Lotus Exige én Elise
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Lotus Exige
Lotus Exige 260 Cup:
http://www.drivers-republic.com/dr_tv/i ... area=clips" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.drivers-republic.com/dr_tv/i ... area=clips" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.drivers-republic.com/dr_tv/i ... area=clips" onclick="window.open(this.href);return false;
Stephan
http://www.drivers-republic.com/dr_tv/i ... area=clips" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.drivers-republic.com/dr_tv/i ... area=clips" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.drivers-republic.com/dr_tv/i ... area=clips" onclick="window.open(this.href);return false;
Stephan
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Lotus Exige
Zie ik daar bodyroll in het top gear filmpje?
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Re: Lotus Exige
Bodyroll is niets mis mee Zo lang het gewicht maar op de juiste wielen blijft drukken
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Lotus Exige
Maar serieus: ligt jouw auto met de nitrons niet strakker op de weg dan de Exige?
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Re: Lotus Exige
Het ziet er waarschijnlijk wel strakker uit, maar of dat per definitie ook strakker is - is een tweede. Ik denk dat de Nitrons wel iets beter zijn, dat wel. Maar dat zou je uiteindelijk alleen kunnen vergelijken door het te rijden.
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Lotus Exige
Als ik een standaard speedster vergelijk met een Nitron speedster, dan is het in ieder geval een wereld van verschil qua body roll.
Zonder Nitrons:
http://www.hco.net/index.php?option=com ... emId=13910" onclick="window.open(this.href);return false;
Met Nitrons:
http://www.hco.net/index.php?option=com ... emId=13913" onclick="window.open(this.href);return false;
Hmmm, hier lijkt het verschil dan weer niet zo groot Maar dat komt a) doordat ik natuurlijk veel harder door diezelfde bocht ga, en b) ik 100kg meer vlees in kuipje heb zitten daar
Ik ben van de standaard veersterkte van 234 pounds/inch voor en 268 pounds/inch achter naar 450 pounds/inch aan de voorkant en 550 pounds/inch achter gegaan (dit is wel een zwaardere set-up dan dat je standaard bij de Nitrons krijgt, daar moet je dus specifiek naar vragen als je ze bestelt). En dan is de speedster met de juiste dempersetting eigenlijk nog comfortabeler geworden ook . Maar meer dan 2x zoveel veersterkte, dat zou theoretisch al zo'n factor of 2 minder body roll moeten beteken (niet helemaal, want de anti roll bar is niet verzwaard).
Zonder Nitrons:
http://www.hco.net/index.php?option=com ... emId=13910" onclick="window.open(this.href);return false;
Met Nitrons:
http://www.hco.net/index.php?option=com ... emId=13913" onclick="window.open(this.href);return false;
Hmmm, hier lijkt het verschil dan weer niet zo groot Maar dat komt a) doordat ik natuurlijk veel harder door diezelfde bocht ga, en b) ik 100kg meer vlees in kuipje heb zitten daar
Ik ben van de standaard veersterkte van 234 pounds/inch voor en 268 pounds/inch achter naar 450 pounds/inch aan de voorkant en 550 pounds/inch achter gegaan (dit is wel een zwaardere set-up dan dat je standaard bij de Nitrons krijgt, daar moet je dus specifiek naar vragen als je ze bestelt). En dan is de speedster met de juiste dempersetting eigenlijk nog comfortabeler geworden ook . Maar meer dan 2x zoveel veersterkte, dat zou theoretisch al zo'n factor of 2 minder body roll moeten beteken (niet helemaal, want de anti roll bar is niet verzwaard).
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige
leuke filmpjes Stephan...weet alleen niet of ik nou dat whining geluidje zo leuk vind hij moet behoorlijk vaak corrigeren zal ook wel op de limiet rijden en baan licht vochtig, doch hij lijkt redelijk makkelijk op te vangen te zijn, gas zelfde of tikkie minder en vlot tegensturen lijkt voldoende.
zat zo eens te denken, zo'n 260cup hartstikke fraai/leuk ook het interieur met dat alcantara...maar die SC met dat overheersende geluid...misschien prettiger een Rotrex erop die hoor je toch bijna niet?
zat zo eens te denken, zo'n 260cup hartstikke fraai/leuk ook het interieur met dat alcantara...maar die SC met dat overheersende geluid...misschien prettiger een Rotrex erop die hoor je toch bijna niet?
- Emiel
- Berichten: 3866
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige
In een Elise moet je alles horen om het Elise gevoel te kunnen ervaren , ieder rammeltje en tikje. Dat is juist de charmeGTRene schreef:
zat zo eens te denken, zo'n 260cup hartstikke fraai/leuk ook het interieur met dat alcantara...maar die SC met dat overheersende geluid...misschien prettiger een Rotrex erop die hoor je toch bijna niet?
Piepende benzine pompen, fluitende Superchargers, voor een speeltje is dat toch juist goed ?
Mijn evo is ook echt veel te stil van binnen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige
ik begrijp je, en ja met een deel ben ik ook eens, maar de SC te aanwezig horen vind ik niet prettig, hoor dan liever de motor/uitlaat/inlaat lucht.
sommige types SC zijn heel erg aanwezig, volgens mij is Rotrex 1 van de stilste schat ik ?
sommige types SC zijn heel erg aanwezig, volgens mij is Rotrex 1 van de stilste schat ik ?
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Lotus Exige
Verkoop de boot en geniet van alle mechanische geluiden die een Lotus te bieden heeft. Als je de SC te luid vind, pak je een set partyplugs die dat weg filteren.
Michel
Michel
- Emiel
- Berichten: 3866
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus Exige
Zet je een helm op ?
Ik snap je, want de rust nu in de evo is bijzonder prettig mbt wind geruis en allerlei andere dingen, maar je mist direct stuk rij sensatie
Ik snap je, want de rust nu in de evo is bijzonder prettig mbt wind geruis en allerlei andere dingen, maar je mist direct stuk rij sensatie
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Contacteer:
Re: Lotus Exige
Zag eergisteren nog een Exige Cup 255. Was een auto die van Lotus als persauto af komt. Wat overigens mijn verbazing heden avond volledig heeft gekregen is dat Ron Simons nu op de Ring cursussen geeft in Exiges. Dat is nu pas echt leuk
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Lotus Exige
Idd gaaf!Stéphane schreef:Zag eergisteren nog een Exige Cup 255. Was een auto die van Lotus als persauto af komt. Wat overigens mijn verbazing heden avond volledig heeft gekregen is dat Ron Simons nu op de Ring cursussen geeft in Exiges. Dat is nu pas echt leuk
Michel
-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 16:54
Re: Lotus Exige
In hoeverre is een Exige daily driver waardig?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Lotus Exige
Hangt van jezelf af. Ik gebruikte de Speedster meer dan m'n werkwagen en momenteel de Caterham (nog minder praktisch) ook. Wat de een als vermoeiend, of oncomfortabel beschouwd kun jij wellicht zien als driving fun. :idea:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige
S2 Exige is best dagvaardig...met bruikbare kofferbak...S1 Exige een heel stuk minder en heel wat meer herrie...die heeft dat niet...das open daar, en dus zou alle's wagen practiezer zijn die heeft ook een kofferbakje of voetenbadje als het regent
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Lotus Exige
In en uitstappen is niet altijd even makkelijk. Das het enige nadeel denk ik.
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Lotus Exige
Dat is een kwestie van oefenen om de juiste techniek te gebruiken. En ervoor zorgen dat je een niet te grote horeca-spoiler hebt/ontwikkelt.Macboy schreef:In en uitstappen is niet altijd even makkelijk. Das het enige nadeel denk ik.
Dagelijkse bruikbaarheid ligt aan je eigen eisenpakket. Een moderne Lotus is net zo betrouwbaar als elk ander massaproduct. Je moet alleen kunnen leven met het lawaai in het interieur en het beperkte langeafstandscomfort. Je kan er wel 900km op een dag mee rijden, maar echt ontspannen aankomen is er dan niet meer bij. Bagageruimte is ergens tussen de 150 en 200 liter. Meest beperkende factor is de laadopening. Uit mijn hoofd iets van 55x30 cm ofzo.
Stephan
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus Exige
ook niet verkeerd...nu nog te duur maar wel mooi in het zwart.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2" onclick="window.open(this.href);return false;
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2" onclick="window.open(this.href);return false;
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Lotus Exige
Exige cup 260 tarmac rallystage
http://www.metacafe.com/watch/2827651/2 ... e_cup_260/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.metacafe.com/watch/2827651/2 ... e_cup_260/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Lotus Exige
Michel, heb jij je verdiept in de verschillen tussen een Elise 111R en een Exige S2?
- atomchris
- Berichten: 905
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14
Re: Lotus Exige
Michel P schreef:Exige cup 260 tarmac rallystage
http://www.metacafe.com/watch/2827651/2 ... e_cup_260/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pfffff daar heb je handen wel vol aan!
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Lotus Exige
Ja dat moet je niet doen een 2009 Lotus naar Nederland halen.. die uit 2004 of 2005 doen het prima en een stuk voordeliger!
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Lotus Exige
Idd Ruben NL zuigt op dat gebied. Die engelsen kunnen gewoon uit japan importeren en hoeven niets te betalen!!
Michel
Michel
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten