Lotus Exige én Elise

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Lotus Exige

Bericht door SteV6 » 28 jul 2009, 02:11

Lotus Exige 260 Cup:

http://www.drivers-republic.com/dr_tv/i ... area=clips" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.drivers-republic.com/dr_tv/i ... area=clips" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.drivers-republic.com/dr_tv/i ... area=clips" onclick="window.open(this.href);return false;


Stephan

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Lotus Exige

Bericht door Rupie » 28 jul 2009, 06:26

Zie ik daar bodyroll in het top gear filmpje? :hmmm:

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Re: Lotus Exige

Bericht door Stéphane » 28 jul 2009, 09:26

Bodyroll is niets mis mee ;) Zo lang het gewicht maar op de juiste wielen blijft drukken :D

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Lotus Exige

Bericht door Rupie » 28 jul 2009, 09:32

Maar serieus: ligt jouw auto met de nitrons niet strakker op de weg dan de Exige?

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Re: Lotus Exige

Bericht door Stéphane » 28 jul 2009, 09:46

Het ziet er waarschijnlijk wel strakker uit, maar of dat per definitie ook strakker is - is een tweede. Ik denk dat de Nitrons wel iets beter zijn, dat wel. Maar dat zou je uiteindelijk alleen kunnen vergelijken door het te rijden.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Re: Lotus Exige

Bericht door Maik » 28 jul 2009, 10:32

Als ik een standaard speedster vergelijk met een Nitron speedster, dan is het in ieder geval een wereld van verschil qua body roll.

Zonder Nitrons:
http://www.hco.net/index.php?option=com ... emId=13910" onclick="window.open(this.href);return false;

Met Nitrons:
http://www.hco.net/index.php?option=com ... emId=13913" onclick="window.open(this.href);return false;

Hmmm, hier lijkt het verschil dan weer niet zo groot :lol: Maar dat komt a) doordat ik natuurlijk veel harder door diezelfde bocht ga, en b) ik 100kg meer vlees in kuipje heb zitten daar :oops: :mrgreen:
Ik ben van de standaard veersterkte van 234 pounds/inch voor en 268 pounds/inch achter naar 450 pounds/inch aan de voorkant en 550 pounds/inch achter gegaan (dit is wel een zwaardere set-up dan dat je standaard bij de Nitrons krijgt, daar moet je dus specifiek naar vragen als je ze bestelt). En dan is de speedster met de juiste dempersetting eigenlijk nog comfortabeler geworden ook :) . Maar meer dan 2x zoveel veersterkte, dat zou theoretisch al zo'n factor of 2 minder body roll moeten beteken (niet helemaal, want de anti roll bar is niet verzwaard).

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige

Bericht door GTRene » 28 jul 2009, 10:32

leuke filmpjes Stephan...weet alleen niet of ik nou dat whining geluidje zo leuk vind :hmmm: hij moet behoorlijk vaak corrigeren zal ook wel op de limiet rijden en baan licht vochtig, doch hij lijkt redelijk makkelijk op te vangen te zijn, gas zelfde of tikkie minder en vlot tegensturen lijkt voldoende.

zat zo eens te denken, zo'n 260cup hartstikke fraai/leuk ook het interieur met dat alcantara...maar die SC met dat overheersende geluid...misschien prettiger een Rotrex erop die hoor je toch bijna niet?

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3866
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige

Bericht door Emiel » 31 jul 2009, 12:46

GTRene schreef:
zat zo eens te denken, zo'n 260cup hartstikke fraai/leuk ook het interieur met dat alcantara...maar die SC met dat overheersende geluid...misschien prettiger een Rotrex erop die hoor je toch bijna niet?
In een Elise moet je alles horen om het Elise gevoel te kunnen ervaren , ieder rammeltje en tikje. Dat is juist de charme :df:

Piepende benzine pompen, fluitende Superchargers, voor een speeltje is dat toch juist goed ? :)

Mijn evo is ook echt veel te stil van binnen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige

Bericht door GTRene » 31 jul 2009, 13:11

ik begrijp je, en ja met een deel ben ik ook eens, maar de SC te aanwezig horen vind ik niet prettig, hoor dan liever de motor/uitlaat/inlaat lucht.

sommige types SC zijn heel erg aanwezig, volgens mij is Rotrex 1 van de stilste schat ik :hmmm: ?

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Lotus Exige

Bericht door Michel P » 31 jul 2009, 13:22

Verkoop de boot en geniet van alle mechanische geluiden die een Lotus te bieden heeft. Als je de SC te luid vind, pak je een set partyplugs die dat weg filteren.

Michel

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3866
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige

Bericht door Emiel » 31 jul 2009, 14:04

Zet je een helm op ? ;)

Ik snap je, want de rust nu in de evo is bijzonder prettig mbt wind geruis en allerlei andere dingen, maar je mist direct stuk rij sensatie :)

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Re: Lotus Exige

Bericht door Stéphane » 31 jul 2009, 23:51

Zag eergisteren nog een Exige Cup 255. Was een auto die van Lotus als persauto af komt. Wat overigens mijn verbazing heden avond volledig heeft gekregen is dat Ron Simons nu op de Ring cursussen geeft in Exiges. Dat is nu pas echt leuk :thumbup:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Lotus Exige

Bericht door Michel P » 01 aug 2009, 07:24

Stéphane schreef:Zag eergisteren nog een Exige Cup 255. Was een auto die van Lotus als persauto af komt. Wat overigens mijn verbazing heden avond volledig heeft gekregen is dat Ron Simons nu op de Ring cursussen geeft in Exiges. Dat is nu pas echt leuk :thumbup:
Idd gaaf!

Michel

Arne
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 feb 2006, 16:54

Re: Lotus Exige

Bericht door Arne » 02 aug 2009, 17:40

In hoeverre is een Exige daily driver waardig?

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Lotus Exige

Bericht door allen » 02 aug 2009, 19:49

Hangt van jezelf af. Ik gebruikte de Speedster meer dan m'n werkwagen en momenteel de Caterham (nog minder praktisch) ook. Wat de een als vermoeiend, of oncomfortabel beschouwd kun jij wellicht zien als driving fun. :idea:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige

Bericht door GTRene » 02 aug 2009, 19:55

S2 Exige is best dagvaardig...met bruikbare kofferbak...S1 Exige een heel stuk minder en heel wat meer herrie...die heeft dat niet...das open daar, en dus zou alle's wagen practiezer zijn :mrgreen: die heeft ook een kofferbakje :mrgreen: of voetenbadje als het regent :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Lotus Exige

Bericht door Macboy » 03 aug 2009, 14:49

In en uitstappen is niet altijd even makkelijk. Das het enige nadeel denk ik.

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Lotus Exige

Bericht door SteV6 » 03 aug 2009, 15:18

Macboy schreef:In en uitstappen is niet altijd even makkelijk. Das het enige nadeel denk ik.
Dat is een kwestie van oefenen om de juiste techniek te gebruiken. En ervoor zorgen dat je een niet te grote horeca-spoiler hebt/ontwikkelt.

Dagelijkse bruikbaarheid ligt aan je eigen eisenpakket. Een moderne Lotus is net zo betrouwbaar als elk ander massaproduct. Je moet alleen kunnen leven met het lawaai in het interieur en het beperkte langeafstandscomfort. Je kan er wel 900km op een dag mee rijden, maar echt ontspannen aankomen is er dan niet meer bij. Bagageruimte is ergens tussen de 150 en 200 liter. Meest beperkende factor is de laadopening. Uit mijn hoofd iets van 55x30 cm ofzo.


Stephan

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Exige

Bericht door GTRene » 03 aug 2009, 15:50

ook niet verkeerd...nu nog te duur :mrgreen: maar wel mooi in het zwart.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Lotus Exige

Bericht door Michel P » 07 aug 2009, 07:36

Exige cup 260 tarmac rallystage
http://www.metacafe.com/watch/2827651/2 ... e_cup_260/" onclick="window.open(this.href);return false;

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Lotus Exige

Bericht door Rupie » 07 aug 2009, 08:29

Michel, heb jij je verdiept in de verschillen tussen een Elise 111R en een Exige S2?

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Re: Lotus Exige

Bericht door atomchris » 07 aug 2009, 12:55

Michel P schreef:Exige cup 260 tarmac rallystage
http://www.metacafe.com/watch/2827651/2 ... e_cup_260/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pfffff daar heb je handen wel vol aan! :shock:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Lotus Exige

Bericht door Rupie » 11 aug 2009, 12:04

Leuk joh, die bpm in Nederland :hammer:

Klik.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Lotus Exige

Bericht door Hans R » 11 aug 2009, 12:36

Ja dat moet je niet doen een 2009 Lotus naar Nederland halen.. die uit 2004 of 2005 doen het prima en een stuk voordeliger!

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Lotus Exige

Bericht door Michel P » 11 aug 2009, 12:37

Idd Ruben NL zuigt op dat gebied. Die engelsen kunnen gewoon uit japan importeren en hoeven niets te betalen!!

Michel

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten