Mclaren MP4-12C

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: Mclaren MP4-12C

Bericht door Chris van S. » 05 jul 2010, 22:57

Erg erg mooie auto is de MP4. Maar op de stand op Goodwood stond de MP4 naast de F1, en dan komt hij wat minder spectaculair over. Weet niet welk doel McLaren voor ogen heeft. Maar rijdend vind ik de auto wat anoniem overkomen. Bijv niet zo spectaculair als een SLS.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7165
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Mclaren MP4-12C

Bericht door Erik K. » 08 jul 2010, 19:33


Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Mclaren MP4-12C

Bericht door Rupie » 08 jul 2010, 21:40

Chris van S. schreef:Erg erg mooie auto is de MP4. Maar op de stand op Goodwood stond de MP4 naast de F1, en dan komt hij wat minder spectaculair over. Weet niet welk doel McLaren voor ogen heeft. Maar rijdend vind ik de auto wat anoniem overkomen. Bijv niet zo spectaculair als een SLS.
Auto oogt inderdaad niet spectaculair. Daarmee beperken ze denk ik wel hun klantengroep. Lijkt me een lastige keuze..

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: Mclaren MP4-12C

Bericht door Chris van S. » 09 jul 2010, 19:42

Dat is wat Steve S. ook tegen mij zei. Dus dat is McLaren dan gelukt. Maar je verwacht een spectaculairdere auto als je de foto's bekijkt.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Mclaren MP4-12C

Bericht door Robin » 10 jul 2010, 08:32

In 'n ander draadje zei ik dit:
Ik vraag me dus werkelijk af wat buiten de CO2 shit de beweegreden van McLaren is om de MP 4-12C turbo te maken, als tegenhanger van bijv de 458 of Galllardo ofzo... Bij Macca snappen ze best wel hoe een superracy atmo te maken denk ik. Waarom dan 'n turbo? Alleen om de CO2 shit?
Moet toch meer achter zitten zou je denken? Het is McLaren, die hebben weinig te winnen en veel te verliezen....met 'n turbomotor...
Omdat er nogal negativiteit rondom de turbomotor in sport/racewagens is.

Hoe verklaar je de 'turbo' weg die McLaren met deze zeer interessante kar heeft gekozen?

:hmmm:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Mclaren MP4-12C

Bericht door JP » 27 jul 2010, 10:18

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fietsbel
Berichten: 448
Lid geworden op: 19 apr 2007, 18:23
Locatie: Supra MKiV Boostlogic T61

Re: Mclaren MP4-12C

Bericht door Fietsbel » 27 jul 2010, 12:18

Wauw , de wagen ga ik steeds beter vinden qua looks :)

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Mclaren MP4-12C

Bericht door steve smith » 27 jul 2010, 13:20

Robin schreef:In 'n ander draadje zei ik dit:
Ik vraag me dus werkelijk af wat buiten de CO2 shit de beweegreden van McLaren is om de MP 4-12C turbo te maken, als tegenhanger van bijv de 458 of Galllardo ofzo... Bij Macca snappen ze best wel hoe een superracy atmo te maken denk ik. Waarom dan 'n turbo? Alleen om de CO2 shit?
Moet toch meer achter zitten zou je denken? Het is McLaren, die hebben weinig te winnen en veel te verliezen....met 'n turbomotor...
Omdat er nogal negativiteit rondom de turbomotor in sport/racewagens is.

Hoe verklaar je de 'turbo' weg die McLaren met deze zeer interessante kar heeft gekozen?

:hmmm:
Om dezelfde rede dat er vrijwel geen performance-atmo nieuw op de markt komt. Gewicht vs. Output

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Mclaren MP4-12C

Bericht door Robin » 02 sep 2010, 09:49


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Mclaren MP4-12C

Bericht door GTRene » 02 sep 2010, 10:10

hij klinkt wel als zo'n getuned hok...beetje hongerig naar toeren.

benieuwd hoe die in het eggie overkomt.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Mclaren MP4-12C

Bericht door smiley » 02 sep 2010, 10:18

Een carbon chassis van 80 kilo, en toch 260 kilo zwaarder dan de F1 :'(

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Mclaren MP4-12C

Bericht door Macboy » 03 sep 2010, 02:51

Fietsbel schreef:Wauw , de wagen ga ik steeds beter vinden qua looks
+1

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Mclaren MP4-12C

Bericht door smiley » 03 sep 2010, 09:00

McLaren wil 5 nieuwe auto's uitbrengen komende 5 jaar, waarvan ook een nieuwe F1.
Ik heb dus een appel met ene peer zitten vergelijken. Ben benieuwd of ze nog een NA durven, of dat het gewoon drukvulling wordt, net als de rest. :hmmm:

http://www.autoblog.com/2010/09/02/repo ... ive-years/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Mclaren MP4-12C

Bericht door Petrolhead Tom » 14 feb 2011, 11:19


Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: Mclaren MP4-12C

Bericht door Mark Nauta » 14 feb 2011, 11:25

Ik denk dat hij de spijker op de kop slaat. Technisch superb, maar wat minder emotie. Al zou ik er wel warm van kunnen worden hoor ;)

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Mclaren MP4-12C

Bericht door Petrolhead Tom » 14 feb 2011, 11:27

Maar ja ik denk ook dat er genoeg mensen zijn die een 458 laten staan omdat het ding zo vol zit van emotie. Het publiek voor de Mclaren is denk ik heel anders dan die voor de Ferrari. De enige overeenkomst is dat ze allebei een dikke portemonnee hebben. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Mclaren MP4-12C

Bericht door Petrolhead Tom » 14 feb 2011, 12:24

Pistonheads heeft er ook mee gereden!

