Ginetta cars, fast on road & track lightweight(s)

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Gebruikersavatar
kitcarcollection
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 dec 2009, 23:16

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door kitcarcollection » 28 dec 2009, 17:58

Downforce Hans schreef:Zijn ze net zo betrouwbaar als een caterham? :mrgreen:
het rijdt net zo goed en onderhuids vergelijkbaar spaceframe met onafhankelijke wielophanging rondom.
Eigenlijk is het net een superseven met full body.

Heb ook nog 2x Sylva Fury staan, is net zoiets maar iets krapper, bijna identiek aan een Sylva Striker maar dan full body.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door kitcarcollection op 12 dec 2010, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door GTRene » 07 jan 2010, 23:34

lol, zie deze video onboard bij een Ginetta G50 die passenger laps doet...super en wat lijkt zo'n ding snel :thumbup: :df:



en die dingen zijn nieuw helemaal niet zo duur, zou dat niet wat moois zijn geweest voor David :hmmm:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zo'n volledig gebouwde cup car kost 45.000,-gbp ex tax (300pk 950kg seq bak)

http://www.ginettacars.com/motorsport_r ... &newsID=13" onclick="window.open(this.href);return false;

en een GT4 = 47K (300pk 950kg)

http://www.ginettacars.com/motorsport_r ... &newsID=14" onclick="window.open(this.href);return false;

maar je hebt ook nog de G50Z met 400pk V8 op dat lichtgewicht echter die is wel heel duur..

http://www.ginettacars.com/motorsport_r ... &newsID=15" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door Hans R » 08 jan 2010, 08:33

Die groene :love: :love: :love:

Zijn nog niet op kenteken te krijgen toch? Wat een geweldig ding, schitterend!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door GTRene » 08 jan 2010, 11:44

Hans GP schreef:Die groene :love: :love: :love:

Zijn nog niet op kenteken te krijgen toch? Wat een geweldig ding, schitterend!
die vind ik ook zo super qua kleur e.d. :thumbup:

weet niet of er al wat op kenteken zijn, maar lijkt me niet echt een groot probleem :hmmm:

voor de racers onder ons, bv deze 2 bijna nieuw vcompleet met reserve delen enz voor maar 35.000,-gbp

Afbeelding

http://www.racecarsdirect.com/listing/2 ... a_G50.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Description:
Almost new Ginetta G5o having done approx 7 hours running from new is availiable for sale or to hire profesional team can run the car in G50 cup,British or European GT, Britcar, GT cup. This car finished second in the G50 winter series with fastest laps. Car availiable with spare wheels, windscreen, front bumper and is fitted with airjacks car availiable for Ginetta media days at Snetteton on 9/10 March
of deze voor onder 35.000,-gbp

Afbeelding

http://www.racecarsdirect.com/listing/2 ... p_Car.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Description:
Ginetta G50 Cup Car
Racing on the TOCA package
Complete with superb spares package
afijn staan er nog wel meer

http://www.racecarsdirect.com/searchres ... ideFrame_2" onclick="window.open(this.href);return false;

die dingen wegen ook maar 950kg dus dat wil wel :df:

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door smiley » 08 jan 2010, 12:08

Een G20 voor weinig:
http://www.racecarsdirect.com/listing/2 ... ideFrame_1" onclick="window.open(this.href);return false;

ik wordt een beetje hebberig van die site
http://www.racecarsdirect.com/categorie ... age/3.html" onclick="window.open(this.href);return false; Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door GTRene » 08 jan 2010, 19:35

M3 vs Ginetta G50 kijk eens hoe laag ivh :mrgreen:

Afbeelding

Gebruikersavatar
kitcarcollection
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 dec 2009, 23:16

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door kitcarcollection » 09 jan 2010, 13:17

Kenteken is geen probleem mits ze voldoen aan de milieu eisen dan kan je ze ook in nederland keuren.
Maar ginetta's (lees niet-typegoedgekeurde auto's) met veel vermogen vanaf 2010 zijn enorm duur in de co2 taks bij import., dat wordt per jaar dubbel zoveel tot aan 2013.

Ik heb hier ook nog zo'n g20 staan overigens, maar geen racer, deze is met nederlands kenteken.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door GTRene » 01 feb 2010, 17:59

mooie Ginetta G4 te koop (DARE) echt een super prijsje, normaal vragen ze er 18 en meer voor....deze slechts 11.900,-gbp das echt goedkoop voor wat je krijgt, een supersnele rakker en lightweight...weegt maar 670kg :df:

http://www.carandclassic.co.uk/car/C133908/" onclick="window.open(this.href);return false;
Metallic silver Dare G4 coupe, 1999/2000.

Approx 4500 miles, dry use only, excellent as new condition.

2.0l Zetec engine, Webcon fuel injection including throttle bodies, Webcon engine management and ignition.

Power 180 BHP. Non Catalyst MOT / SVA.

Pace dry sump system.

Raceline water rail and cooling system, silicon and alloy coolant hoses used throughout.

Denso miniature alternator.

Side exit Techcraft stainless steel repack-able exhaust. (Non catalyst)

6 & 7 inch minilite type alloys with Yokohama 048 tires almost new.

Quick release Momo steering wheel.

New Sabelt harness.

Refinished suspension wishbones.

Fully adjustable suspension setup, corner weighted.

AVO alloy bodied double adjustable shock absorbers.

Poly-bush suspension bushes used throughout.

New project forces sale, space needed as new car arriving.
Offers invited.

Price: £11900 As stated
Advert Type: For Sale
Category: Classic Cars
Make: Ginetta
Model: G4
Year: 2000
Country: UK
Region: Yorkshire
Afbeelding

hier wat specificaties (130pk versie) http://www.dareuk.com/g4_specifications.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
kitcarcollection
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 dec 2009, 23:16

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door kitcarcollection » 05 feb 2010, 23:03

de DARE G4 is niet zo gewild als de G4's uit de 60er jaren.

Bovendien is deze 2002 (bouwjaar op kenteken) en niet zondermeer in nederland op kenteken te krijgen.
Desalniettemin een nette prijs voor die auto.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door GTRene » 05 feb 2010, 23:18

hoe zit dat nou met een auto die in de Kitcar regeling valt, hoe berekenen ze dat en kijken ze dan ook naar Co2? stel je hebt die dare G4 ook al kan die op de bpm voor een kitcar is dat toch anders? beter...

en wat als je bv een GT40 gebouwd in 2007 maar oude 1967 motor en chassis plaatje uit Amerika, hoe berekenen ze zoiets?

maar ook als je bv een CAV GT40 uit 2008 haalt met moderne motor...tis een kitcar doen ze dan ook een Co2 toeslag e.d.? want dan ist niet normaal wat je betaald :shocking:

Gebruikersavatar
kitcarcollection
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 dec 2009, 23:16

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door kitcarcollection » 19 feb 2010, 10:25

GTRene schreef:hoe zit dat nou met een auto die in de Kitcar regeling valt, hoe berekenen ze dat en kijken ze dan ook naar Co2? stel je hebt die dare G4 ook al kan die op de bpm voor een kitcar is dat toch anders? beter...

en wat als je bv een GT40 gebouwd in 2007 maar oude 1967 motor en chassis plaatje uit Amerika, hoe berekenen ze zoiets?

maar ook als je bv een CAV GT40 uit 2008 haalt met moderne motor...tis een kitcar doen ze dan ook een Co2 toeslag e.d.? want dan ist niet normaal wat je betaald :shocking:
Bouw je een kitcar nieuw, ook met oude componenten, dan wordt je bouwjaar ook nieuw.
Tegenwoordig kan je individueel keuren in nederland voor een kenteken via het IKS dus je hoeft niet meer naar de UK (SVA, nu IVA) maar ook daar krijg je nieuw bouwjaar op kenteken. Vroeger hielt je dan soms het bouwjaar van de donor wat voor hollanders veel bpm scheelde.
Nu val je dus onherroepelijk in de co2taks als je auto van na 2007 is en dat is idd heel erg duur met een v8 en veel kilo's. De co2 uitstoot wordt nl. berekend adhv gewicht en pk's bij auto's zonder typegoedkeuring.
Hoe meer pk's en hoe meer gewicht, hoe meer co2 uitstoot.

Als je overigens een nieuwe kitcar bouwt, of invoert uit het buitenland na 1996, moet hij wel aan de emissie eisen voldoen dus geen oude v8 met carburateurs meer invoeren.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door GTRene » 19 feb 2010, 11:34

Ha die Bas, thnx... dat valt niet mee dus...

als ik dus buiten de Co2 tax wil vallen(dat wil je wel met een dikke V8) kan ik een auto t/m max bj 2007 invoeren dan val je onder de oude regeling begrijp ik?

ik lees ook dat als je hier ene type goedkeuring moet doen van een kitcar/replica ook al heb je oude delen krijg je toch een nieuw kenteken?

maar hoe is de kitcar regeling dan? ik bedoel bpm is er niet voor...hoe berekenen ze die extra kosten voor een kitcar.

Je kan dus beter (stel invoeren uit de USA) bv zo'n GT40 replica invoeren van voor 2008(gemaakt) en met moderne inspuiting? dus het liefst ook een zeg 2005 motor er in?

In bepaalde staten kunnen ze daar met zo'n "nwe" replica op een oud chassisnr rijden bv 1967...nemen ze hier dat dan over of zeggen ze, ja daag hij is zeg in 2007 gebouwd dus 2007...maar bv die auto omdat die op een 1967 kenteken in die staat staat zit er ook zo'n oude motor in, echter als ze dat 1967 niet overnemen in NL dan kun je dus net zo goed een 2007(max) kenteken nemen of 2005 bv met moderne V8.

Ingewikkeld...misschien heb je de antwoorden.

Gebruikersavatar
kitcarcollection
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 dec 2009, 23:16

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door kitcarcollection » 21 feb 2010, 12:00

GTRene schreef: als ik dus buiten de Co2 tax wil vallen(dat wil je wel met een dikke V8) kan ik een auto t/m max bj 2007 invoeren dan val je onder de oude regeling begrijp ik?

ik lees ook dat als je hier ene type goedkeuring moet doen van een kitcar/replica ook al heb je oude delen krijg je toch een nieuw kenteken?

maar hoe is de kitcar regeling dan? ik bedoel bpm is er niet voor...hoe berekenen ze die extra kosten voor een kitcar.

Je kan dus beter (stel invoeren uit de USA) bv zo'n GT40 replica invoeren van voor 2008(gemaakt) en met moderne inspuiting? dus het liefst ook een zeg 2005 motor er in?

In bepaalde staten kunnen ze daar met zo'n "nwe" replica op een oud chassisnr rijden bv 1967...nemen ze hier dat dan over of zeggen ze, ja daag hij is zeg in 2007 gebouwd dus 2007...maar bv die auto omdat die op een 1967 kenteken in die staat staat zit er ook zo'n oude motor in, echter als ze dat 1967 niet overnemen in NL dan kun je dus net zo goed een 2007(max) kenteken nemen of 2005 bv met moderne V8.

Ingewikkeld...misschien heb je de antwoorden.
ja tot 2007 val je onder de oude regeling
type goedkeuring is er niet voor nieuw gebouwde kitcars. men spreekt van een individuele goedkeuring en dan krijg je altijd nieuw bouwjaar op kenteken met alle belasting en emissie eisen van nu. Dat geldt ook bij import van een nieuw gebouwde kitcar uit de usa met papieren van 1967. De rdw heeft het recht een nieuwe identiteit toe te kennen in dat geval. Je moet dan zowieso weer de hele individuele keuring opnieuw doorlopen ook nog en dan dus weer co2taks etc...
bpm werd bepaald adhv de kosten van de bouw van de auto, lastig verhaal altijd. maar dat wordt nu dus afgebouwd naar co2 taks en dat valt veeeel duurder uit helaas. Er is dus nui een run op oudere kitcars..

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door GTRene » 21 feb 2010, 13:07

:thumbup:

hm...dus een zeg in 2006 gebouwde GT40 replica met een in de US 1967 status wordt hier gewoon als een 2006 kitcar gezien en je betaald dan BPM over de bouwwaarde/kosten.

een 2009 gebouwde GT40 kitcar met 1967 status wordt gezien als 2009 en dus BPM en Co2tax wat zeer slecht is als er ook zo'n oude slurper uit 1967 in ligt, en dus niet slim ivm enorme extra kosten?

vanaf januari 2008 gingen de nwe regels in BPM/Co2 taks een auto voor die tijd mag je dus nog op de destijds geldende BPM taxen regelen... omdat de replica hier toch als nieuwbouw wordt gezien kun je er ook net zo goed en moderne V8 in hebben bv een GT40 uit 2007 met een 2003 injectie motor bv, immers ze kijken toch niet voor Co2 tax in die samenstelling.

Een EU GT40 die gebouwd is in bv 1995 maar met 1967 als bouwjaar en bv uit Belgie, kan wel als 1967 ingevoerd worden? en dus oldtimer status?
Auto's van na 1 feb 2008
De datum van 1 februari is belangerijk, aangezien vanaf toen de slurptaks / CO2 heffing in ging. Dat had tot gevolg dat minder zuinige auto's meer BPM gingen betalen. Aangezien deze auto's al CO2 heffing hebben, zal de impact van de nieuwe BPM regels veelal gunstig uitpakken. Dit is het gevolg van de afbouw van het BPM percentage van 40% naar 27,4%. Dat weegt meestal zwaarder dan de (iets) hogere CO2 heffing.

Zuinige auto's van voor 1 feb 2008
Voor zuinige auto's van voor 1 feb 2008 geld dat de verlaging van het BPM percentage harder telt, dan de duurdere CO2 heffing. Daarom is het veelal voordeliger in 2010 aangifte te doen.

Onzuinige auto's van voor 1 feb 2008
Voor onzuinige auto's van voor 1 feb 2008, is het in bijna alle gevallen voordeliger in 2009. De CO2 heffing weegt hier zwaarder dan het voordeel op de BPM. Als er toch in 2010 aangifte wordt gedaan, dan mag er voor gekozen worden om aangifte te doen, volgens de BPM regels die golden ten tijde van de 1e toelating. Concreet houdt dat dus in dat er in 2010 gekozen mag worden welke methode het voordeligste is. Er mag dan gekozen worden tussen de regels van 2010, of de regels die golden op het moment dat de auto nieuw verkocht is.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door Hans R » 22 feb 2010, 09:59

http://www.pistonheads.com/sales/1493930.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

8)

Gebruikersavatar
kitcarcollection
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 dec 2009, 23:16

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door kitcarcollection » 24 feb 2010, 10:29

GTRene schreef: Een EU GT40 die gebouwd is in bv 1995 maar met 1967 als bouwjaar en bv uit Belgie, kan wel als 1967 ingevoerd worden? en dus oldtimer status?
tijde van de 1e toelating. Concreet houdt dat dus in dat er in 2010 gekozen mag worden welke methode het voordeligste is. Er mag dan gekozen worden tussen de regels van 2010, of de regels die golden op het moment dat de auto nieuw verkocht is.
Pas ook daarmee op. De rdw heeft ook het recht voor eu import auto;s om de identiteit opnieuw vast te stellen in geval van nieuwer samengestelde auto's met oude identiteit, indien aannemelijk is dat deze auto's later zijn gebouwd.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door JP » 28 nov 2010, 20:56

Ginetta releases official renderings of new G55

Afbeelding
Afbeelding

The Ginetta G50 has so far been the star of the Ginetta GT Supercup, a one-make support series for the British Touring Car Championship. There's a brighter star on the way next year, though, when Ginetta introduces the G55. The new car will compete alongside the G50 in next year's races but in its own class and with separate a points system and podium ceremony.

