TVR all models

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

TVR all models

Bericht door GTRene » 29 jul 2009, 12:37

TVR een beroemd merk uit de UK die al decenia? mooie sportieve auto's bouwt met de hand...

A Brief History
Trevor Wilkinson was the founder of TVR in 1947, taking alternate letters from his first name to spell out the company title. His first car came soon after in 1949, but it was another 10 years before true series production began with the Grantura Mk I.

Fortunes looked good as sales began in the USA, but just as the first V8's were coming out in the original Griffith, finances plunged and TVR went bust in 1962, the Lilley brothers taking over the company soon after. The company even survived a factory fire in 1975 and even went on to produce their first supercar the turbocharged 3000M later that same year.

Peter Wheeler took over in 1982, the era which saw the wedge styled 350 and 420 powerhouses spearheading the model lineup, but this was just a precursor to a whole new era for TVR beginning with the stunning 1993 Griffith.

Demand was huge and led to a succession of ever more powerful models. The Cebera, with TVR's first self-built engine then arrived, followed by the Tuscan, T350 and Tamora models. TVR even fused together two of their V6's to produce the insane Cerbera Speed 12. With 900bhp/ton, even the chairman admitted it was undrivable on the public road.

Poor reliability is a criticism often levelled at TVR. Russian millionaire and new TVR owner Nikolai Smolenski vowed to rid the company of this stigma with a new regime of strict quality control. Unfortunately it was not to be. TVR went into administration in 2007 spelling the end of a famous british marque.


anyway wij gaan gewoon door :mrgreen: :df:

Zelf ook 2 x een TVR gehad en kan je vertellen daar zit karakter in die je niet in veel andere auto's terug vind.

persoonlijk de TVR 4.3 big valve Griffith gehad een zeldzame classic uit 1994

en een TVR V8S das iets minder sport en meer classic uitvoering.

watch this thread....komt meer en draag alles bij wat van belang is over TVR

:df:


all models TVR met mooie foto's als je een model aanklikt.

http://www.conceptcarz.com/view/model/152/TVR.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Laatst gewijzigd door GTRene op 29 jul 2009, 15:08, 2 keer totaal gewijzigd.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: TVR all models

Bericht door Rupie » 29 jul 2009, 12:37

Vallen die bij de overtocht al niet uit elkaar? :roflol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: TVR all models

Bericht door GTRene » 29 jul 2009, 12:40

Ruben schreef:Vallen die bij de overtocht al niet uit elkaar? :roflol:
:mrgreen: nope...ze zijn sterker dan je denkt, vooral die met de Rover V8 motoren...simpel qua opzet en mocht er ooit wat los rammelen gewoon locken met een locktite ofzo...klaar :mrgreen:
nadeel van de standaard Rover V8 motoren is de korte powerband, maar tjonge zeg, vanaf zeg 1500rpm een teentje gas en wrapp daar ga je, en die heerlijke roffel :love:
daarbij voordeel je hoeft niet hard in zo'n ding (wil je ook niet echt :mrgreen: )

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: TVR all models

Bericht door GTRene » 29 jul 2009, 12:43

geluidje griffith 500 boxen aan zetten trouwens de 4.3 en 4.5 e.d klinken net zo :thumbup:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pJNCJ9gqvac&hl=nl[/youtube]

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: TVR all models

Bericht door GTRene » 29 jul 2009, 12:45

en hier bv de TVR Chimera het "zusje" van de Griffith

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JirXtDA3FTQ&hl=nl[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CuobMEuS-Kk&hl=nl[/youtube]

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: TVR all models

Bericht door GTRene » 29 jul 2009, 12:49

Voor Hans, de TVR 350T (targa daken)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=icck_dUViIc&hl=nl[/youtube]

en de TVR 350C (coupe)

[gvideo]http://video.google.nl/videoplay?docid= ... +350&hl=nl[/gvideo]

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Re: TVR all models

Bericht door Niall » 29 jul 2009, 12:52

Cerbera vs Porsche 911 biturbo

:shocking:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: TVR all models

Bericht door GTRene » 29 jul 2009, 12:54

en de over over grootvader aller TVR's de TVR Speed 12...800 plus pk's

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TCjmR5JIvcg&hl=nl[/youtube]

[gvideo]http://video.google.nl/videoplay?docid= ... d+12&hl=nl[/gvideo]

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5215
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Locatie: Lightweight heaven

Re: TVR all models

Bericht door Hans R » 29 jul 2009, 13:00

Wauw :love: Geweldige wagens die TVR's je heb je handen vol eraan en de betrouwbaarheid is ver te zoeken maar karakter hebben ze wel! 8)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: TVR all models

Bericht door GTRene » 29 jul 2009, 13:25

Ik heb vele auto's gehad maar de fijnste herinneringen qua karakter en ballen en toeren en die mega sound was toch wel de TVR Griffith...daar zit zoveel karakter in, naruurlijk de Hartge is wat verfijner en smeuiger V8 met een breder toeren/koppel berik en das super om te sturen/racen, maar zoveel karakter als zo'n soort TVR dat haalt ie niet :thumbup:
Natuurlijk sluit niet alles altijd even mooi bij de TVR maar zelf kun je het en der wat verbeteringen toe passen.

en ze zijn bijna ongelofelijk goedkoop in the UK...voor een handcrafted sportwagen en roestvrije carros en weinig van gemaakt tel uit je winst :mrgreen:

Gebruikersavatar
2000USA
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14

Re: TVR all models

Bericht door 2000USA » 29 jul 2009, 13:50

twee van de favorietjes:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9Jj4jjZc6Jw&feature=fvw[/youtube]

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: TVR all models

Bericht door GTRene » 29 jul 2009, 15:02

Overzicht van alle modellen...als je op de link klikt zie je ook wat foto's

http://www.conceptcarz.com/view/model/152/TVR.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

persoonlijkvan de klasieke serie's vind ik de Griffith 200 en 400 bijzonder leuk en de Tuscan V8SE

gewoon een dikke V8 in zo'n klein ding, onderstaande heeft de looks van een tuscan maar is gebaseers op een 2500 echter moderne V8 erin en veel aangepast.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

schitterend interieur ook voor zo'n oudje :df:

http://www.britishv8.org/Other/TVR-2500.htm" onclick="window.open(this.href);return false;


griffith 400

Afbeelding

Afbeelding

vergis je niet...die oudjes zijn uiterst rap :mrgreen:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gzSrB4ELxkE&hl=nl[/youtube]

hier een oudere Griffith 200 mooi ding en een beest dat blaft :mrgreen:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cajOY3k1qA4&hl=nl[/youtube]

hier met wat history achtergrond about Jack Griffith :mrgreen:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=W6zoJoIiG7g&hl=nl[/youtube]

Gebruikersavatar
FrankvW
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 jun 2009, 19:43
Locatie: CTC
Contacteer:

Re: TVR all models

Bericht door FrankvW » 29 jul 2009, 15:15

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ho5XGTLp ... re=related[/youtube]

Got to love it :love:
Laatst gewijzigd door FrankvW op 29 jul 2009, 15:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: TVR all models

Bericht door GTRene » 29 jul 2009, 15:16

Speciaal voor Hans info over de TVR 350T en C waarin bv de engine problems ook worden vermeld en dat die al voorbij waren toen de 350 kwam...

http://www.evo.co.uk/buying/buyingguide ... oints.html" onclick="window.open(this.href);return false;

TVR T350 Checkpoints
What to look for if you're in the market for a T350
Servicing for the T350 isn’t cheap, but you won’t be surprised to learn that a full service history is vital. In fact in this case we’d go even further and recommend that you discuss the car at great length with not just the previous owner(s) but also the dealership that has serviced the car. That way you’ll get the complete history and you’ll be able to reach a fully informed opinion before purchase.

Through the life of the T350 there were a number of small improvements that, though not vital, make living with the car easier. These changes include the addition of sunvisors (early examples didn’t have them), a recess in the body to make opening the rear hatch easier, a similar recess for the glovebox lid for the same reason, and additional brackets for the rear diffuser to reduce flexing at three-figure speeds.

Engine
You may have heard a few horror stories about the Speed Six motor, but fret not. Its biggest fault – premature wear to the followers that control the valves – was resolved before the T350 came to be.
However, you should still listen carefully for any noticeably tappety noises when the engine is warm (they all tend to make a noise from cold), as this could signify that the valve clearances are out. They are checked at every 12,000-mile service and it’s not a major hassle to put right, but it can damage the camshafts if neglected or if the engine is over-revved by a clumsy downshift.

Any problems that do occur usually happen in the first 20,000 miles, and it’s also true to say that the build quality of a 2005 engine is likely to be better than a 2003 one. If the worst happens, TVR Power offers fully rebuilt exchange engines with a two-year unlimited mileage warranty.

You should always allow the oil to warm to at least 70 degrees before extending the engine, even though it can take up to 15 miles to reach this temperature. With this in mind, it’s worth checking how the seller treats the car on the test drive.

Oil consumption is high – a litre can be consumed in 2000 miles – so you’ll need to top up on a regular basis. While you’re doing this, check the coolant too. If the engine’s regularly running hot there is a mod that dealers can make to the expansion tank. If the radiator fan fails it’s likely to be due to an oxidised connector. Finally, the engine can go out of tune because each cylinder has its own throttle-body requiring careful balancing. An unsteady idle and inconsistent power delivery will be symptomatic of the balancing being out.

Bodywork/interior
The front end suffers from stonechips so it’s not uncommon for cars to have front-end resprays. Some fastidious owners do this annually.

Panel fit should be pretty much perfect. If it’s not, chances are that the car has seen some unplanned off-road action.

Check underneath the car. If it’s been on track and visited a gravel trap the chassis will be peppered with chips that could begin to rust. The only other parts that may show signs of rust are the windscreen wiper arms, which can be cheaply replaced.
Water in one of the footwells could be the result of the doors dropping, but adjustment is a simple exercise. And if the chrome surround for the fuel filler falls off it's because it was stuck on with petrol-soluble glue…

Interiors wear well. The seat bolsters are the usually first to go but are cheap to repair or replace. On early cars there were examples of the seats fouling the roll-cage, but this should now have been resolved.

Electrical
Small electrical gremlins are not uncommon, but these tend to be annoying rather than expensive or difficult to fix. A boot lid that refuses to open or sticking windows that make it difficult to open the door are classic examples, and more often than not these are caused by the encoders becoming damp and losing their programming. New encoders are only £15.

If the oil pressure gauge stops reading it’s likely that the sender unit has failed. It’s a known problem, but for obvious reasons it should be rectified immediately.

Clutch/gearbox
On average the AP Racing multi-plate clutches last around 15,000 miles – more if treated well, less if abused. Including labour charges they cost around a grand to replace. On the test drive, check to ensure the biting point isn’t too close to the floor. Also examine the fluid level in front of the pedals and look under the car for leaks from the slave cylinder – if there’s a problem, the gearbox will have to be removed to replace it. If you do find yourself having to do this you might as well fit a new clutch at the same time.

The BorgWarner gearbox is very tough, but it can baulk when selecting reverse. The simple way to avoid this is to select fifth gear first.

Fuel tank
There are no problems with the fuel tank other than that it can be tricky to get fuel into it! Open the filler carefully to avoid blowback and an eyeful of vapour, then pump the fuel in stages – it will ‘click off’ if you try to do it too quickly.

Some cars are better than others in this respect, but there are no real solutions to the problem other than going to the expense of having a Sagaris filler fitted.

Prices
Early T350s with low miles command around £17,500 privately; cars with higher than average miles will have price tags closer to £16K. The lowest price for a targa is around £19,000 privately or around £20,500 if you buy from a dealer. The most expensive T350s are the 2006 models with fewer than 3000 miles on the clock. Expect to pay around £33,000 for these.
daarnaast schijnen deze gasten koppen te kunnen maken zonder die followers/fingers zeg maar...

http://www.racinggreencars.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
This is where it all started, Racing Green TVR are the leaders in engine upgrades and modifications to the speed six engine. You only have to read about our new fingerless engine, to realise just how seriously we take the continuation of TVR. This T350 is the foundation car for our work thus far. Racing Green TVR can offer finance and all the support you could expect from the premier dealer in this marque. warranty is avalible
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door GTRene op 29 jul 2009, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5215
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Locatie: Lightweight heaven

Re: TVR all models

Bericht door Hans R » 29 jul 2009, 15:17

Echt ongelofelijk! Een Tamora voor de prijs van een afgeragde Golf 5!
http://www.pistonheads.com/sales/991118.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

En nog goedkoper dan een Elise.. Ik ga een grotere garage bouwen.. :lol:
Een 340R voor op het circuit een Tamora voor de vakantie's en toerritjes en de GP voor dagelijks gebruik.. hmmm :banaan:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: TVR all models

Bericht door GTRene » 29 jul 2009, 15:20

Hans GP schreef:Echt ongelofelijk! Een Tamora voor de prijs van een afgeragde Golf 5!
http://www.pistonheads.com/sales/991118.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

En nog goedkoper dan een Elise.. Ik ga een grotere garage bouwen.. :lol:
Een 340R voor op het circuit een Tamora voor de vakantie's en toerritjes en de GP voor dagelijks gebruik.. hmmm :banaan:
De Tamora schijnt ook de best rijdende TVR te zijn sinds die uitkwam, dus beter dan alles daarvoor, de 350T en C zijn daarop gebaseerd..en ja voor die prijs :thumbup: helemaal te gek :df:
maar vergeet niet die hebben nog net de wat minder betrouwbare 6 cillinder...pas na 2003>>2004? kwamen de verbeterde versies geloof ik...
en dat dak systeem is ideaal...je kan hem als Targa en als cabrio rijden...mooi systeem :thumbup:

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3179
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: TVR all models

Bericht door SteV6 » 29 jul 2009, 17:25

Een tijdje terug heb ik in een garage in Belgie voor het eerst en met verbazing onder de motorkap van een TVR Chimaera gekeken.

Wat een bizarre uitlaatspruitstukken hebben die blokken zeg:

Afbeelding


Blijft wel zonde dat het merk op een rare manier in nevelen is verdwenen :spin:



Stephan

Edit:
De Griffith ook zo te zien, hier een foto van alleen de spruitstukken:

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: TVR all models

Bericht door GTRene » 29 jul 2009, 18:03

ja daar kan de druk mooi in weg :mrgreen:

veelal zijn die helemaal in hittewerend tape gewikkeld zodat het niet te gek heet wordt onder de kap.

de oudere TVR's zeg voor dat de TVR Tamora kwam, waren niet echt trackday cars of hoge snelheids stabiele monsters...

behalve dan de TVR Tuscan race modellen die je ook op de weg kan zetten, die deden het erg goed en waren super snel...deze modellen

Afbeelding

http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=107&i=10750" onclick="window.open(this.href);return false;

destijds was er een speciale Tuscan race series...

Afbeelding

http://en.wikipedia.org/wiki/TVR_Tuscan_Challenge" onclick="window.open(this.href);return false;

die dingen gaan van 0 naar 160 km/u in bv 6.9 sec :love:

maja die wogen ook bijna niks...iets van 850kg en 1000kg voor de straat modellen, en dan met 450pk tja...

echter geen dak zit er bij...(normaal gesproken.)

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: TVR all models

Bericht door duifjes.com » 29 jul 2009, 21:02

ik heb al jaren een voorliefde voor TVR...de styling, het geluid, het zijn echte auto's anders dan anders...

En die Sagaris 8)

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 7547
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Contacteer:

Re: TVR all models

Bericht door Joop » 29 jul 2009, 21:20

Mijn favorieten, de Tuscan Speed Six en de Cerbera (beide tijdens de DSR '08 en DSR'09):

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: TVR all models

Bericht door GTRene » 29 jul 2009, 21:36

In het verleden vond ik de Cerbera bruut en dat geluid en de foto's en video's....tot ik ze in het echt zag :? toen vond ik de verhouding niet mooi genoeg...te lang ofzo anyway, dan liever een 350 achtige zeg maar...of gewoon een Griffith of Chimeara die blijven leuk, niet als tracktool (dan moet je echt zaken aanpassen) maar als relax car...die auto's kosten bijna niks in the UK en je rijd iets unieks op de weg...mensen zien het en zwaaien en wijzen (positief) en dat geluid of je nu 20 rijd of 120 is gewoon ge*l gaaf...en een teentje gas en hij vliegt er vandoor wat een bruut :df:
En dat dak systeem :clap: handig en snel als je weet hoe dat gaat, kevlar dakdeel past zo achterin :thumbup: en je rijd Targa...klap je met 1 beweging de alu houders in dan heb je een cabrio :mrgreen: mooi mooi zo'n machien....puur genieten en dan de heuvelrug weggetjes op of de DSR route volgen :df:

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: TVR all models

Bericht door duifjes.com » 29 jul 2009, 23:34

Hee Rene jij hebt toch een TVR gehad???

Tissi RS
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 jul 2009, 21:33
Locatie: Oud Gastel

Re: TVR all models

Bericht door Tissi RS » 29 jul 2009, 23:35

Mijn persoonlijke favoriet is de T350C, alleen is die auto nog best wel duur op dit moment en niet zo zuinig. En dat zijn op dit moment voor mij toch de grootste drempels die ik moet passeren. Maar Rene, een TVR, hoe kom je zo van Engels karakter op Duitse degelijkheid, of is met dat degelijkheid gelijk de reden gezegd?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: TVR all models

Bericht door GTRene » 30 jul 2009, 00:24

Ik heb inderdaad 2 x een TVR V8 gehad Jacco, de fijnste was de Griffith 4.3 big valve...met beide TVR nooit wat gehad, maar oet wel zeggen dat ik ze een maand of 4 had per auto dan of wat langer? is al tijdje terug :mrgreen:

en van het Britse karakter naar de Duitse degelijkheid is makkelijk...kon en wil eigenlijk geen 2 dure auto's bij de deur hebben en wil niet kiezen (of kan niet :lol: )

De TVR is een heerlijke cruizer/toerder/ruig en toch voor veel doeleinden te gebruiken...

Maar miste het door kunnen trekken in de toeren ala M3 6 cill motoren...toen kwam de combinatie in zicht, mijn geliefde m coupe's die ik voorheen had maar voorlopig geen M3 6 cill meer kon horen/zien :wink: gecombineerd met een smeuïge V8 die ook gewoon toeren lekker vind ja toeren als rpm :df: dus werd dat de ideale combo.

echter die combo is niet echt een rustige auto waar je ook dikke fun mee hebt ook al rijd je 20km/u en zonnetje dakje eraf en toeren hoeft niet hard te gaan auto...

Daarbij is de M coupe fijner/veiliger op snelheid en beter te controleren zeg maar...dus makkelijker en dus ook minder karakter veel minder dan de TVR maar men hart ligt bij beide, de TVR 6 maanden in het jaar, echter de Hartge het hele jaar door zo kun je het zien.

maar mis zeker zoiets als de TVR met dikke V8 dat moet je echt meemaken, zo fijn, en geen ABS of wat ook, echt een auto met ballen haha...weet nog de eerste week pfff toen was het iets vochtig je schakelt terug en door het enorme koppel meteen shiftlock scary moments :lol: :df:

1 van de beste funcars en karakter auto's die je maar kan krijgen/kopen :thumbup: voor actie neem je minimaal een 300pk uitvoering V8 remeber ze wegen net boven de 1000kg :mrgreen: teentje gas echt wow :lol: Thor on a cloud is :clap: :hosanna:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5215
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Locatie: Lightweight heaven

Re: TVR all models

Bericht door Hans R » 30 jul 2009, 11:56

Hoe zit dat met invoeren van een Tamora of 350T deze zijn nooit geleverd in Nederland!? Doet de RDW dan moeilijk en hoe zit dat met de BPM?
Je kan nu toch BPM berekenen op nacalculatie? Of handels/verkoopprijs?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten