug 2009, 15:07
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
Locatie: Reeuwijk

Re: Exige S2, TVR T350c, of toch wat anders.....?

Bericht door Kgroot.nl » 12 sep 2009, 21:37

Als je vaak stil wil staan koop die T350C
Spraak een tijdje terug een eigenaar van zo'n ding die had hem een half jaar en had inmiddels al 6 keer stil gestaan :lol:
Als je echt wat diks wil.
Koop een Sagaris :shock:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Exige S2, TVR T350c, of toch wat anders.....?

Bericht door Rupie » 12 sep 2009, 21:38

Lengte moet wel lukken denk ik. En wat betreft je keus? Rijden met de verschillende concepten. Tvr lijkt mij ook wel gaaf en zou ik zeker niet door het zogenaamde meergewicht afschrijven. Het verschil met de Elise die ik heb zal je met een goed onderstel niet voelen. Motor is denk ik wel fantastisch en is zeer zeker een deel van de rijbeleving.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31199
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Exige S2, TVR T350c, of toch wat anders.....?

Bericht door JP » 12 sep 2009, 21:46

Kgroot.nl schreef:Als je vaak stil wil staan koop die T350C
Spraak een tijdje terug een eigenaar van zo'n ding die had hem een half jaar en had inmiddels al 6 keer stil gestaan :lol:
Als je echt wat diks wil.
Koop een Sagaris :shock:
Ja, maar een Sagaris is een beetje off-budget.... :wink:
Ruben schreef:Lengte moet wel lukken denk ik. En wat betreft je keus? Rijden met de verschillende concepten. Tvr lijkt mij ook wel gaaf en zou ik zeker niet door het zogenaamde meergewicht afschrijven. Het verschil met de Elise die ik heb zal je met een goed onderstel niet voelen. Motor is denk ik wel fantastisch en is zeer zeker een deel van de rijbeleving.
Wel breed in de schouders, verder zware botten.


De grootste afweging is wat toch de betrouwbaarste is van ze allemaal. De algemene vooroordelen van Engelse auto's, wat blijkt daar in werkelijkheid van over?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Exige S2, T350c, of toch wat anders.....?

Bericht door GTRene » 12 sep 2009, 22:08

JP schreef:@ GTRene; Vette kleur op die Noble, maar isschien een beetje teveel van het goeie.

Trouwens errug toeval, ik begin over een T350c en wat gebeurt er vandaag bij de Droomrit voor het leven;

http://www.autoblog.nl/archive/2009/09/ ... post-31188 :shocking:

Toch een listig auto'tje??? Ok, ze zeggen wel dat het een T350t is....
Die T350 betekent in dit geval Targa 350 net als de 350C de coupe is...en listig? zal wel meevallen, maja 350pk op 1140 kilo wil wel, en als je verkeerd reageerd is het net een tankslappende beemer zo te zien :mrgreen: .

wat betrouwbaarheid aangaat, zijn de oudere V8 karren wel oke, heb er 2 gehad en nooit wat mee gehad, nu had ik ze ook niet langer dan zeg 5 maand ofzo, maar toch.

verder is de Lotus Elise met yota motor over het algemeen betrouwbaar.

Exige is cool ook qua naam, echter een Elise met hardtop wat handiger vanwege het normale achteruit kunnen kijken in de achteruitkijk spiegel, dat kan niet bij de Exige...ja de non SC heel iets maar das lastig.

ai lees net 1.88 en volslank...het kan wel maar als je dan iemand meeneemt in zo'n ding wordt het wel behoorlijk intiem :lol: ze zijn smal door de brede dorpels zeg maar.

en ja dus beter ook morgen naar van der kooi ff proef zitten, daar staat ook een Noble...en met een Noble hoef je niet hard, maar het kan...als je gewoon de standaard 355? pk versie hebt is daar heel goed mee te rijden :df:

Kgroot.nl
Berichten: 1246
Lid geworden op: 05 aug 2009, 15:07
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2
Locatie: Reeuwijk

Re: Exige S2, TVR T350c, of toch wat anders.....?

Bericht door Kgroot.nl » 12 sep 2009, 22:12

TVR listig:
Afbeelding

neuh :lol:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31199
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Exige S2, T350c, of toch wat anders.....?

Bericht door JP » 12 sep 2009, 22:22

GTRene schreef:Exige is cool ook qua naam, echter een Elise met hardtop wat handiger vanwege het normale achteruit kunnen kijken in de achteruitkijk spiegel, dat kan niet bij de Exige...ja de non SC heel iets maar das lastig.

ai lees net 1.88 en volslank...het kan wel maar als je dan iemand meeneemt in zo'n ding wordt het wel behoorlijk intiem :lol: ze zijn smal door de brede dorpels zeg maar.
Oh, achteruitkijkspiegel binnen gebruik ik normaal ook niet. Rij namelijk jaarlijks 130000km zonder..... :bag:

Wbt volslank, weer een stok achter de deur om er wat aan te doen.... :clap:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Exige S2, TVR T350c, of toch wat anders.....?

Bericht door allen » 12 sep 2009, 22:29

Ga eens bij jezelf te rade welke van de twee je het leukste lijkt en waarom. Kijk daarna bij een proefrit of je verwachtingen uitkomen. Dan ben je een heel eind denk ik, want de concepten zijn compleet verschilend. :D
Onderhoudskosten zijn dan denk ik minder belangrijk.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Re: Exige S2, TVR T350c, of toch wat anders.....?

Bericht door Stéphane » 13 sep 2009, 14:46

Vergeet die TVR gewoon. Voorkomt teleurstellingen, volgens mij. Bovendien zijn ze volgens mij al helemaal niet bestand tegen circuitgebruik. TVR's zijn mooi en speciaal om naar te kijken, meer niet :bag:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31199
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Exige S2, TVR T350c, of toch wat anders.....?

Bericht door JP » 13 sep 2009, 16:50

Stéphane schreef:Vergeet die TVR gewoon. Voorkomt teleurstellingen, volgens mij. Bovendien zijn ze volgens mij al helemaal niet bestand tegen circuitgebruik. TVR's zijn mooi en speciaal om naar te kijken, meer niet :bag:
De TVR T350c kwam ik toevallig op Pistonheads tegen, en toen vielen me de lage prijzen op. Zeker in verhouding met wat ze onder de kap hebben, zeer scherp, maar als snel uit mekaar vallen, heb ik er ook niets aan.

Misschien dan toch meer in de Lotus-hoek gaan zoeken? Iig de hele winter tijd om te zoeken.... :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 gasten