Lotus Elise topic (uitgebreid)

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3867
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door Emiel » 19 feb 2009, 17:12

Dat moet ik beamen, dat alle lotus rijders beetje gek zijn , net als ducatisten en dergelijke. Bedoel wie koopt er nou Engelse en Italiaanse voertuigen :hosanna:

Beetje masochist, beetje zelfspot, ach dan kom je er al wel aardig geloof ik :beer:




Elise : En dat is absoluut zo. Maar helaas blijven mensen zichzelf dat aandoen. Maar een waarschuwing is wel op z'n plek. Maargoed als aanstaande kopers dit topic lezen weten ze vast al wat meer en kunnen ze ook dingen vragen gelukkig.

Ik ga nu het motorblok in orde maken en volgende winter gaat het gehele onderstel aangepakt worden. Heb het onderstel voor al nagekeken toen de clam eraf was ivm radiateur en , ook al is het veel meer werk, de achterclam gaat er ook vanaf om de kop eraf te halen. Zo kan ik namelijk direct alles inspecteren/smeren/schoonmaken en nog wat dingen in orde maken indien nodig. Kan ik straks met stuk geruster hart rond rijden, wetende dat de auto goed is nagekeken etc.

Heb er zin in :shakeit:

Gebruikersavatar
YvoTuk
Berichten: 96
Lid geworden op: 01 feb 2009, 10:27

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door YvoTuk » 19 feb 2009, 20:37

Als je een auto wil laten onderhouden / restaureren kost dat geld. Als je het zelf wil doen kan je veel besparen.

Wil je de auto in absolute nieuwstaat terugbrengen dan kost dat geld. Geldt overigens ook voor de eerste de beste Opel Zafira of wat dan ook.

Je kan er ook voor kiezen om te vervangen wat kapot is en een eventuele refresh de eerstkomende jaren uit te stellen. Je hoeft tenslotte niet alles te doen wat op dat moment populair is bij andere mensen.

Volgende waarschuwing?

Gebruikersavatar
YvoTuk
Berichten: 96
Lid geworden op: 01 feb 2009, 10:27

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door YvoTuk » 19 feb 2009, 21:23

HJ schreef: Lijkt mij wel wat om een jaartje zo rond te rijden. Zal alleen wel een duur geintje zijn.
mmm..... het duurste komt daarna!

Als je een wrap van de auto afhaalt na een jaar trek je alle -door steenslag beschadigde- lak mee, waardoor je met een soort van gespikkelde beer blijft zitten. Da's een beetje hetzelfde als die stickers voor de achterwielen, die moet je erg goed warm maken en heeeeeeel voorzichtig verwijderen om ze vervolgens bij voorkeur met zwarte stickers te vervangen. Op het moment dat je de stickers er af haalt zie je pas hoeveel steenslag schade je echt hebt.

Kortom.. eenmaal wrappen.. blijven wrappen.. of overspuiten die hap :)

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door SteV6 » 19 feb 2009, 22:13

En voor het wrappen moet je carrosserie ook al strak zijn gemaakt .... Anders ziet je folie er ook niet uit namelijk. En wrappen is iets van minimaal € 2000,- voor de hele auto. Spuitklusje ben je denk ik even duur uit.


Stephan

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door GTRene » 19 feb 2009, 22:36

Tuurlijk wil je graag de lak mooi houden, maar het zou mij ook te ver gaan dat wrappen...dan maar wat steenslag (wat je snel hebt) maja je leeft maar 1x :df: en roesten doet het niet :clap:

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door SteV6 » 19 feb 2009, 22:45

GTRene schreef: en roesten doet het niet :clap:
YvoTuk schreef:Volgende waarschuwing?
Nog nooit van osmose gehoord? (Ja Yvo, die kwaal hebben we nog niet besproken ...)


Stephan

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door atomchris » 20 feb 2009, 08:21

Ja de exige S2 is echt heeeeeeeeeeel erg bruikbaar en comfortabel..... :P

Ik snap de discussie niet zo,vinnut het een beetje de vergelijking van harde of zachte poep,poep is poep................. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door atomchris op 20 feb 2009, 08:27, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
atomchris
Berichten: 905
Lid geworden op: 04 mar 2007, 10:14

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door atomchris » 20 feb 2009, 08:24

dubbel :evil:

Elise
Berichten: 7283
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door Elise » 20 feb 2009, 10:45

SteV6 schreef:Nog nooit van osmose gehoord? (Ja Yvo, die kwaal hebben we nog niet besproken ...)

Stephan
Ach Stephan, er zijn nog veel meer dingen die nog niet besproken zijn.
Neem bijvoorbeeld de rode kunstof koppelingslang, laten vervangen voor een stalen versie kost +/- €600 (= Prijs die Stéphane betaald heeft)

Hier een paar plaatjes hoe dat osmose (polyester rot) eruit ziet.
Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door Michel P » 20 feb 2009, 10:51

Wie wil er eigenlijk nog een Elise............ Hans ik 100euro voor de 340 ;-)

Michel

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door Hans R » 20 feb 2009, 10:53

Hehe.. no way! :fy:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door Michel P » 20 feb 2009, 10:59

Hans GP schreef:Hehe.. no way! :fy:
Niet zo vijandig :mrgreen:

Michel

Elise
Berichten: 7283
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door Elise » 20 feb 2009, 11:11

YvoTuk schreef:Als je een auto wil laten onderhouden / restaureren kost dat geld. Als je het zelf wil doen kan je veel besparen.

Wil je de auto in absolute nieuwstaat terugbrengen dan kost dat geld. Geldt overigens ook voor de eerste de beste Opel Zafira of wat dan ook.

Je kan er ook voor kiezen om te vervangen wat kapot is en een eventuele refresh de eerstkomende jaren uit te stellen. Je hoeft tenslotte niet alles te doen wat op dat moment populair is bij andere mensen.

Volgende waarschuwing?
Als je roestplekken hebt aan je Opel Zafira is het ook aan te raden om dat gelijk onder handen te nemen en niet uit te stellen.
Nogal wat Elises worden gewoon buiten geparkeerd in Engeland en hebben behoorlijk last van roest op de draagarmen en dus is het wel zaak om dat onder handen te nemen en niet uit te stellen.

Zandstralen en poedercoaten is een mooie oplossing, maar dat betekent wel dat je in ieder geval de draagarmrubbers en fuseekogels moet vervangen.
Materiaalkosten zijn €520,27, daarbovenop komen nog de kosten voor het behandelen (stralen / coaten) van de draararmen + uitlijnen.
Eventueel nog arbeidsloon als het het moet laten doen.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door GTRene » 20 feb 2009, 11:16

ooh wat lekker fris weer daarna :thumbup:

Gebruikersavatar
HJ
Berichten: 263
Lid geworden op: 08 feb 2008, 10:54
Locatie: Paleis 't Loo, Lotus Elise Type 25

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door HJ » 20 feb 2009, 12:56

YvoTuk schreef:
HJ schreef: Lijkt mij wel wat om een jaartje zo rond te rijden. Zal alleen wel een duur geintje zijn.
mmm..... het duurste komt daarna!

Als je een wrap van de auto afhaalt na een jaar trek je alle -door steenslag beschadigde- lak mee, waardoor je met een soort van gespikkelde beer blijft zitten. Da's een beetje hetzelfde als die stickers voor de achterwielen, die moet je erg goed warm maken en heeeeeeel voorzichtig verwijderen om ze vervolgens bij voorkeur met zwarte stickers te vervangen. Op het moment dat je de stickers er af haalt zie je pas hoeveel steenslag schade je echt hebt.

Kortom.. eenmaal wrappen.. blijven wrappen.. of overspuiten die hap :)
Ok, laat maar :thnx:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door Michel P » 20 feb 2009, 13:00

Is dat jou auto Bert?

Michel

Elise
Berichten: 7283
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door Elise » 20 feb 2009, 13:33

Michel P schreef:Is dat jou auto Bert?

Michel
Nee, fotos zijn niet van onze auto.
Maar ook onze auto heeft last van osmose aan de binnenkant van de deur, gelukkig niet aan de buitenkant.
Als de frontclam een keer gespoten wordt voor steenslag laat ik gelijk die deuren even doen.

En heb ook last van roest op de draagarmen .... maar dat is onvermijdelijk lijkt me.
Maar ik heb al een extra setje zo goed als nieuwe draagarmen op de kop kunnen tikken :P

Gebruikersavatar
Damir Vukovic
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
Locatie: Delft

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door Damir Vukovic » 20 feb 2009, 17:07

520 Euro voor wat draagarmrubbers en fusees? Damn..

Elise
Berichten: 7283
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door Elise » 20 feb 2009, 17:35

Damir Vukovic schreef:520 Euro voor wat draagarmrubbers en fusees? Damn..
en 27 cent :wink:

Maar inderdaad....het tikt allemaal behoorlijk stevig aan.

Lees het verhaal van Stéphane anders eens http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... f=3&t=9038" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij heeft bij een officiële engelse Lotus dealer (Lipscomb Lotus) een Elise gekocht met een "Lotus Approved Used Cars-checklist".
Maar Stéphane heeft toch nog +/- €3500 uitgegeven om de auto klaar te krijgen....

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3867
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door Emiel » 21 feb 2009, 09:58

Zo ziet mijn onderstel er vanaf volgende winter ook uit :)
Alleen nog niet zeker of ik laat coaten, anodiseren etc.

Ben niet zo heel erg fan van coaten omdat je evt. haarscheurtjes niet meer kunt zien.



Geen regen, misschien eens even een rondje in de Lotus gaan doen :mrgreen:
Hoewel ik eigenlijk 2 woon-werk dieseltjes moet gaan bekijken.... dat maar niet met de lotus doen, krijg ik nooit de prijs omlaag gepingeld.


Woensdag laatste dag dat ik er mee rijd, daarna gaat de kop eraf :shakeit:

Elise
Berichten: 7283
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door Elise » 21 feb 2009, 10:07

Capo_Miel schreef:Zo ziet mijn onderstel er vanaf volgende winter ook uit :)
Alleen nog niet zeker of ik laat coaten, anodiseren etc.

Ben niet zo heel erg fan van coaten omdat je evt. haarscheurtjes niet meer kunt zien.
Persoonlijk vind ik galvaniseren het mooiste.
In de UK zijn ze helemaal gek van POR15....misschien eerst galvaniseren en dan een laagje van dat spul eroverheen?
Woensdag laatste dag dat ik er mee rijd, daarna gaat de kop eraf :shakeit:
Hopelijk valt alles mee en zit tie weer snel in elkaar :thumbup:

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door Stéphane » 21 feb 2009, 21:34

Elise schreef:
Damir Vukovic schreef:520 Euro voor wat draagarmrubbers en fusees? Damn..
en 27 cent :wink:

Maar inderdaad....het tikt allemaal behoorlijk stevig aan.

Lees het verhaal van Stéphane anders eens http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... f=3&t=9038" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij heeft bij een officiële engelse Lotus dealer (Lipscomb Lotus) een Elise gekocht met een "Lotus Approved Used Cars-checklist".
Maar Stéphane heeft toch nog +/- €3500 uitgegeven om de auto klaar te krijgen....
Wel goed quoten, Bert. In dit topic had ik nog wat verdere toelichting aangebracht :P

Elise
Berichten: 7283
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door Elise » 23 feb 2009, 10:32

Wat quote ik niet goed dan Stéphane?

Ik herhaal die €3500 die jij hebt opgegeven :roll:
Stéphane schreef:Ik ben ongeveer nog €3500 kwijt geweest aan diverse kleinere (stuurkogels) en grotere dingen (radiateur incl. montage €2000).
Alleen van die €2000 gaf je later aan dat dat niet alleen de radiator was maar ook nog de koppelingsslang.
Stéphane schreef:In totaal €1.491,51 voor de High Pressure radiateur (€295,00 ex. BTW) met 11 (!!!) uur werk (€594,00 ex. BTW) en ook nog ander werk en materiaal erbij. Ik meen me wel te herinneren dat er wat problemen waren met bouten inderdaad. Ik had in mijn hoofd het vervangen van de koppelingsslag (Inox) erbij opgeteld en dat laatste was bij elkaar €597,88. Valt dus allemaal nog wel mee met de radiateur. Excuses voor de onzorgvuldigheid :P

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door allen » 23 feb 2009, 13:18

Lekker belangrijk heren. Het kost wat geld, maar als het klaar is heb je uiteindelijk wel wat. Of het nu 1500 of 5000 euri later is, genieten zul je :!: 8)

Ik heb overigens ook wat kleine puntjes gevonden in de lak bij m'n wasbeurt voor ik op vakantie ging. Gezien de gesteenstraalde voorkant boeit dat niet eens meer. Begin wel vast te sparen voor een mooie BMW racekleur op de Speedster! :twisted:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door Michel P » 23 feb 2009, 13:36

allen schreef:Lekker belangrijk heren. Het kost wat geld, maar als het klaar is heb je uiteindelijk wel wat. Of het nu 1500 of 5000 euri later is, genieten zul je :!: 8)

Ik heb overigens ook wat kleine puntjes gevonden in de lak bij m'n wasbeurt voor ik op vakantie ging. Gezien de gesteenstraalde voorkant boeit dat niet eens meer. Begin wel vast te sparen voor een mooie BMW racekleur op de Speedster! :twisted:
M power strepen ;-)

Michel

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 145 gasten