TVR all models
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: TVR all models
Ik ben benieuwd waar je nu weer mee aan komt zetten.. 8)
Even een filmpje van de Tamora, is een filmpje van niks maar het geluid hoor je wel redelijk..
Even een filmpje van de Tamora, is een filmpje van niks maar het geluid hoor je wel redelijk..
- Sisckywous
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 22 jul 2007, 12:49
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Re: TVR all models
Inderdaad dat is mijn planning ook desnoods 2 weken.
Voor mij zal de stuurbeleving er sowieso op vooruit gaan in vergelijking met de wagen die ik nu rij.
Eerst alles maar goed uitzoeken en wat tvr kenners spreken. Zelf ben ik na al die tijd nog steeds een NOOB op tvr gebied.
Gaaf filmpje in iedergeval!
Voor mij zal de stuurbeleving er sowieso op vooruit gaan in vergelijking met de wagen die ik nu rij.
Eerst alles maar goed uitzoeken en wat tvr kenners spreken. Zelf ben ik na al die tijd nog steeds een NOOB op tvr gebied.
Gaaf filmpje in iedergeval!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: TVR all models
8) leuk man filmpje er bij, je hoort al wel...weinig kracht onderuit tis een race motor maar geluid heeft ie wel wat dat betrefd vind ik eigenlijk dat in een TVR gewoon een V8 hoort veel power low down dus voor cruise en gasse
heb zelf nog nooit met de speed six gereden, alleen wat V8 met rover V8...
heb zelf nog nooit met de speed six gereden, alleen wat V8 met rover V8...
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: TVR all models
Haha, kijk die kop eens genieten van de wagen. Ziet er uti als een overtuigde 'doe mij die maar' uitdrukking.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 14 nov 2007, 09:33
Re: TVR all models
Hallo allemaal,
Sommigen zullen me wel kennen van DSR'08 en '09 (rode Chimaera) en van PH.
Naast importeur/dealerwerkplaats Nimag is er nog een deskundige specilist op TVR-gebied in Nederland, namelijk Bertil Evers in Velp. Zelf maak ik gebruik van Nimag voor het reguliere onderhoud en APK, en Bertil Evers voor het grotere werk (vervangen uitlaatspruitstukken, dat soort werk). Nimag houdt me mobiel en ik kan op de normale onderhoudswerkzaamheden altijd wachten, bovendien heb ik vertrouwen in het werk van Wijnand die een goed oog voor detail heeft, je duidelijkheid verschaft over wat er niet goed is en je echt niet zomaar op pad zal sturen met zaken die niet in orde zijn - maar het blijft natuurlijk een dealer met de bijbehorende overheads en het daaruit resulterende uurtarief, en omdat het handgebouwde auto's zijn kan dat best oplopen zonder dat er nou echt iets heel spannends aan de hand is. Bertil is minstens net zo'n Pietje Precies en zijn uurtarief is heel schappelijk omdat hij aan huis werkt, maar hij heeft wel het liefste dat je je auto daar achterlaat zodat hij in alle rust aan de slag kan.
Voor wat betreft alle mogelijke upgrades, motoren (voornamelijk Rover V8, maar we zijn bezig met ontwikkelingswerk t.b.v. de AJP8) , onderdelen, advies en een goede kop koffie/thee kan je sinds kort bij ondergetekende terecht: http://www.wolfdirectracing.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Voor wat betreft TVR heb ik dealerschappen van zo'n beetje alles wat je zou willen voor je auto: ACT carbon inlaatsystemen, RVS uitlaten/spruitstukken etc, SC-Power compressorkits an motor/onderstelupgrades, Steve Heath Engineering's TVR-extra's (onder andere de hele mooie ARB-droplinks met 'uniballs' - een echte aanrader om meer precisie te krijgen in het bochtgedrag van je TVR door een beter aanspreken van de stabilisatorstangen), Intrax racing onderstellen, Tarox remmen, Silverstone Performance lichtgewicht wielen en RVS uitlaten, en nog veel meer. het is voor mij iets dat ik er naast doe, dus ik hoef geen overheads terug te verdienen of zo. Ook Jaguar is behoorlijk vertegenwoordigd (Wolf Direct Racing UK heeft een lange historie als Jaguar V12-specialist), Lotus is in opbouw - eerst maar eens afwachten hoe het gaat lopen.
De eerste maandagavond van de maand heb ik gelijk maar tot TVR-ouweh**ravond gebombardeerd ("Blackpool aan de Maas") - alle (aspirant-) Tivvers en liefhebbers van harte welkom!
Die Tamora is zondermeer één van de best sturende TVR's, maar het is natuurlijk geen 340R. De keerzijde is dat je met een TVR op een dag makkelijk meer dan 1.000 kilometer rijdt en dan nog een grijns op je gezicht hebt - wat ik persoonlijk wel belangrijk vind want in Nederland is er nu eenmaal niet zo veel te doen qua rijpret. Maar als hij echt stuurt als een 'grote GT' dan is er toch iets niet helemaal in orde - zo'n auto weegt 3-400 kilogram minder dan een vergelijkbare BMW of Porsche en dat merk je echt - en dan denk ik aan eerste instantie aan de wielgeometrie. Die was vaak vanuit de fabriek al niet echt goed - iedere onderstelspecialist die wat met TVR's doet kan je verhalen vertellen van mensen die met hun pas afgeleverde auto linea recta naar hen kwamen omdat er niet mee te rijden was - en stoeprandjes e.d. doen vaak nog een duit in het zakje. Een ander 'probleem' zijn de 18-inch wielen die iedereen erbij bestelde omdat ze er zo mooi uitzien; een Tuscan of een Tamora rijdt echt een stuk fijner, met meer gevoel voor wat je doet en minder spoorgevoeligheid e.d. op de 16-inch wielen. Als je toch grotere wielen wil zou ik de SP12-wielen van Silverstone Performance heel sterk aanraden - deze zijn veel lichter, sterker en de geometrie is beter omdat je verschillende maten vóór en achter hebt (TVR koos bij de latere modellen voor één compromismaat om geld uit te sparen). De afstemming is bij de Tamora en Sagaris best goed (vanaf 2004 kwam Bilstein weer in beeld als partner/leverancier na een tijdlang met HBE te hebben gewerkt waarvan de kwaliteit nogal variabel was), maar met een echt goede ontsderstelset en set-up is er nog wel het een en ander te verbeteren (alhoewel waarschijnlijk niet zo dramatisch als bij de eerdere modellen). De Tuscan mk1 zou ik altijd direct van een nieuwe onderstelset en set-up voorzien; die auto is standaard behoorlijk nerveus omdat de set-up oorspronkelijk voor 16-inch wielen was ontwikkeld (die bijna niemand op zijn auto specificeerde) en bovendien moesten ze hem aan de achterkant harder maken omdat de wielen in de praktijk heel snel de wielkasten bleken te raken. In combinatie met de supersnelle besturing (1,7 omwentelingen van uiterst links naar uiterst rechts) en een minder dan consistente demping leidde dat tot een behoorlijk 'onrustig' weggedrag. De Chimaera en in mindere mate de Griffith zijn dan weer iets te soft.
Sommigen zullen me wel kennen van DSR'08 en '09 (rode Chimaera) en van PH.
Naast importeur/dealerwerkplaats Nimag is er nog een deskundige specilist op TVR-gebied in Nederland, namelijk Bertil Evers in Velp. Zelf maak ik gebruik van Nimag voor het reguliere onderhoud en APK, en Bertil Evers voor het grotere werk (vervangen uitlaatspruitstukken, dat soort werk). Nimag houdt me mobiel en ik kan op de normale onderhoudswerkzaamheden altijd wachten, bovendien heb ik vertrouwen in het werk van Wijnand die een goed oog voor detail heeft, je duidelijkheid verschaft over wat er niet goed is en je echt niet zomaar op pad zal sturen met zaken die niet in orde zijn - maar het blijft natuurlijk een dealer met de bijbehorende overheads en het daaruit resulterende uurtarief, en omdat het handgebouwde auto's zijn kan dat best oplopen zonder dat er nou echt iets heel spannends aan de hand is. Bertil is minstens net zo'n Pietje Precies en zijn uurtarief is heel schappelijk omdat hij aan huis werkt, maar hij heeft wel het liefste dat je je auto daar achterlaat zodat hij in alle rust aan de slag kan.
Voor wat betreft alle mogelijke upgrades, motoren (voornamelijk Rover V8, maar we zijn bezig met ontwikkelingswerk t.b.v. de AJP8) , onderdelen, advies en een goede kop koffie/thee kan je sinds kort bij ondergetekende terecht: http://www.wolfdirectracing.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Voor wat betreft TVR heb ik dealerschappen van zo'n beetje alles wat je zou willen voor je auto: ACT carbon inlaatsystemen, RVS uitlaten/spruitstukken etc, SC-Power compressorkits an motor/onderstelupgrades, Steve Heath Engineering's TVR-extra's (onder andere de hele mooie ARB-droplinks met 'uniballs' - een echte aanrader om meer precisie te krijgen in het bochtgedrag van je TVR door een beter aanspreken van de stabilisatorstangen), Intrax racing onderstellen, Tarox remmen, Silverstone Performance lichtgewicht wielen en RVS uitlaten, en nog veel meer. het is voor mij iets dat ik er naast doe, dus ik hoef geen overheads terug te verdienen of zo. Ook Jaguar is behoorlijk vertegenwoordigd (Wolf Direct Racing UK heeft een lange historie als Jaguar V12-specialist), Lotus is in opbouw - eerst maar eens afwachten hoe het gaat lopen.
De eerste maandagavond van de maand heb ik gelijk maar tot TVR-ouweh**ravond gebombardeerd ("Blackpool aan de Maas") - alle (aspirant-) Tivvers en liefhebbers van harte welkom!
Die Tamora is zondermeer één van de best sturende TVR's, maar het is natuurlijk geen 340R. De keerzijde is dat je met een TVR op een dag makkelijk meer dan 1.000 kilometer rijdt en dan nog een grijns op je gezicht hebt - wat ik persoonlijk wel belangrijk vind want in Nederland is er nu eenmaal niet zo veel te doen qua rijpret. Maar als hij echt stuurt als een 'grote GT' dan is er toch iets niet helemaal in orde - zo'n auto weegt 3-400 kilogram minder dan een vergelijkbare BMW of Porsche en dat merk je echt - en dan denk ik aan eerste instantie aan de wielgeometrie. Die was vaak vanuit de fabriek al niet echt goed - iedere onderstelspecialist die wat met TVR's doet kan je verhalen vertellen van mensen die met hun pas afgeleverde auto linea recta naar hen kwamen omdat er niet mee te rijden was - en stoeprandjes e.d. doen vaak nog een duit in het zakje. Een ander 'probleem' zijn de 18-inch wielen die iedereen erbij bestelde omdat ze er zo mooi uitzien; een Tuscan of een Tamora rijdt echt een stuk fijner, met meer gevoel voor wat je doet en minder spoorgevoeligheid e.d. op de 16-inch wielen. Als je toch grotere wielen wil zou ik de SP12-wielen van Silverstone Performance heel sterk aanraden - deze zijn veel lichter, sterker en de geometrie is beter omdat je verschillende maten vóór en achter hebt (TVR koos bij de latere modellen voor één compromismaat om geld uit te sparen). De afstemming is bij de Tamora en Sagaris best goed (vanaf 2004 kwam Bilstein weer in beeld als partner/leverancier na een tijdlang met HBE te hebben gewerkt waarvan de kwaliteit nogal variabel was), maar met een echt goede ontsderstelset en set-up is er nog wel het een en ander te verbeteren (alhoewel waarschijnlijk niet zo dramatisch als bij de eerdere modellen). De Tuscan mk1 zou ik altijd direct van een nieuwe onderstelset en set-up voorzien; die auto is standaard behoorlijk nerveus omdat de set-up oorspronkelijk voor 16-inch wielen was ontwikkeld (die bijna niemand op zijn auto specificeerde) en bovendien moesten ze hem aan de achterkant harder maken omdat de wielen in de praktijk heel snel de wielkasten bleken te raken. In combinatie met de supersnelle besturing (1,7 omwentelingen van uiterst links naar uiterst rechts) en een minder dan consistente demping leidde dat tot een behoorlijk 'onrustig' weggedrag. De Chimaera en in mindere mate de Griffith zijn dan weer iets te soft.
Laatst gewijzigd door 900T-R op 18 nov 2009, 05:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 14 nov 2007, 09:33
Re: TVR all models
Oh ja - Hans GP, heb ik jou en de 340R toevallig niet bij Beek Auto Racing in Den Haag ontmoet een maand of wat geleden?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: TVR all models
Wat dacht je van een mooi voorsteldraadje met je eigen naam (zodat we nog weten tegen wie we praten) en je rode wagen. Uiteraard met veel meer info over dat rode ding! Hoe Brits / degelijk is de auto naar jouw ervaringen?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: TVR all models
die rode TVr staat toevallig al op de foto begin van het draadje ergens tijdens een ritje in NLallen schreef:Wat dacht je van een mooi voorsteldraadje met je eigen naam (zodat we nog weten tegen wie we praten) en je rode wagen. Uiteraard met veel meer info over dat rode ding! Hoe Brits / degelijk is de auto naar jouw ervaringen?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: TVR all models
Ik wil plaatjes, specs en reisverslagen Rene. 8)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: TVR all models
me too tis inderdaad Britse meuk dus gaaf zolang het werktallen schreef:Ik wil plaatjes, specs en reisverslagen Rene. 8)
de Tuscan 6 cillinder had ook behoorlijk wat af en toe, dus benieuwd wat hij al heeft meegemaakt en hoeveel ie al op de klok heeft staan
misschien valt de caterham dan mee maar hij had hem vanaf nieuw das ook weer anders natuurlijk.
echt veel TVR kennis zit hier nog niet dus welkom (ja ik heb er 2 gehad en bevielen goed, beide V8 maja had ze ook niet zolang denk 6 maand ofzo)
- Joop
- Berichten: 8892
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: TVR all models
Hoi Eric, je weg ook naar DF gevonden?
Zien we je aankomend jaar weer met de TVR op de DSR'10? Heb je naam nog niet op het lijst op PH gespot...
Zien we je aankomend jaar weer met de TVR op de DSR'10? Heb je naam nog niet op het lijst op PH gespot...
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 14 nov 2007, 09:33
Re: TVR all models
U vraagt, wij draaien:allen schreef:Ik wil plaatjes, specs en reisverslagen Rene. 8)
http://www.auto-journals.com/journals/T ... journal=83" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: TVR all models
Dat zal ik wel geweest zijn, zoveel 340's zijn er niet in Den Haag900T-R schreef:Oh ja - Hans GP, heb ik jou en de 340R toevallig niet bij Beek Auto Racing in Den Haag ontmoet een maand of wat geleden?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 nov 2009, 13:57
- Locatie: Koudekerk aan den Rijn
- Contacteer:
Re: TVR all models
Hallo,
dit topic net even doorgelezen aangezien ik TVR gek ben,
ik zag de vraag langs komen of Tamora/T350 in NL geleverd is,
antwoord op die vraag is Nee, er zijn er wel een aantal op NL kenteken die zijn zelf ingevoerd,
Tamora op NL kenteken:
T350C op NL kenteken: (is er nog 1 in nl met schade rijdt volgend jaar ook op nl kenteken)
T350T binnekort op NL kenteken:
ook zag ik wat over de Sagora, er bestaat ook een Sagaris Targa!
opgebouwd van een sagaris in onderdelen!
Mooiste schade auto ooit! gemaakt van achterkant Tamora met de rest van de Sagaris
Groetjes Mick
dit topic net even doorgelezen aangezien ik TVR gek ben,
ik zag de vraag langs komen of Tamora/T350 in NL geleverd is,
antwoord op die vraag is Nee, er zijn er wel een aantal op NL kenteken die zijn zelf ingevoerd,
Tamora op NL kenteken:
T350C op NL kenteken: (is er nog 1 in nl met schade rijdt volgend jaar ook op nl kenteken)
T350T binnekort op NL kenteken:
ook zag ik wat over de Sagora, er bestaat ook een Sagaris Targa!
opgebouwd van een sagaris in onderdelen!
Mooiste schade auto ooit! gemaakt van achterkant Tamora met de rest van de Sagaris
Groetjes Mick
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: TVR all models
mooie info Mick, en leuke interessante foto's
leuk een TVR gek erbij
leuk een TVR gek erbij
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: TVR all models
Die oranje Samoris 8) Zeker leuk spul TVR, maar die speed six lijkt me een onbetrouwbaar blok als je alle verhalen mag geloven..
Na mijn proefrit met de Tamora in Duitsland heb ik besloten er vanaf te blijven.. de olie liep eruit toen ik de Tamora parkeerde..
Wat een wrak, sturen deed die ook niet al te best, om te cruisen zal een beste zijn zeker vanwege zijn geluid!
Na mijn proefrit met de Tamora in Duitsland heb ik besloten er vanaf te blijven.. de olie liep eruit toen ik de Tamora parkeerde..
Wat een wrak, sturen deed die ook niet al te best, om te cruisen zal een beste zijn zeker vanwege zijn geluid!
- JP
- Berichten: 31252
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: TVR all models
Schitterende modellen Al blijft een 350 toch wel mijn lieveling;
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: TVR all models
@JP jij vind altijd mooie foto's op het net.. al wat gevonden van de nieuwe Golf R
- Chris van S.
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
- Locatie: Reeuwijk
Re: TVR all models
Ik kan het niet laten deze link hier te posten.
Dit is echt ongelovelijk en te koop!
http://www.samvandalen.com/auto/tvr-cerbera-speed-six" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is echt ongelovelijk en te koop!
http://www.samvandalen.com/auto/tvr-cerbera-speed-six" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Re: TVR all models
Heel mooi inderdaad. Maar damn wat een geld!!!!! Dat is bijna de nieuwprijs man! Oke, hij heeft niets gereden, maar dan nog.
'De dichte versie van de Cerbera is alleen rechtsgestuurd geleverd.'....ehm.....was er een open versie dan
'De dichte versie van de Cerbera is alleen rechtsgestuurd geleverd.'....ehm.....was er een open versie dan
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: TVR all models
en het is ook nog eens een speed 6....en dus niet de brullende V8
trouwens er schijnen destijds (oude model 1999) 10 LHD Cerbera's gemaakt te zijn maar die zijn 2de hands nog vrij prijzig...
e vandaag kwam ik wat TVR Sagaris met V8 tegen
http://www.teamholdenracing.com/the_cars.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
just the way I love it...V8
trouwens er schijnen destijds (oude model 1999) 10 LHD Cerbera's gemaakt te zijn maar die zijn 2de hands nog vrij prijzig...
e vandaag kwam ik wat TVR Sagaris met V8 tegen
http://www.teamholdenracing.com/the_cars.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
just the way I love it...V8
- TVRooom
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 13 jan 2010, 21:47
- Contacteer:
Re: TVR all models
En dan te weten dat deze Cerbera nog geen jaar geleden in Engeland te koop stond voor slechts 25.000 pond! Lees het verhaal hierachter (en meer leuk TVR-spul) op http://www.tvrooom.nl" onclick="window.open(this.href);return false;: "Cerbera of Christine?"Chris van S. schreef:Ik kan het niet laten deze link hier te posten.
Dit is echt ongelovelijk en te koop!
http://www.samvandalen.com/auto/tvr-cerbera-speed-six" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: TVR all models
grappige info, heb de link tvr ook opgeslagen...TVR blijft kriebelen (de V8 versies dat wel)
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: TVR all models
@Paul, leuke site! Handige info ook, ik zie dat jullie soms rijden met GP-Elite misschien een idee om een keer mee te doen
met een Driving-fun dagje op Zandvoort of ergens anders.. wil wel eens proeven aan een TVR op het circuit en kunnen jullie proeven aan een Lotus
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =4&t=17425" onclick="window.open(this.href);return false;
met een Driving-fun dagje op Zandvoort of ergens anders.. wil wel eens proeven aan een TVR op het circuit en kunnen jullie proeven aan een Lotus
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =4&t=17425" onclick="window.open(this.href);return false;
- TVRooom
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 13 jan 2010, 21:47
- Contacteer:
Re: TVR all models
Lijkt me een leuk idee om op zo'n manier eens bij ekaar te komen :drinking: , ik heb altijd wel een zwak gehad voor Lotus. Is ook spannend, Brits spul.Hans GP schreef:@Paul, leuke site! Handige info ook, ik zie dat jullie soms rijden met GP-Elite misschien een idee om een keer mee te doen met een Driving-fun dagje op Zandvoort of ergens anders.. wil wel eens proeven aan een TVR op het circuit en kunnen jullie proeven aan een Lotus
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =4&t=17425" onclick="window.open(this.href);return false;
Het zal me echter niet lukken mijn TVR (APK-)klaar te hebben voor februari (uitlaatspruitstuk lek, koplampen verweerd). Je zou wel eens kunnen overwegen te verschijnen op de TVR Continental Meeting op het circuit van Zolder in België in Juni (hou hiervoor de agenda van http://www.tvrcarclub.nl" onclick="window.open(this.href);return false; in de gaten). Om aan voldoende deelnemers te komen worden wel vaker 'gasten' verwelkomd met bijvoorbeeld Lotus Elises, Donkervoorts, Lola's e.d.
Ik wil graag op TVRooom melding maken van het Zandvoort-evenement, maar dat is waarschijnlijk te kort dag...?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 281 gasten