To go along with its more aggressive looks and aero, the G55's Ford engine is 3.7 liters instead of the G50's 3.5, and it puts out 370 horsepower - 70 horses more than the G50. Other tweaks include beefier brakes front and back and a new exhaust. Current G50 owners can upgrade to the G55 for £25,000 ($39,219 U.S.), or privateers can buy the car new for £75,000 ($117,661 U.S.).

Ginetta's latest will be publicly unveiled at Autosport International on January 13 in Birmingham, England.

Autoblog.com

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door Rupie » 28 nov 2010, 21:12

Sinds Huub de pr doet vind ik het een leuke auto :mrgreen:

Beetje een Lotus met een dak imo.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door GTRene » 18 mar 2011, 16:25

wat is ie toch fraai de G12

Afbeelding

en om goed te zien hoe laag die is...let op die Subaru impreza die ook raced, de ginetta had een slechte start vertelde de eigenaar, maar moet je zien hoe die duratec er aan sleurt, heerlijk.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=G3cQH1cM ... er&list=UL[/youtube]

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door GTRene » 18 mar 2011, 16:31

Afbeelding

hier met wat G4 er bij
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

GINETTA G40R

Bericht door GTRene » 25 mei 2011, 14:36

GINETTA G40R

From £30,000 On the road....das vriendelijk geprijst voor zoiets vrij unieks.

Afbeelding
The Ginetta G40R strikes the perfect balance between race car performance and road car usability. Built around the same FIA approved chassis and light-weight composite body, as used in the highly successful G40 race cars, the
G40R is also equipped with a stylish lightweight interior
:df:
ENGINE
2.0 Ltr four cylinder Ford Duratec Engine
SPECIFICATION
0-60mph: 6 sec to 5.8 sec
Maximum speed: 135 mph
2.0 four cylinder Duratec Engine
150bhp to 175bhp
FIA safety cage
FIA fuel cell
Lightweight 6 piece composite body Approx. 800kg
Front 280mm ventilated brake discs with 4 pot Ginetta billet calipers
Rear 280mm ventilated brake discs with 2 pot Ginetta billet calipers
OPTIONAL EXTRAS
Passenger harness
http://www.ginetta.com/cars_g40r?utm_me ... =Read+More" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Ginetta G40-R

Bericht door GTRene » 25 mei 2011, 14:56

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bovenstaande zijn nog van de g40 er zitten best leuke huggy seats in, niet te zien op de foto's hier.

Gebruikersavatar
mark147
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 jul 2009, 14:44

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door mark147 » 25 mei 2011, 16:59

Zie in het topic een paar keer de Ginetta GT4 van Match Racing voorbij komen. Ken de eigenaar vrij redelijk en weet dat de auto's dit jaar in principe niet in het GT4 zullen starten. Gaat zoals zovaak om de knaken. Auto's hebben een grote kostbare update nodig en vragen een behoorlijk budget om in het GT4 mee te kunnen komen. Neemt niet weg dat het wel een prachtige auto is voor DSC/VLN/DNRT of zelfs als trackday racer. Ik zeg niet dat hij ze weg doet, maar voor het juiste bod denk ik dat hij zo maar eens afscheid zou willen nemen van 1 of beide auto's, waarbij de hoogte van het bod je nog wel eens positief zou kunnen verrassen....... :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door GTRene » 25 mei 2011, 19:16

zijn dat alle RHD Mark?
of zitten er ook LHD bij...zou het heel moeilijk zijn om zoiets wat om te sleutelen zodat ie ook de straat op mag? :roll:
gewoon een gedachte hoor :D maja zullen wel goed kaal zijn van binnen :hmmm:

Gebruikersavatar
mark147
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 jul 2009, 14:44

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door mark147 » 26 mei 2011, 15:11

Zijn rechtsgestuurde GT4 racers. Geen idee of dat zomaar in nederland op een kenteken te krijgen is. Wellicht eerst een engels kenteken en dan een nederlands. Is omslachtig maar zou kunnen werken. Zal denk ik niet zo gek veel hoeven aan te passen aangezien een GT4 auto heel dicht bij een straat auto staat.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten