modellen als de mooie Ginetta G4 of de speciale G12 en vele andere mooie wagens veelal lichter als bv Lotus maar net zo Engels
dit is bv zo'n prachtige G4 al uit 1966, echter ze maken nog steeds deze modellen op afspraak btw maar geloof dat DARE dat nu doet.
hieronder een G4 en G12
overigens zijn ze er bv ook als cabrio
supersnel met toch niet zoveel vermogen maar zeer laag gewicht, hieronder de specs als bv 670kg...
http://www.dareuk.com/g4_specifications.php" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
en hier dan bv de prachtige Ginetta G12 daar raceden ze ook mee net als de meeste Ginetta's maar natuurlijk ook voor op straat.
om gek van te worden zo gaaf heel klein en erg licht en super rap (damn de foto hieronder werkt ni zo maar even gedownload op men pc en weer opgeladen
hier wat meer over de G12 qua specs e.d. bv het gewicht slechts 650kg om maar wat te noemen en Max Power • Cosworth - 190 bhp
• Duratec - 190 to 300 bhp dat staat geganrandeerd voor veel DF
http://www.dareuk.com/g12_specifications.php" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze hebben nu ook de G50 die begon als alleen trackcar maar nu dus ook voor op de weg, en de eersten zijn inmiddels op de straat te vinden, fantastische wagens en super snel..te beginnen met de V6 300pk in dat lichte gewicht...
de G50R en dan later de Ginetta G50 met V8 en 520pk man...wat zal dat rap zijn...
Press Release
The first Ginetta G50 road-registered car has taken to the streets around the streets of Garforth near Leeds ahead of tomorrows London to Silverstone Supercar Tour (below).
50 of the 21st Century’s finest Sportscars will leave the Royal Automobile Club in Pall Mall, London tomorrow morning at 10.00am (18th April) arriving at Silverstone at around lunch time to do a lap of the GP circuit. A Ginetta G50 will be there with the likes of Bugatti, Maserati, Jaguar and Ferrari.
“The prototype road car has been road registered to put miles on the engine and components” said Richard Dean. “It’s currently very much in race car trim in terms of its interior and fit, but it’ll never have things like hand stitched leather. It’s very much a performance car that you can drive to a track, blast it ‘round and drive home again.
“It will be much closer to a race car than anything on the road at the moment.”
Specification of the road car is very much similar to the Cup car – currently with the same 3.5 litre Ford V6, 300 bhp engine under the bonnet. Quaife’s six-speed sequential gearbox will transfer the power to the rear wheels. The guide price is £45,000.
A flagship limited edition V8, 520 bhp Zytek-powered model will be released with the aim to be the fastest production car on the road. It’s target price will remain below the £100,000 mark.
Type approval for the car is being sought after with a view to building 300 cars combined with the V6 and V8 models.
afijn je snapt het, heb je leuke plaatjes of info over Ginetta drop maar hier, echt licht spul
http://www.ginettacars.com/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
en hier de DARE webstie die de oudjes in leven houd en update.
http://www.dareuk.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;