Ginetta cars, fast on road & track lightweight(s)

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Gebruikersavatar
Damir Vukovic
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
Locatie: Delft

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door Damir Vukovic » 04 aug 2011, 11:30

Is bovendien een duratecje, dus uitlaat en inlaat vervangen == 200pk en gewoon APK fahig. Nokkenassen en dat gaat naar 240.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door allen » 04 aug 2011, 12:12

Ik zou Rene aanraden om die boot van hem een rotschop te geven en dit straatracertje terug te halen. Veel leuker en ongetwijfeld goedkoper in onderhoud. :zwijntje:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door GTRene » 04 aug 2011, 12:18

:tong:

trouwens deze doen ook leuk werk zag ik wel>>

http://www.cncheads.co.uk/ford_duratec.html" onclick="window.open(this.href);return false;

trouwens ook voor BMW V8 :wave: :drieling:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door GTRene » 05 aug 2011, 11:08

best mooi zo

Afbeelding

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door allen » 05 aug 2011, 11:14

Idd wel een klap mooier dan een Hartgay... :bag:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door GTRene » 05 aug 2011, 12:15

praatjes maker :tong:
trouwens het ding is erg compact, zou jou ook passen :lol:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door Youp » 05 aug 2011, 12:31

Die G40R wordt m'n nieuwe daily denk ik. :df:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door allen » 05 aug 2011, 13:39

@Rene, misschien als ik op m'n 60ste wat minder behoefte aan een hardcore wagen heb. Die Ginetta is nu nog wat te soft voor iemand van mijn leeftijd... :zwijntje:

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door Robertdj » 05 aug 2011, 14:56

Lijkt me super zoiets! Vraag me alleen af of ik erin pas...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door GTRene » 05 aug 2011, 23:15

Autocar heeft de G40R al getest, ze zijn positief over vele zaken.

http://www.autocar.co.uk/CarReviews/Fir ... -R/258522/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

je ziet wel, misschien niet perfect afgewerkt maar meer voor een nette track/road car afwerking :df:
vind ik niet verkeerd, past hem wel.
The engine is a tuned 2.0-litre Ford Duratec lump that develops 175bhp at 6700rpm and 140lb ft at 5000rpm – in standard form. This can be pumped up to anywhere between 200-280bhp if the customer so requires (and they have the budget to match) but even with 175bhp the rear-drive G40R is decidedly rapid.

And that’s because it weighs a mere 840kg with half a tank of fuel on board, giving it a power-to-weight ratio far in excess of even the fruitiest hot hatchbacks on sale today.
What’s it like?
Even when you blip the throttle at a standstill there’s an immediacy of response to the G40R that’s simply not there in everyday cars of 2011. The clutch is heavy, the big ventilated disc brakes heavier still underfoot (they’ll be lighter on the production models) but the throttle weight is sweetly judged, and as it moves away the G40R feels alive and direct beneath your backside.
There’s a feel and precision through the G40R’s steering the like of which you might not have experienced in a car with a roof on for a very long time; and the lack of movement required at the rim to exact a change in direction is akin to that of a single-seater racing car.
klinkt goed.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door Rupie » 06 aug 2011, 09:08

Prachtig de combinatie van alcantara en carbon.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door Michel P » 06 aug 2011, 09:24

Echt een geweldige auto, looks van binnen erg cool en racy. Enige wat qua looks minder een een beetje kitcar vond zijn de achterlichten. Verder een lijkt het me zeker met die motor en de vermogens opties om atmo naar 280 pk te gaan helemaal geweldig.

@Ruben, deze auto is echt niet soft door zijn dak.....

Michel

Gebruikersavatar
HJ
Berichten: 263
Lid geworden op: 08 feb 2008, 10:54
Locatie: Paleis 't Loo, Lotus Elise Type 25

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door HJ » 06 aug 2011, 10:03

Ik vind hem ook steeds mooier worden. Ik zou er best eentje willen denk ik.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door GTRene » 12 aug 2011, 10:08

helaas nog weinig uitlaat muziek, doch een leuke teaser alvast...
der schijnt binnenkort een test van een autoblad op video te verschijnen.
doch deze video zo bekijkendekrijg je best zin om te spelen :df:


Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door Michel P » 12 aug 2011, 10:21

Leuke preview, lijkt me echt een erg leuke auto.

Michel

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door GTRene » 16 aug 2011, 20:37

op DE video moeten we schijnbaar nog ff wachten, wel is er weer een korte opgedoken over de G40R

voorheen verkocht Ginetta 80% van de wagens in eigen land, tegenwoordig is het zelfs zo dat ze 80% uitvoeren naar allerlij landen :shock:
het gaat hen goed gelukkig, of het met de roadcars ook zo zal gaan is ff afwachten, maar als ze daarin klein blijven geef ik ze wel een goede kans.

http://vimeopro.com/user5914491/g40r/video/27771321" onclick="window.open(this.href);return false;

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door Rupie » 16 aug 2011, 22:21

Gaaf, lekker geluidje ook. Jammer dat er een dak op zit.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door Michel P » 16 aug 2011, 22:56

Echt gaaf, wat zou zo'n auto in NL kosten op kenteken, sound is idd top.

Michel

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door GTRene » 16 aug 2011, 23:05

don't know...denk dus de 34.500,- euro ongeveer omgerekend e.d. en dan de BPM/Co berekening waarvan 2012 nog ongunstig is met geloof ik nog 19%bpm maar de Co kan meevallen met de Duratec 2.0?
denk dat je hem onder de 45.000,-euro kan kopen.
weet niet precies welke berekening je er op los kan gooien met een soortgelijke auto/motor.

ah...is in 2012 al lager, 11.1 % basis bpm

http://www.auto4me.nl/bpm2012.php" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

wat is het Co level van zo'n 175pk 2.0 Duratec?

ow is Duratec...men geheugen grrr
tuned 2.0-litre Ford Duratec lump that develops 175bhp at 6700rpm and 140lb ft at 5000rpm – in standard form

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door GTRene » 16 aug 2011, 23:15

ah, al gevonden stond in het artikel :wave:


Sign in >Not a member? Join now >
Autocar - News and reviews from the original car experts Skip to content Home
Car Reviews
News
Blogs
Videos
Forums
Cars for sale
6 issues for £1
IPAD APPS
Ginetta G40 R review
More Pics
Email
Print
Your say
Comments: 23 Join the discussion



--------------------------------------------------------------------------------

Ginetta G40 R First DriveTest date 29 July 2011 Price as tested £29,950


On paper it’s quick enough to just about deal with a Renault Clio Cup in a straight line
What is it?
The G40R is Ginetta’s most recent foray into the road car market, and it’s a car designed predominantly for track day enthusiasts who like to drive, rather than trailer, their machines to the circuit.

It costs £29,950 and Ginetta hopes to find homes for around 100 cars each year, a modest but realistic target from a company that has, in recent years, concentrated purely on building racing cars.

The engine is a tuned 2.0-litre Ford Duratec lump that develops 175bhp at 6700rpm and 140lb ft at 5000rpm – in standard form. This can be pumped up to anywhere between 200-280bhp if the customer so requires (and they have the budget to match) but even with 175bhp the rear-drive G40R is decidedly rapid.

And that’s because it weighs a mere 840kg with half a tank of fuel on board, giving it a power-to-weight ratio far in excess of even the fruitiest hot hatchbacks on sale today.

Read Steve Sutcliffe's blog: 'Ginetta - the new TVR'

What’s it like?
Even when you blip the throttle at a standstill there’s an immediacy of response to the G40R that’s simply not there in everyday cars of 2011. The clutch is heavy, the big ventilated disc brakes heavier still underfoot (they’ll be lighter on the production models) but the throttle weight is sweetly judged, and as it moves away the G40R feels alive and direct beneath your backside.

And yet the ride is actually pretty decent for such a small, lightweight machine. At parking speeds the non-assisted steering seems heavy to the point of being cumbersome. But the moment you get going the weight disappears and is replaced by a deliciously crisp response.


There’s a feel and precision through the G40R’s steering the like of which you might not have experienced in a car with a roof on for a very long time; and the lack of movement required at the rim to exact a change in direction is akin to that of a single-seater racing car.

As for the performance, handling and brakes, there’s a lot that’s good, some bits that are very good and only a few things that grate about the G40R. On paper it’s quick enough to just about deal with a Renault Clio Cup in a straight line while driving rings around it in corners. But on the road it feels way fruitier than that, partly because there’s a lot of noise to accompany what is undoubtedly a decent amount of thrust, but mainly because it has such an amusingly well sorted rear-drive chassis – which can be endlessly adjusted by playing with the dampers if an owner so wishes.

But what’s really appealing about the G40R on the road is the sensation of speed you get when driving it. Because of the exhaust bark and the proximity of your backside to the road itself, the G40R always feels faster than it actually is. Which is good.

As for the way it can be hurled at corners and drifted gently through them, with either a quarter turn of understeer or a full armful of oversteer – depending how committed you are with the throttle and what’s coming the other way – the G40R is just a hugely entertaining car to drive. One that also benefits from a snappy six speed manual gearbox (courtesy of the MX5) a proper limited slip diff at the back (ditto) and more pure braking power than most other road cars on sale.

Because in the end, that’s what 840kg and a set of big ventilated discs at each corner does for you. Take away the inertia of a normal road car (ie its weight) and replace it with a bespoke, track-developed set of underpinnings and you can’t help but end up with a smile on your face. And that’s precisely what the G40R delivers.

OK, it may be somewhat basic in its appeal, lacking the luxuries of most other road cars – although it does boast a boot that can swallow two sets of golf clubs plus a cabin that’s sparse but acceptable for everyday use. But ultimately it’s the absence of sophistication that makes the G40R such a simple but refreshing car to drive.

Should I buy one?
It might not be everyone’s cup of tea, but for the committed enthusiast who’s looking for a fast, affordable, uncomplicated means of driving to – and then ruling at – tracks days, there’s nothing else quite like the G40R. Not only does it provides a clear and welcome indicator that Ginetta is back in business making road cars, it’s also a sign post of what’s to come. And that could be very exciting indeed.

Steve Sutcliffe


Ginetta G40R
Price: £29,950; Top speed: 140mph; 0-62mph: 5.8sec; Economy: 29mpg; CO2: 181g/km; Kerb weight: 840kg; Engine: 4 cyls in-line, 1999cc, petrol; Installation: Front, longitudinal, rear wheel-drive; Power: 175bhp/6700rpm; Torque: 140lb ft/5000rpm; Gearbox: six-speed manual
181g/km dus...en dus valt ie net buiten de eerste schijf vanaf januari 2012...vanaf 1 Juli 2012 valt ie er duidelijk buiten en komt in schijf 2.

http://www.auto4me.nl/bpm2012.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door GTRene » 16 aug 2011, 23:26

hier de BPM en Co2 tarieven...die verpesten veel

http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/3 ... -2013.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

CO2: 181g/km
zeg 34.500,-euro incl BTW ex BPM/Co2
vanaf jan 2012 is het basistarief 11.1% BPM

dan kun je rekenen (als je precies weet hoe) wat ie gaat kosten, doch wordt berekent op de ex BTW (BPM)

edit>>

http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php" onclick="window.open(this.href);return false;

als je de auto vanaf 2012 jan tot met 2012 Juni op kenteken zet dan kost ie ongeveer 42.162,-euro in NL
na Juli kan die wat duurder worden?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door GTRene » 19 aug 2011, 22:14

jaaa filmpje is geupload van de G40R helaas te kort en te weinig geluid van buiten en binnen met een langer stuk doortrekken, doch wel leuk.

http://www.autocar.co.uk/car-video/gine ... w-feature/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door Michel P » 19 aug 2011, 22:32

Wow werkelijk erg lekkere kar, clean design en heerlijke motor.

Michel

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door Rupie » 22 aug 2011, 16:16

Hier on youtube nog een keer.



:bignews:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Ginetta cars, lightweight and fast on road & track

Bericht door Michel P » 29 sep 2011, 16:40

http://link.marktplaats.nl/487470853" onclick="window.open(this.href);return false; speedster met SC en 225pk 17k!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 291 gasten