Lotus Elise topic (uitgebreid)

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
YvoTuk
Berichten: 96
Lid geworden op: 01 feb 2009, 10:27

Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door YvoTuk » 02 feb 2009, 11:17

Toch wel grappig... hoe zo'n Honda verhaal een eigen leven gaat leiden..

Ik heb zo'n ding in de Elise en ik ben er niet 100% gelukkig mee..
In het kort komt het er op neer dat de kit niet uitontwikkeld is. Met andere woorden, je klapt 10-15k Euri op tafel en je krijgt er een auto voor terug die problemen gaat ontwikkelen.

De problemen spitsen zich toe op afbrekende (te stijve) motorsteunen, aandrijfassen die plotseling "consumables" heten en die je dan voor de goede orde zo iedere 3000km moet vervangen omdat ze "op" zijn etc.

Verder is het gedrag van de auto leuk, meer toeren, meer fun, maar door de te stijve motorsteunen zitten er te veel vibraties in. (Engelsen zijn van mening dat een auto zonder motorsteunen "racy" aanvoelt. Ik ben van mening dat het als rommel aanvoelt. Als voor het verkeerslicht mijn buitenspiegels zo hard trillen dat ik er amper iets in kan zien vindt ik het gewoon prutswerk). Juist die vibraties verstieren veel van de fun als je gewoon een keer met dat orgel op de openbare weg zit.

Uiteraard heb je meer en makkelijker vermogen, maar ik moet zeggen dat ik de balans van mijn auto met een 160pk Thielert kopje op de K-series motor mooier in balans vond dan met de K20A2 van Honda.

Ik ben van plan om nog wat aan de motorsteunen te gaan doen, had al nieuwe besteld in Amerika, maar helaas.. ook daar wordt je gewoon besodemieterd.. geld overmaken en nooit meer iets zien etc. Ik heb simpelweg de tijd niet om zelf te gaan klussen, maar mijn vingers jeuken.

Bottomline... echt geen dooddoener... leer eerst eens rijden!!! Afgelopen jaar was ik op Dijon in staat om met de kampioen in de A-series van de Elisetrophy te 'spelen'. Voor alle duidelijkheid.. deze man heeft een standaard 140-160pk Elise (ik weet niet precies wat ie heeft), dus ik zou met mijn 50pk extra toch wel wat moeten kunnen doen.. toch?
Niet dus.. dat komt niet door de pk's, dat komt omdat hij kan rijden en ik niet.. that's the difference.

Leer met zo'n ding te rijden en je hebt VEEL meer plezier dan van 200pk extra achterin!

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door Michel P » 02 feb 2009, 11:49

Bottomline... echt geen dooddoener... leer eerst eens rijden!!! Afgelopen jaar was ik op Dijon in staat om met de kampioen in de A-series van de Elisetrophy te 'spelen'. Voor alle duidelijkheid.. deze man heeft een standaard 140-160pk Elise (ik weet niet precies wat ie heeft), dus ik zou met mijn 50pk extra toch wel wat moeten kunnen doen.. toch?
Niet dus.. dat komt niet door de pk's, dat komt omdat hij kan rijden en ik niet.. that's the difference.

Leer met zo'n ding te rijden en je hebt VEEL meer plezier dan van 200pk extra achterin!
Hehehehe so true!!

Mooie oprechte info uit eerste hand, super.

Als je dan toch zo aan het typen bent ;-) rammel dan ook maar ff de 160pk k series mod ervaringen hier neer als je zou willen.

Michel

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door Michel P » 02 feb 2009, 11:51

allen schreef:Als 'niet S1' liefhebber helemaal prachtig. Ander front doet wonderen aan de auto. 8)
Dit hoor ik voor het eerst, wat spreekt je niet aan in de S1?

