Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Tissi RS
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 jul 2009, 21:33
Locatie: Oud Gastel

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door Tissi RS » 31 aug 2009, 23:49

Prachtige foto's die je hier hebt laten passeren Rene, die site was ik ook al een keer tegengekomen op mijn speurtocht naar info over de Speedster.

Ik wil namelijk een VX220 / Speedster gaan kopen, en daarbij zit ik erover te denken om een rechtsgestuurde te kopen en het "nadeel" van rechts sturen dan maar voor lief te nemen. Nu is voor mij dus eigenlijk het orienteren begonnen en daarom zou ik van de Speedster-eigenaren zoals Rene al aangaf graag hun ervaringen willen horen. Voor mij zou het dan gaan om een auto die ik gebruik voor woon-werk verkeer maar ook voor de nodige fun (mijn woon-werk route is er al een waar menig autorijder jaloers op zou zijn, er wordt jaarlijks een rallye over verreden).

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door allen » 01 sep 2009, 00:00

Geef je geen garantie over de staat van de auto maar iemand op het Speedsterforum heeft er een te koop tegen elk aannemelijk bod. Z'n vraagprijs was 16500.

Heb de Speedster zelf iets meer dan een jaar als daily gebruikt. Zolang je voor de aanschaf beseft dat een Ikeakast wat lastig mee gaat is het verder een praktische en heerlijk rijplastic.

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door SteV6 » 01 sep 2009, 00:03


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door GTRene » 01 sep 2009, 00:11

schijnt inderdaad goed mee te leven te zijn de 2.2 althans, maja die heb ik nooit gereden....

heb dan men eigen Turbo gehad, die vrij nieuw was maar mij op een paar punten tegen viel...dan vind ik de Lotus Elise 111R fijner/beter het stuurgedrag van de Lotus ook de 160 e.d. is fijner althans in verhouding met de Turbo, magoed stuurhuizen kun je ook veranderen :mrgreen:

die meneer waar ik me mail van Caral die Simon maakt ook leuke Opel Speedsters met dikke V8 en verlengde wielbasis e.d.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Caral V8XS

als men Hartge nu verkocht zou zijn...zou ik waarschijnlijk met de gegevens die ik nu heb een order bij hem plaatsen van een soort 300RR Exige breder en langer en LS3 430pk, maja...kijken en anders volgend jaar maar dan moet alles meezitten, en laat het de laatste tijd nou niet zo meezitten al vanaf de eerste dag in 2009 :bag: magoed we keep hope :mrgreen: en ook hoop op meer energie...want daar ligt het ook wat aan :bag:

In elk geval is de Speedster een leuke auto :clap:

Tissi RS
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 jul 2009, 21:33
Locatie: Oud Gastel

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door Tissi RS » 01 sep 2009, 18:02

allen schreef:Zolang je voor de aanschaf beseft dat een Ikeakast wat lastig mee gaat is het verder een praktische en heerlijk rijplastic.
Ik ben nog thuiswonend dus voor dat soort situaties is er ook een auto.

Die van het Speedster-forum ziet er inderdaad mooi uit, ben op dit moment alleen nog druk bezig met sparen want ik werk nu net een jaar en aangezien ik meer wil dan alleen een mooie auto duurt dat iets langer. Volgend jaar zomer wil ik de Speedster pas kopen, dan verloopt het lease-contract op mijn huidige autotje en is er dus voldoende ruimte.

Hoe zit het eigenlijk met de waterdichthuid? In de omgeving stond namelijk een Speedster die in de winter standaard een regenkap en aangezien ik de wagen als daily wil gebruiken staat hij veel buiten.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door allen » 01 sep 2009, 18:06

De speedster is gewoon 100% waterdicht. Ik had er een regenkapje op zitten zodat ik in de ochtend direct het dak op kon rollen. Voor de Caterham wordt nu ook een regenkapje verzonnen voor over het dak. Blijft de dauw daarop en het dak eronder droog. Scheelt droogrijden in de ochtend. 8)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door GTRene » 01 sep 2009, 18:13

