Lotus Exige én Elise
-
Online
- Berichten: 6493
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Lotus Exige én Elise
Net als een pas gewassen auto is een lekkere vuile auto ook heerlijk om te zien. Lekker zo blijven rijden dus, heb je toch geen eer van met dit weer
Is de kentekenplaat vervangen door een sticker geen optie? Zo'n grote plaat verpest de voorkant van de hele auto
Is de kentekenplaat vervangen door een sticker geen optie? Zo'n grote plaat verpest de voorkant van de hele auto
- Emiel
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige én Elise
Auto's moet je vertroetelen, schoon houden, warm rijden, lief hebben en daarna vooral gebruiken
Maar beide kenteken platen worden vervangen. Staan komende maanden nog wat kleine werkzaamheden op de to do lijst.
Maar beide kenteken platen worden vervangen. Staan komende maanden nog wat kleine werkzaamheden op de to do lijst.
- M3Fun
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 09 jan 2013, 11:05
Re: Lotus Exige én Elise
Ziet er echt geweldig uit
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Lotus Exige én Elise
http://www.autogespot.nl/lotus-exige-s2/2013/06/11#img1" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Lotus Exige én Elise
Kwam deze toevallig tegen. Leuk prijsje.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... rc=st%7Csr" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... rc=st%7Csr" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige én Elise
jammer van die foto's daar, wel mooi het nwe type, leuk ding, wel jammer dat je met die motor niet zoveel kan.
- smiley
- Berichten: 9103
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus Exige én Elise
Anno 2013 is 136 pk op 860 ledig (tel daar dus rustig 50-100 kilo bij op) niet echt indrukwekkend.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Lotus Exige én Elise
Maar ja, het is wel een Lotus
- smiley
- Berichten: 9103
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus Exige én Elise
Prachtig merk, zeg ik niks van.
Maar specs van 10 jaar geleden geloof ik niet zo in de sportwagenbranche.
Ben benieuwd hoeveel van die 1ZZ-FE er eigenlijk verkocht worden, versus de 2ZZ-GE.
Maar specs van 10 jaar geleden geloof ik niet zo in de sportwagenbranche.
Ben benieuwd hoeveel van die 1ZZ-FE er eigenlijk verkocht worden, versus de 2ZZ-GE.
- HJ
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 08 feb 2008, 10:54
- Locatie: Paleis 't Loo, Lotus Elise Type 25
Re: Lotus Exige én Elise
Dit kan je er mee:GTRene schreef:jammer van die foto's daar, wel mooi het nwe type, leuk ding, wel jammer dat je met die motor niet zoveel kan.
http://www.lotuscars.nl/website/lotus/v ... etails=258" onclick="window.open(this.href);return false;
220pk ipv 136
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige én Elise
link werkt niet, ja kom wel op de site maar niet op die info...
220pk is wel leuk en voor de meesten voldoende, zag wel dat komotec ook zoiets deed.
maar zoals tot 300pk gaan met die andere 1.8 uit de 111R dat gaat niet neem ik aan zonder het blok uit elkaar te halen en van alles toe te passen denk?
220pk is wel leuk en voor de meesten voldoende, zag wel dat komotec ook zoiets deed.
maar zoals tot 300pk gaan met die andere 1.8 uit de 111R dat gaat niet neem ik aan zonder het blok uit elkaar te halen en van alles toe te passen denk?
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Lotus Exige én Elise
Dat nieuwe model is een 1.6. Die van HJ is een 1.8. Met de 1.6 gaat komotec tot 200pk. Lijkt mij meer dan voldoende als je niet al genoeg plezier haalt uit de standaard 1.6. Ik heb met de Elise met 220 pk niet de behoefte aan meer vermogen gehad. En dat in 3 jaar en 45.000 km.
De auto bij vdk: http://www.lotuscars.nl/website/lotus/v ... etails=267" onclick="window.open(this.href);return false;
Komotec: http://www.komo-tec.com/LOTUS-Elise-S/L ... 2_182.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar goed, die bedragen gaan natuurlijk nergens over, dan kan je beter meteen doorshoppen voor de nieuwe supercharged of de oude.
Wat dat betreft vind ik de auto bij vdk ook niet heel slecht geprijsd.
De auto bij vdk: http://www.lotuscars.nl/website/lotus/v ... etails=267" onclick="window.open(this.href);return false;
Komotec: http://www.komo-tec.com/LOTUS-Elise-S/L ... 2_182.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar goed, die bedragen gaan natuurlijk nergens over, dan kan je beter meteen doorshoppen voor de nieuwe supercharged of de oude.
Wat dat betreft vind ik de auto bij vdk ook niet heel slecht geprijsd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige én Elise
idd kost een beste duit...
wel raar/jammer? dat ze zo'n tuning aanduiden met 'turbo-drive' of turbo unit ipv superchager wat het is, die van vdKooi zal dan ook SC zijn neem ik aan?
anyways, voor dat geld zou je idd beter meteen de 111R versie nemen zodat je ook weer meer ruimte naar boven hebt mocht je dat wensen
zijn de S versies verder nog anders dan de vanaf 2010 R en SC versie? ik bedoel onderstel/rubbers/dempers/draagarmen e.d. meaning, zou je in theorie de S kunnen updaten naar R versie met alleen de motor bv of is er veel meer anders (in grote lijnen)
zat er trouwens niet ook meer ruimte achter in die nwere types? of updaten naar die komotec audi maar erg prijzig
wel raar/jammer? dat ze zo'n tuning aanduiden met 'turbo-drive' of turbo unit ipv superchager wat het is, die van vdKooi zal dan ook SC zijn neem ik aan?
anyways, voor dat geld zou je idd beter meteen de 111R versie nemen zodat je ook weer meer ruimte naar boven hebt mocht je dat wensen
zijn de S versies verder nog anders dan de vanaf 2010 R en SC versie? ik bedoel onderstel/rubbers/dempers/draagarmen e.d. meaning, zou je in theorie de S kunnen updaten naar R versie met alleen de motor bv of is er veel meer anders (in grote lijnen)
zat er trouwens niet ook meer ruimte achter in die nwere types? of updaten naar die komotec audi maar erg prijzig
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Lotus Exige én Elise
Volgens mij maakt het niks uit. Net zoals met de Elise en Exige 4 cilinders, alhoewel Exige rijders je wel eens anders willen doen geloven
http://wiki.seloc.org/a/Elise_model_history" onclick="window.open(this.href);return false;
Belangrijkste verschil van de standaard, laag vermogen S uitvoeringen is dat de het eerst een 1.8 vijfbak was en het later een 1.6 6 bak is geworden. Voor de rest moet je er gewoon Nitrons ondergooien en een sportuitlaatje en klaar ben je
http://wiki.seloc.org/a/Elise_model_history" onclick="window.open(this.href);return false;
Belangrijkste verschil van de standaard, laag vermogen S uitvoeringen is dat de het eerst een 1.8 vijfbak was en het later een 1.6 6 bak is geworden. Voor de rest moet je er gewoon Nitrons ondergooien en een sportuitlaatje en klaar ben je
- smiley
- Berichten: 9103
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus Exige én Elise
En daar ben ik wel nieuwsgierig naar, naar wat een huidige 192 pk eigenaar van die nieuwe 1.6 vindt.Ruben schreef:Lijkt mij meer dan voldoende als je niet al genoeg plezier haalt uit de standaard 1.6.
Er is er 1 op de speedsterclub geweest die hem maar een paar weken heeft gehad, want die was zo drukvulling geil, dat hij snel terug is gegaan naar een getuned speedster, dus geen eerlijk vergelijk.
Een yota rijder hier die de 1.6 al geprobeert heeft en een oordeel kan vellen?
- Daan
- Berichten: 440
- Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04
Re: Lotus Exige én Elise
Ik heb een 111R en heb tevens een jaar of twee geleden in de 136pk 1.6 gereden. Als je relaxed aan het toeren bent met af en toe tandje terug voor een paar vlottere bochtjes, is het verschil met de 192pk motor niet heel groot. Kom je echter hoger in toeren (zelfs nog beneden het toerental van de cam switch), dan is de 111R een stuk gretiger. Laat staan als je boven de 6krpm komt, dan is de 111R een totaal andere auto dan de 1.6. Niet zo gek natuurlijk gezien het verschil in vermogen. De 1.6 is ook minder racy dan de 1.8, loopt te clean, hangt minder fel aan het gas etc.
De basis 1.6jes zijn wat mij betreft voornamelijk geschikt voor mensen die de Elise kopen om mooi te toeren. Ikzelf vind de 1.6 daarvoor veel te duur. Wat kost zo'n basis Elise 1.6 tegenwoordig? EUR 45k kaal? Leuk kleurtje, dingetje hier en daar en je zit zo over de 50k. Natuurlijk bieden concurrenten niet het stuurgevoel e.d. van een Lotus. Maar ik zou dan toch doorsparen voor een geblazen variant, al dan niet jong gebruikt. Of gewoon een leuk aangeklede MX5 of toekomstige Toyo GT-85 cabrio halen en een pak geld in je zak houden.
Daan...
De basis 1.6jes zijn wat mij betreft voornamelijk geschikt voor mensen die de Elise kopen om mooi te toeren. Ikzelf vind de 1.6 daarvoor veel te duur. Wat kost zo'n basis Elise 1.6 tegenwoordig? EUR 45k kaal? Leuk kleurtje, dingetje hier en daar en je zit zo over de 50k. Natuurlijk bieden concurrenten niet het stuurgevoel e.d. van een Lotus. Maar ik zou dan toch doorsparen voor een geblazen variant, al dan niet jong gebruikt. Of gewoon een leuk aangeklede MX5 of toekomstige Toyo GT-85 cabrio halen en een pak geld in je zak houden.
Daan...
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Lotus Exige én Elise
Vind een goed uitgevoerde middenmotor auto niet te vergelijken met een mx5 of gt86. De 1.6 schijnt wat mooier door de toeren te lopen dan de 1.8 S en persoonlijk was ik niet gecharmeerd van de standaard loop van de 1.8 (111)R.
http://www.autogespot.nl/lotus-elise-s2 ... 2013/07/23" onclick="window.open(this.href);return false;
De enige andere Nederlandse en nu dus enige Nederlandse Sports Racer heeft ook weer een nieuw baasje gevonden. Dit keer in Den Haag?
http://www.autogespot.nl/lotus-elise-s2 ... 2013/07/23" onclick="window.open(this.href);return false;
De enige andere Nederlandse en nu dus enige Nederlandse Sports Racer heeft ook weer een nieuw baasje gevonden. Dit keer in Den Haag?
- Daan
- Berichten: 440
- Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04
Re: Lotus Exige én Elise
Tuurlijk kun je de Elise conceptueel niet vergelijken met de MX5 of GT86. De echte purist zal wellicht toch voor de Lotus kiezen. Waar het mij meer om ging is dat je voor ca. 50k wel iets meer dan 136pk mag verwachten, ook al hangt ie in een koets van effe ruim 800kg met mooie chassis techniek eromheen. De verkoop cijfers van nieuwe Elise's over de afgelopen jaren spreken boekdelen zou ik zeggen.Vind een goed uitgevoerde middenmotor auto niet te vergelijken met een mx5 of gt86. De 1.6 schijnt wat mooier door de toeren te lopen dan de 1.8 S en persoonlijk was ik niet gecharmeerd van de standaard loop van de 1.8 (111)R.
Ik vond de 1.6 ook wel mooi door de toeren lopen, maar er zit geen bite in. Mijn 111R motor (met alleen open luchtfilter) vind ik heel lekker lopen hoor. Maar ook dat is persoonlijk natuurlijk
Daan...
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Lotus Exige én Elise
Zegt vooral wat over de kopers van die andere auto's denk ikDaan schreef:Waar het mij meer om ging is dat je voor ca. 50k wel iets meer dan 136pk mag verwachten, ook al hangt ie in een koets van effe ruim 800kg met mooie chassis techniek eromheen. De verkoop cijfers van nieuwe Elise's over de afgelopen jaren spreken boekdelen zou ik zeggen.
Daan...
Maar ik begrijp je punt, het is best veel geld voor een tweede autootje.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Lotus Exige én Elise
Beetje prijzig, maar wel leuk met het Roverblok en 175 pk!
http://www.lotuscars.nl/website/lotus/v ... etails=268" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.lotuscars.nl/website/lotus/v ... etails=268" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Lotus Exige én Elise
Ook leuk!
http://www.lotuscars.nl/website/lotus/v ... etails=259" onclick="window.open(this.href);return false;
Met de M62 supercharger van de Exige.
http://www.lotuscars.nl/website/lotus/v ... etails=259" onclick="window.open(this.href);return false;
Met de M62 supercharger van de Exige.
- Emiel
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige én Elise
Wat een vermogens allemaal, toch maar eens de 2.5 liter Duratec bestellen en een Quaife LSD
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige én Elise
die groene vind ik wel mooi met die SC ook, maar interieur iets te veel van het goede, had liever een alcantara stuur gezien en de middenconsole ook in het zwart...denk zijpanelen ook alcantara dan zou die voor mij nog meer in de smaak vallen.
maar die SC van de 260cup? lijkt een heel andere set-up, wel mooi gedaan trouwens.
maar die SC van de 260cup? lijkt een heel andere set-up, wel mooi gedaan trouwens.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Lotus Exige én Elise
Op alle Exiges met supercharger affabriek zit bij mijn weten dezelfde supercharger, de M62. In dit geval dus ook. Verschillen in vermogen worden op andere manieren bereikt. De cup 255 uitvoering hebben ze in die periode op meerdere auto's geleverd, van der kooi wel te verstaan. Volgens mij valt ook iets van chargecooling onder dat pakket. Die Sports Racer die ze eerder hadden is ook met die set uitgerust. Mooi setje denk ik. Meer zou ik niet willen in de Elise.GTRene schreef:die groene vind ik wel mooi met die SC ook, maar interieur iets te veel van het goede, had liever een alcantara stuur gezien en de middenconsole ook in het zwart...denk zijpanelen ook alcantara dan zou die voor mij nog meer in de smaak vallen.
maar die SC van de 260cup? lijkt een heel andere set-up, wel mooi gedaan trouwens.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Lotus Exige én Elise
Hier nog wat meer info waar de kit op gebaseerd zal zijn:
http://myelise.fr/brochure/lotus_files/ExigeCup2551.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
En met een chipflash kun je dan tot 270 pk komen:
http://www.hangar111.com/shop/lotus-exi ... arged.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ik zou 255 pk meer dan prima vinden.
http://myelise.fr/brochure/lotus_files/ExigeCup2551.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
En met een chipflash kun je dan tot 270 pk komen:
http://www.hangar111.com/shop/lotus-exi ... arged.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ik zou 255 pk meer dan prima vinden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 gasten