Mclaren MP4-12C
- Chris van S.
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
- Locatie: Reeuwijk
Re: Mclaren MP4-12C
Erg erg mooie auto is de MP4. Maar op de stand op Goodwood stond de MP4 naast de F1, en dan komt hij wat minder spectaculair over. Weet niet welk doel McLaren voor ogen heeft. Maar rijdend vind ik de auto wat anoniem overkomen. Bijv niet zo spectaculair als een SLS.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Mclaren MP4-12C
Auto oogt inderdaad niet spectaculair. Daarmee beperken ze denk ik wel hun klantengroep. Lijkt me een lastige keuze..Chris van S. schreef:Erg erg mooie auto is de MP4. Maar op de stand op Goodwood stond de MP4 naast de F1, en dan komt hij wat minder spectaculair over. Weet niet welk doel McLaren voor ogen heeft. Maar rijdend vind ik de auto wat anoniem overkomen. Bijv niet zo spectaculair als een SLS.
- Chris van S.
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
- Locatie: Reeuwijk
Re: Mclaren MP4-12C
Dat is wat Steve S. ook tegen mij zei. Dus dat is McLaren dan gelukt. Maar je verwacht een spectaculairdere auto als je de foto's bekijkt.
-
- Berichten: 51378
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Mclaren MP4-12C
In 'n ander draadje zei ik dit:
Hoe verklaar je de 'turbo' weg die McLaren met deze zeer interessante kar heeft gekozen?
Omdat er nogal negativiteit rondom de turbomotor in sport/racewagens is.Ik vraag me dus werkelijk af wat buiten de CO2 shit de beweegreden van McLaren is om de MP 4-12C turbo te maken, als tegenhanger van bijv de 458 of Galllardo ofzo... Bij Macca snappen ze best wel hoe een superracy atmo te maken denk ik. Waarom dan 'n turbo? Alleen om de CO2 shit?
Moet toch meer achter zitten zou je denken? Het is McLaren, die hebben weinig te winnen en veel te verliezen....met 'n turbomotor...
Hoe verklaar je de 'turbo' weg die McLaren met deze zeer interessante kar heeft gekozen?
- JP
- Berichten: 31240
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
- Fietsbel
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 19 apr 2007, 18:23
- Locatie: Supra MKiV Boostlogic T61
Re: Mclaren MP4-12C
Wauw , de wagen ga ik steeds beter vinden qua looks
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Mclaren MP4-12C
Om dezelfde rede dat er vrijwel geen performance-atmo nieuw op de markt komt. Gewicht vs. OutputRobin schreef:In 'n ander draadje zei ik dit:Omdat er nogal negativiteit rondom de turbomotor in sport/racewagens is.Ik vraag me dus werkelijk af wat buiten de CO2 shit de beweegreden van McLaren is om de MP 4-12C turbo te maken, als tegenhanger van bijv de 458 of Galllardo ofzo... Bij Macca snappen ze best wel hoe een superracy atmo te maken denk ik. Waarom dan 'n turbo? Alleen om de CO2 shit?
Moet toch meer achter zitten zou je denken? Het is McLaren, die hebben weinig te winnen en veel te verliezen....met 'n turbomotor...
Hoe verklaar je de 'turbo' weg die McLaren met deze zeer interessante kar heeft gekozen?
-
- Berichten: 51378
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Mclaren MP4-12C
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=d0d0Re2b ... r_embedded#![/youtube]
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Mclaren MP4-12C
hij klinkt wel als zo'n getuned hok...beetje hongerig naar toeren.
benieuwd hoe die in het eggie overkomt.
benieuwd hoe die in het eggie overkomt.
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9103
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Mclaren MP4-12C
Een carbon chassis van 80 kilo, en toch 260 kilo zwaarder dan de F1
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Mclaren MP4-12C
+1Fietsbel schreef:Wauw , de wagen ga ik steeds beter vinden qua looks
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9103
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Mclaren MP4-12C
McLaren wil 5 nieuwe auto's uitbrengen komende 5 jaar, waarvan ook een nieuwe F1.
Ik heb dus een appel met ene peer zitten vergelijken. Ben benieuwd of ze nog een NA durven, of dat het gewoon drukvulling wordt, net als de rest.
http://www.autoblog.com/2010/09/02/repo ... ive-years/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb dus een appel met ene peer zitten vergelijken. Ben benieuwd of ze nog een NA durven, of dat het gewoon drukvulling wordt, net als de rest.
http://www.autoblog.com/2010/09/02/repo ... ive-years/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Re: Mclaren MP4-12C
Ik denk dat hij de spijker op de kop slaat. Technisch superb, maar wat minder emotie. Al zou ik er wel warm van kunnen worden hoor
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Mclaren MP4-12C
Maar ja ik denk ook dat er genoeg mensen zijn die een 458 laten staan omdat het ding zo vol zit van emotie. Het publiek voor de Mclaren is denk ik heel anders dan die voor de Ferrari. De enige overeenkomst is dat ze allebei een dikke portemonnee hebben.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
- JP
- Berichten: 31240
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Mclaren MP4-12C
In 8.9s van 0-200 kmh...das 'vlotjes'....
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Mclaren MP4-12C
lijkt wel een echte cockpit waar je echt inzit...das wel gaaf.
verder die teller lijkt me ook mooi, dikke toerentellen met digitaal rechts de km/h/mp/h super
verder die teller lijkt me ook mooi, dikke toerentellen met digitaal rechts de km/h/mp/h super
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: Mclaren MP4-12C
WTF!!JP schreef:In 8.9s van 0-200 kmh...das 'vlotjes'....
-
- Berichten: 51378
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Mclaren MP4-12C
De specs zijn top anno 2011. 1300kg , 600pk .
Met 't mes op de keel koos ik de 458. Puur omdat ik die 'mooier' vind.
Niet vanwege de atmo die 9000 in de praktijk aankan. De techniek van de Macca spreekt me compleet nog meer aan, maar vind de 458 dus 'meer'hebben. Interieur en cockpit wint voor mij de Macca handsdown van de 458, maar toch de Ferrari, omdat 't 'n Ferrari is en de MP4-12C jammergenoeg niet in de schaduw staat van broer F1. Dat ligt aan vele milieutechnische en veiligheidsshit, maar toch....
Met 't mes op de keel koos ik de 458. Puur omdat ik die 'mooier' vind.
Niet vanwege de atmo die 9000 in de praktijk aankan. De techniek van de Macca spreekt me compleet nog meer aan, maar vind de 458 dus 'meer'hebben. Interieur en cockpit wint voor mij de Macca handsdown van de 458, maar toch de Ferrari, omdat 't 'n Ferrari is en de MP4-12C jammergenoeg niet in de schaduw staat van broer F1. Dat ligt aan vele milieutechnische en veiligheidsshit, maar toch....
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Mclaren MP4-12C
Tja, lastige keuze, ik houd wel van een outsider. Ermee rijden zou wat mij betreft de doorslag moeten geven.
Oh, had ik al gezegd dat ik warmer loop voor zoiets als hiernaast
Oh, had ik al gezegd dat ik warmer loop voor zoiets als hiernaast
-
- Berichten: 51378
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Mclaren MP4-12C
Die zwarte balk?Ruben schreef:Tja, lastige keuze, ik houd wel van een outsider. Ermee rijden zou wat mij betreft de doorslag moeten geven.
Oh, had ik al gezegd dat ik warmer loop voor zoiets als hiernaast
Kan ook 'n financiele kwestie zijn, Ruben. Ik ben de eerste die 't toegeeft, waar jij warm voor loopt en 'n paar anderen hier is eigenlijk het surrogaat van de supercars, met 'n veel mooier prijskaartje en nogal wat nukken op de koop toe. Om over de dagelijkse bruikbaarheid van 'n supercar nog te twisten zijn de surrogaatsupercars al helemaal speeltjes en eigenlijk niks meer dan dat. Compromisloos.
It's all about the $$$$.
En als je hier op antwoordt dat je écht liever warmloopt voor dat ding in je avatar, klopt mijn stelling des te meer. Wat niet wegneemt dat ze prima/superleuk etc zijn, maar niet te vergelijken met de echte supercars, ja een rondje Hockenheim Kurz even snel ofzo....
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Mclaren MP4-12C
Robin heeft volkomen gelijk.
Ik heb zelf een GT3. Voor op circuit een super auto. Een keer klein stukje openbare weg prima.
Waar een GT3 pure perfectie is:
Naar het circuit toe rijden. Lekker op circuit stoeien en s avonds weer naar huis. Beter wordt het niet.
Voor dagelijks een supersport auto nee dat zou ik niet willen. Teveel kabaal te weinig comfort. Je kan geen drempel over. etc. etc.
In mijn ogen is er na de M3 CSL nog geen auto meer geweest die combinatie van circuit werk en dagelijkse bruikbaarheid heeft gehaald. Maar een M3 CSL laat weer teveel liggen tov bijv een GT3, waarbij de GT3 weer laat liggen in dagelijkse bruikbaarheid.
Het zijn keuzes.
Maar ik zou zelf nooit zo n mp4 of bijv ferrari 599 kopen voor daily. Als weekend fun auto s zijn ze te beperkt en als circuit/trackdays auto s komen ze zeker te kort op bijv een GT3. Ja zegt men een 599 GTO Tja daar koop je een compleet raceteam voor met trailer en 2 GT3 cup auto s die sneller rond gaan.
Keuzes.
Ik heb zelf een GT3. Voor op circuit een super auto. Een keer klein stukje openbare weg prima.
Waar een GT3 pure perfectie is:
Naar het circuit toe rijden. Lekker op circuit stoeien en s avonds weer naar huis. Beter wordt het niet.
Voor dagelijks een supersport auto nee dat zou ik niet willen. Teveel kabaal te weinig comfort. Je kan geen drempel over. etc. etc.
In mijn ogen is er na de M3 CSL nog geen auto meer geweest die combinatie van circuit werk en dagelijkse bruikbaarheid heeft gehaald. Maar een M3 CSL laat weer teveel liggen tov bijv een GT3, waarbij de GT3 weer laat liggen in dagelijkse bruikbaarheid.
Het zijn keuzes.
Maar ik zou zelf nooit zo n mp4 of bijv ferrari 599 kopen voor daily. Als weekend fun auto s zijn ze te beperkt en als circuit/trackdays auto s komen ze zeker te kort op bijv een GT3. Ja zegt men een 599 GTO Tja daar koop je een compleet raceteam voor met trailer en 2 GT3 cup auto s die sneller rond gaan.
Keuzes.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 gasten