Michel

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door allen » 02 feb 2009, 12:05

Het snuitje Michel. Te rond van onderen. Met de koplampafdekglaasjes oogt het iets beter. Maar met die brute frontclam zoals Yvo en die spoilerlip onder... Dat maakt het af voor mij. Ineens prachtig! 8)

Gebruikersavatar
YvoTuk
Berichten: 96
Lid geworden op: 01 feb 2009, 10:27

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door YvoTuk » 02 feb 2009, 12:08

Michel, de 160pk ervaringen staan in de basis hier:
http://www.lotus-elise.nl/Tests/Tuning/tuning.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat is een verhaal wat ik al een jaar of zeven geleden heb geschreven.

Die auto's / kopjes rijden op een na nog allemaal en allemaal probleemloos. Die ene is vakkundig gemold door iemand die dacht dat het geen enkel probleem zou zijn om een auto die de gehele nacht in de vrieskou buiten had gestaan tot in de begrenzer de snelweg op te rammen en dat daar vooral vol te houden..

Daar gaat iedere motor van kapot..

De 160pk conversie bestaat uit een kop, kleppen, nokken assen en tandwielen. Het gaat hier om een ruil systeem. Het mooie aan deze kit is dat hij ontwikkeld is door een paar mensen die motoren vanaf de grond opbouwen en daarbij dan ook nog eens begrijpen wat de problemen op termijn zijn. Zo heeft men gekozen een heel inventief stel systeem op de tandwielen te ontwikkelen waardoor de tandwielen nu eens niet het probleem van de ombouw worden. (je ziet vaak dat men verstelbare nokkenas tandwielen toepast van aluminium. Ziet er helemaal top uit... maar na 30k km zijn de tandjes zo scherp dat ze uiteindelijk door de riem snijden :nah: ) De tandwielen die onze Duitse vrienden hebben gebruikt zijn in feite de originele tandwielen (die dus niet slijten) alleen zo gemodificeerd dat het een stelbaar tandwiel is geworden.. slim!

Het kopje zelf is geflowed en de klepsteeltjes zijn aangepast ter meerdere glorie van de flow. De nokken assen zijn heel mild, wat ervoor zorgt dat je de auto ook nog met goed fatsoen voor een APK weg kan brengen en de motor loopt niet stationair als een oude krant.

Ik heb zelf destijds zo'n 120.000 km met dat kopje gedaan. Bob, de eigenaar van de groene Elise die op diezelfde webpagina op de foto staat heeft die kop 160.000km op de auto gehad. Inmiddels rijd iemand anders weer met die kop rond.

Kortom... heel erg bullit proof!

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door Michel P » 02 feb 2009, 13:06

Yvo,

Meer dan duidelijk, prachtige review, en super te lezen dat er zoveel probleemloze KM's met de 160pk mod gemaakt worden. Is deze mod nog verkrijgbaar? In hoevere wijkt deze af t.o.v. de mod die je bij Van Sten overweegt Stephane?

160pk en 180nm is op een dikke 700kg natuurlijk rondout voldoende, zeker met de door jou omschreven karakterestiek van de motor.

Michel

Gebruikersavatar
YvoTuk
Berichten: 96
Lid geworden op: 01 feb 2009, 10:27

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door YvoTuk » 02 feb 2009, 13:20

lol.. de van Sten kop = de Thielert kop.. :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door GTRene » 02 feb 2009, 13:38

Welkom Yvo, handig een ervaren Lotus man erbij :thumbup:

Altijd handig als je eens wat vragen hebt of onderdelen zoekt met eventueel advies erbij :df:

Trouwens de Honda kit kent vele varianten in onderdelen...o.a. de Engelse de USA en de Duitse zoals Komotc die 1 van de eersten waren zoniet de eersten... :roll:

Maar je hebt ook nog de 2.3 Duratec (staat er trouwens 1 te koop dld) en de VAG 1.8 of 2.0....hoe zijn die dingen dan? in verhouding tot de honda.

Gebruikersavatar
YvoTuk
Berichten: 96
Lid geworden op: 01 feb 2009, 10:27

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door YvoTuk » 02 feb 2009, 14:02

wwwoohhaaooooo.... nu trek je toch even een beerput open!

Hoe zit het met de Honda blokken in Elises (print uit, lijst in en bewaar goed :mrgreen: )

Een firma Sunspeed in Amerika is ooit begonnen met een B18C blok in een Elise Mk1. Dat projekt werd daar intern door een aantal mensen gedragen, onder meer door ene Joe McCarthy.

Gaandeweg het projekt kregen Tom (de eigenaar van de hut) en Joe McCarthy ruzie. Joe besloot om weg te gaan en begon zijn eigen bedrijf: Prototype Racing. Ook dit bedrijf kwam met een Honda conversie, dit keer op basis van de K20A2.
Joe was zo ingenomen met zijn resultaat dat hij besloot de kit wereldwijd te vermarkten. Ik heb destijds met hem gesproken over Europese distributie maar heb daarvan afgezien toen hij boos werd om mijn vraag "hoe zit het met de garantie".
Joe vond echter wel een bedrijf in Engeland waarvan hij dacht dat het een goede partner zou zijn. Dat bedrijf was Blink.

Blink.. was echter opgezet alleen maar om Joe die kit te ontfutselen en na de initieele order van twee kits kregen Joe en Blink ruzie (hoe kan het ook anders) en werden de banden verbroken. Die twee kits lagen echter wel in de UK!
Ene mijnheer Scuffham heeft zich vanaf dag een ontfermt over een van die kits, hierover later meer.

Parallel aan dit alles was Daniel Koblishek van Komotec getipt door een van zijn klanten. Daniel nam niet eens de moeite om een kit te kopen, hij heeft bij de toenmalige "vertegenwoordiger" van Prototype power gebedeld om allerhande detailfoto's en kwam na enige tijd "spontaan" met zijn eigen kit uit. Dit kit is ook niet echt fijn.. men heeft de electronica nooit goed onder controle gekregen en ook de aandrijf assen zijn altijd een probleem gebleven.

Mijnheer Scuffham was ondertussen lekker met zijn kopieermachine in de slag en heeft een aantel 'verbeteringen' aan de kit gemaakt, gezorgd dat een paar zaken optisch anders waren dan die van Prototype en ziedaar... LinkUp was geboren.. Een bedrijfje wat zich helemaal alleen met Honda kits bezighield. Vervolgens kwamen er over en weer beschuldigingen van plagiaat die op zich erg vermakelijk waren omdat het hele verhaal en publiek werd uitgevochten.

Omdat die mijnheer Scuffham in Engeland zat kreeg hij meer credibility dan Joe waarna Joe zijn handel als een plumpudding in elkaar zag kletsen. De LinkUp kit is by far de meest verkochte kit. LinkUp is vorig jaar verkocht aan Eliseparts. Er zijn een aardig aantal verbeteringen aan de kit gekomen.. de draadboom is professioneel, werkt echt goed, de electronica werkt probleemloos alleen de motorsteunen blijven afbreken en de aandrijfassen blijven een zwak punt.

Inmiddels zijn er nog een paar andere partijen bijgekomen zoals Stark. Allemaal toch een beetje kopieen, maar dat kan op een bepaald moment ook niet anders meer.

Een beerput dus..

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9712
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door frank de jonge » 02 feb 2009, 14:08

Aandrijfassen en motorsteunen kunnen toch ook wel verbeterd worden.

Lijkt net of er gewoon niets mee gedaan wordt :roll:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door GTRene » 02 feb 2009, 14:21

Scufham ken ik van destijds :wink:

dacht dat ze nu sterkere beter aandrijfassen hadden...de Firma Komotec zij dat hun eerder waren dan scufham met de kit en hij waarschijnlijk plagiaat pleegde..hun waren immers al eerder op de londen ? beurs geweest met hun auto/kit...

Trouwens hoe is die komotec kit dan...ze hebben best een mooie kit zo lijkt het, helemaal die nieuwere.

thnx for sharing :thumbup:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door allen » 02 feb 2009, 14:22

Is ook altijd wat met die Lotussen. Weer die aandrijfassen! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Max V
Berichten: 2646
Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
Locatie: Arnhem

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door Max V » 02 feb 2009, 14:27

Lotus op z'n best :banaan:

Alle gekheid op een stokje, mooie verhalen, leuke karretjes!

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door Michel P » 02 feb 2009, 14:31

YvoTuk schreef:lol.. de van Sten kop = de Thielert kop.. :)
:mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
YvoTuk
Berichten: 96
Lid geworden op: 01 feb 2009, 10:27

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door YvoTuk » 02 feb 2009, 15:51

GTRene schreef: dacht dat ze nu sterkere beter aandrijfassen hadden...
Wat er op dit moment wordt geleverd is me niet bekend, de stand van een maand of 10 geleden is dat je een krat aandrijfassen (of eigenlijk homokineten) mee moest brengen naar ieder race weekend. Men heeft tijdens de 24 uur van Donington afgelopen jaar slechts 8 aandrijfassen gewisseld. Consumables dus :clap:
GTRene schreef: De Firma Komotec zij dat hun eerder waren dan scufham met de kit en hij waarschijnlijk plagiaat pleegde..hun waren immers al eerder op de londen ? beurs geweest met hun auto/kit...
Komotec is met een half afgebouwde klantenauto naar Birmingham geweest. Daar zijn ze hartelijk uitgelachen door de Engelsen omdat er geen aandrijfassen en geen electronica in de auto zaten. Beiden nogal essentieel.

Als er iemand plagiaat gepleegd heeft is het Komotec wel, ik heb in mijn oude mail archief nog emails van de toenmalig vertegenwoordiger aan Daniel. Hij stuurde foto's door van het schakel mechanisme wat.. wonder boven wonder een maand later precies zo in de Komotec kit zat. Lust u nog peultjes?
GTRene schreef: Trouwens hoe is die komotec kit dan...ze hebben best een mooie kit zo lijkt het, helemaal die nieuwere..
Stand van 15 maanden geleden: een Poolse klant laat zijn S1 ombouwen bij de heren in Duitsland. Rijd met die auto naar huis en voor de grens liggen de aandrijfassen er onderuit. Een hoop herrie, klant gaat uiteindelijk "loud" op de nodige fora waarna het probleem verholpen wordt. Volgens de hoge heren had de klant dit volledige aan zichzelf te danken omdat ie teveel staande starts had gemaakt.

Logisch.. op de Autobahn.. :shithappens:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door GTRene » 02 feb 2009, 15:59

Ah :mrgreen: tjonge zeg...zo gaat dat dus in die wereld :lol:
nahja, op zich is Honda erg leuk achter in je Lotus, maar dan wel graag met goede ophanging en goede assen...dat wist ik niet dat die dus best "fragiel" zijn...dacht eerder van, oow lichte auto sterke motor en dus bijna niet kapot te krijgen... :hmmm:
Wat gebruiken ze dan qua assen in de VAG conversies en of de 2.3 duratec....is dat hetzelfde (soort ophanging en aandrijfassen)

Of is de beste/sterkste optie gewoon de 111R of Exige met Yota en die of met "race" goodies NA wat opkrikken en of SC of Turbo en dus wel de standaard aandrijfassen die dan misschien wel heel blijven? :roll:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door allen » 02 feb 2009, 16:01

Zo, hebben de heren bedrijven weer genoeg op elkaar gebashed?
Kan minder leuke consequenties hebben hebben we gisteren gemerkt. Al ging het toen niet om bedrijven en was het absoluut niet hatelijk bedoeld. :bag: :hosanna:

Dacht dat Arno (gele Elise S2) toch al een tijdje reed met z'n ombouw? Verschil in aandrijfassen tussen S1 en S2?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door GTRene » 02 feb 2009, 16:09

allen schreef:Zo, hebben de heren bedrijven weer genoeg op elkaar gebashed?
Kan minder leuke consequenties hebben hebben we gisteren gemerkt. Al ging het toen niet om bedrijven en was het absoluut niet hatelijk bedoeld. :bag: :hosanna:

Dacht dat Arno (gele Elise S2) toch al een tijdje reed met z'n ombouw? Verschil in aandrijfassen tussen S1 en S2?
Hier praten ze ook over hele kleine verschillen mm en S1 en S2 en hoogte en hardheid assen e.d. als ik het verhaal zo lees lijkt me dit toc wel een goed systeem (S2 praat ik dan over)

http://www.hondaelise.com/kit-contents.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9349
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door Bert ///M3 » 02 feb 2009, 16:17

Waar ligt dat probleem met die aandrijfassen dan aan? Het moet voor zo'n engine conversion bedrijf toch geen hogere wiskunde zijn om met een sterker ontwerp te komen zou je zeggen? Of bruikleen spelen bij de motorsport varianten, er zijn er met sequenciele bakken en bij veel auto's is dan ook een verzwaarde aandrijfas nodig. Oke zal wel duur zijn maar zo vaak wisselen loopt ook aardig op qua kosten :shock:

Ik keek net op die site van Blink, daar staat een filmpje van zo'n 220 PK oid elise en dat gaat wel serieus van zijn plek zeg :)

Gebruikersavatar
YvoTuk
Berichten: 96
Lid geworden op: 01 feb 2009, 10:27

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door YvoTuk » 02 feb 2009, 16:28

Allen, ik zit niet in de motor conversies, ik geef antwoord op de vraag. Als ik van mening zou zijn dat de Honda conversie fantastisch zou zijn zou ik dat ook zeggen.
Ik prefereer het levensmotto "eerlijk duurt het langst". Mooie verhalen en glimmende gevels kennen we allemaal, maar kennen we ook de achtergrond informatie? Nee dus. In feite door dubbel toeval ben ik meerdere malen heel dicht in dat Honda circuit geraakt waardoor ik exact heb kunnen zien (maar ook aan den lijve heb kunnen meemaken) wat er daar gebeurd is.
Als jij van mening bent dat deze informatie niet klopt moet je me maar eens haarfijn uitleggen waarom dat dan niet zou kloppen.

Arno rijd inderdaad al een tijdje met zijn S2 rond. Er is wel iets verschil in de S1 en S2 kit ja, ik heb nog altijd de indruk dat het grootste probleem zich afspeelt in de hoek van de homokineten, maar simpelweg ook in de gebruikte homokineten.
Ik ben wat dat betreft een simpele ziel.. waarom kan een Subaru Impreza het gehele leven lang op een setje homokineten kauwen (op de voorwielen!) en waarom moet dat bij een Honda conversie kapot?
Ik denk dat de hoeken op de voorwielen van een Impreza veel groter zijn dan die van een Honda.

Let wel, de eerste set homokineten die ik had zijn drie jaar meegegaan. Een van de hoezen is vervolgens geploft, waarna de homokineet droog gelopen is en dus aan vervanging toe was.
Omdat men in Engeland van mening was dat een homikineet een integraal onderdeel is van een complete aandrijfas wil men daar alleen volledige aandrijfassen verkopen. Ik heb dus nieuwe aandrijfassen op de auto gezet en tadaa... binnen 3000km alles in de soep.
Ik heb op mijn auto in een seizoen vier sets gewisseld..

Voor wat betreft de algemene Honda verhalen... het is wat mij betreft heel erg eenvoudig. Als je 10k Euro op tafel moet leggen voor een tweedehands motor achterin je Elise mag je toch op zijn minst verwachten dat het goed gebeurd? Ik (dat is dus IK, persoonlijk) verwacht niet dat mijn auto dan allerlei onderdelen begint te verliezen omdat alles lostrilt. Ik verwacht ook niet dat motorsteunen spontaan afbreken of dat ik iedere x tijd nieuwe homokineten op mijn auto moet monteren.
Ik verwacht dan een bullit proof conversie te hebben die tegen een stootje kan.

Of is dat bashen? :sealed:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door Michel P » 02 feb 2009, 16:34

Dat lijken mij meer dan normale aannames als ook verwachtingen die je mag hebben als en toko zo'n set aanbied. Dat er kinderziektes zijn geloof ik gelijk, maar dat men die niet oplost is erg vreemd. Het lijkt me logisch dat men na checkt waarom de auto aandrijfassen vreet alsof het niets is. Zo'n auto neem je dan niet snel mee voor een eifel weekend lijkt me. Als je geen vertrouwen meer kunt hebben in de auto is de pret snel weg.

Michel

Gebruikersavatar
YvoTuk
Berichten: 96
Lid geworden op: 01 feb 2009, 10:27

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door YvoTuk » 02 feb 2009, 16:38

Bert ///M3 schreef:Waar ligt dat probleem met die aandrijfassen dan aan? Het moet voor zo'n engine conversion bedrijf toch geen hogere wiskunde zijn om met een sterker ontwerp te komen zou je zeggen?
Ik denk dat hem dat zit in het niet doorontwikkelen van een produkt, verkeerde materiaalkeuze etc.

Heel eenvoudig. Ik heb twee jaar geleden besloten dat er nieuwe toe-links moesten komen. Beter dan wat er toen was, slimmer etc. Toen ik daarmee bezig was liep ik iemand tegen het lijf die daar precies zo over dacht en al een aantal leuke ideeën had. Hij heeft de eerste kits gebouwd alleen heb ik hem toen gevraagd twee kits op te offeren: een naar een expert op onderstel techniek, ofwel iemand die echt weet waar hij het over heeft en de andere naar een kennis van me in Schotland die off-shore testrigs heeft staan. Die doet dus destructieve tests.
Er zijn naar aanleiding van die twee kits nog een forse hoeveelheid wijzigingen gekomen...

Zo lang er bedrijven kunnen leven van het ontwikkelen van motorsteunen of aandrijf assen denk ik dat ik niet eigenwijs moet gaan roepen dat ik dat zelf wel ff regel. Dat is dus in Engeland wel gebeurd en dat is tot op de dag van vandaag aan de hand. De motorsteunen zijn zo geconstrueerd dat de motor geen andere kant dan omhoog kan.. da's niet helemaal volgens de regels die ik ken..

Na de ellende van het voorgaande seizoen en de nodige inputs die ik van een Duitse specialist heb gekregen heb ik -samen met die Duitse specialist- besloten om ons lichtje eens op te steken bij GKN. Die leven ervan.. ik ga er dan ook maar voor de grap van uit dat die lui snappen waarover ze het hebben. Daar een set aangeschaft voor VEEL geld en zie daar... ze zitten nog steeds onder de auto. Het kan dus wel..

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9349
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door Bert ///M3 » 02 feb 2009, 16:49

Ja maar goed je bent er wel in 1 keer af in plaats van veel gedoe.

Quaiffe heeft ook versterkte aandrijfassen in hun leveringsprogramma voor de Lotussen, misschien dat die het wat langer uithouden als standaard.

Gebruikersavatar
YvoTuk
Berichten: 96
Lid geworden op: 01 feb 2009, 10:27

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door YvoTuk » 02 feb 2009, 16:57

mm.... klopt, maar die zijn specifiek voor de K-series.

Overigens.. wat ik nog steeds erg vreemd vindt is dat de aandrijfassen van de Duratec (is dus met een gewone PG1 bak) wel heel blijven.. Dat zijn dus de gewone OEM stokjes!

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Yvo Tuk stelt zich voor.....

Bericht door allen » 02 feb 2009, 16:59

Ok Yvo, begrijp hoe je er tegenaan kijkt. Ga dan maar door. Ik heb niets gezegd.

Ga ik me toch wel afvragen hoe het met de aandrijflijn van de Opel zit. Ik hoor wel van niet zulke sterke versnellingsbakken, maar dat is het zo'n beetje. Of loopt ook daar alles als consumables er onderuit? Zitten toch mensen met serieuze vermogens op zo'n badteil.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 150 gasten