Inderdaad waterdicht, hooguit de afvoer geleiding wat verbeteren van het rubber rond het dak/raamsteil...anders kan het soms druppen, ik heb die van mij destijds aangepast, :mrgreen: daarna veel beter.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door allen » 01 sep 2009, 18:15

Rubber hoef je niets aan te doen. Als het lekt is je raam niet goed afgesteld.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door GTRene » 01 sep 2009, 18:36

allen schreef:Rubber hoef je niets aan te doen. Als het lekt is je raam niet goed afgesteld.
klopt dat kan ook, echter bij mij was het rubber niet goed afgewerkt, niet goed uit de mal gekomen ofzo :mrgreen: en dat zullen er misschien wel meer hebben? ik weet niet meer precies wat er aan verbetert kon worden...

trouwens hoe weet jij nou wat ik bedoel, jij rijd bijna nooit met een dak boven je koppie :lol: :wink:

Gebruikersavatar
Rallye
Berichten: 48
Lid geworden op: 14 nov 2008, 22:54
Locatie: Noord Brabant

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door Rallye » 01 sep 2009, 20:48

Met de waterdichtheid van een Speedster zit het volgens mij wel goed. Ik heb zover ik regenbuien over me heen heb gehad tijdens een ritje met de Speedster geen water binnen kunnen ontdekken.

Wat misschien wel een manco van de Speedster is dat het lastig is om met dat ding in de sneeuw of bij veel water op de weg te rijden. Ik heb weleens wat filmpjes en verhalen op internet voorbij zien komen die dit onderschrijven. Met het lage gewicht en achterwielaandrijving is het vast heerlijk driften, maar echt lekker comfortabel (wel veel DF :df: ) kom je er niet mee vooruit. Is het normaal rijden met een Speedy al behoorlijk intensiever dan een 'normale' personenauto, dan is het in die omstandigheden helemaal werken/opletten geblazen.
Zelf heb ik weinig ervaring met Speedsterrijden in barre weersomstandigheden, aangezien ik mijn Speedy niet als daily gebruik (ivm auto vd zaak) en is dus puur voor de fun.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door allen » 01 sep 2009, 21:09

Omdat de auto wellicht in de avond afgesloten moet worden One and Only???? :mrgreen:

Peter (was het toch?), ook dat valt reuze mee. Ik heb de wagen het hele jaar door gebruikt. Kwam overal doorheen en ook over ijzige stukken. Ik heb wel filmpjes gezien van mensen die vast zaten, maar je bent ook niet goed bij je hoofd wanneer je door een pak sneeuw van 10 cm wilt ploegen. :P
Ben wel benieuwd hoe het me dit jaar af zal gaan, gezien ik met regenachtig weer al regelmatig doorslip met de achterwielen. Misschien toch eens op zoek naar andere banden. :bag:

Tissi RS
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 jul 2009, 21:33
Locatie: Oud Gastel

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door Tissi RS » 01 sep 2009, 22:37

Dat zo'n auto lastig is van tijd tot tijd had ik wel verwacht, maar gelukkig is het in ieder geval wel goed waterdicht. En zijn er ook mensen die de auto gebruiken voor vakanties?



De mooiste vergelijking.

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door SteV6 » 01 sep 2009, 23:02

Tissi RS schreef:Dat zo'n auto lastig is van tijd tot tijd had ik wel verwacht, maar gelukkig is het in ieder geval wel goed waterdicht. En zijn er ook mensen die de auto gebruiken voor vakanties?
Ik rijd 70% van mijn kilometers in de Speedster tijdens mijn jaarlijkse vakantierit(ten) met een groepje Speedsters :!: Schotland, Alpen, Engeland, Vogezen, Eifel, Luxemburg ... allemaal fantastische bestemmingen.



Ik raad je aan om een proefrit te gaan maken. Het is namelijk een auto die je waardeert of een auto die je totaal niet ligt. Speedsters hebben wat specifieke problemen gekend, maar als de vorige eigenaar een liefhebber is geweest, dan zijn die er meestal allemaal al uit. Op het Speedsterforum is alles de afgelopen jaren wel besproken, dus daar kan je veel meer info vinden dan hier op DF.

En als je er eentje koopt rustig je snelheid opvoeren en niet meteen gaan jakkeren. Dat kan verkeerd uitpakken ... helaas voorbeelden te over :?


Stephan

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door allen » 01 sep 2009, 23:04

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =Schotland" onclick="window.open(this.href);return false;

vakantie? :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door GTRene » 01 sep 2009, 23:10

zei die nou in 4 sec van 0 to 60 mph? voor de turbo? dat kan toch bijna niet...hij is wel makkelijk snel maar zo snel kan ik me niet herinneren :lol:

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door SteV6 » 01 sep 2009, 23:18

Tissi RS schreef:

De mooiste vergelijking.

Je kan trouwens goed zien dat JC een zeer matige bestuurder is ... ongelovelijk hoe lomp hij zit te hoepelen aan het stuur :hammer:

En een standaard Turbo haalt in 4.0 sec inderdaad de 96km/h niet René. Net onder de 5.0 seconden naar de 100km/h is veel reeëler voor een niet gechipte Turbo. Een standaard 2.2 zit tussen de 6.2 en 6.5 seconden op de 100km/h, niet slecht voor nog geen 150pk ;)


Stephan

Gebruikersavatar
jaydee
Berichten: 784
Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:42
Locatie: Zeewolde

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door jaydee » 02 sep 2009, 00:00

SteV6 schreef:Je kan trouwens goed zien dat JC een zeer matige bestuurder is ... ongelovelijk hoe lomp hij zit te hoepelen aan het stuur :hammer:
Dat filmpje is een compilatie van tankslappers en spins! :bag:

"Ooooh, it handles brilliantly!" Ja ja... :roll:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door GTRene » 02 sep 2009, 00:07

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

hoe zou dat zitten...12.000,-euro? turbo....maar Roemenie...scam?

Tissi RS
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 jul 2009, 21:33
Locatie: Oud Gastel

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door Tissi RS » 02 sep 2009, 22:58

Prachtig reisverslag is dat zeg, alleen zonde van de steenslag. Maar wel zoals ik een Speedster voor me zie :df:

Die testrit moet ik sowieso gaan doen maar gelukkig heb ik nog bijna een jaar de tijd om tot een beslissing te komen. Maar hij is dus wel lekker tricky zo te horen. Ik ben benieuwd en tot die tijd blijf ik lekker dromen :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door GTRene » 13 jan 2010, 23:47

ah hier dus :thumbup: staat al wat mooi spul in :banaan:

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9101
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door smiley » 13 jan 2010, 23:54

Grijs en blauw zul je het meeste vinden, de hippe kleuren zijn effe op.
Ter info de NA speedster kleuren in NL (ongeveer):

63 x zilver
33 x blauw
23 x zwart
22 x rood
10 x oranje
10 x geel
6 x groen
2 x lichtblauw

Het 2e hands aanbod van die kleuren stemt dan ook wel overeen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door GTRene » 14 jan 2010, 00:12

smiley schreef:Grijs en blauw zul je het meeste vinden, de hippe kleuren zijn effe op.
Ter info de NA speedster kleuren in NL (ongeveer):

63 x zilver
33 x blauw
23 x zwart
22 x rood
10 x oranje
10 x geel
6 x groen
2 x lichtblauw

Het 2e hands aanbod van die kleuren stemt dan ook wel overeen.
:lol: klopt...zag net trouwens op mobile zo'n lichtblauwe :mrgreen: dacht hey smurfmobiel...maar toch ook wel weer apart...

Afbeelding

ding heeft AMG look velgen :mrgreen:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9101
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door smiley » 14 jan 2010, 00:17

Hier heb je alle officiele kleuren:
http://speedster1749.com/uk/technical/exterior.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En een speedy uit duitsland halen, zal je een hoop schelen ja.
bpm voor een 2001 NA is ingeveer nog 1500.

babyblue wordt het helemaal in 2010:
Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door GTRene » 14 jan 2010, 00:31

Afbeelding

euh :hmmm:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fraai ding die baby blue :mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9101
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door smiley » 14 jan 2010, 20:52

Die tweede is gephotoshoped.
Die vxr lookalike is vingerlicking goed :love:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 134 gasten