Lotus Exige én Elise

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 2732
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door HJ2 » 11 jun 2021, 08:20

Dat krijg je met zo’n K blok…
Dan ben je al blij als die het 8 seconden blijft doen

:roflol:

Online
ErikS
Berichten: 16936
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door ErikS » 12 jun 2021, 14:33

Emiel schreef: 09 jun 2021, 20:13 Prijzen zijn aardig omhoog gegaan van de elise/exige modellen incl de europa en de vx200/speedster.

Benieuwd of mensen het blijven betalen ervoor...
Moet ik van mijn auto nog een garage queen gaan maken...
De mijne verhuist oktober naar Houten om daar een paar maanden te bivakkeren.....
Alles er onder uit, alles nieuw of gereviseerd....... Alles schoon & opgeknapt & dan komt hij weer terug.
Zal wel een maandje of 2 minimaal duren.

En dan? Rijden! :tooth: :lol: :df:
Niks niet garage queen. :df:

Kadett
Berichten: 2202
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Kadett » 12 jun 2021, 14:49

Snap nog steeds de fun niet van drag racen.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 2939
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 12 jun 2021, 16:38

ErikS schreef: 12 jun 2021, 14:33
Emiel schreef: 09 jun 2021, 20:13 Prijzen zijn aardig omhoog gegaan van de elise/exige modellen incl de europa en de vx200/speedster.

Benieuwd of mensen het blijven betalen ervoor...
Moet ik van mijn auto nog een garage queen gaan maken...
De mijne verhuist oktober naar Houten om daar een paar maanden te bivakkeren.....
Alles er onder uit, alles nieuw of gereviseerd....... Alles schoon & opgeknapt & dan komt hij weer terug.
Zal wel een maandje of 2 minimaal duren.

En dan? Rijden! :tooth: :lol: :df:
Niks niet garage queen. :df:
Gezien de simpelheid van de techniek, zelf niet doen vanwege te druk met de zaak?


Mijne zal ook geen garage queen worden. Vandaag helaas onverwacht andere bezigheden, anders had ik stukje door de wijk gereden met nieuwe motor.

Online
ErikS
Berichten: 16936
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door ErikS » 13 jun 2021, 14:00

Emiel schreef: 12 jun 2021, 16:38
ErikS schreef: 12 jun 2021, 14:33
Emiel schreef: 09 jun 2021, 20:13 Prijzen zijn aardig omhoog gegaan van de elise/exige modellen incl de europa en de vx200/speedster.

Benieuwd of mensen het blijven betalen ervoor...
Moet ik van mijn auto nog een garage queen gaan maken...
De mijne verhuist oktober naar Houten om daar een paar maanden te bivakkeren.....
Alles er onder uit, alles nieuw of gereviseerd....... Alles schoon & opgeknapt & dan komt hij weer terug.
Zal wel een maandje of 2 minimaal duren.

En dan? Rijden! :tooth: :lol: :df:
Niks niet garage queen. :df:
Gezien de simpelheid van de techniek, zelf niet doen vanwege te druk met de zaak?


Mijne zal ook geen garage queen worden. Vandaag helaas onverwacht andere bezigheden, anders had ik stukje door de wijk gereden met nieuwe motor.
Nee, daar ga ik niet aan toe komen helaas.
Het is vrij extreem op het moment, maar aan de andere kant pluk ik daar ook weer de vruchten van. Sleutelen is mijn ding niet, en wordt het ook niet. Sterker nog, wassen kom ik niet eens aan toe op t moment. 🙈

Afbeelding

Golf staat er zo bij. 🙈

Online
Gijzert
Berichten: 3003
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Gijzert » 13 jun 2021, 18:37

Zonde van het stoeprandje.

Online
ErikS
Berichten: 16936
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door ErikS » 13 jun 2021, 21:57

Gijzert schreef: 13 jun 2021, 18:37 Zonde van het stoeprandje.
Tja, hoort er bij.... :bag:
Is overigens het enige plekje op de 4 velgen.

Online
Gijzert
Berichten: 3003
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Gijzert » 13 jun 2021, 22:55

ErikS schreef: 13 jun 2021, 21:57
Gijzert schreef: 13 jun 2021, 18:37 Zonde van het stoeprandje.
Tja, hoort er bij.... :bag:
Is overigens het enige plekje op de 4 velgen.
Wel het nadeel van deze kleur velgen. Het valt op.

Gebruikersavatar
Emilio
Berichten: 220
Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
Auto: F33 435i

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emilio » 13 jun 2021, 23:16

Zwarte velgen wel heel goed zelf bij te werken met een stiftje.

coolfan
Berichten: 183
Lid geworden op: 14 feb 2021, 22:11
Auto: M135i/ 997.2 GT3

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door coolfan » 17 jun 2021, 22:31

Bij mij begint het toch weer te kriebelen om een Elise erbij te doen. Vind de S1 het mooiste. Weet dat het bij een Elise om de handling gaat maar btje power is wel leuk. Zie er een aantal te koop en sommigen staan er al lang kennen jullie ervan? Is het het waard om voor een snellere 111S te gaan of de wat zeldzamere 160 of is een upgrade van het standaardmodel bijna gelijk?

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 7755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door smiley » 17 jun 2021, 23:02

Is een standaard S1 (lees goedkoop) met naderhand een honda conversie laten doen nog een optie, of ben je niet van de projecten?

coolfan
Berichten: 183
Lid geworden op: 14 feb 2021, 22:11
Auto: M135i/ 997.2 GT3

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door coolfan » 17 jun 2021, 23:03

nee niet echt van projecten hou toch stiekem van origineel en vind die Roverblokken best leuk klinken.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 2939
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 18 jun 2021, 07:23

111S/VVC is vlot maar een rauwer lopende 160pk (origineel of getuned) is leuker. 111S komt wel met wat betere stoelen meteen.

Vooral de versnellingsbak is voor mij een must, of een c4bp(geloof ik) met kortere 1-4 en lagere 5 of een b4bp, met alles kort.

Snelweg is jammer dan, is die auto ook niet voor.

Vers onderstel is een genot overigens. Draagarm rubbers, stuurkogels, etc.

Met een pressure relief remote thermostate, laminova warmtewisselaar en een secundaire waterpomp zou ik tegenwoordig ook een std elise s1 rijden met roverblok. Origineel is mooi :)

Online
ErikS
Berichten: 16936
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door ErikS » 18 jun 2021, 08:43

Moet hij linksgestuurd zijn, of mag rechts ook?
Er is van de week een S160 te koop gekomen waar 15K aan Engelse ponden in is gestoken. Ding is als nieuw.... Maar ja, 24,5K Engelse ponden, en dan rechts gestuurd.......

Een links gestuurde ga je niet zo maar vinden.

coolfan
Berichten: 183
Lid geworden op: 14 feb 2021, 22:11
Auto: M135i/ 997.2 GT3

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door coolfan » 18 jun 2021, 11:13

Rechts mag ook. En welke kleur is ie? Hier in Nederland staat er ook al een tijdje eentje te koop volgens mij

Online
ErikS
Berichten: 16936
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door ErikS » 18 jun 2021, 11:50

coolfan schreef: 18 jun 2021, 11:13 Rechts mag ook. En welke kleur is ie? Hier in Nederland staat er ook al een tijdje eentje te koop volgens mij
Zilvergrijs.

coolfan
Berichten: 183
Lid geworden op: 14 feb 2021, 22:11
Auto: M135i/ 997.2 GT3

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door coolfan » 18 jun 2021, 14:19

ErikS schreef: 18 jun 2021, 11:50
coolfan schreef: 18 jun 2021, 11:13 Rechts mag ook. En welke kleur is ie? Hier in Nederland staat er ook al een tijdje eentje te koop volgens mij
Zilvergrijs.
Ja ik zie hem! ziet er mooi uit! maar wel bizar dan steek je er zoveel geld in en dan verkoop je hem!
Laatst gewijzigd door coolfan op 18 jun 2021, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
ErikS
Berichten: 16936
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door ErikS » 18 jun 2021, 14:22

Tja, het blijft een hobby.

De mijne gaat in oktober naar Houten om vrijwel volledig uit elkaar gehaald te worden.
Laat hem technisch 100% maken, alles reviseren...... (Behalve de motor) en dan gewoon door met genieten.
Veel kilometers maak je toch al niet met deze wagens.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 2939
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 18 jun 2021, 16:48

Kijk een Elise (variant) goed na. Veel omgebouwd en niet allemaal even netjes, ook veel kapot gesleuteld
Met 10.000 verschillende moeren en boutjes en helicoils overal. Laat staan chassis schade.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 21120
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Alles is een aanname....

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door JP » 18 jun 2021, 16:59


Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 33280
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.48
Locatie: Boven Barcelona

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Arthur » 18 jun 2021, 17:02

Met hoes!

Tom
Berichten: 19706
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Tom » 18 jun 2021, 17:38

Exige S1 blijft gaaf!

Kadett
Berichten: 2202
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Kadett » 18 jun 2021, 18:36

Waar zit het gewichts verschil tussen de S1 en S3 in eigenlijk. Deze weegt 760kg terwijl laatste versie rond de 920kg weegt. Zoveel weegt motorblok/sc combinatie toch niet extra?

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 2939
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door Emiel » 18 jun 2021, 19:31

Kadett schreef: 18 jun 2021, 18:36 Waar zit het gewichts verschil tussen de S1 en S3 in eigenlijk. Deze weegt 760kg terwijl laatste versie rond de 920kg weegt. Zoveel weegt motorblok/sc combinatie toch niet extra?
Airbags, traction control, airco, abs, stuk zwaardere motor/versnellingsbak, stoelen, etc

Vergis je niet, k serie blok is echt licht. Was 1 van mijn redenen om voor duratec blok te gaan in de lotus, het gewicht ipv honda/audi

coolfan
Berichten: 183
Lid geworden op: 14 feb 2021, 22:11
Auto: M135i/ 997.2 GT3

Re: Lotus Exige én Elise

Bericht door coolfan » 18 jun 2021, 19:34

Emiel schreef: 18 jun 2021, 16:48 Kijk een Elise (variant) goed na. Veel omgebouwd en niet allemaal even netjes, ook veel kapot gesleuteld
Met 10.000 verschillende moeren en boutjes en helicoils overal. Laat staan chassis schade.
Ja dus chassis schade is no go heb ik al geleerd hier. Zie ook vaak dat ie op nieuw gespoten is of dat er ooit een andere motor in is gegaan en ja in hoe ver is dat netjes gedaan of net zoals je zegt is ie kapot gesleuteld. Zo'n 111s of 160 is wel heel erg gaaf en Exige helemaal alleen die laatste 2 lastig te vinden onverprutst.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten