Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door GTRene » 23 feb 2009, 23:22

:thumbup: ook erg handig als je wil zien of de velgen wel staan op je auto, een mooi overzicht.

http://www.lotuscars.se/type116/rbf/wheels.php" onclick="window.open(this.href);return false;

bv een Speedster met lotus exige wheels, staan hem goed :thumbup:

Afbeelding

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door SteV6 » 23 feb 2009, 23:24

GTRene schreef::mrgreen: leuk he, its an honer :thumbup: mooi ding van jou die speedster :hosanna:
Heb je 'm al eens in het echt gezien René? Straks als het wat mooier weer is maar eens afspreken misschien?!


Stephan

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door GTRene » 23 feb 2009, 23:28

doen we, een mini meet ofzo, bv ff naar Munsterhuis Hengelo met z'n mooie wagens...en wat praten en kijken en daarna de Mac eventueel in :mrgreen: ben benieuwd, vind hem erg mooi, dat groen met die wielen is de gouden combo :thumbup:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door GTRene » 23 feb 2009, 23:51

In the UK kun je al een leuke speedster vanaf 6.000,-gbp kopen, das een koopje

http://www.pistonheads.com/sales/list.a ... =&nodays=0" onclick="window.open(this.href);return false;

echter de speciale kosten natuurlijk wel iets meer, maar dan nog heb je een redelijk jonge auto (vanaf 2001) en redelijk zeldzaam :thumbup:

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3856
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door Emiel » 24 feb 2009, 07:50

Das een stuk minder dan wat ik er voor heb betaald. Wist niet dat de speedsters zo "goedkoop" al te krijgen waren. Zullen er nog wel veel van gaan rijden in NL eer men de weg naar de UK heeft gevonden.


Mooi ding die groene met die gouden velgen, ziet er strak uit.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door allen » 24 feb 2009, 09:14

Alleen is er voor de Speedster nog helemaal geen lhd conversie beschikbaar voor zover ik het weet. En zelf zie ik me gewoon absoluut niet met een rhd auto een parkeergarage inrijden. In Schotland ontdekt hoe bloedirritant het is als je een auto wilt inhalen terwijl je stuur aan de verkeerde kant zit. Nu kun je daar nog wel een keer langs de binnenbochten verder het dal in kijken, maar dat gaat hier in Nederland niet. Zit je achter een vrachtwagen wordt je geduld toch aardig op de proef gesteld. :df:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door GTRene » 24 feb 2009, 09:43

RHD is inderdaad ff wennen, ik heb het ook liever niet, maar lijkt me wel mogelijk een conversie te doen, maar dan gaat het prijsvoordeel daar weer in op, althans een gemiddelde mooie daar is zeg zo'n 6k goedkoper al met al...

afijn was net aan het speuren voor een conversie van RHD naar LHD kom ik deze weer tegen :mrgreen:

De Caral V8XS,

Afbeelding

Afbeelding
The Vauxhall VX220 is one of the forbidden fruits of the GM product portfolio we covet ferociously, and this heavily modified, 4.2-liter supercharged V8-equipped version dubbed the Caral V8XS makes it all the more painful. At 450 HP, the Jaguar-sourced motor certainly would light a fire under the slinky two-seater, but the powertrain isn't the only place upgrades happen. The entire interior gets restyled with some darn nice-looking leather and a new gauge cluster with built-in lap timer. And, of course, who could pass on dropping a widebody kit on a car with those kind of upgrades? Certainly not Caral. Get your full V8XS briefing below the jump.

Caral V8XS Is Mighty Tempting
Caral Automotive is pleased to announce the launch of the Caral V8XS, a high performance sportscar featuring a bonded aluminium chassis, lightweight composite bodywork and powered by a 450bhp 4.2l V8 supercharged engine developed by Jaguar Cars.

This is not a new pretender to the "supercar club" world, although its specification might earn it a place there, but a highly specialised and exclusive conversion for the award winning GM Opel Speedster / Vauxhall VX220 model.

A comprehensive kit of parts is available, allowing owners the option of building their own sports GT car, with a staggering 475bhp/tonne power to weight ratio and race car inspired handling from its Lotus designed aluminium chassis and classic longitudinal mid-mounted V8 supercharged engine and 6 speed close ratio transaxle.

The rest of the car is upgraded to cope with the increased power with new lightweight GT style composite bodywork, redesigned double wishbone suspension, CNC machined aluminium uprights, 4 piston calipers and 18” wheels and tyres. In essence only the doors and windscreen are retained from the standard Speedster / VX220.

With a wheelbase that is longer than a Porsche 911, Lotus Esprit or Ford GT40 and a host of redeveloped components the V8XS is best defined as a bespoke V8 sportscar which uses an aluminium chassis from the VX220, rather than a VX220 with a bigger engine.

A completely new interior has also been designed for the car, helping to distance it from its smaller brothers, featuring all leather trim in a choice of colours, and a bespoke Caral designed instrument panel, with in built data logging capability. The car is available in RHD or LHD configuration and can be built by Caral Automotive using a brand new chassis.

Engines and gearboxes are supplied by Caral Automotive as brand new items direct from their respective manufacturers.

With prices of standard VX220’s now well below £10,000 the finished cars represent excellent value for money, given the outstanding performance from the 450bhp engines and the lightweight 950kg kerb weight.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://2.bp.blogspot.com/_oDUSGXa_xQs/S ... /vaux.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://3.bp.blogspot.com/_oDUSGXa_xQs/S ... auxh2.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

lijkt me best fun :df:

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door SteV6 » 24 feb 2009, 09:56

Voor de allerlaatste keer René, je hebt helemaal niet zoveel vermogen nodig in een Speedster (of Elise) ... Ik durf te wedden dat de balans helemaal zoek is in bovenstaand apparaat ... Slechts 950 kg, ja leuk. Betekent wel dat er 100 (!) kg bij is gekomen, voornamelijk op de achteras.

Wat jij zoekt, lichtgewicht gevoel en toch nog ruim voldoende power boven de 160 km/h heet: Speedster 2.2 Hitec Compressor

Dus vraag een keertje aan Gerard of je een keer met hem mee mag rijden. Daarna weet je genoeg.



Stephan

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door GTRene » 24 feb 2009, 10:11

Ik laat alleen mogelijkheden zien :wink:
niet wat beter is of wat onbalans kan brengen :wink:
gewoon wat is mogelijk...ieder z'n meug zeg maar :lol:

opel speedster vs viper srt-10
http://videos.streetfire.net/video/3D52 ... 51CFEF.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Opel Corsa 700 Ps vs. Speedster ca 575 Ps :shocking:

http://www.myvideo.ch/watch/1732301" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door SteV6 » 24 feb 2009, 10:17

Stefan Klasen, die gele Speedster heeft ook een keer een wheelie gemaakt!


Ik zal zo even zoeken ... gevonden:





Stephan

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door GTRene » 24 feb 2009, 10:24

:thumbup: had die inderdaad wel eens gezien :lol: wat een grip met die brede banden, net "te" veel power en grip...overkill maar leuk te zien :df:

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3856
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door Emiel » 24 feb 2009, 14:14

allen schreef:Alleen is er voor de Speedster nog helemaal geen lhd conversie beschikbaar voor zover ik het weet. En zelf zie ik me gewoon absoluut niet met een rhd auto een parkeergarage inrijden. In Schotland ontdekt hoe bloedirritant het is als je een auto wilt inhalen terwijl je stuur aan de verkeerde kant zit. Nu kun je daar nog wel een keer langs de binnenbochten verder het dal in kijken, maar dat gaat hier in Nederland niet. Zit je achter een vrachtwagen wordt je geduld toch aardig op de proef gesteld. :df:
Parkeer garage ? Ik denk dat ik dan met de bodem halverwege blijf hangen en een wip-wap word.

Dit word echt een "uitdaging" (lees probleem"

Afbeelding


maar je kunt verbazing wekkend snel naar je bijrijders stoel toe om kaartje te trekken, maar ideaal is het niet. Ik gebruik de auto dan ook niet dagelijks en als ik alleen rijd vermijd ik parkeergarage/slagbomen etc.. want dan wil ik rijden :)

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door Stefan R » 24 feb 2009, 15:04

Bovenstaande parkeergarage ben ik ooit een keer met de EVO VI geweest, de bodem daarvan werd reeds al geraakt :shock: :mrgreen:
Met de Speedster heb ik het toen maar niet geprobeerd :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door GTRene » 24 feb 2009, 15:32

Stefan R schreef:Bovenstaande parkeergarage ben ik ooit een keer met de EVO VI geweest, de bodem daarvan werd reeds al geraakt :shock: :mrgreen:
Met de Speedster heb ik het toen maar niet geprobeerd :wink:
Ook wel heel dom gemaakt vind ik...zo'n scherpe ingang...das vragen om, en kijk dat blauwe doek waar op staat, 3 uur parkeren voor 1 euro...ja en 100,-euro schade van raken bodem :hammer:

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3856
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door Emiel » 24 feb 2009, 16:03

Het was een "google hit" overigens dat plaatje ;)


Parkeer garage's hier lopen stijl omhoog, gezien het gat "Limburg" waar ik in woon nu. :lol:


Maar enigste leuke aan parkeergarage met de Elise is dat het een hele lange tunnel is met heel veel "pionnen" waar je met veel herrie je eigen race baan kunt uit zetten :banaan:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door GTRene » 24 feb 2009, 22:55

Nog zo'n fraaie Speedster, meet the Basterd :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door Macboy » 25 feb 2009, 21:20

Afbeelding[/quote]
Afbeelding

Subliem :thumbup:

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door Stéphane » 25 feb 2009, 21:59

En toch weer een Lotus Motorsport windowstreamer op die gele :P :D Daar heb ik namelijk zelf ook naar zitten kijken. Die blauwe vind ik echt gaaf :clap:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door allen » 25 feb 2009, 22:09

Op een Lotus wel, maar op een Opel?! :nah:
Net als die wielen eigenlijk. Vind ze erg mooi, maar zou ze nooit onder m'n Opeltje willen hebben. Net alsof die figuur een minderwaardigheidscomplex heeft nu. :bag:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door GTRene » 25 feb 2009, 22:18

allen schreef:Op een Lotus wel, maar op een Opel?! :nah:
Net als die wielen eigenlijk. Vind ze erg mooi, maar zou ze nooit onder m'n Opeltje willen hebben. Net alsof die figuur een minderwaardigheidscomplex heeft nu. :bag:
Wat maakt het uit, als je ze mooi vind doe je niet moeilijk en zet je die wielen eronder, simpel toch? :roll:
Lotus/Opel who cares in deze gevallen, tuurlijk ik heb ook liever een lotus badge, maar een mix gaat ook lekker samen :beer:
Het gaat erom wat jou als autogek DF geeft :thumbup: ieder z'n meug 8)
Ik zou alleen niet snel een Lotus zonnestrip op men vooruit plakken, dat dan weer niet, die naam zou ik wat weglaten, maar de delen waar geen naam op staat maar wel lotus zijn are no problem.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door allen » 25 feb 2009, 22:20

Tja, of je vreemd zou opkijken als iemand de velgen en de badges van een F430 op een 911 GT3 zet... Ieder z'n df, dat is dan wel weer zo. :bag:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door GTRene » 25 feb 2009, 22:28

allen schreef:Tja, of je vreemd zou opkijken als iemand de velgen en de badges van een F430 op een 911 GT3 zet... Ieder z'n df, dat is dan wel weer zo. :bag:
Persoonlijk zou ik ook de emblemen in de wielen veranderen voor of een blitz of gewoon het merk van de velg...
En de zonneband van een ander iets doen, iets van de dempers, of banden merk of naam speedster ofzo, maar sowieso niet Lotus als het niet als Lotus te boek staat :mrgreen:
Dat zou de auto wel wat meer recht doen, en geen wannabee opmerkingen geven, zo vraag je er inderdaad wel een beetje om, maja hun ding :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door GTRene » 25 feb 2009, 22:30

Trouwens ik zie meerdere Speedsters met die mooie? spatbord ventilatie bovenin...staat stoer, en minder druk opbouw onder de kap, echter hoe doen ze dat met het kunstof zwarte binnenscherm? :roll: als die heel blijft zitten zal het niet veel nut hebben toch?

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door SteV6 » 25 feb 2009, 22:44

GTRene schreef:Wat maakt het uit, als je ze mooi vind doe je niet moeilijk en zet je die wielen eronder, simpel toch? :roll:
Zo gemakkelijk is dat niet, want een Opel Speedster heeft een 5x110 steek en een Lotus Elise/Exige een 4x100 of 4x110 (Lotusboys help me even!). Dus om die velgen te kunnen gebruiken zal je zowel je hub als je remschijven moeten vervangen. Al met al wordt het dan een wat prijziger geintje ...
GTRene schreef:Trouwens ik zie meerdere Speedsters met die mooie? spatbord ventilatie bovenin...staat stoer, en minder druk opbouw onder de kap, echter hoe doen ze dat met het kunstof zwarte binnenscherm? als die heel blijft zitten zal het niet veel nut hebben toch?
Je kan er voor kiezen om ze voor de sier te plaatsen. Of je zaagt ook je spatscherm open. Risico is dan heel groot dat je regelmatig aan een nieuwe ruit zit, want er komt nogal wat rotzooi omhoog door die ontluchting van je wielkast. Ook steentjes dus.
Het schijnt wel heel veel positieve invloed te hebben op het groundeffect bij de vooras. Dus met dicht spatscherm heeft het inderdaad geen aerodynamisch effect.

Stephan

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Opel Speedster en of VX220 e.d. read all about it.

Bericht door GTRene » 25 feb 2009, 22:52

thnx Stefan...je zou dan bv kunnen gaan voor een deel binnenspatscherm, en een deel redelijk fijn gaas daarop gelijmd zodat lucht er makkelijk doorkan, maar steentjes niet :hmmm:

Trouwens dit vind ik ook heel mooi, normaal heeft de speedster zulke vierkante luchtinlaten, vooral bij een lichte kleur vind ik dat niet zo mooi, dit rondere vind ik mooi, en hapt nog wat extra lucht mee ook.

Afbeelding

Afbeelding

Wat vinden jullie speedster rijders, nu punten om op te letten voor een koper, en welke punten mogen beter.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten