Lotus Exige én Elise

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5191
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Locatie: Lightweight heaven

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Hans R » 28 nov 2013, 22:31

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cuppie is als nieuw! Stond 9610 km op!! Is uit 2011 en origineel Nederlands. Topding!

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 5546
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: BMW 330i

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door ///Joost » 28 nov 2013, 22:43

:love: :love: :love:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 29 nov 2013, 00:58

very much of this :kikker:

mooi ding Hans :thumbup:

wat is je indruk vergeleken met die Exige wat je eerst had, wat was dat ook alweer een 240S of een 220S met tuning?

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9216
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door frank de jonge » 29 nov 2013, 09:05

Mooie wagen!!!!

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 3179
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Roy RS » 29 nov 2013, 11:11

erg cool Hans! jammer van de 2-eleven, maar dit is wel wat bruikbaarder inderdaad...wat n mooi ding zeg.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 5333
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door smiley » 27 dec 2013, 12:42


Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 5546
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: BMW 330i

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door ///Joost » 27 dec 2013, 19:36

:D Die was leuk!

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5191
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Locatie: Lightweight heaven

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Hans R » 06 mar 2014, 21:40



Hard werken!! :df: 7.53min Nurburgring

Gebruikersavatar
glnk
Berichten: 304
Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door glnk » 06 mar 2014, 21:51

Het mist een sperdifferentieel, zie 3:27 in bovenstaande video. Het lichte gewicht is er een beetje vanaf met de V6. Eigenlijk is de Cup 260 gaver.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5191
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Locatie: Lightweight heaven

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Hans R » 06 mar 2014, 22:15

Helemaal mee eens :mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 5333
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door smiley » 06 mar 2014, 22:15

qua pk's teruggerekend naar ton ontlopen de cup260 en de V6 elkaar niet zo (20 pk), maar de V6 heeft bijna 90nm meer koppel. (teruggerekend naar ton)

Gebruikersavatar
glnk
Berichten: 304
Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door glnk » 06 mar 2014, 22:49

smiley schreef:qua pk's teruggerekend naar ton ontlopen de cup260 en de V6 elkaar niet zo (20 pk), maar de V6 heeft bijna 90nm meer koppel. (teruggerekend naar ton)
De conclusie is dus dat er beter te leven is met de nieuwe Exige als daily of voor de lange ritten. Maar wie koopt daar een Exige voor?

Overigens valt de Nordschleife tijd enigszins tegen. Een nieuwe Seat Leon doet ook onder de 8 minuten :hot:

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 5333
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door smiley » 06 mar 2014, 23:27

glnk schreef:De conclusie is dus dat er beter te leven is met de nieuwe Exige als daily of voor de lange ritten. Maar wie koopt daar een Exige voor?
Ik zou voorzichtig durven zeggen dat de V6 de cup zou kloppen op de ring.
Met best wel veel verschil denk ik.

Gebruikersavatar
glnk
Berichten: 304
Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door glnk » 07 mar 2014, 01:03

Op de Nordschleife vast wel ja, het blijft een pk baan. Maar op een circuit als Zolder weet ik het niet hoor:



De Cup 260 ziet er in ieder geval een stuk wendbaarder uit. En ook bij het remmen heeft de Cup 260 een groot voordeel.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 07 mar 2014, 01:12

dat gaat toch knap hard, je moet er aardig voor werken zo te zien als je op de max rijd :D

edit, ik zie sneller dan de cayman S (325pk) en sneller dan M5 ;-)

http://fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 5333
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door smiley » 24 nov 2014, 21:25

Ronin is terug :df:





http://www.speedhunters.com/2014/11/ret ... nyon-king/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5191
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Locatie: Lightweight heaven

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Hans R » 26 nov 2014, 23:15

Een verneukte 2-Eleven :?

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 5333
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door smiley » 26 nov 2014, 23:45

Hans R schreef:Een verneukte 2-Eleven :?
Nee, dat is die oude exige van hem met een 211 bodykit.

SlowCo
Berichten: 755
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door SlowCo » 27 nov 2014, 00:59

smiley schreef:
Hans R schreef:Een verneukte 2-Eleven :?
Nee, dat is die oude exige van hem met een 211 bodykit.
Elise i.p.v. Exige volgens het artikel in de link.
En met 680 pk aan de wielen en minder dan 800 kg op de schaal, heb ik deze toch een stuk liever dan een ONverneukte 2 Eleven... :df:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5191
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Locatie: Lightweight heaven

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Hans R » 27 nov 2014, 20:52

Nou succes.. ooit wel eens met zoiets gereden? Heb een Mini gehad met 480PK en woog slechts 550 kilo, pfffff.. geef mij maar een standaard 2-11, fijner te rijden en sneller op Zandvoort. :wink:

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3179
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door SteV6 » 29 nov 2014, 07:50

680pk, leuk voor de kroegpraat. Maar wat heb je eraan? In 1e, 2e, 3e en 4e versnelling zal de tractioncontrol zo'n 400pk moeten terugregelen... Of je gaat gegarandeerd een keer haaks de vangrail of het ravijn in.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 5333
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door smiley » 16 dec 2014, 23:22


SlowCo
Berichten: 755
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door SlowCo » 17 dec 2014, 00:31

Prachtig project! :df:

En stikjaloers op die heerlijke "canyon roads" en het weer....... :kikker:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 30 apr 2015, 01:27

ook leuk en scherp geprijst 3x een Lotus Elise S1, zelfs 1 met 330pk :df:
originele LINKS gestuurde Elise S-1 uit 1997 heeft slechts 23800 km gelopen

ooit als Race Elise opgebouwd door de fabriek met de originele Corbeau racekuip voor de bestuurder en een iets minder geprofileerde stoel voor de bijrijder. Hij heeft een verstevigde rollbar van Lotus Motorsport en is geminimaliseerd in het interieur om gewicht te besparen.

Het is de snellere variant, de VVC versie met 143PK en aluminium inlaattraject.

Inmiddels is er veel aan veranderd, zo is de motor voorzien van een nieuwe 3 laags koppakking, is net een complete C-beurt uitgevoerd (zijn eerste!) en is hij verder opgebouwd met nieuwe ROTA wielen met Yokohama A-048 semislicks, nieuwe voorremklauwen, grote schijven met aluminium hart en nieuwe remblokken rondom, nieuwe accu, nieuwe distributie en riemenset.

Ook is een nieuwe radiateur gemonteerd.

Verder voorzien van afneembaar stuur, Janspeed uitlaat, Hurricane luchtfilter.

Een nieuwe softtop wordt bij de auto meegeleverd.


Hij heeft al een NL kenteken en krijgt een nieuwe APK bij aflevering

Prijs 15999 euro
lijkt me een redelijk koopje :df:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.righthanddrivesportscars.nl/page13.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door GTRene » 30 apr 2015, 01:29

deze iets duurder, maar nog 'goedkoop'
mooie linksgestuurde Elise 111S is van 1999.
160.000 km, altijd goed onderhouden en perfect rijdend.

Wat hem zo bijzonder maakt is dat het de S versie is, dus met de 143PK 1.8 motor.

16750 euro
Afbeelding

Afbeelding

http://www.righthanddrivesportscars.nl/page10.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mathieu en 3 gasten