Lotus days e.d.

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Lotus days e.d.

Bericht door GTRene » 11 sep 2009, 16:00

iets leuks te doen en Lotus gericht? drop gerust in dit draadje, no problem :df:

vandaag,
OPEN HUIS LOCHEM 11, 12, 13 SEPTEMBER
Open Huis bij Van der Kooi Sportscars Lochem van vrijdag 11 t/m zondag 13 september a.s.

http://www.vanderkooisportscars.nl/webs ... etails=132" onclick="window.open(this.href);return false;

vandaag ff bij van der kooi geweest van 13 tot 14u ofzo,

twas er nog rustig, waren wat Engelsen en alles stond nog niet klaar, later vandaag zal het drukker worden, en vandaag was voor de Evora testrijders, ding niet daar zien staan maar kwam hem wel tegen, een mooi ding zo snel gezien en mooi dkr antraciet kleur.
anyway wat rondgekeken en wat mensen aangesproken, ook de zoon van...ik zei er komen zondag nog wat mensen van het forum...en ik ook weer ff denk ik, ow zegt ie ja ze hebben me van DF afgegooid de eerste dag? te commercieel ofzo? anyway ik zei ja heb je wel gelezen maar denk de naam te commercieel dus meld je opnieuw aan bv janlotus ofzo en denk er aan niet te commercieel zijn, dan zal het wel goed komen.
de mooie brede GT3 stond er ook die oranje, wat een gaaf ding...en breed, en licht..echt alles eruit deuren bv superlicht gemaakt enz enz...

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

mooi al die openingen om druk weg te halen, en hij wordt wat lichter :mrgreen:

Afbeelding

verder buiten van een klant een dkr rood metallic? met die dakjes die omhoog kunnen was wel fraai (sloot alleen niet mooi aan bij het raam) maar de looks zo'n longroof hardtop is wel gaaf hoor, zie foto's.

Afbeelding

en het leukste...buiten stond de elektrische elise...ik dacht ff vragen of ik misschien...maar nee, echter willem vd kooi wilde wel ff een demo geven, dus ik stap in and off we go.
wat een vreemde ervaring dak eraf je hoort niks en we gaan al...terwijl alle pedalen en de schakelbak er wel zijn, echter wel 4 bak dus 2 vers eruit anders loopt ie 300km/u en dat is levensgevaarlijk in zo'n korte auto.
wat me opviel is de stilte en de constante kracht/duw prachtig, genieten, voor dat je het in de gaten had 2x de snelheid, en erg stabiel lag die en goede remmen, ja ik ben voor elektrische elise, zo stil en toch snel, geen gezeur als mensen je horen aankomen en met vinger naar de kop wijzen of zwaaien bijwijze van, omdat ze je niet horen...en op circuits perfect, no noise limit...en die weg binnendoor de bomen de wind en de snelheid heerlijk rustig/snel...
laat maar komen, kan erg goed, maar wel graag met flippers aan het stuur en geen koppeling meer, schakelen hoef je niet met een pook in zo'n ding, maar flippers is leuk en past erg goed lijkt me.

spot de uitlaat :lol:

Afbeelding

Afbeelding

op de heenweg naar vd kooi zo takke druk je kon niet eens fijn rijden, terugweg dacht ik hup, navigatie aan (net op de weg van lochem naar holten) korte route en dus binnendoor, wat een mooie stuurmansweg :df: geen springbulten, wel smal en door berm als er een trekker e.d. komt :mrgreen: tjonge dat ging lekker, hij stuurt nu zoveel scherper en meer on-gefilterd met al die nwe rubbers en afstelling :banaan: echt een genot....kost wel remmen en benzine op die wegen en gevaarlijker met kleine weggetjes van rechts af en toe, maar mooi daar :thumbup: dat moet ik vaker doen :mrgreen: genieten van de natuur en de mooie weggetjes, leek bijna onnatuurlijk en of je heel ergens anders was :mrgreen: maja kom ook bijna nooit van de snelweg af, maar asl het zo druk is dan ist veel mooier binnendoor met de navigatie...guide me :df:

Dus de uitslag na alle investeringen en afstellen e.d. zelfs de nwe blokrubbers merk je :thumbup: lekker strak allemaal :banaan: :popcorn: tis weer een genot om te rijden :df:

zijn er nog meer mensen die zondag gaan? ik zit te denken aan net na de middag ff weer te gaan (of der moet wat tussen komen natuurlijk)

:df: dat was ff kort, maar leuk er tussen uit :hosanna:
Laatst gewijzigd door GTRene op 02 okt 2009, 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Lotus days

Bericht door SteV6 » 11 sep 2009, 21:42

Ik ga morgen even langs. En misschien zondag even de rondrit tokkelen.

Maar uhhh, René, waar zijn de foto's van de auto waar het om draait? De Evora ...

Stephan

Edit: nu gelezen dat je te vroeg was voor de Evora.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus days

Bericht door GTRene » 11 sep 2009, 22:06

klopt ik was te vroeg...was vandaag voor Evora testers, dus de kar telkens weg...heel toevallig kwam ik hem wel tegen daar vlak in de buurt en zag er wel goed uit zo vlotjes gezien :thumbup:

denk dat ik zondag middad ook wel een uurtje kom, en als het heel gezellig is wat langer :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus days

Bericht door GTRene » 13 sep 2009, 04:13

ff schoppie :mrgreen:

vandaag Zondag vanaf 13u bij de Lotus dealer :mrgreen: open dag laatste kans... :clap:

Ik zal er zijn en nog een paar waarschijnlijk van DF de boel eens wegen of Lotus niet sjoemeld met gewicht :hammer: :lol: :wink:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Lotus days

Bericht door Rupie » 13 sep 2009, 07:17

Present Afbeelding

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Lotus days

Bericht door Rupie » 13 sep 2009, 11:28

Ik haak denk ik af, denk dat mijn medepassagier het rijden in de regen niet zo leuk vind. Als ik nog ga Rene, laat ik het je wel ff weten via sms.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus days

Bericht door GTRene » 13 sep 2009, 11:37

sms ontvangen Ruben, jammer maar kan het me wel wat voorstellen, tis hier nog wel zo goed als droog overigens, maar weet niet wat het weer straks doet :mrgreen:
Daarbij bedenk ik me ineens dat je morgen een afspraak hebt bij de RDW? dan wil je niet nog weer wat krijgen en alles klaar hebben voor de belangrijke dag de stap naar het NL kenteken :df: succes alvast.

Ik ga sowieso ff kijken, rond 13u ben ik er wel is de planning sowieso een uurtje ofzo :thumbup: mocht je toch nog gaan zie ik je eventueel wel verschijnen :df:
je moet inderdaad wat oppassen met de regen denk dat je gewoon WA verzekerd bent met de Lotus voorlopig?

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Lotus days

Bericht door SteV6 » 13 sep 2009, 13:25

Ik ben gisteren even gaan kijken. Het was gelukkig niet overdreven druk. Dus tijd genoeg om alles te bekijken.

Ook even een heel klein proefritje mogen maken in de Evora:

- Geluid buiten de auto teleurstellend, veel te stil ;)
- Geluid in de auto perfect!
- Zitpostitie, ruimtegevoel en zicht naar voor dikke prima
- Zicht naar achteren matig, wel achteruitrijcamera en pdc
- Zeer directe neus bij stuurinput
- Helaas geen echt Lotusgevoel meer in het stuur door stuurbekrachtiging
- Remmen wekken veel vertrouwen
- Motor pakt vanaf onder de 1000rpm netjes op en trekt vooral bovenin erg makkelijk de begrenzer in
- Bak schakelt lekker soepel
- IRL zeer goed uitziende auto *)
- Interieurkwaliteit op Lotusniveau :? :lol:

*) Helaas waren beide demo's zwart metallic, waardoor enkele lijnen wegvallen in het zwart. Aan de andere kant, zwart staat de Evora goed.

Kortom een prachtige auto, echt een stap hoger qua comfort vergeleken met de overige Lotussen. Veel meer geschikt als enige auto. Maar of ik de Evora's zoals ze nu bij Van der Kooi staan ook echt € 104.000,- waard vind ...
(Basisprijs € 79.000,-)

Afbeelding

Stephan

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Lotus days

Bericht door romo » 13 sep 2009, 13:37

Ik lees net dit;

http://www.topgearmagazine.nl/uitgelich ... itgelicht/" onclick="window.open(this.href);return false;


En dan ben ik er heel snel klaar mee, te duur voor de (matige) kwaliteit................wel een goed gewicht.

Uiterlijk word ik er ook niet echt warm van;

1 Oogt te lang, te gestrekt ( kan ook gezichtsbedrog zijn)

2 Ik haat die zwarte A stijlen, daarna gevolgd door een harde knik die zichtbaar is in het zijraam.
Ik heb nog nooit een auto mooi gevonden die deze lijnen hanteert, het is net als of ie een petje op heeft.....................werkelijk geen gezicht IMHO

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Lotus days

Bericht door SteV6 » 13 sep 2009, 13:49

Oja, nog vergeten te vermelden in het rijtje punten:

- zeer goede onderstelafstemming



Stephan

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Lotus days

Bericht door romo » 13 sep 2009, 13:56

Das ook zo, maar wees eerlijk Stephan..........................dan is die kar het geld nog niet waard...................

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Lotus days

Bericht door SteV6 » 13 sep 2009, 13:59

Kijk eens wat ik al schreef Romo ;)
SteV6 schreef:Kortom een prachtige auto, echt een stap hoger qua comfort vergeleken met de overige Lotussen. Veel meer geschikt als enige auto. Maar of ik de Evora's zoals ze nu bij Van der Kooi staan ook echt € 104.000,- waard vind ...

Stephan

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Lotus days

Bericht door allen » 13 sep 2009, 14:08

Stelt zich de Evora voor in het Beierse Rubinschwartz en zoekt tevergeefs naar z'n bankboekje. :bag:

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Re: Lotus days

Bericht door atomchris » 13 sep 2009, 16:33

allen schreef:Stelt zich de Evora voor in het Beierse Rubinschwartz en zoekt tevergeefs naar z'n bankboekje. :bag:
Helpt allen mee met zoeken :bag:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31209
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Lotus days

Bericht door JP » 13 sep 2009, 16:46

Is er vandaag niet van gekomen. Denk dat ik op een rustiger tijdstip eens ga kijken

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus days

Bericht door GTRene » 13 sep 2009, 17:23

Ik ben net weer thuis van Lochem, bij aankomst spotte ik Femme al :thumbup: die was er ook net, en na een tijdje babbelen en kijken belde Ruben dat ie ook al in de buurt zat en toch kwam :clap: dus het was best ff gezellig, getuige mijn verblijf van 13u tot 16u :mrgreen:

weer mooi wat gezien, en even in de Evora gezeten (niet gereden) maar Femme heeft ff gereden, ik moet zeggen in het echt en met die kleur is het een mooi apparaat, en het zicht en zit is goed, echter pedalen staan wat naar binnen e.d.
Femme kan wellicht wat meer vertellen over het rijgedrag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rubens auto even bekeken, en die ziet er goed uit :thumbup: mooi ding, mooie kleurstelling enz...hij kwam alleen met de softtop das minder, ik vind de hardtop bij die auto erg mooi :thumbup:

veder was er iemand met een mooie 260 cup, en dat ding ziet er van binnen uit zoals ik een Lotus graag zie, vol alcantara en kaal carbon :banaan: ding weegt maar 830kg geloof ik, en 260pk...nu nog maar de eigenaar (een rally coureur?) vertelde dat hij er nog wat aan gaat doen :mrgreen: 300pk of iets meer....das nog mooier met driften e.d. :shocking: hij gebruikt hem goed wil er 40<>50K mee rijden zo begreep ik? op jaar basis....das veel.

Ruben en Femme wilden nog een toeristisch route nemen, ik ook maar dan een andere..zelfde als Vrijdag zonder bulten e.d....kom ik hun weer tegen :lol: echter het gekke was, mijn navigatie leide mij nu een heel andere route wel over wat bulten en veel rechte wegen behalve vanaf Markelo toen werd het weer beter.
Maar Vrijdag kwam ik in Rijssen uit een hele mooie bochten weg en smal, maar nu ging ik via Markelo/Enter :lol: :hammer: damn...dus dat mooie eerste stuk niet gezien, had ik beter achter Femme en Ruben aan kunnen rijden :bag: dat dorpje ben ik de vorige keer niet doorgeweest :lol: zo zie je nog eens wat :bag:

afijn al met al een leuke dag, kwam nog 2 andere oud bekenden en car-nuts tegen daar, en 2 engelsen die men auto herkenden van PH :mrgreen: dus ook een tijd mee gepraat, die 2 waren daar met een Caterham denk zelfde als Allen heeft althans zelfde motor e.d. :thumbup:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Lotus days

Bericht door allen » 13 sep 2009, 17:36

Zeg praatjesman, ga je me nu vertellen dt je alleen foto's hebt van die Evora? Er stond binnen nog een oranje csr en een witte racer met het 1.8 blokje. En foto's van die Engelsen hun waggies? Ach tuurlijk, niet interessant genoeg. :evil:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus days

Bericht door GTRene » 13 sep 2009, 17:49

allen schreef:Zeg praatjesman, ga je me nu vertellen dt je alleen foto's hebt van die Evora? Er stond binnen nog een oranje csr en een witte racer met het 1.8 blokje. En foto's van die Engelsen hun waggies? Ach tuurlijk, niet interessant genoeg. :evil:
:bag: ik heb men tijd verluld en op een gegeven moment niet meer aan gedacht :lol: alleen in het begin snel ff wat van de Evora gemaakt.
maar......Femme liep ook een deel van de tijd met een dikke kamera rond :mrgreen: en van der kooi medewerkers zaten overal foto's van te maken, helpt dit? :bag: :hmmm: eerlijk gezegd wel een paar sigaren gezien, waren ook een paar klanten mee, maar niet echt stil gestaan bij de CSR...solly :mrgreen: dacht dat jij misschien nog wel op familie caterham bezoek kwam :mrgreen:
die mooie race elan die groene met hardtopje mooi ding zeg...en weegt straks iets van 560kg all in.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Lotus days

Bericht door Femme » 13 sep 2009, 22:20

Ik vond de Evora er in real life een stuk beter uitzien dan op de foto's. Het interieur ziet er van een afstand aardig uit maar het materiaalgebruik is niet erg overtuigend als je een moderne Duitse auto gewend bent. Het voelt allemaal niet heel erg robuust aan. De achterbank is goed voor twee reistassen en je zou er over dwars een kind op kunnen vervoeren.

Na me ingeschreven te hebben voor een 'proefrit' mocht ik een rondje door Lochem rijden, wat niet heel erg boeiend was gezien het feit dat de route door de bebouwde kom liep. De pedalen in de Evora vergen enige gewenning. Ze staan erg dicht naast elkaar en de koppeling zit ver naar rechts voor mijn gevoel. De pook schakelt erg kort en de koppeling heeft een erg korte slag. De auto is redelijk vlot maar de motor vond ik niet erg inspirerend. In de korte tijd dat ik er mee heb gereden heb ik niet veel karakter in het ding kunnen ontdekken, maar wellicht kun je er op de lange termijn wel een binding mee krijgen. De toerenteller suggereert dat het blok tot 9000 toeren loopt. In werkelijkheid grijpt de toerenbegrenzer bij 7000 toeren in. Op een of andere manier ben ik twee keer onbedoeld de toerenbegrenzer in gereden in de II.

De auto stuurt goed en het onderstel is een mooi compromis tussen comfort en sportiviteit. De demping was erg fijn voor zover ik dat kon beoordelen tijdens het korte ritje.

Hier zijn nog wat foto's van de Exige racer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus days

Bericht door GTRene » 13 sep 2009, 22:28

mooie shots :clap:

voelde je nog verschil tijdens het gas intrappen met de Evora en jou Z4? :mrgreen:
de remmen op de Evora zagen er ook wel dik uit.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Lotus days

Bericht door Femme » 13 sep 2009, 22:34

Die Z4 van mij is natuurlijk veel sneller en de motor heeft meer karakter ;) .

De remmen van de Evora voelden goed aan.

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Lotus days

Bericht door SteV6 » 13 sep 2009, 22:39

Rondje door Lochem Femme? Ik mocht enkele kilometers in het buitengebied rijden. Net genoeg voor een indruk, maar veel te kort om de auto echt aan de tand te voelen.

Wat mij achteraf wel te binnen schoot, omdat jaydee me daarop wees, is dat het oppakken vanaf 1000rpm wel mooi soepel gaat, maar toch met minder punch dan in mijn zwaardere Leon V6. Kan te maken hebben met de manier waarop en het tempo waarin de gasklep zich opent ... En ook ik zat in de begrenzer omdat de teller inderdaad tot 9000 loopt waardoor je 'm niet verwacht bij 6800-7000rpm. Zou die 9000rpm iets zijn voor toekomstige motoriseringen?

Ik ben heel benieuwd wie de klanten voor een Evora zullen zijn. Mensen die een Exige zat zijn of lui die uit een TT gegroeid zijn. Of toch die Porsche Cayman klant die iets exclusievers wil voor zijn geld?

Stephan

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Lotus days

Bericht door Femme » 13 sep 2009, 22:53

Wellicht had het te maken met het feit dat de medewerker van Van der Kooi die met mij meereedt eerst om mijn leeftijd vroeg en zich erover verbaasde dat ik inmiddels geen twintiger meer ben.

Hij zal niet geweten hebben dat ik dagelijks met +400 paardjes op stap ben en die Evora morgen cash kan afrekenen als ik zou willen :) .

Ik ken de omgeving daar goed en het maakt geen sense om een rondje linksom door Lochem te rijden als je ook rechtsom bubeko kunt rijden. Op deze manier kun je geen indruk krijgen van een auto.

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Lotus days

Bericht door SteV6 » 13 sep 2009, 22:59

Willem kent me wel als klant ...Kwam er voor het onderhoud. Daarnaast was het ook niet echt de opzet was om een uitgebreide indruk van de auto te krijgen. Meer een snuffelstage ;)

En de omgeving is prachtig. Tuf er regelmatig voor mijn plezier. Ik kan me een slechtere "achtertuin" voorstellen :lol:



Stephan

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Audi 4.2 liter V8 In 1981 Lotus Esprit

Bericht door GTRene » 02 okt 2009, 00:31

Kwam net nog een leuke conversie tegen, een oude Lotus Esprit 4 pitter maar nu met Audi V8 :mrgreen: lekker geluidje ook nog.

Audi 4.2 liter V8 In 1981 Lotus Esprit

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Oh, you gotta love this .

Look, Lotus Esprits are very very capable cars, some of them are frighteningly quick.

There are also, however, somewhat, how can I put this delicately, fragile and temperamental.

Now, I have a friend, Rory, who disputes this. He’s owned 4 or 5 Lotus Esprits, and he says they’re perfectly reasonable and dependable cars … as long as you follow the proscribed maintenance TO THE LETTER!! Rory is a Canadian, so for him, being a good Lotus owner was no problem. I tried to explain that for Americans … well, you get the idea.

Anyway, one of the Esprit’s more troublesome areas is it’s engine. In Colin Chapman’s manic pursuit of lightness above all things, he decided that a good way to go was to put in a little four banger and squeeze the bejeebus out of it with a turbo that was cranking out enough boost to pressurise a nuclear submarine.

As you would expect, the engine, although giving prodigious amounts of power form such small displacement had the life span of a grenade.

So, one enterprising guy decided that an engine swap was in order. In this case, out with the four, and in with, drum roll please, an Audi 4.2 liter V8.

OK, now that I’ve stopped my maniacal laughter (and I’m assuming you have too), you got to admit it makes a certain amount of “sense”.

Light, compact, lots of naturally aspirated grunt … like I said, it makes a certain amount of “sense”.

More photographic evidence of the delightful lunacy after the jump.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 270 gasten