Afbeelding

http://www.pistonheads.com/roadtests/do ... 47&i=23174

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Mclaren MP4-12C

Bericht door Petrolhead Tom » 14 feb 2011, 12:24


Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Mclaren MP4-12C

Bericht door JP » 14 feb 2011, 12:31

In 8.9s van 0-200 kmh...das 'vlotjes'.... :shock:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Mclaren MP4-12C

Bericht door GTRene » 14 feb 2011, 13:11

lijkt wel een echte cockpit waar je echt inzit...das wel gaaf.
verder die teller lijkt me ook mooi, dikke toerentellen met digitaal rechts de km/h/mp/h super

Afbeelding

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7165
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Mclaren MP4-12C

Bericht door Erik K. » 14 feb 2011, 15:09

JP schreef:In 8.9s van 0-200 kmh...das 'vlotjes'.... :shock:
WTF!!

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Mclaren MP4-12C

Bericht door Robin » 15 feb 2011, 12:36

De specs zijn top anno 2011. 1300kg , 600pk .

Met 't mes op de keel koos ik de 458. Puur omdat ik die 'mooier' vind.
Niet vanwege de atmo die 9000 in de praktijk aankan. De techniek van de Macca spreekt me compleet nog meer aan, maar vind de 458 dus 'meer'hebben. Interieur en cockpit wint voor mij de Macca handsdown van de 458, maar toch de Ferrari, omdat 't 'n Ferrari is en de MP4-12C jammergenoeg niet in de schaduw staat van broer F1. Dat ligt aan vele milieutechnische en veiligheidsshit, maar toch....

:df:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Mclaren MP4-12C

Bericht door Rupie » 15 feb 2011, 13:12

Tja, lastige keuze, ik houd wel van een outsider. Ermee rijden zou wat mij betreft de doorslag moeten geven.

Oh, had ik al gezegd dat ik warmer loop voor zoiets als hiernaast :wink: :mrgreen:

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Mclaren MP4-12C

Bericht door Robin » 15 feb 2011, 14:04

Ruben schreef:Tja, lastige keuze, ik houd wel van een outsider. Ermee rijden zou wat mij betreft de doorslag moeten geven.

Oh, had ik al gezegd dat ik warmer loop voor zoiets als hiernaast :wink: :mrgreen:
Die zwarte balk? :mrgreen:

Kan ook 'n financiele kwestie zijn, Ruben. Ik ben de eerste die 't toegeeft, waar jij warm voor loopt en 'n paar anderen hier is eigenlijk het surrogaat van de supercars, met 'n veel mooier prijskaartje en nogal wat nukken op de koop toe. Om over de dagelijkse bruikbaarheid van 'n supercar nog te twisten zijn de surrogaatsupercars al helemaal speeltjes en eigenlijk niks meer dan dat. Compromisloos.

It's all about the $$$$.

En als je hier op antwoordt dat je écht liever warmloopt voor dat ding in je avatar, klopt mijn stelling des te meer. :wink: Wat niet wegneemt dat ze prima/superleuk etc zijn, maar niet te vergelijken met de echte supercars, ja een rondje Hockenheim Kurz even snel ofzo....

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Mclaren MP4-12C

Bericht door Andre » 15 feb 2011, 15:12

Robin heeft volkomen gelijk.

Ik heb zelf een GT3. Voor op circuit een super auto. Een keer klein stukje openbare weg prima.

Waar een GT3 pure perfectie is:

Naar het circuit toe rijden. Lekker op circuit stoeien en s avonds weer naar huis. Beter wordt het niet.

Voor dagelijks een supersport auto nee dat zou ik niet willen. Teveel kabaal te weinig comfort. Je kan geen drempel over. etc. etc.

In mijn ogen is er na de M3 CSL nog geen auto meer geweest die combinatie van circuit werk en dagelijkse bruikbaarheid heeft gehaald. Maar een M3 CSL laat weer teveel liggen tov bijv een GT3, waarbij de GT3 weer laat liggen in dagelijkse bruikbaarheid.

Het zijn keuzes.

Maar ik zou zelf nooit zo n mp4 of bijv ferrari 599 kopen voor daily. Als weekend fun auto s zijn ze te beperkt en als circuit/trackdays auto s komen ze zeker te kort op bijv een GT3. Ja zegt men een 599 GTO Tja daar koop je een compleet raceteam voor met trailer en 2 GT3 cup auto s die sneller rond gaan.

Keuzes.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten